Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

asunnon osto kun remppoja tulossa?

Vierailija
01.08.2014 |

osaako joku kokeneempi neuvoa asunnon ostajaa? eli olen ostamassa pääkaupunkiseudulta asunto-osaketta, mutta tosi monissa mielenkiintoisissa asunnoissa tai taloyhtiöissä on tulossa putkiremontit piakkoin, joihinkin myös julkisivut jne. kyseisistä taloista on usein myynnissä useampikin asunto samaan aikaan, sitä useampi mitä isommat rempat tulossa. onko kyseessä siis huono osto - ymmärrän että remppojen hinta pitää ottaa huomioon hinnassa jne. mutta voiko tuosta "joukkopaosta" tai "joukkomyynnistä" päätellä että annetut remppahinta-arviot ovat liian kovia, tai jotain muuta?

ymmärrän myös että remppojen aikaan asunnoss aei voi asua jne. miinukset. olen vain niin kokematon tässä että en tiedä miten suhtautua näihin tapauksiin joissa isot kustannukset tulossa ja kaikki ovat myymässä osakkeitaan...  jokaiseen talo-yhtiöönhän ne joskus tulee ja se pitää vaan ottaa huomioon jollain 10v aikahaitarilla (eli asunnon hinta + rempat + muuta)

onko muita hyviä vinkkejä mitä katsoa kun välittäjä lähettä ns. talon paperit?

lisätiedoksi mikäli merkitystä: etsin lähinnä yksiöitä, ja ok-kuntoisia koska en halua tai osaa itse kunnostaa...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kyllä mun käsityksen mukaan usein talossa pystyy ihan asumaan putkirempan aikana, aina ei tosin välttämättä ole näin. se kannattaa tarkistaa, eikä se kyllä mitään herkkua ole asua mutta jos ei muuta vaihtoehtoa ole... meillä laitettiin kellariin tilapäiset suihkut ja vessat asukkaille.

remonttikustannukset ei välttämättä ole kovat, ihmiset vaan aina haluaa paeta niitä remontteja. voi olla kyse myös siitä että on ollut jo myyntiaikeissa mutta remontti antaa vaan sen sysäyksen. remontin jälkeenhän ihan järjetöntä myydä kun on paljon yhtiövelkaa... ja siis jotkut mieluummin myy kun ei halua että kk kulut nousee, yleensä kun kuitenkin puhutaan siitä parin sadan noususta ainakin. yleensä kuitenkin ehkä 1/5 on talosta myymässä jos remppa tulee, jos sitä enemmän niin sitten kannattaa selvittää miksi.

helpommalla pääset jos ostat asunnon jossa isoimmat rempat tehty mutta ei mikään estä ostamasta tulevaa remppakämppääkään, jos otat selvää paljon remppa kustantaa ja miten se todennäköisesti vaikuttaa kk kuluihin ja mietit onko varaa.

kun välittäjä lähettää paperit, kannattaa tsekata isännöitsijäntodistuksen päivämäärä. siitä saat käsityksen että kuinka kauan asunto on ollut markkinoilla. jos kauan, voit miettiä alhaistakin tarjousta.

Vierailija
2/4 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 17:03"]

siis kyllä mun käsityksen mukaan usein talossa pystyy ihan asumaan putkirempan aikana, aina ei tosin välttämättä ole näin. se kannattaa tarkistaa, eikä se kyllä mitään herkkua ole asua mutta jos ei muuta vaihtoehtoa ole... meillä laitettiin kellariin tilapäiset suihkut ja vessat asukkaille.

remonttikustannukset ei välttämättä ole kovat, ihmiset vaan aina haluaa paeta niitä remontteja. voi olla kyse myös siitä että on ollut jo myyntiaikeissa mutta remontti antaa vaan sen sysäyksen. remontin jälkeenhän ihan järjetöntä myydä kun on paljon yhtiövelkaa... ja siis jotkut mieluummin myy kun ei halua että kk kulut nousee, yleensä kun kuitenkin puhutaan siitä parin sadan noususta ainakin. yleensä kuitenkin ehkä 1/5 on talosta myymässä jos remppa tulee, jos sitä enemmän niin sitten kannattaa selvittää miksi.

helpommalla pääset jos ostat asunnon jossa isoimmat rempat tehty mutta ei mikään estä ostamasta tulevaa remppakämppääkään, jos otat selvää paljon remppa kustantaa ja miten se todennäköisesti vaikuttaa kk kuluihin ja mietit onko varaa.

kun välittäjä lähettää paperit, kannattaa tsekata isännöitsijäntodistuksen päivämäärä. siitä saat käsityksen että kuinka kauan asunto on ollut markkinoilla. jos kauan, voit miettiä alhaistakin tarjousta.

[/quote]

kiitos vinkeistä! olen jotakuinkin selvillä putkirempan kustannuksista per neliö, eli yritän ottaan sen huomioon kun mietin paljonko asunnoista kannattaisi tarjota tai minkä arvoisia ne ovat...  aika monissa on tehty putket 60-luvulla (helsingissä) joten nyt tulossa parin vuoden sisään. mutta periaatteessa ok. olet varmaan oikeassa että moni vaan haluaa remppaa pakoon.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä remonttien arvioinnissa auttoi Suomen asuntoanalyysi. Kannattaa kysästä jos ei oo itse varma asiasta

Vierailija
4/4 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiössä tuskin voi asua rempan aikana, ainakaan jos keittiö ei ole erillinen huone. Työtä varten täytyy myös raivata tiloja vapaaksi, saatat joutua vuokraamaan ylimääräisen varaston. Lisäksi tavaroiden edestakaisin kanniskelussa ja suojaamisessa kuluu aikaa ainakin ylimääräisen muuton verran.

Laske siitä lisäkulut varsinaisen remontin hinnan lisäksi.

Puhuin nyt putkiremontista, jossa kylppärit uusitaan, pelkkä kv-putkien sukittaminen on sitten pienempi juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä