Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole ikinä laihduttanut - neuvokaa avutonta

Vierailija
01.08.2014 |

Mitä sitä pitäisi syödä, että saisi laihikset aloitettua? Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan, kun en tajua näistä jutuista paljoakaan.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:20"]

tietoahan tulvii joka tuutista koko ajan, miten voi olla noin tietämätön. TV:ssä pyörinyt laihdutusohjelmiakin vuosia. tai jos ilmoittautuisit johonkin sellaiseen.

[/quote] En lue naistenlehtiä eikä minulla ole televisiota. En ole ennen laihduttanut, siksi en ole asiaan perehtynyt.

ap

[/quote]

no on sulla ainakin netti!

[/quote] Niin ja yllä selitys siihen, miksi en ole (netissä) asiaan perehtynyt.

[/quote]

Ja mikä oli selitys sille eetä kyselet täällä, etkä jossain terveys/laihdutussivustolla??

[/quote] Kuten missä? Linkkejä, kiitos!

ap

Vierailija
2/36 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiiksi tehdyt eväät on nopeaa syötävää lounaaksi. Suosittelen.

[/quote] Millaisia eväitä suosittelet? Kaipaisin ihan konkreettisia ateriavinkkejä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla ole juurikaan laihdutettavaa. Itse olen 171 cm äiti ja painoin ennen uutta raskautta 69kg. Noissa mitoissa joista haaveilet, olen ollut viimeksi sairastaessani syömishäiriötä. En osaa neuvoa, miten pääset takaisin mittoihisi ilman kitudieettiä. Minulta ei normaalilla terveellisellä ruokavaliolla ole sama onnistunut.

Vierailija
4/36 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:28"]

joo, tärkeintä on se mitä syöt, pelkällä liikunnalla ei laihdu. Ja parasta olisi opetella pikkuhiljaa syömään terveellisesti ja vähemmän, ei niin että kertarysäkysellä muuttaa ruokavalionsa täysin, siitä syystä että sellainen harvoin kestää. No, toki joillakin kestää, mutta ainakin ns. muotidieettejä kannattaisi välttää.

Lautasmalli on hyvä, ja ylipäätään annoskokojen pienentäminen. Kannattaa vaikka vaihtaa lautanen pienempään, tai laittaa työpaikan ruokalassa salaatti ja pääruoka samalle lautaselle, vaikka se olisi kuinka pieni. Pieneltä lautaselta pienempi määrä ruokaa näyttää paljolta, ja sillä on tutkitusti merkitystä!

[/quote]

Samaa mieltä! Kannattaa jättää herkut pois jokapäiväisestä ruokavaliosta. Korkeintaan kerran viikossa voi vähän herkutella. Alkoholia jos juo, niin se kannattaa lopettaa. Korvaa mehut ja sokerilimut sokerittomilla (tästä voi joku olla toista mieltä, mutta keinomakeutetuilla limppareilla saa makeanhimoa tyydytettyä). Vaihda maitotuotteet rasvattomiin. Käytä ruoanlaitossa rypiöljyä ja vaihda margariini 60% kasvimargariiniin esim. becel tai keiju. Näin turvaat riittävän hyvien rasvojen saannin. Vaihda vehnäleipä ruisleipään. Syö 5 ateriaa päivässä. Käytä lautasmallia koostaessasi ateriaa. Vältä valmisruokia. Syömishimoon auttaa kupillinen teetä. Aloita jokin helppo liikunta, esim kävely.

[/quote]

Tää nyt on ihan huuhaata!

Vierailija
5/36 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:45"]

[/quote] Millaisia eväitä suosittelet? Kaipaisin ihan konkreettisia ateriavinkkejä.

ap

[/quote] 

Kun on vähänkin enemmän aikaa, teet salaattia valmiiksi isompaan rasiaan, kannattaa käyttää esim keräsalaattia, kestää paremmin.

Ruuat kannattaa jakaa valmiiksi annoksiksi, niin voi pakastaakin jos tuleekin lähdettyä johonkin. Kasvispaistoksia, kanaa, yms siis ihan valmista ruoka purkitat lautasmallin mukaan.

Vierailija
6/36 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:46"]

Ei sulla ole juurikaan laihdutettavaa. Itse olen 171 cm äiti ja painoin ennen uutta raskautta 69kg. Noissa mitoissa joista haaveilet, olen ollut viimeksi sairastaessani syömishäiriötä. En osaa neuvoa, miten pääset takaisin mittoihisi ilman kitudieettiä. Minulta ei normaalilla terveellisellä ruokavaliolla ole sama onnistunut.

[/quote] Kropanmalleja on niin monia. Minä taas olen aina voinut huoletta syödä mitä olen halunnut ja paino on aina pysynyt tuossa 56-58 kilon haarukassa, paitsi nyt. Muuten asia ei haittaisi, mutta kun se kaikki on vatsassa eikä vanhat housut mene päälle ja erityisesti sivuprofiili on todella hassun näköinen. Aivan kuin olisin raskaana edelleen jossain 6kk tienoilla. Reisissäkin housut kinnaa. Ennen ostin koon 36 alaosia, nyt pitäisi ostaa isompia, mutta en millään haluaisi uusia vaatekaappiani vaan ennemmin karistaa nuo kertyneet kilot.

Olen rakenteeltani hoikka, pienirintainen ja kapea muutenkin. Siksi 5 ekstrakiloa vatsassa todella näkyy.

ap

Vierailija
7/36 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:49"]

ap

[/quote] 

Kun on vähänkin enemmän aikaa, teet salaattia valmiiksi isompaan rasiaan, kannattaa käyttää esim keräsalaattia, kestää paremmin.

Ruuat kannattaa jakaa valmiiksi annoksiksi, niin voi pakastaakin jos tuleekin lähdettyä johonkin. Kasvispaistoksia, kanaa, yms siis ihan valmista ruoka purkitat lautasmallin mukaan.

[/quote] 

En ole onnistunut säilyttämään valmiiksi tehtyjä salaatteja edes kahta vuorokautta hyvinä jääkaapissa. Nahistuvat niin pian. Ehkä raasteet voisi säilyäkin.

ap

Vierailija
8/36 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:49"]

ap

[/quote] 

[/quote] 

En ole onnistunut säilyttämään valmiiksi tehtyjä salaatteja edes kahta vuorokautta hyvinä jääkaapissa. Nahistuvat niin pian. Ehkä raasteet voisi säilyäkin.

ap

[/quote] Raasteet ihan hyvä vaihtoehto joo. Mä olen tehnyt kirssikkatomaateista, paprikoista ja keräsalaatista salaattia, niin ei nahistu heti. Kurkut menee pahoiksi jos säilöö.

Vierailija
9/36 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:44"]

Kuten missä? Linkkejä, kiitos!

ap

[/quote]

Taidat olla melko avuton tosiaan, jos googlekin on tuntematon =)

Vierailija
10/36 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppaa äläkä dieettaa, jos mitään tiputettavaa ei oikeasti ole. Olet vaan löysä ja sitä ei paranna muu kuin lihakset.

Vierailija
11/36 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 14:24"]

Jumppaa äläkä dieettaa, jos mitään tiputettavaa ei oikeasti ole. Olet vaan löysä ja sitä ei paranna muu kuin lihakset.

[/quote] No ne 4-5 kiloa on tiputettavaa ja ihan rasvaa se on tuossa vatsassa ja reisissä. Muuten olen samanlainen kuin ennen raskautta. Jonkin verran liikunkin, mutten ihan yhtä paljon kuin ennen raskautta.

ap

Vierailija
12/36 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:44"]

Kuten missä? Linkkejä, kiitos!

ap

[/quote]

Taidat olla melko avuton tosiaan, jos googlekin on tuntematon =)

[/quote] Eli netissä on lupa käyttää googlea, mutta muiden vinkkejä ei netissä saa kysellä. Ok.

ap

Vierailija
13/36 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna nyt vähän enemmän tietoa lähtötilanteesta. On aika eri asia laihduutta jos mitat on 165cm/100kg kuin 165cm/70kg. Perusasia on kuutenkin sama: syö vähemmän kuin kulutat. Ruokavalio on tärkein, liikunta vain tukee sitä.

Vierailija
14/36 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö samaa kuin ennen mutta puolet vähemmän.

Vierailija
15/36 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä syön kaikkea. Olen kotona lapsen kanssa, joten elinpiiri on pienempi kuin työssä ollessa. Raskaudesta jäi sitkeästi kiloja vatsanseudulle ja niistä haluaisin nyt eroon. 

ap

Vierailija
16/36 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinut on lihottanut? Tee päinvastoin.

Vierailija
17/36 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietoahan tulvii joka tuutista koko ajan, miten voi olla noin tietämätön. TV:ssä pyörinyt laihdutusohjelmiakin vuosia. tai jos ilmoittautuisit johonkin sellaiseen.

Vierailija
18/36 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, tärkeintä on se mitä syöt, pelkällä liikunnalla ei laihdu. Ja parasta olisi opetella pikkuhiljaa syömään terveellisesti ja vähemmän, ei niin että kertarysäkysellä muuttaa ruokavalionsa täysin, siitä syystä että sellainen harvoin kestää. No, toki joillakin kestää, mutta ainakin ns. muotidieettejä kannattaisi välttää.

Lautasmalli on hyvä, ja ylipäätään annoskokojen pienentäminen. Kannattaa vaikka vaihtaa lautanen pienempään, tai laittaa työpaikan ruokalassa salaatti ja pääruoka samalle lautaselle, vaikka se olisi kuinka pieni. Pieneltä lautaselta pienempi määrä ruokaa näyttää paljolta, ja sillä on tutkitusti merkitystä!

Vierailija
19/36 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa joku valmis ruokavalio. Esim gofatgo on ihan järkevä. Sopivasti energiaa, hyvä ateriarytmi, aika muunneltavissa ja tarjotut ruokamäärät mahdollistaa eri ruuat kun on mielikuvitusta. 

Kaloreiden laskeminen on myös ihan hyvä tapa, tosin, helpompi turhautua, syödä huonosti, ->repsahdukset helpompia, mutta siitäkin voi koostaa omaan elämään sopivan safkamallin kun hieman perehtyy.

Vierailija
20/36 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En näe mitään järkeä pienemmän lautasen käyttämiselle. Siihen ei mahdu edes tarpeeksi salaattia. Puolet lautasesta salaattia, puoleen laittaa esim höyrytettyjä vihanneksia, vähän riisiä, kananrintafileen ja halutessa pikkusen kastiketta. Tarvitaan normaalilautanen, eikä kalorit silti ole liian isot yhdeltä aterialta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme