Toukokuun vauvasta haaveilevat <3
Tulisiko joku jo kanssani haaveilemaan toukokuun vauvasta? Olen 28-vuotias, mies muutaman vuoden vanhempi ja esikoisesta haaveillaan.
Sain maanantaina keskenmenon rv7+0 ja nyt alkaa olla vuoto loppumaan päin (toivottavasti). Kokemus oli todella rankka ja suru on tietenkin kova, mutta haluamme yrittää heti uudestaan. En tietenkään tiedä palautuuko kierto heti normaaliksi, mutta toivotaan. Keskiviikkona ultrattiin ja kaikki raskausmateriaali oli ilmeisesti jo poistunut. Lääkäri sanoi, että kohdun limakalvo oli enää 5mm eli vuotaisi enää vähän.
Tilasin juuri Briteistä raskaustestejä, jotka toivottavasti saapuvat pian, että saan varmistettua, että raskaushormoni on laskenut.
Viimeksi tärppäsi ekasta eli toiveet on korkealla!!
Kommentit (368)
Moi kaikille!
Hyppään teidän toukokuisten kelkkaan tuolta huhtikuisista. Eka yrityskierto päättyi kuukautisiin, mutta vastahan tässä ollaan aloitettu. Kotona meitä viihdyttää alle 2-vuotias tytöntylleröinen ja olisi mukavaa saada hänelle pikkusisarus. Toukokuu olisi oikein hyvä aika pienelle pallerolle. ;) Tsemppistä meille kaikille!
Mulla on kierrot heiluneet synnytyksen jälkeen 22-31, mutta merkkaan itselleni kiertovaihteluksi viimeisen viiden kierron mukaan 25-28, se lienee lähimpänä tämän hetken totuutta ja sen mukaan itse odottelen kuukautisia tulevaksi. Yritän pitää itse kuitenkin mielessä, etten testailisi ennen 31 kiertopäivää, koska näköjään niinkin pitkä kierto on mulle mahdollinen.
Lauraiidavi kp4/28-30
Nemor kp6/23-28 yk5
Kuumeilija91 kp7/28 yk3
Neppisnei kp8/25-28 yk5
Johannanora91 kp8/28 yk3
Miisu kp11/?? Yk13
Sane kp11/25-30 yk1 km jk
Heikkulin kp11/25-30 yk1
Exile kp14/30 yk5
Kaziska kp1/25-28 yk 2
Annhaa kp8/27? yritys aloitettu 7/2013
Anndikke
Haaveilija86
Ankinen
Heippa,
Täällä loppui eilen vuoto ! Jee ! ja ens viikolla olisi sitten peiton heiluttelu viikko. Toivottavasti pikkunen tarttuu tällä kertaa kiinni ja pysyy sen 9kk :) Tänään kp 7/28.
Tuli vaan mieleen että onko jollain tiedossa mitään poppakonsteja mikä auttais alkion kiinnittymiseen? Sen olen anakin kuullu että punaviini auttaisi. Voisinpa kokeilla tota että jois vaikka lasin punaviiniä joka ilta ovisaikaan :)
Onko muilla mitään vinkkejä?
Mun kohalle listaan voi päivittää kp 11/33 ja yk3.
Kuumeilija91 Ite oon ainakin lukenut, että greippi (tai greippimehu) voisi myös edesauttaa hedelmöittymistä. Liittyy jotenkin limakalvoihin tms, googleta vaikka niin löytyy infoa :). Punaviinistä en itse ollutkaan kuullut, vaikuttaa vähän hassulta, koska alkoholiahan ei tunnetusti suositella raskausaikana muutenkaan.
Mä join viime kierrossa punaviiniä lasin/ilta oviksen jälkeen, tässä kierrossa otin greippimehunkin avuksi :D Ja folaattilisää olen ottanut kesäkuun alusta, sekä ruokalusikallisen pellavansiemenöljyä. Jospa tällä cocktaililla tärppäis :DD Sattuu omat synttäritkin oviksen aikoihin niin olisi kyllä ihana "synttärilahja" jos tärppäis :P
Tässä kp 2 vaiheessa ei ole "mitään tekemistä", joten lähdenpä tänään tyttöjen kanssa kesän viimeisille terassikierroksille! Jospa se sais vähän ajatuksia pois näistä tympeistä kuukautisista ja rentouttaisi niin kroppaa kuin mieltäkin.
Mulla on ihan semmoinen kutina, että (vaikka ovulaatioonkin on vielä aikaa, niin) tää on SE KIERTO! Tässä kierrossa käy flaksi!
Kuumeilija91, Anndikke ja Johannanora91: Viime kerrasta mä muistan seuraavat hedelmällisyyttä nostavat kikat: greippimehu lisää ovislimoja, punaviinin naukkailu oviksen jälkeen lisää kohdun verenkiertoa ja siten parantaa kai kiinnittymismahdollisuuksia ja vehnänalkioöljy mutta siitä en muista mihin sen piti vaikuttaa. Mä hairahduin silloin siihenkin, mutta oli niin pahaa että käyttämättä jäi... Tällä kertaa mä aion panostaa punaviiniin. Lähestyvä syksy ja vilpoisat illat (kai ne jossain vaiheessa alkaa?) on juuri omiaan punaviinilasilliselle, kun muksu on saatu nukkumaan! Ahhh!
Tässä vielä tälle päivälle päivitetty lista:
Lauraiidavi kp5/28-30
Nemor kp7/23-28 yk5
Kuumeilija91 kp8/28 yk3
Neppisnei kp9/25-28 yk5
Johannanora91 kp9/28 yk3
Miisu kp12/?? Yk13
Sane kp12/25-30 yk1 km jk
Heikkulin kp12/25-30 yk1
Exile kp15/30 yk5
Kaziska kp2/25-28 yk 2
Annhaa kp9/27? yritys aloitettu 7/2013
Anndikke
Haaveilija86
Ankinen
Heippa !
Mä eilen koitin kaupasta löytää greippimehua mutta huonolla menestyksellä, ostin sitten siihen hätään appelsiini verigreippi mehun. Täytyy tänään paremmalla ajalla käydä jossain isommassa kaupassa.
Täällä tuntuu että flunssa tekis tuloaan niin rupesin eilen illalla ottamaan d- ja c-vihamiineja. Toivottavasti ei tulis kun ens viikolla olis ovis :S Onko tietoa vaikuttaako flunssa hedelmöittymiseen mitenkään?
Kuumeilija91, Mulla oli viime kierrossa kauhea flunssa juuri oviksen aikoihin ja oon aivan varma että se oli osa syynä ettei tärpänny :( Toivottavasti et nyt saa pahaa flunssaa :o
Niin ja en itsekkään löytänyt Greippimehua mistään, tuli sitten citymarketista ostettua Valion greippi-verigreippi mehua ja sitä olen nyt muutaman päivän juonu :)
Minäkin täällä.
Taitaa alkaa yk 14. Että aika monta pettymystä jo takana. Nyt edessä lääkärikäynti syyskuussa. Yhden kuurin teroja söin jo, kun limakalvot oli kiertoon nähden ohuet. Nyt pitäs tutkia miehen tavara. En enää jaksa edes toivoa. Onneksi saadaan ihana pieni hoitoon tänään. Viimeksi vaan sen sylin tyhjyyden huomasi vasta kun pikkuinen lähti kotiinsa.
Zaron 10/26-28 yk 14
zaron, teillä on pitkä tovi yritystä takana!! Hirveän paljon tsemppiä!!
Mä en ole juonut greippimehua, joskin oon kuullut, että se saattaisi auttaa :) Kaikki keinot on sallittuja!
Mulla on vissiin ovis ollut eilen tai tänään, joten piinaviikot voi alkaa :D Tikuttelin ovista ja toissapäivänä ja eilen sain melko selvän plussan, joskin testiviiva ei ollut ihan yhtä tumma kuin kontrolli, mutta melkein. Mulla on siis meneillään kp13 nyt.. ovis on jomotellut alavatsaa jo pari päivää, mutta mitään muuta ei ole, eikä varmaan viikkoon mitään oiretta tulekaan (muuta kuin oman pään takia ;) mukavaa viikonloppua!
Lauraiidavi kp6/28-30
Nemor kp8/23-28 yk5
Kuumeilija91 kp9/28 yk3
Neppisnei kp10/25-28 yk5
Johannanora91 kp10/28 yk3
Miisu kp13/?? Yk13
Sane kp13/25-30 yk1 km jk
Heikkulin kp13/25-30 yk1
Exile kp16/30 yk5
Kaziska kp3/25-28 yk 2
Annhaa kp10/27? yritys aloitettu 7/2013
Anndikke
Haaveilija86
Ankinen
Lauraiidavi kp6/28-30
Nemor kp8/23-28 yk5
Kuumeilija91 kp9/28 yk3
Neppisnei kp10/25-28 yk5
Miisu kp13/?? Yk13
Heikkulin kp13/25-30 yk1
Exile kp16/30 yk5
Kaziska kp3/25-28 yk 2
Zaron kp10/26-28 yk 14
Anndikke
Haaveilija86
Ankinen
muoks. lisäsin Zaronin listaan :)
Voi että nää kierron alkupäivät on sitten tympeitä! Takana erityisen runsaat mutta onneksi lyhytikäiset menkat. Vielä pitäisi malttaa viikko odottaa hedelmällisiä aikoja.
Zaron: jaksamista tutkimuksiin! Mikä teillä on suunnitelma tutkimusten ja hoitojen suhteen? Käyttekö muuten yksityisellä vai julkisella puolella hoidossa? Kysyn ihan siksi, että tapahtuuko asiat nopeasti vai joudutteko odottamaan kauhean pitkään? Toivottavasti hoidot jäisivätkin vain suunnitelmiksi ja teillä tärppäisikin tästä kierrosta!
Neuroottinen minäni pääsi valloilleen ja järkkäilin listan kiertopäivien mukaan. :D Näin aina ylimmäiset on jännäilylistalla heti nähtävissä.
Exile kp16/30 yk5
Miisu kp13/?? Yk13
Heikkulin kp13/25-30 yk1
Neppisnei kp10/25-28 yk5
Zaron kp10/26-28 yk 14
Kuumeilija91 kp9/28 yk 3
Nemor kp8/23-28 yk5
Lauraiidavi kp6/28-30
Kaziska kp3/25-28 yk 2
Anndikke
Haaveilija86
Ankinen
Täältä ilmottautuu yksi turhautunut ja surullinen kuumeilija paikalle..
Olen "roikkunut" täällä jo omasta mielestä aivan liian kauan aikaa.. :O yk 12 alkamassa ihan kohta, tänään alkoi jo tuhrua tulla ja huomenna varmasti aukeaa hanat kunnolla. Kerkesin hätäisenä tehä aamulla jo negatestinkin.
Elikkäs siis: 24-vuotias esikoisesta haaveileva, mies 35v. Ehkäisy jätetty jo vuosi sitten alkukesästä pois, mutta edelleenkään ei mitään kuulu eikä näy. Nyt pitäisi ottaa puhelin kouraan ja soittaa lääkäriaikaa, että pääsisi tutkimuksiin mistä kiikastaa.
Toivetta täynnä (kohta kp 1/30-32 yk 12)
Tänne tipahdettiin huhtikuisista kun ei tärpännyt niin ei tärpännyt...
Kp 1/29 ja yk 9. Huoh ihan turhauttavaa välillä ainaki näin kuukautisten alkajaisiks kun ei sitä vauvaa meille vieläkään kuulu. Etenkin näin malttamaton kaikki heti nyt tyyppi kun olen. Ovis testit otetaan nyt tässä kierrossa ja greippi ajattelin kokeilla, kai se on sama juoko greippi mehua vai syö greipin päivässä? :)
Kaziska: me haettiin miehen kans julkiselle hoitoihin kesäkuussa, ensin oli mulla labrat ja kun ne ok, niin saatiin lähete TAYSsiin ja vaikka heinäkuu kesätaukoa, niin heti 3.9 saatiin aika hormoniklinikalle. Eli huippu nopeaa toimintaa. Suosittelen, että testaatte ensin miehen spermat koska miehellä niitä oireita ei aina huomaa. Mut mä seksiaddiktina oon huomannut ettei miehen halut ole kummoiset.
Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014
Tänään pitäisi olla kp14 mutta epäilyttää, että ovis vois muka vielä tulla.. kattellaan. Raskaustestit saapui viimein postissa pari päivää sitten ja tein samantien tunnin rakossa olleessa pissasta testin... ja vieläkin näyttää haamua.. :/ Eli tässä kierrossa en voi sitten uskoa testeihin liikaa kun on vielä "edellistä" raskaushormonia kehossa. Ajattelin nyt joku päivä kyllä testata vielä uudeen jotta nään minkä vahvunen viiva on aamulla jotta sitä voi sitten verrata myöhemmin, jos menkat ei ala, eli siis vahvistuisko viiva vai haalenisko vain. Onko muilla spontaanin keskenmenon joskus kokeneilla tullut eka ovis yleensä normaalisti vai tavallista myöhemmin?
Annhaa: Hirmusesti tsemppiä teille tähän kiertoon!! En voi edes kuvitella miten rankka vuosi teillä on takana.. Yksikin keskenmeno on liikaa. Itse en kertonut raskaudesta tai keskenmenosta kellekkään tutulle, mies kyllä kertoi kahdelle lähimmälle ystävälleen. En juuri halunnut kuulla mitään ajattelemattomia kommentteja, enkä myöskään paljastaa lähipiirille, että meillä on yritys käynnissä.
Hävettää myöntää, mutta muutama vuosi sitten kun en ollut vielä itse kiinnostunut lasten hankkimisesta tai tiennyt aiheesta paljon mitään, luulin että keskenmenot on lähes aina jotenkin itse aiheutettuja. En onneksi mennyt kenellekään sanomaan mitään. Nyt kyllä hävettää!
Jos nyt minäkin uskaltaisin tänne kirjottaa. Olen 24 vuotias ja mies 26. Yritys alotettiin 7/2013 ja sen jälkeen onkin tullut 2 keskenmenoa ja 1 tuulimunaraskaus :'(. Sane tiedän tarkalleen mitä ajatuksia ja tuskaa käyt läpi ja otan osaa. Mua henkilökohtasesti on aina ärsyttänyt se miten muut reagoi keskenmenoon sanoen että luonto poistaa huonot yksilöt ja vielä ei ollut teidän aika ja sitten ärsyttää ne jotka sanoo että tulit sentään raskaaksi :(. En tiedä kumpi on suurempi tuska se että tulee raskaaksi ja menettää aina vauvansa vai se että ei vaan yksinkertaisesti tule raskaaksi, mutta mielestäni niitä ei voikkaan edes verrata, molemmat on niin erilaiset tuskat ja surut.
No nyt yritän itse olla positiivinen että nyt on sitten se "meidän aika". Ovulaatiotestit ostettu ja seuraavalla viikolla alkaa kunnon yritys.
kp 7/27(?), yk menny sekasin jo, yritys alotettu 7/2013, 2 keskenmenoa, 1 tuulimunaraskaus