Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys miehille

Vierailija
31.07.2014 |

Tiedän, että miehet inhoaa rumia naisia ja vapaa-aikanani en koskaan esimerkiksi puhu miehille tai julkisella paikalla osoita tuntevani tai muuta. Mutta miten minun pitäisi käyttäytyä työympäristössä, jossa minun on pakko puhua miehille? Miten te toivotte ruman naisen hoitavan pakolliset työjutut kanssanne? 

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma on niin venyvä käsite ja ainakin itselle täysin merkityksetön. En ole koskaan inhonnut "rumia" ihmisiä, olivatpa sitten naisia tai miehiä. Perussiisteys toki tärkeää, eli jos haiset hieltä, vanhalta viinalta, hilseilet muiden päälle tms., niin silloin on syytä tehdä asialle jotain (koskee tottakai myös miehiä).

Juttele ihan normaalisti (mikäli vain omalta ujoudelta mahdollista), mikäli yhtään jaksat ottaa asioita huumorilla, niin kukaan ei varmasti edes mieti asiaa. Yksi tapa on tietysti hoitaa työasiat mahdollisimman ammattitaitoisesti, mutta se voi miesten keskuudessa (riippuen toki työympäristöstä) aiheuttaa oudoksuntaa ja voit saada tiukkapipon maineen.

Sanoisin, että töihin ei mennä kavereita hankkimaan, mutta missään nimessä siitä ei ole haittaa :)

Tsemppiä työkanssakäymiseen!

Vierailija
2/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 21:54"]

Ruma on niin venyvä käsite ja ainakin itselle täysin merkityksetön. En ole koskaan inhonnut "rumia" ihmisiä, olivatpa sitten naisia tai miehiä. Perussiisteys toki tärkeää, eli jos haiset hieltä, vanhalta viinalta, hilseilet muiden päälle tms., niin silloin on syytä tehdä asialle jotain (koskee tottakai myös miehiä).

Juttele ihan normaalisti (mikäli vain omalta ujoudelta mahdollista), mikäli yhtään jaksat ottaa asioita huumorilla, niin kukaan ei varmasti edes mieti asiaa. Yksi tapa on tietysti hoitaa työasiat mahdollisimman ammattitaitoisesti, mutta se voi miesten keskuudessa (riippuen toki työympäristöstä) aiheuttaa oudoksuntaa ja voit saada tiukkapipon maineen.

Sanoisin, että töihin ei mennä kavereita hankkimaan, mutta missään nimessä siitä ei ole haittaa :)

Tsemppiä työkanssakäymiseen!

[/quote]

Olen kyllä siisti ja pidän huolta hygieniastani (enkä juo tai polta), mutta minulla on huono iho. Siihen olen hakenut apua lääkäreiltä saakka, mutta aika huonolla menestyksellä. 

Olen yrittänyt pysyä todella asialinjalla, en koskaan kerro mitään henkilökohtaista ja olen aina kohtelias ja asiallinen. Mutta välillä huomaan, ettei se riitä. Kerran nuorena jouduin menemään miespuolisen työkaverin kanssa tapaamaan ihan vieraita ihmisiä ja hän kysyi, voimmeko mennä erikseen, koska hän häpeää minua. :/

Kiitti! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät miehet vihaa "rumaa" naista, mitä vittua :D

Se ettei välttämättä nyt kuolaakaan silmät kiiluen ei tarkoita sitä, että vihaa. Jos "ruma nainen" on käytökseltään mukava ja/tai asiallinen, siisti jne. niin ihan normaalisti suhtaudutaan. Etenkin työelämässä. Ei ole siis mitään erityisohjeita kanssakäymiseen miesten kanssa. Olet vaan normaalisti ja esität asiasi. 

Vierailija
4/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulkkujahan riittää moneen lähtöön, mutta kyllä ihan normi miehelle tekis ihan helvetin pahaa sanoa toisesta tuolla lailla.

Ja tosiaan, suuri osa meistä miehistäkään ei ole millään lailla hehkeitä niin naisten, kuin toisten miestenkään mielestä. Siinä on itse asiassa aika paljon jujua tähän tilanteeseen, eli jos saat huumorin kautta itsesi ns. äijäporukkaan mukaan, niin kukaan ei hetken päästä edes mieti miltä kukin näyttää. Hankalaa se voi toki olla, ellet ole näin koskaan toiminut, mutta kokemuksesta voin sanoa, että taktiikka on toimiva :)

Ota alkuun joku mukavalta tuntuva miespuolinen työkaveri ja juttele tauolla tai jossain vaikka ihan työasioissa, mutta vapaammin, kuin normaalisti. Aika äkkiä varmaan voitte jutustella muutakin. Ja siitä eteenpäin muiden "työpaikan sonnien" kanssa :D

Vierailija
5/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:07"]

Eivät miehet vihaa "rumaa" naista, mitä vittua :D

Se ettei välttämättä nyt kuolaakaan silmät kiiluen ei tarkoita sitä, että vihaa. Jos "ruma nainen" on käytökseltään mukava ja/tai asiallinen, siisti jne. niin ihan normaalisti suhtaudutaan. Etenkin työelämässä. Ei ole siis mitään erityisohjeita kanssakäymiseen miesten kanssa. Olet vaan normaalisti ja esität asiasi. 

[/quote]

Ilmaisin itseäni kai hieman huonosti, ei nyt varmaan ihan vihaa, mutta negatiivisia ne tunteet kuitenkin on. Tarkoitin sitä, että miehet tuntevat vastenmielisyyttä rumia naisia kohtaan, eivätkä halua puhua tai muuta. 

Olen huolissani, että minusta tulee työpaikan vitsi tai muuta vastaavaa. Olen parhaani mukaan koettanut olla asiallinen ja en koskaan mene puhumaan, jos mies on vaikka miesporukassa tai muuta, vaan menen mieluummin työhuoneeseen, kun mies on yksin. Ja aina, jos asian voi hoitaa sähköpostitse, teen niin! Mietin vain, että onko muita juttuja, joita voisin tehdä?

Vierailija
6/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:13"]

No, mulkkujahan riittää moneen lähtöön, mutta kyllä ihan normi miehelle tekis ihan helvetin pahaa sanoa toisesta tuolla lailla.

Ja tosiaan, suuri osa meistä miehistäkään ei ole millään lailla hehkeitä niin naisten, kuin toisten miestenkään mielestä. Siinä on itse asiassa aika paljon jujua tähän tilanteeseen, eli jos saat huumorin kautta itsesi ns. äijäporukkaan mukaan, niin kukaan ei hetken päästä edes mieti miltä kukin näyttää. Hankalaa se voi toki olla, ellet ole näin koskaan toiminut, mutta kokemuksesta voin sanoa, että taktiikka on toimiva :)

Ota alkuun joku mukavalta tuntuva miespuolinen työkaveri ja juttele tauolla tai jossain vaikka ihan työasioissa, mutta vapaammin, kuin normaalisti. Aika äkkiä varmaan voitte jutustella muutakin. Ja siitä eteenpäin muiden "työpaikan sonnien" kanssa :D

[/quote]

No ei, muttei miesten ulkonäöllä ole samaa merkitystä kuin naisten. Ja en tiedä, olenko sitten tavannut poikkeuksellisen paljon mulkkuja, mutta aika monelle miehelle ei ole ollut mitään ongelmaa sanoa minua rumaksi. 

Minusta tuo tuntuu vähän kuin rangaistukselta. Että jos miesparka on minulle mukava, niin saa minusta ikuisen riesan! :D En voisi tehdä niin mukavalle ihmiselle. 

Haluan vain saada työasiat kunnialla hoidettua, enkä edes yritä tunkea kenenkään miespuolisen seuraan muuten, mutta en kuitenkaan haluaisi olla se, jota kaikki inhoaa tai mikään vitsi. Entisessä työpaikassa oli yksi mies, joka jatkuvasti vitsaili siitä, etten "ole ikinä miestä saanut" (niin kuin en tietysti olekaan) ja se oli inhottavaa. Toivoisin välttäväni jatkossa ainakin sen. 

Vierailija
7/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että juuri taka-alalle jättäytyminen lisää huomattavasti mahdollisuuksia joutua vitsien kohteeksi.

Eli tsemppiä, rohkeutta ja käyt nykäisemässä hihasta siinä porukassa ja kerrot sen asian siinä. Toimiston hiirulaisesta on helpoin ne vitsit vääntää selän takana.

Vierailija
8/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis niin, viestit 2, 5 ja 8 ovat mun käsialaa.

T: M32

Vierailija
9/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun kannattaisi irtisanoutua, jotta palkkaisivat tilallesi jonkun nuoren ja nätin kesätytön.

Vierailija
10/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nainen asennetta!!! Huonon ihon saat aivan taatusti halutessasi peitettyä, monenlaisia tuotteita on ja peitekykyä tuotteissa moneen lähtöön. Mitä väliä sillä on mitä susta ajatellaan? Teet työsi ja elät muun elämäsi työpaikkasi ulkopuolella. Oletko ujo? Se vetoaa suurimpaan osaan miehistä.

Vierailija
11/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:22"]

Sanoisin, että juuri taka-alalle jättäytyminen lisää huomattavasti mahdollisuuksia joutua vitsien kohteeksi.

Eli tsemppiä, rohkeutta ja käyt nykäisemässä hihasta siinä porukassa ja kerrot sen asian siinä. Toimiston hiirulaisesta on helpoin ne vitsit vääntää selän takana.

[/quote]

Niin ehkä. :/ No, pitää yrittää vain selvityä. :)

Vierailija
12/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:25"]

Kyllä sinun kannattaisi irtisanoutua, jotta palkkaisivat tilallesi jonkun nuoren ja nätin kesätytön.

[/quote]

Valitettavasti se ei ole vaihtoehto, olen pahoillani! :D

Vierailija
13/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:31"]

Nyt nainen asennetta!!! Huonon ihon saat aivan taatusti halutessasi peitettyä, monenlaisia tuotteita on ja peitekykyä tuotteissa moneen lähtöön. Mitä väliä sillä on mitä susta ajatellaan? Teet työsi ja elät muun elämäsi työpaikkasi ulkopuolella. Oletko ujo? Se vetoaa suurimpaan osaan miehistä.

[/quote]

Yritän toki parhaani. 

On sille se väli, että vietän siellä työpaikalla kuitenkin 8 tuntia päivässä ja edellisen paikan neitsyys-vinoilut olivat ikäviä. 

Olen enemmänkin arka kuin ujo. En ollut koskaan lapsena ujo, mutta kun vanhenin ja iho-ongelmat ja sitä myöten kiusaaminen alkoivat, muutuin aina vain aremmaksi. 

Vierailija
14/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:41"]

[/quote]

Yritän toki parhaani. 

On sille se väli, että vietän siellä työpaikalla kuitenkin 8 tuntia päivässä ja edellisen paikan neitsyys-vinoilut olivat ikäviä. 

Olen enemmänkin arka kuin ujo. En ollut koskaan lapsena ujo, mutta kun vanhenin ja iho-ongelmat ja sitä myöten kiusaaminen alkoivat, muutuin aina vain aremmaksi. 

[/quote]

Miten arkuus eroaa ujoudesta? Minä näen ujouden positiivisena.

Vierailija
15/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla taitaa olla aika huono itsetunto?

Vierailija
16/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Yritän toki parhaani. 

[/quote]

Ooh, oletko neitsyt?! Se muuttaa asian kokonaan. Neitsyet ovat aina kauniita ja naisten aatelia mistään mahdollisista pikkuvioista huolimatta.

Vierailija
17/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta nainen. Et varmasti ole niin ruma kuin luulet! Onhan niitä rumia miehiäkin. Todennäköisesti nauravat sinulle kun arkailet turhaan!! Akneko sinulla on?

Vierailija
18/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:43"]

[/quote]

Yritän toki parhaani. 

[/quote]

Miten arkuus eroaa ujoudesta? Minä näen ujouden positiivisena.

[/quote]

Ei varmaan käytännössä mitenkään, mutta ujous on synnynnäistä, arkuus opittua. 

Vierailija
19/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:46"]

Sulla taitaa olla aika huono itsetunto?

[/quote]

Kyllä ja ei. Olen omastakin mielestäni hirveän ruma ja sillä on vaikutuksensa itsetuntooni. Mutta toisaalta pidän itseäni ihan mukavana ihmisenä ja hyvänä ystävänä ja fiksunakin. Ja olen mielestäni hyvä työssäni. Tavallaan miehiä ajatellen itsetuntoni on ihan surkea, koska siihen heijastuu se, että tiedän, mitä mieltä miehet on rumista naisista, mutta naisten seurassa olen mielestäni aika tavallinen. 

Vierailija
20/54 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:47"]

[/quote]

Yritän toki parhaani. 

[/quote]

Ooh, oletko neitsyt?! Se muuttaa asian kokonaan. Neitsyet ovat aina kauniita ja naisten aatelia mistään mahdollisista pikkuvioista huolimatta.

[/quote]

??? Oletan, että tämä oli jonkinsorttista vinoilua, mutta meni valitettavasti nyt vähän yli...