Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla on silmälasit. Minkä ikäisenä saitte ne?

Vierailija
01.08.2014 |

Onko lapsillanne silmälasit? Jos on, niin minkä ikäisenä he saivat ne?

Mä itse sain ennen koulun alkua, siinä 6-7-vuotiaanana. Miehelläkin on silmälasit, mutta hän sai ne vasta aikuisiällä, kuulemma sen takia, että oli tehnyt tietokonehomma liikaa (?).

Meidän lapsi on nyt saman ikäinen kuin mä saatuani silmälasit. Vielä ei ole onneksi laseja tarvinnut. Hyvänä on näkö vielä pysynyt. :-)

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jotain 8-vuotias, kun ensimmäiset lasini "sain". En suostunut niitä alkuun käyttämään, mutta näkö senkun vain huononi vuosi vuodelta hajataiton kera, niin pakkohan se oli. Nykyiset lasit -4.50, -5.20 ja "äkäiset" hajataitot siihen päälle. Molemmilla vanhemmilla on miinuksia laseissa. Piilareita kokeiltu, ei sovi (halkaisija liian iso?) ja on muutenkin kuivat silmät. Enkä osaa kuvitella itseäni enää ilman laseja :D Näytän ihan oudolta. 

Vierailija
22/40 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 14:46"]

Enkä osaa kuvitella itseäni enää ilman laseja :D Näytän ihan oudolta. 

[/quote]

Samoin minä, kun olen kulkenut lasit nenälläni jo juuri pian 40 vuotta. :D

19

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana. Lapsilla ei ole ainakaan vielä tarvetta laseille.

Vierailija
24/40 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lasit 10-vuotiaana, koko lapsuudenperheelläni on lasit jotka on saatu eri ikäisinä. Joillakin on ihan vaan lukulasit ja lasit autoa ajaessa, joillakin about koko ajan. Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen porukkaan.

Vierailija
25/40 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain 12-vuotiaana, en tosin pidä niitä koskaan, joskus käytin piilolinssejä mut ne kuivatti silmiä kamalasti.

Vierailija
26/40 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset lukulasit 60-vuotiaana. Muita laseja en tarvitse.

Vierailija
27/40 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotiaana. Opettaja ketoi vanhemmille, että olen vähitellen siirtynyt luokan takaa etupenkkiin ja siristelen nähdäkseni taululle. Voimakas likinäköisyys ja jonkin verran karsastusta. Aikoinaan käytin piilareita, enää ei silmät kestä niitä. Leikkaukseen ei ole varaa, eikä silmälasien tarve poistuisi siltikään leikkauksella, ei voi korjata lasittomaksi asti :(

Lapsi nyt kolmevuotias ja toivon todella, ettei hän ole perinyt minulta tätä ominaisuutta. Vielä ei ainakaan merkkejä ole.

Vierailija
28/40 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin lukulasit 25-vuotiaana. Perheellä ja lähisuvulla on ollut sellaiset koko-ajan-nenällä -silmälasit käytössä niin kauan kuin muistan.

Vierailija
29/40 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon käyttänyt viimeksi laseja 7-vuotiaana. Nyt olen 16. En käytä koska pidän itsestäni enemmän ilman laseja, vaikka en näe taululle, enkä tee koskaan vihkomuistiinpanoja, vaikka voisin olla hyvä koulussa.

Vierailija
30/40 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin olla 8 tai 9. 

Vierailija
31/40 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset taisi saada joskus yläkoulussa, itse sain joskus neljänkymmenen jälkeen. Lasten äiti nyt oli melkein sokea ilman lasejaan.

Vierailija
32/40 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oon käyttänyt viimeksi laseja 7-vuotiaana. Nyt olen 16. En käytä koska pidän itsestäni enemmän ilman laseja, vaikka en näe taululle, enkä tee koskaan vihkomuistiinpanoja, vaikka voisin olla hyvä koulussa.

Kuulostaapa tutulta. Kopion kaverilta ylä-asteen ajan muistiinpanot, koska en halunnut laseja käyttää.

Lopulta jatko-opinnoissa tarpeeksi monta kertaa bussin missattuani, koska en nähnyt mitä siinä luki...rupesin käyttämään laseja.

Nyt 40- vuotiaana käytän suurimman osan ajasta piilareita ja odottelen, koska ikänäkö alkaisi vaikuttaa lukemiin😆

Vierailija
33/40 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkä ikäisenä vaan kohteliaammin kysyttynä monenko ikäisenä? Aivan kuten vanhempia ihmisiä pitää teititellä ja heiltä ikää kysyttäessä pitää kysyä; monenko ikäinen olette?

Tutuilta joita voi sinutella voi kysyä: "minkä ikäinen olet?"

Vierailija
34/40 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

40+

Vierailija
35/40 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 4-vuotias. Inhoan laseja, mutta piilareita en voi käyttää terveydellistä syistä. Jos päätä ei alkais särkemään ilman laseja oleminen, niin en todellakaa käyttäis niitä.

Vierailija
36/40 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin laseja tai piilareita ikävuodet 14-31 . Laserleikkaus tehty 10v sitten.

Nyt esikoinen pian 14v, näkö hänellä tarkka. Myös mieheni likinäköinen ja saanut lasit murrosiässä, joten tod. näk. ainakin joku kolmesta lapsesta saa lasit. Meidän suvussa likinäköisyys on vahvasti periytyvää. Mulla oli miinusta yli 7.

Vierailija
37/40 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

46-v. Lapsilla ei laseja eikä sisaruksilla. Isällä 81-v lukulasit.

Vierailija
38/40 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jotain 14 vee. Kasiluokalla koulussa. Lasit jotain -0.7 taittovikakorjauksella

Vierailija
39/40 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyselet näin hölmöjä? Ihmiset saa laseja lähes vauvasta vaariin.

Vierailija
40/40 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 42v.lukulasit