Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toukokuun vauvasta haaveilevat <3

01.08.2014 |

Tulisiko joku jo kanssani haaveilemaan toukokuun vauvasta? Olen 28-vuotias, mies muutaman vuoden vanhempi ja esikoisesta haaveillaan. 

Sain maanantaina keskenmenon rv7+0 ja nyt alkaa olla vuoto loppumaan päin (toivottavasti). Kokemus oli todella rankka ja suru on tietenkin kova, mutta haluamme yrittää heti uudestaan. En tietenkään tiedä palautuuko kierto heti normaaliksi, mutta toivotaan. Keskiviikkona ultrattiin  ja kaikki raskausmateriaali oli ilmeisesti jo poistunut. Lääkäri sanoi, että kohdun limakalvo oli enää 5mm eli vuotaisi enää vähän. 

Tilasin juuri Briteistä raskaustestejä, jotka toivottavasti saapuvat pian, että saan varmistettua, että raskaushormoni on laskenut. 

Viimeksi tärppäsi ekasta eli toiveet on korkealla!!

Kommentit (368)

Vierailija
41/368 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänne tullut kivasti porukkaa!

Onko teillä mitä ovistestejä käytössä? Mä koitan nyt turvautua sekä niihin, että laskee erilaisilla laskureilla, joita on ladattuna puhelimessa varmaan 10... 

Mä yritin katsoo vanhoista koulukirjoista jos löytyis sieltä jotain jotain täsmätärppejä, mikä edistäisi hedelmöittymistä/alkion kiinnittymistä, mutta enemmän noissa on keskitytty muuten raskauteen ja synnytykseen. No, myöhemmässä vaiheessa sitten ;) Itse syön vitamiinia + foolihappoa, ettei ainakaan mistään semmoisista jäisi kiinni.

Kivaa viikkoa teille kaikille!

Vierailija
42/368 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan !

Nyt on juotu 4 päivää greippimehua (verigreippi) kun en vieläkään pelkkää greippimehua löytänyt, ajaakohan saman asian? Greippimehun juomisen jälkeen on tullu älyttömät valkovuodot, siis ihan lorahtaa vähän väliä housuun :D pitää käyttää kokoajan pikkuhousunsuojaa. C- ja D-vitamiinit myös käytössä flunssan takia ja varmaan tänään alotan punkun. Tänään kp 11/28 ja ovis laskureiden mukaan 15.8.

Toivottavasti näillä tärppää :) kunhan tuo flunssa ei häiritsisi ovista :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/368 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

tänään kp 18/30, peittoja heiluteltu ahkerasti. Mulla on käytössä puhelimessa WomanLog app jonka mukaan ovia olis ollu eilen. Pidän sitä vaan suuntaa antavana, mutta eilen illalla ja tänään on nippailua tuntunut!

tilasin viime viikolla raskauskeijulta ovistestejä ja otan ne käyttöön ensi kierrosta jos nyt ei plussaa ilmesty(kunpa jäis käyttämättä) olin aluks vastaan tommosia tikutteluja kun ajattelin niiden lisäävän vaan stressiä, mutta nyt mulle on tullut tarve päästä bongaamaan se ovis edes kerran!

täällä siis tosiaan käsillä jännäilyviikot!

Tsemppiä yritykseen kaikille! :)

44/368 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Liityn mukaan haaveilemaan toukovauvasta :). Olen 27 v. kuten myös mieheni ja ensimmäistä lasta yritetään! Vasta ollaan yritykset aloitettu ja nyt menossa yk2 :). Meillä alettiin yrittämään rennolla "tulee jos on tullakseen" -asenteella, mutta mutta, eihän se vaan ihan niin mene ja täällä huomaan roikkuvani harvasen päivä ja ovislaskuritkin on käytössä ;) Vitamiinit ja greippimehut on kans aloitettu ja ovistikkuja kaapissa. Katsotaan otanko vielä tässä kierrossa käyttöön :) Tänään mulla kp 3/30. 

45/368 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAURAIIDAVI Saako noita vitamiineja ja folaatteja ihan normi apteekista, vai mistä? Ja onko muilla ollut käytössä? Mites kalsium yms? Itse ainakin luotan hyvin pitkälle monipuoliseen, terveelliseen ruokavalioon. Ainakin vielä, saa nähä milloin sorrun itsekin... Suositteleekohan neuvola tms joitan raskausajan vitamiineja?

Täällä kp 15/33 ja yk3. Otollinen aika ajoittuu viikonlopulle, tää kuumeilija yrittää olla stressaamatta ja toivomatta liikoja, ettei tarvitsisi joutua pettymään.. :) Plussatuulia meille kaikille! <3

46/368 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exile kp18/30  yk5

Miisu kp13/?? Yk13

Sane kp13/25-30 yk1 km jk

Heikkulin kp13/25-30 yk1

Neppisnei kp10/25-28 yk5

Johannanora91 kp10/28 yk3

Annhaa kp10/27? yritys aloitettu 7/2013

Zaron kp10/26-28 yk 14

Kuumeilija91 kp11/28 yk 3

Nemor kp8/23-28 yk5

Lauraiidavi kp6/28-30

Kaziska kp3/25-28 yk 2

Anndikke kp15/33 yk3

Eliine87 3/30 yk2

Haaveilija86

Ankinen

47/368 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi yksi kohta 24-v esikoisen haaveilija. Multa leikattiin toukokuussa revennyt kohdunulkoinen, josta toipuminen kesti melko kauan, niin henkisesti kuin fyysisesti. Viime kierrosta ajattelin jo tärpänneen kun kuukautiset olivat viikon myöhässä, mutta ilmeisesti ovulaatio vaan jostain muusta syystä myöhässä tms. Nyt menossa kp 15/32, ovis pitäisi olla tällä viikolla. Varsinaisesti kuitenkin tuon kevään koettelemuksen jälkeen nyt vasta yk1, ennen tätä ajateltu että "tulee kun on tullakseen". Edellisen kierron pitkittyminen kuitenkin nosti sellaisen kuumeen aikaan molemmissa että nyt yritetään taas tosissaan ;-) Piinaavia aikoja nämä kyllä, jännittää jo nyt tärppääkö, ja jos tärppää niin olisiko tällä kertaa kaikki paremmin kuin viimeksi.

48/368 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällä nyt jonkin aikaa seuranneena päätin liittyä vihdoinkin mukaan! :)

Olen 25v. ja mieheni on 34v. esikoista olemme yrittäneet elokuun 2014 häistämme lähtien ajatuksella tulee, jos on tullakseen. Viimeisten kuukausien aikana toive vauvasta on kasvanut valtavaksi. Ajatus vauvasta ja raskautumisesta on vähän väliä mielessä. Tälle kierrolle on tilattuna Raskauskeijusta digitaalinen ovulaatiomittari sekä liuskat. Kummastakohan kannattaisi aloittaa? Digitaaliseen on vaihtopäitä vain kymmenelle päivälle. Aikaisemmin en ole tällaisia testejä käyttänyt. Tavoitteena olisi lähinnä tarkistaa tuon ovulaation tapahtuminen ja tietysti aika, jotta osataan olla oikeaan aikaan hommissa ;)

Lisänä terveelliset elämäntavat, foolihappo ja vitamiinit sekä greippimehu

kp5/26-30 yk3

49/368 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjauksena siis elokuun 2013 häistämme :)

50/368 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa kohta piinaviikot, nyt kp14/28, eli ovis on ihan pian, huomenna luultavasti. 

On mielenkiintoista nähdä, että tärppääkö ekasta kierrosta niinkuin kaksi edellistä. 

Toivotaan plussatuulia kaikille :)

Vierailija
51/368 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANNDIKKE:  Juurikin se perusruokavalio on kaiken a ja o, niin mä ainakin omille asiakkailleni oon äitiysneuvolassa sanonut. Tosta foolihaposta sanotaan äitiysneuvolasuosituksissa (THL, 2013) näin: "Vaikka uudet pohjoismaiset ja suomalaiset ravitsemussuositukset eivät vielä ole valmiit, kansainvälinen näyttö foolihapon tärkeydestä on selvää, että kaikille raskautta suunnitteleville naisille suositellaan monipuolisen ruokavalion lisäksi päivittäistä 0.4 milligramman foolihappo-vitamiinilisää aloitettavaksi jo 1-3 kuukautta ennen raskauden alkua. " Tuota suositellaan käytettäväksi siihen saakka, kun raskaus on kestänyt 12 viikkoa. Jokainen tietysti tekee miten parhaaksi näkee, hyviä lapsia tullut maailman sivu vaikkei tuota olekkaan syöty :) Vitamiineista on ihan sama mitä syö (jos syö), kunhan ei ole A-vitamiinia tai sitten päällekkäisiä valmisteita.   

52/368 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sane: Kiitos paljon ja tsemppiä ja onnea teillekkin! Mulla keskenmenojen jälkeen eka kierto (siis jos km vuodon eka päivä lasketaan kierron ekaksi päiväksi) on yleensä pidempi (siis jotain 30+pv kun normaalisti 27pv) ja seuraava kierto on ollu jo se normaali mutta nää on niin yksilöllisiä juttuja. Joo ei mekään kerrottu raskauksista kenellekkään mutta kun se toinen keskenmeno tuli niin oli "pakko" kertoa kun jäin saikulle ja pää ei menanu kestää enää niin, oli hyvä kertoa jollekkin. Ei mekään ajateltu aluksi kenellekkään kertoa kun haluttiin pitää tää yrittäminen salassa. Ja joo niin mäkin luulin että keskenmenoon on oltava joku syy ja sen on oltava jotain mitä mä oon tehny :/ kyllä mä edelleen jossain määrin itteäni siitä syytän vaikka eihän siihen syytä olis.

Anndikke: Mä syön sellasta femibionia missä on siis foolihappoa ja lisäks muitakin vitamiineja (on ihan tarkotettu ja tehty raskautta yrittäville ja raskauden ensimmäisille viikoille oleville) ja sitä saa ihan apteekista :). Lisäks otan kalsium +D tapletin kun en käytä hirveesti maitoa tai mitään missä ois sitä kalsiumia ja toi D auttaa siihen että se kalsium imeytyy paremmin. Kai toi foolihappo on ainut mitä pitäs syödä ns. lisänä kun raskautta yrittää tai on jo raskaana jos muuten ruokavalio on kohdillaan, tai ainakin näin mä olen ymmärtänyt.

Tänne kuuluu sellasta että tein edellispäivä ensimmäisen kerran ovistestin mikä näytti selvää negaa, eilen näytti haalukkaa viivaa eli viellä nega ja tänään vahvempaa viivaa eli joko se ovis on nyt tai ihan pian. Huomenna ainakin vielä testailen. Tänään on ollu jonkinmoisia "kipuja" alavatsassa että toivottavasti nyt on ainakin ovis havaittu(?). Jännä sinänsä että on jo kp12 ovis vai onko se ihan normaali kun kierto on 27 päivää, vaikka en nyt siitäkään ihan varma ole kun vasta siitä tuulimunasta elimistö heräilee.

Kp 12/27, yk menny sekasin, yritys alotettu 7/2013, 2 km, 1 tm

53/368 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä putosin tuolta huhtikuusta ja kuumeilemaan nyt seuraavaksi toukokuun vauvasta :) Täällä olis menossa kp 7/26-28 ja yk3. Vähän on jo alkanut turhauttamaan kun mitään ei tapahdu, pitäisikö ovistestejä ostaa? Ehkä siksikin tämä tilanne näin jo turhauttaa, kun mulla on monia kavereita, jotka ovat tulleet raskaaksi vahingossa, yrittämättä. Eivätkä edes ole pahemmin lapsista haaveilleetkaan. Tuntuu siis vain vähän epäreilulta. Noh, kai se meillekin vielä tärppää ja sitten se tuntuu vaan tuplasti paremmalta :) Kiva kun on tämmöinen palsta josta saa vertaistukea ja pääsee näistä asioista juttelemaan :)

54/368 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki! On tosi turhauttavaa tehdä noita ovistestejä, kun kierto heittelee niin paljon (6-8 viikkoa)... Lisäksi noi testit on niin kamalan kalliita. Nyt oonkin kokeilun luontoisesti testannut joka toinen päivä "otollisilla" viikoilla. Saakohan jostain ostettua pelkkiä tikkuja (clearblue), vai pitääkö koko setti aina hankkia uudelleen?

Vierailija
55/368 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa sielunkumppanit xD

täällä flunssa vaan pahenee :( muutaman päivän päästä ovis ovella. Niin tekis mieli ottaa duaktia kun ei saa henkeä. Ekaa kertaa elämässä kokeilin nenäkannua, kun yritän välttää turhaa lääkkeiden syömistä yrityksen aikana :) toivottavasti tää ei vaikuta ovikseen :/

56/368 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Huhtikuisista tipahdin eilen ja nyt siis haaveillaan toukokuun vauvasta. Ensimmäistä olemme mieheni kanssa yrittämässä ja nyt pyörähti käyntiin yk 2. En ikinä ymmärtänyt, että lapsen yrittäminen on näin hermoja raastavaa touhua. Jotenkin tähän asti olen lapsellisesti elänyt siinä koulun ehkäisyvalistuksen antamassa käsityksessä, että raskaaksi voi tulla tuosta vain. 

Viime kierrossa olin kyllä niin malttamaton ja rauhaton, että nyt pitää vähän rauhoittua ja keskittyä enemmän muihin juttuihin. Onneksi syksy tulee ja monien hyvien sarjojen uudet tuotantokaudet palaavat ruutuun :)

Tässä päivitetty lista (toivottavasti ei tullut virheitä!), johon lisäsin itseni:

Exile kp19/30  yk5

Miisu kp14/?? Yk13

Sane kp14/25-30 yk1 km jk

Heikkulin kp14/25-30 yk1

Neppisnei kp11/25-28 yk5

Johannanora91 kp11/28 yk3

Annhaa kp11/27? yritys aloitettu 7/2013

Zaron kp11/26-28 yk 14

Kuumeilija91 kp12/28 yk 3

Nemor kp9/23-28 yk5

Lauraiidavi kp7/28-30

Kaziska kp4/25-28 yk 2

Anndikke kp16/33 yk3

Eliine87 kp4/30 yk2

Lina87 kp2/27-29 yk2

Haaveilija86

Ankinen

57/368 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Ilmoittautusin myös mukaan toukokuun porukkaan.

Ensimmäinen raskauteni päättyi keskenmenoon viikolla 10+1 (alkion koko 9+0) vasta puolitoista viikkoa sitten, joten taitaa olla vähän aikaista tämä unelmointi, mutta jotenkin sitä vaan jo kuitenkin ajattelee.

Tsemppiä kaikille yritykseen.

Maria82

Vierailija
58/368 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sane, perästä tullaan. Maalisvauvoista tippuneena :( 

Eilen oli eka äitiysneuvola. Kokeiltiin kuunnella dobblerilla, ei kuulu. Kokeiltiin katsoa mahan päältä ultralla, vaavi näkyi muttei liikettä. Kokeiltiin sisäkautta, siellä vaavi pötkötteli, ei sykettä. Lähete saman tien sairaalalle, siellä lääkäri totesi saman, ei sykettä. Viikot olis ollu 9+6, pieni näytti kuolleen 8+4. Huomenna pieni rakas otetaan pois. Suru on suuri. Riideltiin juurikin tuossa elokuun alussa miehen kanssa ja nyt mielessä pyörii kysymys, että aiheutinko mä tämän sillä että stressitaso on ollut jo pitkään aika korkea ja tuo huipentuma oli sitten pienelle liikaa.

-Ipa

Vierailija
59/368 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei IPA86 :( olen niin pahoillani teidän puolesta <3 En kyllä usko että itse olisit voinut sitä aiheuttaa. Paljon voimia sinne <3

60/368 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ipa86, paljon voimia teille sinne <3

Mutta tänään on se päivä kun saamme lähetteen keskussairaalaan neuvolasta viimein ! :)

Niin ja tuohon listaan tullut väärä päivä mun kohdalle tänään menossa kp17/?? Yk:13

Miiisu