Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko liikahikoilu tarpeeksi painava syy työkyvyttömyyseläkkeelle pääsemiseksi?

Vierailija
23.07.2021 |

Kykenen tuskin elämään normaalia arkeanikaan. Mielenterveys on lähellä nollaa. Tiedän, että mihinkään en voi enää elämässäni työllistyä. Miten pääsen eläkkeelle?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi työ jossain kylmävarastossa?

Kylmä ei vaikuta. Hikoilen samalla tavalla.

ap

Onko nämä testattu?

Sokeriarvot.

Verenpaine.

Kilpirauhasarvot.

Hormonitaso.

Vierailija
22/88 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen mielenterveyshoitoja, jos hikoilu noin ahdistaa.

Maailmassa on nälkään nääntyviä ihmisiä ja sinä kehtaat valittaa hikoilusta ja haluat, että valtio kustantaa sulle loppuelämän laiskottelun, koska vähän hiki valuu.

Helppo sanoa jos ei itse kärsi liikahikoilusta. Ei se ole mitään "vähän hiki valuu", jos esim. koko pää hikoilee niin että naama ja hiuksetkin on litimärät. Tervetuloa vaan kokeilemaan kuinka noloa on käydä edes kaupassa kirkkaanpunaisena ja litimärkänä hiestä. Toivottavasti et itse koskaan valita mistään mikä afrikan köyhiltä puuttuu kun niin vertailet niihin.

Tämä on toisaalta ihan normaali ja ymmärrettävä suhtautuminen asiaan, josta 99,9% ihmisistä ei kärsi tai tiedä mitään. Valitettavaa on, että tämä sama suhtautuminen ulottuu myös lääkärikuntaan ja estää siis tutkimukset ja asiaan vakavasti suhtautumisen, joka taas johtaa siihen, että hikoilusta kärsivät jätetään oman onnensa nojaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko nämä testattu?

Sokeriarvot.

Verenpaine.

Kilpirauhasarvot.

Hormonitaso.

On. Useaan kertaan.

ap

Vierailija
24/88 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut iontoforeesia?

Vierailija
25/88 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iontoforeesi auttoi lapsenlastani. Hikoili käsistäkin niin, että paperiin tuli sormenjäljet.

Vierailija
26/88 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko nämä testattu?

Sokeriarvot.

Verenpaine.

Kilpirauhasarvot.

Hormonitaso.

On. Useaan kertaan.

ap

No mitä ne tulokset on olleet?

Entäs vitamiinitasot?

Vierailija
27/88 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iontoforeesi auttoi lapsenlastani. Hikoili käsistäkin niin, että paperiin tuli sormenjäljet.

Ei kai tota voi käyttää naamaan, päänahkaan tai selkään? T. Ei-ap

Vierailija
28/88 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikahikoiluun on olemassa hoito ja sitä saapi nykyään myös kunnalliselta puolelta. Ja todellakin tiedän mistä puhun. Joten mikä siis on se tekosyysi eläkkeelle ?

Vierailija
29/88 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on se sama rölli joka kalastelee näillä päättömillä avauksillaan vihaa kaikkia heikompina pitäviään ryhmiä kohtaan, kuten pienituloiset ja sairaat. Mikä lienee oma tilanne kun on pitkin päivää ja iltaa näitä avauksia aikaa suoltaa, ei taida olla työssä tai ainakaan kovin vaativassa sellaisessa.

Vierailija
30/88 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikahikoiluun on olemassa hoito ja sitä saapi nykyään myös kunnalliselta puolelta. Ja todellakin tiedän mistä puhun. Joten mikä siis on se tekosyysi eläkkeelle ?

Mikä hoito? Kiinnostaa tietää. Kasvojen hikoiluun ei auta mielestäni oikein mikään. Käsien, jalkojen ja kainaloiden hikoilua voidaan hoitaa. Joku lääke on, mutta se sai olon ihan ihmeelliseksi, suu ja silmät kuivui päähän.

Vierailija
31/88 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hoitoa saa naaman ja selän hikoiluun?

Vierailija
32/88 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko nämä testattu?

Sokeriarvot.

Verenpaine.

Kilpirauhasarvot.

Hormonitaso.

On. Useaan kertaan.

ap

No mitä ne tulokset on olleet?

Entäs vitamiinitasot?

Kaikki normaalien rajojen sisällä. En mä asioista sen enempää tiedä, mutta lääkärit ovat kertoneet, että mitään hälyttävää ei ole löytynyt.

ap

Vierailija
33/88 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hoitoa saa naaman ja selän hikoiluun?

Kasvoihin vois ehkä laittaa botoksia, mutta kuka haluaa sellaista, jos ei ole muuten tarvetta.

Vierailija
34/88 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti mua on siis huijattu. Olen käynyt vaivani takia kunnallisella ja yksityisellä puolella kymmeniä kertoja, kaikissa testeissä. Ja lopputulos on, että mitään ei ole pielessä ja hikoilu täytyy vain hyväksyä.

ap

Vierailija
35/88 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet etätöitä, ei sun hikoilua kukaan huomaa.

Vierailija
36/88 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teet etätöitä, ei sun hikoilua kukaan huomaa.

Tämä oli pelastukseni, kun olin vielä töissä.

Ongelmaksi jää sitten se työn ulkopuolinen elämä. Onko se elämää, jos voi vain istua yksin kotona?

ap

Vierailija
37/88 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittelin asiaa ja näyttää vahvasti siltä, että vastaus kysymykseen on, että ei ole. Hikoilu on vaiva, ei sairaus ja täten ei myöskään aiheuta työkyvyttömyyttä. Ehkä jotain mahdollisuuksia olisi mielenterveyden heikkenemisen kautta, mutta se on pitkä ja epävarma prosessi. Hankalaa. En oikein tiedä mitä asian suhteen tekisin.

ap

Vierailija
38/88 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myös kärsinyt voimakkaasta liikahikoilusta, varsinkin pään ja hartioiden hikoilu on todella runsasta. En usko, että mitään botoksia voi  laittaa koko pään alueelle hikoilua estämään, koska kyse ei ole paikallisesta kainalohikoilusta.

Kävin lääkärillä toisen vaivan vuoksi ja kysyin ohimennen myös liikahikoilusta. Lääkäri kirjoitti mulle reseptin Oxybutynin Mylan 5 mg..ei tämä poista vaivaa kokonaan tietenkään, mutta on se hiloilua selvästi vähentänyt.

Vierailija
39/88 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon myös kärsinyt voimakkaasta liikahikoilusta, varsinkin pään ja hartioiden hikoilu on todella runsasta. En usko, että mitään botoksia voi  laittaa koko pään alueelle hikoilua estämään, koska kyse ei ole paikallisesta kainalohikoilusta.

Kävin lääkärillä toisen vaivan vuoksi ja kysyin ohimennen myös liikahikoilusta. Lääkäri kirjoitti mulle reseptin Oxybutynin Mylan 5 mg..ei tämä poista vaivaa kokonaan tietenkään, mutta on se hiloilua selvästi vähentänyt.

Näinhän se on, että hikoilun hoitaminen on keskittynyt enemmän tuollaisiin paikallisiin hoitomuotoihin. Kai se on, että suurin osa ihmisistä kärsii sellaisista kuin laajemmasta liikahikoilusta. Itse kun hikoilen valtavasti päästä, kainaloista, selästä, mahasta, nivusista, takapuolesta, polvitaipeista ja jalkateristä niin paikallinen hoito on täysin pois suljettu vaihtoehto.

Hienoa, että sait edes hieman apua vaivaan. Itselläni tuo sama lääke ei oikeastaan auttanut. Ehkä 1-2 % prosenttia vähensi hikoilua ja se ei mun hikimäärällä ole paljon. Edelleenkään en voi oikein missään käydä tai julkisesti olla, koska hikoilu on niin runsasta.

ap

Vierailija
40/88 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä hikoilussa ahdistaa?

Vaihtaa välillä paitaa ja käy suihkussa niin 95% ongelmasta on ratkaistu.

Lisäksi kannattaa laihduttaa.