Äitini ei hyväksy mieheni edellisen liiton lapsia.
Miehellä siis kaksi liittoa ennen minua joista yhteensä 5 lasta. Ekasta liitosta lapset jo täysi-ikäisiä mutta tokasta alle kouluikäisiä lapsia 2 kappaletta. Toin äitini katsomaan vuokra-asuntoamme jossa pienempien lasten kädenjäljet taulussa seinällä ja hän hermostui siitä. Haluaisi että ne poistetaan. Mitä sinä tekisit?
Kommentit (30)
En tekisi niin yhtään mitään, koska olen aikuinen ja päätän mitä asunnossani on.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:07"]
Alkaako miehesi nimi M:llä?
[/quote]
Ei ala.
Sinun perheesi ja sinun elämäsi.
Jos äitisi ei sopeudu niin hänen täytyy sitten aikuisena ihmisenä jättäytyä takavasemalle ja sinä tapaat äitiäsi vain kahden kesken etkä altista miehen lapsi moiselle noita-akalle.
Äitisi kyllä pärjää mutta lapset eivät jos heitä ei hyväksytä.
Jos äitisi taas on tärkeintä elämässäsi niin jätä mies ja hänen lapsensa rauhaan ja elä äitisi kanssa.
Poista äitisi, jollei kelpaa. Ei kuulu hälle pätkääkään, mitä teillä seinillä.
Ehkä äitiäsi todellisuudessa hermostuttaa joku muu asia kuin juuri tuo. Muista, että hänellä on elämänkokemusta enemmän kuin sinulla. Juttele hänen kanssaan:)
Ei äitis tarvi heitä hyväksyä, mutta sinä saat pitää seinälläsi vaikka Hitlerin kuvia jos haluat
Onko mies sinua reilusti vanhempi. Onko teillä yhteisiä lapsia?
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:31"]
Onko mies sinua reilusti vanhempi. Onko teillä yhteisiä lapsia?
[/quote]
On reilusti vanhempi ja tulossa on yhteinen lapsi. Sitten ei enempää lapsia tehdäkkään. Ja äitiäni inhottaa kun otin miehen jolla jo oli lapsia valmiina.
No kyllä minäkin miettisin että mikä miehessä on viakana. Ei mikään varsinainen kultakimpale ole.
Minusta äidit tekevät viisaasti, jos pitävät etäisyyttä. Oman lapsen väärät ratkaisut tuntuvat pahoilta, kun elämänkokemuksen perusteella tietää, että tulossa ei ole mitään hyvää. Siksi äitisi tekisi fiksusti, jos olisi perheesi kanssa tekemisissä niin vähän kuin voi. Mieshän on tuonut elämääsi paljon hyvää kuten ne isommat sisarukset, jotka varmasti tulevat apuun, jos uuvit vauvan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:31"]
Ei äitis tarvi heitä hyväksyä, mutta sinä saat pitää seinälläsi vaikka Hitlerin kuvia jos haluat
[/quote]
Juuri näin.
Tuli heti mieleen yksi tuttu narsisti-mies, joka naisen sitouttaakseen teki heti lapsia ja hällä nyt kolmas vaimo menossa. Ja lapset juuri tuon ikäisiä. Ekoilla vaimoilla kestänyt tosiaan aina aikansa päästä tästä narsistista eroon. *puist*
Mulla on samanlainen idioottiäiti.
Mun miehelöä on 3 lasta, joita näkee ehkä 2-3 krt/vuosi. Lasten äiti vaihtoi paikkakuntaa 440km päähän. Meillä on paljon lasten kuvia seinällä, mies skypettää heidän kanssa.
Ja mun äitini märisee ja kitisee, miksi otit tuollaisen miehen.
Jaa-a.
Kun miehdn lapset on meillä kylässä, ei edes voi puhua kanssani puhelimessa.
Vaikkei se helppoa ole niin äitin on joko hyväksyttävä tilanne tai ulkoistaa itsensä elämästäni. Omia lastenlapsia ei ole saamassa vielä vuosiin, ja kun niitä saa niin tuolla asenteella ei tule heitä näkemään.
Muutenkin, lapsuus on niin lyhyt sika elämästä. Näistäkin nuorista kasvaa aikuisia, jotka eivät ole enää samalla tavalla huollettavana. En voi ymmärtää äitini asennetta.
No tuossa nyt on kaksi ihan eri asiaa. Äitisi ehkä on huolestunut siitä, että millaiseksi elämäsi muodostuu. Miehellä on alle kouluikäisiä lapsia ja teille on tulossa yhteinen lapsi. Ette taida olla ihan vastuullisia aikuisia.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:52"]Minusta äidit tekevät viisaasti, jos pitävät etäisyyttä. Oman lapsen väärät ratkaisut tuntuvat pahoilta, kun elämänkokemuksen perusteella tietää, että tulossa ei ole mitään hyvää. Siksi äitisi tekisi fiksusti, jos olisi perheesi kanssa tekemisissä niin vähän kuin voi. Mieshän on tuonut elämääsi paljon hyvää kuten ne isommat sisarukset, jotka varmasti tulevat apuun, jos uuvit vauvan kanssa.
[/quote] Miten ap:n äiti voi tietää, että tulossa ei ole mitään hyvää?
Kyllä minulle herää jo mieleen, että mitä vikaa miehessä on, kun ei hänen perheensä pysy kasassa.
Äitisi sanomisista taas ei tarvitse välittää.
Sanoisin äidilleni, että jos haluaa perheeni ja minun kanssani olla tekemisissä niin hyväksyy lapset täysin ja kohtelee heitä kuin minun lapsiani. Muuta en hyväksyisi.