Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelija-asuntoja vuokraavat firmat ovat perseestä.

Vierailija
10.08.2014 |

http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014081018557711_uu.shtml

Tässä vaikka yksi uutinen. Itsekin olen kuullut kammottavia kertomuksia. Ei joustoa missään asiassa. Jostain ihme asioista valitetaan ja sitten kuitenkin asunto saa olla tässä kunnossa vuokratessa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:45"]Opiskelija-asunnot olis tosi jees, jos ne olisi nykyäänkin "pilkkahintaisia" niinkuin ennen. Nykyään opiskelija-asunnot on kuitenkin lähes samanhintaisia kuin yksityiseltä vuokratut, tavallaan kunnon ja sijainnit huomioonottaen jopa kalliimpia. Siinä missä opiskelija-asunnossa saa muovimattoa, likaista seinää, taulukieltoa, meluista taloa jne. saa yksityisellä helposti oman saunan, tiskikoneen, laminaatin, tapetoidut seinät, rauhallisen talon jne. Ja hintaeroa voi olla joku naurettana 100e/kk...

[/quote]

Monelle opiskelijalle valitettavasti tuo naurettava satanen ei ole ihan pikku summa.

Vierailija
2/20 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:45"]

Opiskelija-asunnot olis tosi jees, jos ne olisi nykyäänkin "pilkkahintaisia" niinkuin ennen. Nykyään opiskelija-asunnot on kuitenkin lähes samanhintaisia kuin yksityiseltä vuokratut, tavallaan kunnon ja sijainnit huomioonottaen jopa kalliimpia. Siinä missä opiskelija-asunnossa saa muovimattoa, likaista seinää, taulukieltoa, meluista taloa jne. saa yksityisellä helposti oman saunan, tiskikoneen, laminaatin, tapetoidut seinät, rauhallisen talon jne. Ja hintaeroa voi olla joku naurettana 100e/kk...

[/quote]

Minä olen asunut opiskelija-asunnossa kolme vuotta. Veden ja sähkön kiinteä käyttömaksu on alle parikymppiä kuussa, Internet maksaa kympin kuussa, on ilmainen pyykkitupa, mutta minulla on oma pesukone, yksityisellä tämän asunnon vuokra olisi lähemmäs 200 euroa enemmän, rakennettu alle 5 vuotta sitten jne. En ikinä vaihtaisi yksityiseen ja kun joudun tästä muuttamaan, otan asuntolainan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta noissa on oudointa se, että jos vuokralainen ei siivoa jälkiään, niin hänelle ei palauteta vakuutta vaan se otetaan siivouskulujen kattamiseen. Ihan OK; mutta kun ei siivota vaan seuraava vuokralainen joutuu ennen muuttoa siivoamaan JA kun hän lähtee, niin jos on yksikin leivänmuru leikkuulaudalla niin taas HOAS ottaa vakuudet itselleen, vaikka koko muu kämppä olisi täydellisen puhdas. Itse jouduin 3 kk ajan taistelemaan siitä, että vakuus palautettiin, koska HOASin mukaan ikkuna oli pesemättä. Se oli erittäin pesty, koska äitini kävi sen pesemässä :-) ja vasta kun uhkasin oikeudella, sain rahat takaisin. Se kun ei riitä, että jokin asunnossa on likainen tai rikki, vakuuden saa ottaa vain silloin, kun asunto siivotaan tai korjataan.

Vierailija
4/20 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:52"]

Opiskelija-asunnot olis tosi jees, jos ne olisi nykyäänkin "pilkkahintaisia" niinkuin ennen. Nykyään opiskelija-asunnot on kuitenkin lähes samanhintaisia kuin yksityiseltä vuokratut, tavallaan kunnon ja sijainnit huomioonottaen jopa kalliimpia. Siinä missä opiskelija-asunnossa saa muovimattoa, likaista seinää, taulukieltoa, meluista taloa jne. saa yksityisellä helposti oman saunan, tiskikoneen, laminaatin, tapetoidut seinät, rauhallisen talon jne. Ja hintaeroa voi olla joku naurettana 100e/kk...

[/quote]

Minä olen asunut opiskelija-asunnossa kolme vuotta. Veden ja sähkön kiinteä käyttömaksu on alle parikymppiä kuussa, Internet maksaa kympin kuussa, on ilmainen pyykkitupa, mutta minulla on oma pesukone, yksityisellä tämän asunnon vuokra olisi lähemmäs 200 euroa enemmän, rakennettu alle 5 vuotta sitten jne. En ikinä vaihtaisi yksityiseen ja kun joudun tästä muuttamaan, otan asuntolainan.

[/quote]

heh, ei asuntolainaa niin vaan oteta nykypäivänä :D Pitäisi olla omia säästöjä, pysyvä työpaikka jne....

Vierailija
5/20 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi melua voi olla viikonloppuisin tai opiskelijatapahtumien aikaan, mutta kukaan ei valita eteenpäin melusta vaan asia hoidetaan talon sisällä, ei ole nipotusta.Talon yhteisien saunatilojen lisäksi monessa asunnossa on oma sauna.

t. 10

Vierailija
6/20 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:52"]

[/quote]

[/quote]

heh, ei asuntolainaa niin vaan oteta nykypäivänä :D Pitäisi olla omia säästöjä, pysyvä työpaikka jne....

[/quote]

Säästöjä on, työpaikka todennäköinen, takaaja on. Olin ottamassa lainaa jo kolme vuotta sitten, mutta sain tämän asunnon. Opiskelija saa helposti lainaa ASP-tilin kautta.

Vierailija
7/20 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

forenomiin älkää koskeko.

Vierailija
8/20 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:34"]Miten tuo opiskelija on muka onnistunut saamaan yksiön? Yleensä niihin on vähintään vuoden jonot.

[/quote]

"Koko seurue oli järkyttynyt vantaalaisessa kaksiossa vallitsevasta sotkusta."

Vierailija
9/20 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni kämpässä jääkaappi epäkuntoon ja ruuat pilaantui, ja vikailmoituksern tuli vastauksena vaan silkkaa vittuilua, ja ilmoitus, että ei ole korjaamista. Varmaan helppo arvata, missä näin. Nyt sitten lämpömittaria jääkaapissa pitäen, että pysyy vähän selvillä, missä tilassa ne ruuat siellä on.

Vierailija
10/20 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:59"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:34"]Miten tuo opiskelija on muka onnistunut saamaan yksiön? Yleensä niihin on vähintään vuoden jonot.

[/quote]

Koko seurue tarkoitti kyllä varmaan sitä muuttavaa tyttö+hänen isäänsä ja siskoaan jotka olivat auttamassa siinä muutossa, niinkuin jutussa sanottiin...

"Koko seurue oli järkyttynyt vantaalaisessa kaksiossa vallitsevasta sotkusta."

[/quote]

Vierailija
11/20 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltä tai muualtahan ei nilkkejä vuokranantajia löydy?

Vierailija
12/20 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOAS taitaa toimia paremmin. Heiltä käydään katsomassa asunto ennen ja jälkeen muuton. Esim.jääkaappi kun hajosi, uusi tuli aika pian tilalle.

Kämppä oli siivottu, ennen meidän muuttoa ja itse siivosimme lähtiessä, ei tullut valituksia.

Vierailija
13/20 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:09"]

Yksityiseltä tai muualtahan ei nilkkejä vuokranantajia löydy?

[/quote]

Löytyy, mutta yksityistä vastaan on helpompi taistella kuin isoa säätiötä. Perus perintökämppä vuokraava matti penttinen ei todennäköisesti halua lähteä taistelemaan vuokralaisen oikeuksista oikeuteen saakka, mutta jollekin hoasille oikeuskiista voi olla "ihan sama".

Vierailija
14/20 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä muuta kautta löytää paremman asunnon kuin juuri esimerkiksi hoasilta. Vuokranantajana melko luotettava, mutta muuten ankeaa ja vuokrakin on yleensä samalla tasolla kuin yksityiseltä vuokrattaessa.

Vierailija
15/20 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoas ei ole firma, AP paljasti oman ymmärtämättömyytensä.

Vierailija
16/20 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo opiskelija on muka onnistunut saamaan yksiön? Yleensä niihin on vähintään vuoden jonot.

Vierailija
17/20 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:33"]Hoas ei ole firma, AP paljasti oman ymmärtämättömyytensä.

[/quote]

Anteeksi, jos käytin väärää termiä. Eiköhän tuosta kuitenkin ymmärrä pointtini.ap

Vierailija
18/20 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemellä vaikuttava Domus Arctica on pahin kaikista!! Pysykää kaukana!! Vilunkipelillä jättää takuuvuokria palauttamatta, henkilökunta epäystävällistä eikä pidä sanaansa. Muistakaa ottaa kuvat asunnosta muuttaessa. Muuten voi jäädä takuuvuokrat saamatta ties,mistä syystä ym. Ei mitään hyvää sanottavaa!!

Vierailija
19/20 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ootko varma ettei ollut perheasunto? Poikaystävä ei varmaan halunnut julkisuuteen.

Vierailija
20/20 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi