Toukokuun vauvasta haaveilevat <3
Tulisiko joku jo kanssani haaveilemaan toukokuun vauvasta? Olen 28-vuotias, mies muutaman vuoden vanhempi ja esikoisesta haaveillaan.
Sain maanantaina keskenmenon rv7+0 ja nyt alkaa olla vuoto loppumaan päin (toivottavasti). Kokemus oli todella rankka ja suru on tietenkin kova, mutta haluamme yrittää heti uudestaan. En tietenkään tiedä palautuuko kierto heti normaaliksi, mutta toivotaan. Keskiviikkona ultrattiin ja kaikki raskausmateriaali oli ilmeisesti jo poistunut. Lääkäri sanoi, että kohdun limakalvo oli enää 5mm eli vuotaisi enää vähän.
Tilasin juuri Briteistä raskaustestejä, jotka toivottavasti saapuvat pian, että saan varmistettua, että raskaushormoni on laskenut.
Viimeksi tärppäsi ekasta eli toiveet on korkealla!!
Kommentit (368)
Tervehdys kaikille.
Täällä odottelen kovasti, että raskaushormooni poistuisi lopullisesti ja vuoto lakkaisi kokonaan. Noin viikon olen jo saanut r-testistä tosi haaleita viivoja mutta aina ne kuitenkin tulee vaan - nyt olen päättänyt olla tekemättä ja odotella rauhassa. "Oikeaa" vuotoakaan ei ole ollu oikeastaan yhtään melkein viikkoon, mutta ei voi sanoa, että olisi täysin loppunutkaan. Lopputarkastus on seuraavalla viikolla, joten sitten tiedän enemmän.
Sane, IPA86 ja muut menetyksen kokeneet: millaisia ohjeita saitte - pitääkö odottaa yksi kierto? Tästä aiheestahan on paljon kirjoitettu, mutta ajattelin kuitenkin kysyä teiltäkin, ja varsinkin, päätittekö lopulta odottaa vai olla odottamatta? Osahan tästä on tainnu jo puhuakin, joten sori jos tulee esille uudestaan. Itse ajattelin odottaa, vaikka välillä mietin onko se oikea ratkaisu.
Tunnistan itseni myös tosta SANEn kirjoittamasta - menetettyä ei takaisin saa ja uusi raskaus tulee olemaan oma juttunsa ja sitä odottaa sitten taas juuri sitä pientä rakasta. Sen sijaan en koskaan saa tulla tuntemaan sitä pikkuista, jonka sydämen jo näin sykkivän ja josta olin niin onnellinen. No on tietysti turhaa itseään näin kiduttaa.
Yleisesti ottaen on jo ihan yllättävän hyvä olo, pystyn keskittymään töihin kohtalaisen hyvin enkä ole enää kipeä ollut noin viikkoon. Välillä vaan tulee tosi paha olo ja ajatukset ajautuu keskenmenoa edeltäneeseen aikaan. Mulla oli myös pientä vuotoa yhtenä päivänä kolme viikkoa ennen keskenmenoa, mutta ultrassa kaikki oli kunnossa. Seuraavan pienen vuodon aikana oli ensimmäiseen kertaan erona se, että mulla oli kipuja. Ja ultrassahan se sitten varmistui.
Anteeksi, että tästä viestistä tuli tällainen vuodatus, toukokuun vauvastahan tässä haaveillaan :). Mutta tosiaan, hiljalleen sitä tajuaa, että aikansa tämän käsittely tulee viemään, vaikka toivonkin, että pian jo saan jakaa kanssanne parempia uutisia.
Pidän peukut pystyssä ja toivon plussa-onnea ja hyvää mieltä kaikille teille!
Hei, kiitos listaan lisäämisestä. :) (ite selailen vaan kännykällä, liian vaikeeta)
Pahoittelut menetyksen kokeneille, en osaa edes ajatella miltä se tuntuu..
Itsellä alavatsassa tuntuu outoa, ei kipua mut jotain.. Toivottavasti ens viikko menee nopeesti, pääsee sit 25pvä testaileen :)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Hei kaikki, mäkin liityn nyt joukkoon odottavaan :)
Olen 25-vuotias, mies 27-vuotias, ensimmäinen toiveissa.Lopetin pillereiden syömisen heinäkuun alussa ja tänään, vihdoinkin, tulivat ensimmäiset menkat. Voin sanoa, etten ole kyllä koskaan ollut näin onnellinen ja helpottunut. Outoa etenkin, kun raskautuminen on toiveissa :D Olin kyllä jo varma etten ensimmäisestä kierrosta raskautunut, mies oli vielä toisella paikkakunnalla töissä ja yhteiset hetket olivat rajoittuneet viikonloppuihin. Lisäksi mulla on aina ollut kohtuullisen pitkä ja epäsäännöllinen kierto ja pelkäsin jo, että joudun odottelemaan lähemmäs 50 päivän kiertoja... Nyt menkat sitten tulivat, JO 38 päivän odottelun jälkeen :D Menee siihen kastiin jossa kiertoni oli jo ennen pillereiden aloitusta, keskimäärin 36 päivää.
Tänä viikonloppuna mies palaa kotiin, eli tässä kierrossa päästään yrittämään sitten ihan kunnolla. Toivoisin kyllä niin kovasti että tärppäisi jo nyt ja saataisiin toukovauva. Olemme mieheni kanssa molemmat syntyneet toukokuussa, olisi ihanaa jos koko pienellä perheellämme olisi synttärit samassa kuussa :) Minulla on vieläpä syntymäpäivä ihan viimeisinä päivinä, joten saattaa olla että laskettu aika osuu samalle päivälle :)
Ovulaation tunnistaminen on minulle vielä vähän hakemista, koska ennen niihin ei ole tullut kiinnitettyä mitään huomiota. Jos nyt oletetaan että minulla menee ovulaatiosta menkkojen alkuun se tasan 14 päivää, niin edellisessä kierrossa oli todella kovat mahakivut juuri tuolloin. Ainoa vain, että sitä kipua kesti noin neljä päivää, alkoi aina aamuisin noin tunnin ennen aiottua heräämistä (heräsin siis kipuun, oli niin voimakasta) ja kesti noin puoli tuntia. Kipu oli keskellä mahaa, ei selkeästi oikealla tai vasemmalla mutta kuitenkin alamahassa, ei siis normaalia mahaongelmista johtuvaa vaan "menkkamaista". Voikohan tuo liittyä ovulaatioon, vai muuten vain sattui sopiville päiville ja johtui ihan muusta? Helpottaisi sitten vain jatkossa tunnistamaan ovista, varsinkin kun minulla ei tosiaan sitä säännöllistä kiertoa ole.
dimou kp1/34-38(?) yk2
Tsemppiä teille, jotka painiskelette keskenmenon jälkeen ajatustenne kanssa! Mun puolesta tänne voi oikein hyvillä mielin "vuodattaa", sitä vartenhan täällä ollaan :)
Mulla on ainoana "oireena" toi vuoto :/ sitä on tullut nyt kolmena päivänä niin, että suojaa ei tarvitse, mutta pyyhkiessä sen huomaan. Kohdunnipukkaa yritin tunnustella ja ylhäällä se ainakin oli ja kovahko, mutta siitä nyt ei voi taas sanoa mitään, olis se pitäny testailla jo aiemminkin, niin tietäisi, mikä on "normi". Vuoto vähän huolestuttaa vaan :( se on ihan sellaista veren väristä ja limaista, koskaan aiemmin ei ole ollut tällaista.. nyt siis meneillään dpo6 ja kp19/25-30. Jomotusta on alavatsalla, mutta mitään muuta en kuulostelemallakaan saa aikaiseksi :D
Ollaan lähössä onneksi nyt viikonloppuna laivalle miehen ja tytön kanssa, saa jotain muuta ajateltavaa :) Jos menkkoja ei kuulu, niin testaan ensi viikolla, kunhan kotiudutaan! Mukavaa viikonloppua kaikille!
Täällä olis kp16/25-28 ja ovis ohitettu. Jos yhtään kroppaani tunnen niin nyt olisi dpo3 tai 4 menossa. Kolme päivää onkin tehnyt kauheesti pahaa, mutta ei ihan oksennukseen saakka onneksi. Samoin vatsa on koko ajan kipeä. Sellaista menkkamaista jomottelua jatkuvasti. Väsymys on myös jotain ihan kauheeta. Kunnon yöunien päälle on pitänyt vielä ottaa muutaman tunnin päikkärit eikä silti tahdo jaksaa.
Mahdankohan tehdä itselleni tässä jonkin sortin valeraskautta?? Olotila muistuttaa paljon sitä mikä oli kun kuopusta aloin odottamaan. Voin alusta alkaen tosi huonosti ja 6-7 viikolla olinki jo tiputuksessa ensimmäistä kertaa jatkuvan oksentelun vuoksi.
Louise82: mun puolesta saat vuodattaa ihan just niin paljon, kuin tarvetta on. Me kaikkihan ollaan täällä netissä juuri tukea ja tsemppiä varten. Iso sympatiahalaus Sinulle! Toivotaan, että saat pian uuden pienen alulle kasvamaan vatsaasi.
Dimou: tervetuloa joukkoon mukaan! Onhan ne kivut ihan hyvin voinut olla ovulaatiosta johtuvia. Minulla ovulaation tienoilla myllää ja myllertää ihan kunnolla tuolla sisuskaluissa. En osaa tarkkaa päivää sanoa, ja vielä (oletetun) ovulaation jälkeenkin siellä tuikkii ja vihloo pitkän aikaa. Useimmiten tiedän ovulaation olevan ohitse siitä, kun valkovuoto niukkenee ja loppuu. Toivotaan, ettet pääse ottamaan kierroistasi selvää, vaan tärppi kävisi jo tällä kiekalla! ;)
Heikkulin: kiertopäivän ja dpo:n mukaanhan sulla vois hyvin olla kiinnittymisestä johtuvia veren tihkumista! En tiedä, kuinka yleisiä ne on, mutta olen kuullut sellaisia voivan olla! Kohdunnipukasta en osaa sanoa. Edellistä lasta yrittäessä yritin tunnustella sitä enemmänkin, mutta se oli minusta niin vaivalloista ja pelkäsin aina aiheuttavani jonkun tulehduksen vaikka pesinkin huolella kädet. Enkä mä koskaan oikeen osannut varmaksi sanoa onko se pehmeä, kova, ylhäällä, alhaalla, auki vai kiinni... Onneksi teillä on hauska laivamatka mielessä, pääsette kunnolla rentoutumaan! Sovitaan, että menkkoja ei kuulu eikä näy!
Neppisnei: Voihan se ovulaatiokin aiheuttaa heikotusta, vatsakipuja ja muuta. Tai entäs jos sulla onkin ollut ovulaatio jo luultua aikaisemmin ja nämä onkin jo raskausoireita? Hih, jännittävää!!! Sullapa onkin hurja historia raskauspahoinvoinnin suhteen. Uskallanko ääneen sanoakaan, että mä niukin naukin tunsin edes kuvotusta koko raskauden aikana... Ja olin ekat kuukaudet siitä ihan romuna (tyyliin olenko siis raskaana ollenkaan?).
Alla päivitetty listaus.
Exile kp22/30 yk5
Saffelson kp20/26-29 yk16
Anndikke kp19/33 yk3
Miisu kp19/?? Yk13
Sane kp19/25-30 yk1 km jk
Heikkulin kp19/25-30 yk1
Ankinen kp18/28 yk1
Annhaa kp16/27? yritys aloitettu 7/2013
Neppisnei kp16/25-28 yk5
Johannanora91 kp16/28 yk3
Zaron kp16/26-28 yk14
Hope2015 kp15 /27-31
Kuumeilija91 kp15/28 yk3
Nemor kp14/23-28 yk5
Lauraiidavi kp12/28-30
Orchid87 kp 11/26-28 yk3
Kaziska kp9/25-28 yk2
Tiuku86 kp9/27-30 yk3
Eliine87 kp7/30 yk2
Cias kp6/29 yk9
Lina87 kp5/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp5/30-32 yk12
Dimou kp1/34-38(?) yk2
Haaveilija86
Louise82
Kaziska: Kyselit tuolla aikasemmin Gelee Royaleista. Gelee Royale on kuningatarhyytelöä, emomaidoksikin kutsuttu hyytelömäinen aine, jota osa mehiläisistä tuottaa mm. Kuningatarmehiläisen ravinnoksi. tarkempaa tietoa voit lukea esim. http://www.homeopaatti.com/itsehoito/kuukauden-aine/geele-royal-kuningatarhyytelo
muualtakin löytyy tietoa.
Ajattelin kokeilla, kun ei tuolla ole sivuvaikutuksiakaan, jos siis ei ole allerginen mehiläisille. Useampia tarinoita tästä on kerrottu, että on auttanut mm. kuukautiskierron tasaamisessa, pms-oireisiin, joillakin raskaaksi tuloon kun syönyt muutaman kuukauden ajan. Eihän sitä tiedä auttaako juuri tähän raskaaksi tuloon, mutta niin paljon muitakin hyviä puolia tuossa on että kokeilen joka tapauksessa. Jos vaikka ihon kunnon saisi hyväksi, jos ei muuta :D
Muuten tänne ei mitään erikoista..
Toivetta täynnä kp 6/30-32 yk 12
Kiitos kaikille osan ottajille!
Louise, keskenmenon jälkeen tulisi ensin odotella jälkivuodon loppumista ja sitten yhdet menkat (jotka tulee yleensä 4-6vk keskenmenosta), niiden jälkeen keho on kuulemma palautunut ja valmis mahdolliseen uuteen raskauteen. Eli siis hoitohenkilökunnan mukaan 6-9vk päästä keskenmenosta pitäisi olla uusi ovulaatio odotettavissa.
Sane, tällä kertaa mentiin vaikeimman kautta ihan kunnolla. Helmikuussa mulla meni kesken ihan itsekseen eikä sen suurempia mitään kikkailuja tarvittu. Nyt ei meinannut kohtu luovuttaa millään. Sain tiistaina kohtua pehmentävän lääkkeen naistentautien polilla ja torstaiaamuna klo 8 piti mennä sinne takaisin. Siellä mulle laitettiin kohdun viereen synnnytyksen käynnistävä lääke. Sen tulisi yleensä tehota tunnin kuluessa. Eipä tehonnut. Sain toisen satsin, kolmannen.. jne. Ei vaikutusta muuten kun mahaa jomotti ja nousi korkea kuume. Jouduin osastolle, jossa edelleen vuotoa odoteltiin ja niitä lääkkeitä jatkettiin. Kun ei 10 sellaista lääkettä ollut tehonnut, lääkäri määräsi kaavintaan. Sitä sitten odotin koko eilisen päivän ja illalla viimein pääsin leikkaussaliin. Nukutuksesta sitten mukavat sivuoireet, oksentelua, huimausta, ei pystynyt pissaamaan, vilu.. Piti sitten jäädä vieläkin sairaalaan. Tänä aamuna kotiuduin. Nyt vain vuotaa ja mahaa jomottelee niinkuin olis menkat. Henkisesti on niin paha olla!! :( Fyysiset kivut ei tunnu miltään verrattuna siihen mitä pääkopassa läpi käy. Ajatukset ei vain tahdo uskoa, että en enää ole raskaana. Aika auttaa vain siihen.
Ipa
Meillä pitäs ens viikolla alkaa testailee ovis tikuilla tärppi aikoja. Jospa tällä kierrolla onnistuisi niin ei tarvii mennä kaks numeroiselle yritys luvuille :D
mieskin jo oottaa millonkohan olis ovis päivät. Nimiäkin mies on jo miettiny . Tytölle olis nimi vaihtoehdot tiedossa. :D ja tää mun mieshän oli suhteen alussa sitä mieltä että ei lapsia halua. Ja nyt on jo nimetkin hällä valmiina ;)
Kp 8/29 yk 9
täällä olisi kp11 meneillään ja vatsa oireilee oudosti.. Tavallaan menkkakipuja, tavallaan ei. Alavatsaa särkee ja kylkiä pistelee/kihelmöi. Voisiko jo olla ovulaatiota tässä kohtaa? Laskelmien mukaan kyllä vasta ensi viikolla mutta mistä sitä tietää.. Innolla ainakin yritetään vähintään joka toinen päivä :D
Heips, tässä päivitetty lista.
Exile kp23/30 yk5
Saffelson kp21/26-29 yk16
Anndikke kp20/33 yk3
Miisu kp20/?? Yk13
Sane kp20/25-30 yk1 km jk
Heikkulin kp20/25-30 yk1
Ankinen kp19/28 yk1
Annhaa kp17/27? yritys aloitettu 7/2013
Neppisnei kp17/25-28 yk5
Johannanora91 kp17/28 yk3
Zaron kp17/26-28 yk14
Hope2015 kp16 /27-31
Kuumeilija91 kp16/28 yk3
Nemor kp15/23-28 yk5
Lauraiidavi kp13/28-30
Orchid87 kp 12/26-28 yk3
Kaziska kp10/25-28 yk2
Tiuku89 kp10/27-30 yk3
Eliine87 kp8/30 yk2
Cias kp7/29 yk9
Lina87 kp6/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp6/30-32 yk12
Dimou kp2/34-38(?) yk2
Haaveilija86
Louise82
Sen verran meidän kuulumisista, että meillä tänään kierron kymmenes päivä ja aloitettiin ovistestailut Clearbluella. Ensimmäistä kertaa nyt ovistestestaukset käynnissä, jännää, toivottavasti löytyy. :)
Hei vaan!
Täällä on kova vauvakuume, yksi pieni meni kesken viikolla 10 toukokuussa. Mutta nytten ollaan siitä päästy yli ja toivottvasti olisi pian plussa testi. :) Epäilyjä on, mutta syykuussa tietää jo paremmin :) Olen 25 vuotias, mieheni 30, lääkäri sanoi ettei nää syytä ettei toinen voisi jo onnistua. :)
Heippa vaan kaikille. Täällä olis yks haaveilija lisää. Ikää on 25v mies 29v ja esikoinen on 5kk vanha. Kakkonen tulee kun ois tullakseen ja nyt olis semmoiset oireet että jännittää. Täysimetän eikä menkat ole alkaneet mutta lämpöä on nyt ollut viikon verran ja to-pe oli tuhruvuotoa jonka toivon olleen kiinnittymisvuotoa. Voi kun ois tärpänny. <3
Täällä n. Dpo 7 jännittää ja pelottaa. Ei mitää oireita, yritän pitää itteni aisoissa etten lähe liian aikasin testailee. En vaan malta odottaa. Viikon päästä vasta menkkojen pitäis alkaa.
EXILE yritä malttaa ! Ite edellisessä kierrossa testasin 4 päivää ennenkun menkkojen piti alkaa ja sain plussan ja menkat alko 2 päivää myöhässä :S
Täällä taitaa sittenkin olla ovis pari päivää myöhässä. Eilen ja tänään ollu menkkamaista jomotusta ja pistelyä vasemmalla alavatsassa, eilen tehtiin onenksi mututuntumalta talletus :)
Toivon niin kovasti että tärppää <3 vauvakuume on niin sietämätön, varsinkin kun kaikki tutut saa justiinsa vauvoja helmi-huhtikuussa.
Tsemppiä kaikille :)
Mulla kanssa dpo 6 tai 7. Pahaa oloa pitelee edelleen. Vatsaa nippailee ja eilen oli aika limaista meininkiä. Mietin että voisko olla kiinnittyminen? Eilen illalla palelin myös hullunlailla ja nyt alkaa rinnat kipeytymään. Tilasin jotain raskaustesti liuskoja jotka tällä viikolla pitäisi tulla. Tosin menkkojen pitäisi alkaa vasta viikon päästä joten tarvisi malttaa odottaa sinne asti kyllä. Ensin ajttelee ottaa rennosti ja kuinka sitten käykään.
Sitä on jotenkin toiveikais ja hetken kuluttua iskeekin se "ei me kuitenkaan onnistuttu" olotila. Olen jo nähnyt unia raskaudesta ja vauvoista. Muutenkin ajatukset olleet enemmän raskautumisessa nyt tässä kierrossa.
Onko kellään muuten tietoa/kokemusta painonhallinnasta raskausaikana? Varsinaisesti laihduttaa ei raskaana kai saa. Mutta kun on valmiiksi jo ylipainoa niin että vois hillitä painonnousun kuitenkin minimiin. Mulla joka raskaudessa ollut raskausajan diabeteskin niin stressaa tämä paino(kin) vielä enemmän! :(
Listaus tälle päivälle (18.8.) päivitettynä! Huh huh, kun kärkipää lähestyy jo todella jänniä aikoja! Kiva, kun voi jännittää muiden mukana, vaikka itsellä onkin vielä pitkä matka tätä kiertoa edessä.
Exile kp25/30 yk5
Saffelson kp23/26-29 yk16
Anndikke kp22/33 yk3
Miisu kp22/?? Yk13
Sane kp22/25-30 yk1 km jk
Heikkulin kp22/25-30 yk1
Ankinen kp21/28 yk1
Annhaa kp19/27? yritys aloitettu 7/2013
Neppisnei kp19/25-28 yk5
Johannanora91 kp19/28 yk3
Zaron kp19/26-28 yk14
Hope2015 kp18 /27-31
Kuumeilija91 kp18/28 yk3
Nemor kp17/23-28 yk5
Lauraiidavi kp15/28-30
Orchid87 kp 14/26-28 yk3
Kaziska kp12/25-28 yk2
Tiuku89 kp12/27-30 yk3
Eliine87 kp10/30 yk2
Cias kp9/29 yk9
Lina87 kp8/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp8/30-32 yk12
Dimou kp4/34-38(?) yk2
Haaveilija86
Louise82
ON: ovis lähestyy, peitto heilunee noin joka toinen päivä tämän viikon. :) Hauskin vaihe kierrosta siis menossa!
Kääk mä nyt ilmeisesti tulin turhaan jännäilemään. Tänään tulikin sitten plussa. <3 <3
Onnea TEPSUTTELIJA !! :) Missä vaiheessa kieroa testailit? kerro lisää :)
Lisäsin Ankisen, oli jostain syystä jäänyt päivittämättä aikanaan. Mitä listan etummaisille kuuluu??? Oireita? Fiiliksiä?
Exile kp22/30 yk5
Saffelson kp20/26-29 yk16
Anndikke kp19/33 yk3
Miisu kp19/?? Yk13
Sane kp19/25-30 yk1 km jk
Heikkulin kp19/25-30 yk1
Ankinen kp18/28 yk1
Annhaa kp16/27? yritys aloitettu 7/2013
Neppisnei kp16/25-28 yk5
Johannanora91 kp16/28 yk3
Zaron kp16/26-28 yk14
Hope2015 kp15 /27-31