Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mä teen mun miehen kanssa?

Vierailija
01.08.2014 |

Kiteytettynä: mä en jaksa enää kun mies on aina niin väsynyt. Esimerkki eiliseltä: tulin lasten kanssa kotiin n. klo 21. Mies oli tuonut jonkun ihme viilentimen himaan neuvottelematta mun kanssa. Suuttui, kun en hihkunutkaan riemusta; meillä on joskus ollut samankaltainen laite ja hävitettiin se epäkäytännöllisyyden vuoksi. Tässä vaiheessa en sanonut mitään, kun arvasin että suuttuu. mutta kun kysyi, huomaanko eroa sisäilman laadussa, suuttui kun sanoin etten huomaa.

Mies on yrittäjä; jatkuvasti ylirasittunut. Alkoi sitten väsyneenä ja vihaisena tempomaan sitä laitetta yläkertaan vastalauseista huolimatta. Eihän se onnistunut kun ei yläkerrassa kertakaikkiaan ole tilaa sen kokoiselle masiinalle. Aikansa riuhtoi ja melskasi, kunnes mä vihaisesti sanoin, että lopettaa sen meuhkaamisen.

Aamulla jatkettiin juttua viilentimestä ja yritin perustella, miksi en sitä meille halua. Mitä tekee mies; alkaa marttyyrimaiseti räyhäämään, että "yritän vaan tuoda helpotusta helteesen ja tässä on kiitos. Hyvä on, vien sen pois varastolle pölyttymään". Argh...

Toinen esimerkki: sukulaisiamme on Suomessa lomailemassa. Mieheni ehdotti itse, että voisimme kutsua heidät vieraaksi kesäpaikkaamme. Päivävierailu on sovittu huomiseksi, niin nyt mies aamulla mesoaa, kuinka hän ei jaksaisi "mutta pakko kai se on". Joka kerta sama juttu, kun jotain poikkeavaa on tiedossa; mies ei jaksaisi ja heittäytyy marttyyriksi tyyliin "viis minun levosta kunhan muilla on kivaa". Ja itse siis yleensä ehdottaa ensin näitä tapaamisia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti siis on, että miehen kanssa ei voi keskustella. Hän suuttuu silmittömästi aina, kun olen eri mieltä ja mielestäni se johtuu siitä, että on aina niin väsynyt ja stressaantunut. Mies kyllä mielellään esim. kestitsisi vieraita, mutta kun vieraat ovat oikeast tulossa, mesoaa mulle kuinka hän ei nyt jaksa ja voiko vierailun vielä perua. Todella rasittavaa, kun mitään ei voi kenenkään kanssa sopia ilman että siitä tulee stressiä miehen reaktion vuoksi, enkä minä voi ilmaista omaa mielipidettäni ilman riitaa. T. Ap

Vierailija
2/13 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät miehesi käyttäytymisen, niin miksi sitten et vaan katso sitä viilennintä läpisormien? Ihan kiva ajatus mieheltä näihin helteisiin, jos laite on toimiva. Ja ihmiset nyt stressailee erilailla. Onhan se stressin aiheuttaja, kun pyydetään vieraita kotiin päivälliselle. Yleensä sitten on kuitenkin mukavaa yhdessäoloa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi piti tuosta tuulettemisesta tehdä noin isoa asia ? Ei aina tarvi sanoa jos joku asia ei miellytä, ihana mies sulla ku viittii tollasen käydä edes ostamas! Noin pienestä en itte valittaisi.

Vierailija
4/13 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän parisuhteen salaisuus, joustava vaimo. Pari suhde on muuten kahden kauppa. Jos tiedät, että miehelläsi on nyt raskasta jousta. 

Vierailija
5/13 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieniä ongelmia nuo mainitsemasi esimerkit. Enemmänkin ongelma taitaa olla vuorovaikutuksenne laadussa. Mies kokee, että sinä et arvosta häntä ja hänen yrityksiään. Kokeile antaa hänelle vähän enemmän positiivista palautetta kaikesta, minkä hän tekee hyvin. Sen jälkeen hän ehkä ottaa paremmin vastaan myös erilaisia muutosehdotuksia. Jos saa aina kuraa niskaansa, ei ole kovin vastaanottavainen sille.

Vierailija
6/13 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä menisit välillä töihin niin mies voisi välillä lomailla. 

Vierailija
7/13 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen sinut polkemassa jalkaa, minä en halua...Oletko nyt vähän itsekäs. Kiukuttelun sijaan olisitten yhdessä voineet sovittaa ja etsiä masiinalle sopivan paikan. Kyllä ns. sopu tilaan antaa.

Vierailija
8/13 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takes two to tango. Peilaa vähän omaakin käytöstäsi, jos moitit jokaisesta asisasta niin...

Aina tulisikin miettiä, olisiko kummasakin vähän vikaa, eikä vain "syyllistää" sitä toista osapuolta.

Vierailija
9/13 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat itsekin ollä vähän pinnakireällä, kun otat hikeä pikkuasioista.

Vierailija
10/13 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kylmää kääre miehesi otsalle ja hiero vaikka hänen jalkojaa. Mies hoiti jo oman osuutensa, huomioimalla muutkin kuin vain itsensä.

Vierailija
11/13 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oli hienoa, että mies yritti helpottaa hellettä tuomalla sen viilentimen. Tuskinpa se ilmaa kuumentaakaan, mä olisin sun asemassasi kyllä antanut viilentimen olla paikallaan.

Senkin ymmärrän, että sitä nyt väsyttää ajatus vieraiden tulosta. Tällä helteellä väsyttää ihan kaikki. Sitä paitsi olen itsekin vähän samanlainen, kutsun mielelläni vieraita mutta sitten vähän ennen niiden tuloa kaduttaa, kun vaivaahan niistä järjestelyistä aina on. Vierailun aikana ja jälkeen on sitten kumminkin tosi kivaa. Niin teidänkin tapauksessa varmasti käy.

Yritä ymmärtää sitä miestäsi, yrittäjän elämä ei aina ole helppoa. Kun vähän löysäät otettasi etkä "tee yhtään mitään mun miehen kanssa", kaikilla on kivempaa. Tsemppiä!

Vierailija
12/13 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat rasittavalta vaimolta

Vierailija
13/13 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö miehesi koskaan mitään oikein?! Mitä, jos moittimisen sijaan keskistyisit siihen miten hyvä mies sinulla on.