Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Frendit (tv sarja) mysteerit.

Vierailija
31.07.2014 |

Sinkkuelämää ketjun innoittamana.

Näitä on paljon, mutta nyt kun miettimällä mietin niin tulee mieleen vaan se että viimeisillä kausilla Rossin poikaa Benia ei näytetä eikä mainita juuri lainkaan.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Frendit - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1495)

Vierailija
901/1495 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluukohan tämä nyt tähän ketjuun, mutta kirjoitan silti.

Tänään tuli jakso, kun Rossilla oli museolla hyväntekeväisyysilta. Tärkee juttu hänelle ja kaikki oli kutsuttu.

Miten inhottavia ne kaikki olikaan siinä valmisteluissaan? Sisko haikailee eksän perään, eikä saa toimittua. Joey ja Chandler tappelee tuolista. Tyttöystävä mietiskelee mitä laittaa päälle ja vielä sitten kehtaa suuttua, kun toisella menee hermo vetkutteluun.

Jos yksikään noista olisi ollut mun läheiseni olisin antanut kuulua jo aikaisemmin. MUN tärkeä ilta, olisi voinut keskittyä puheeseeni ja muutenkin siihen juttuun. Ei kun piti hoputella kavereita ja säätää kaikkea muuta. Ei sitten jos mä en ole teille tärkeä ja ovesta ulos. olisin lähtenyt yksin ja jättänyt idarit keskenään vatvomaan.

Mulla meni tosiaan nyt hermo, en ollenkaan ymmärtänyt jakson hauskuutta. :D

Ross oli joukon ainut akateeminen eikä muut yleensäkään ottaneet hänen työtään kovin vakavasti. Ross vaan puuhasteli dinosaurusten kanssa ja that's it.

Joey ja Chandler pelleilivät. Phoebe oli valmis kunnes joutui pelleilyn sivulliseksi uhriksi. Rachel oli turhamainen ja Monicalla oli Richard-pakkomielle. Mun mielestä tässä jaksossa kiteytyy tosi hyvin kaikkien persoonat.

Vihaan itse vetkuttelua ja myöhästelijöitä yms, mutta jakso on silti hauska.

Vierailija
902/1495 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nähnyt Frendit moneen kertaan, mutta aina jaksan ihmetellä yhtä juttua, nimittäin mun mielestä tässä Monican ja Richardin suhteen loppumishommassa kaksi jaksoa esitetään väärässä järjestyksessä. Ensin M ja R tajuavat, että eroaminen on ainoa vaihtoehto, koska M haluaa lapsia ja R ei. Seuraavassa jaksossa he ovat kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ja sitä seuraavassa Monica on yhtäkkiä aivan surunmurtama bänksien takia. Mikä logiikka tässä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1495 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään tuli jakso, kun Rossilla oli museolla hyväntekeväisyysilta. Tärkee juttu hänelle ja kaikki oli kutsuttu.

Miten inhottavia ne kaikki olikaan siinä valmisteluissaan? Sisko haikailee eksän perään, eikä saa toimittua. Joey ja Chandler tappelee tuolista. Tyttöystävä mietiskelee mitä laittaa päälle ja vielä sitten kehtaa suuttua, kun toisella menee hermo vetkutteluun.

Jos yksikään noista olisi ollut mun läheiseni olisin antanut kuulua jo aikaisemmin. MUN tärkeä ilta, olisi voinut keskittyä puheeseeni ja muutenkin siihen juttuun. Ei kun piti hoputella kavereita ja säätää kaikkea muuta. Ei sitten jos mä en ole teille tärkeä ja ovesta ulos. olisin lähtenyt yksin ja jättänyt idarit keskenään vatvomaan.

Ross oli joukon ainut akateeminen eikä muut yleensäkään ottaneet hänen työtään kovin vakavasti. Ross vaan puuhasteli dinosaurusten kanssa ja that's it.

Joey ja Chandler pelleilivät. Phoebe oli valmis kunnes joutui pelleilyn sivulliseksi uhriksi. Rachel oli turhamainen ja Monicalla oli Richard-pakkomielle. Mun mielestä tässä jaksossa kiteytyy tosi hyvin kaikkien persoonat.

Kyllähän Chandler oli myös akateeminen, tosin todennäköisesti vain kandi. Ross oli ainoa tohtori ja yliopistolla työskentelevä.

Vierailija
904/1495 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Chandleria luullaan niin usein homoksi? Oma homotutkani ei hälytä.

Vierailija
905/1495 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksohan on yksi Frendien parhaita. Klassista, teatterimaista komediaa. Ehkä ei sitten vain ole sun juttusi, jos et osaa erottaa omaa tylsää elämääsi komediasarjan maailmasta.

Vierailija
906/1495 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Chandler oli myös akateeminen, tosin todennäköisesti vain kandi. Ross oli ainoa tohtori ja yliopistolla työskentelevä.

Chandler oli käynyt collegen ja sen enempää ei tiedetä. Monica ja Rachel olivat myös collegen käyneitä.

En silti sanoisi ketään heistä akateemiseksi :D mutta korjataan nyt sitten: Ross oli korkeimmin koulutettu ja työskenteli tämän jakson aikaan museolla. Silti hänen työnsä kiteytettiin (frendien toimesta) useimmiten vain dinosaurusten luilla leikkimiseksi.

Vierailija
907/1495 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monican ja Chandlerin ovi ei tunnu olevan koskaan lukossa, mutta silti kaikilla oli sinne oma avain.

Kukaan ei juuri koskaan syö saati kahvittele omassa kodissaan paitsi kiitospäivänä Monican luona.

Kahvittelu ei kuulu amerikkalaiseen tapakulttuuriin

Vierailija
908/1495 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Phoeben hiukset! Miksi ne oli ekassa jaksossa (ja sarjan tunnaripätkässä) ihan kiharat ja myöhemmin jaksojen edetessä pikku hiljaa muuttuivat suoremmiksi? Lisa Kudrowillahan näyttäisi olevan ihan luonnostaan suorat hiukset. Oliko permanentti? Haluttiinko Phoeben hahmon olevan kiharatukkainen, mutta Lisan hiuksia ei jostain syystä jaksettukaan enää kihartaa? Aloin katsomaan frendejä taas ja tämä pisti silmään.

Minun silmääni taas näyttää siltä, että Kudrowlla on luonnostaan taipuisat (ja tummat) hiukset, joita alettiin suoristamaan ja stailaamaan ensimmäisten kausien jälkeen. Tämä on pelkkää spekulaatiota, mutta oma arvaukseni syyksi on ulkonäkö. Piikkisuora tukka oli muodissa ja koska Kydrow ei ole yhtä kaunis ja laiha (toinen tuon ajan megatrendi) kuin Aniston ja Cox, joten hänen hiuksiinsa ja niiden tyylikkyyteen panostettiin. Sääli, sillä ekan tuotantokauden kullanblondit kiharat on ihanat ja sopivat mielestäni hahmolle paremmin kuin myöhempi tyyli.

Mitä ihmettä horiset? Lisa Kudrow oli pitkä ja hoikka koko Friendien ajan. Lisäksi minusta kauniimpi ja naisellisempi kuin paksunenäinen ja isoleukainen Aniston ja pallinaamainen perusnätti Cox.

Joo joo, Kudrow on hoikka, mutta kertoo itse kärsineensä vartalonsa suhteen epävarmuudesta, koska oli kaikin tavoin isompi kuin langanlaihat Cox ja Aniston. Et ehkä muista, mutta ysärillä ja vuosituhannen vaihteessa ihanteena oli aivan järkyttävä laihuus. Ei hoikkuus tai urheilullisuus, vaan sellainen nälkiintynyt laihuus. Kudrow ei ollut koskaan langanlaiha, vaikka aina oli hoikka.

Voit olla itse mitä mieltä hyvänsä, mutta "yleinen" käsitys oli, että Aniston oli sarjan hottis ja Cox kaunotar (hän ei todellakaan ole mikään pallinaama!) ja Kudrow ei kumpaakaan. Miten on noin vaikeaa erottaa oma mielipide muiden mielipiteestä? Ja tajuta, että hahmoja on tekoaikaan arvosteltu sen aikaisten ihanteiden mukaan?

Itse pidän Kudrowta viehättävänä ja Phoebe on ehkä lempihahmoni, mutta oma mielipiteeni eroaa siitä, mitä sarjaa tehneet ja sitä katsoneet massat ovat ajatelleet. Voi pyhä yksinkertaisuus.

Mielestäni on epäreilua verrata Kudrowia muihin naisnäyttelihöihin, sillä hänhän on heitä kymmenisen vuotta vanhempi. Alkuvuosina eroa ei huomannut mutta myöhemmin ikäero alkoi näkyä selkeästi.

T.eri, kommentoin vain sivusta

En tiedä millä matikalla menet, mutta

Lisa Kudrow synt. 1963

Courteney Cox synt. 1964

Jennifer Aniston synt. 1969

Vierailija
909/1495 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun Ross joutuu töihin ja Rachel odottaa museolla treffeille menoa. Rossin työt venyvät ja he päätyvät planetaarioon kuhertelemaan. He alkavat sekstailla planetaariossa, mutta aamulla heräävät kuitenkin näyteikkunasta niiden apina ihmisten keskeltä.

Vierailija
910/1495 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun Ross joutuu töihin ja Rachel odottaa museolla treffeille menoa. Rossin työt venyvät ja he päätyvät planetaarioon kuhertelemaan. He alkavat sekstailla planetaariossa, mutta aamulla heräävät kuitenkin näyteikkunasta niiden apina ihmisten keskeltä.

No ne ovat tietysti siirtyneet sinne mukavampaan paikkaan nukkumaan niiden taljojen alle (vaikka kieltämättä mäkin ensin hieman ihmettelin tätä).

Vierailija
911/1495 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity otsikkoon mutta fun fact: Jennifer Aniston joutui laihduttamaan 10 kg saadakseen Rachelin roolin. Lisäksi alunperin suunniteltiin että Courtney Cox esittäisi Rachelia ja Aniston Monicaa.

Vierailija
912/1495 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Phoeben hiukset! Miksi ne oli ekassa jaksossa (ja sarjan tunnaripätkässä) ihan kiharat ja myöhemmin jaksojen edetessä pikku hiljaa muuttuivat suoremmiksi? Lisa Kudrowillahan näyttäisi olevan ihan luonnostaan suorat hiukset. Oliko permanentti? Haluttiinko Phoeben hahmon olevan kiharatukkainen, mutta Lisan hiuksia ei jostain syystä jaksettukaan enää kihartaa? Aloin katsomaan frendejä taas ja tämä pisti silmään.

Minun silmääni taas näyttää siltä, että Kudrowlla on luonnostaan taipuisat (ja tummat) hiukset, joita alettiin suoristamaan ja stailaamaan ensimmäisten kausien jälkeen. Tämä on pelkkää spekulaatiota, mutta oma arvaukseni syyksi on ulkonäkö. Piikkisuora tukka oli muodissa ja koska Kydrow ei ole yhtä kaunis ja laiha (toinen tuon ajan megatrendi) kuin Aniston ja Cox, joten hänen hiuksiinsa ja niiden tyylikkyyteen panostettiin. Sääli, sillä ekan tuotantokauden kullanblondit kiharat on ihanat ja sopivat mielestäni hahmolle paremmin kuin myöhempi tyyli.

Mitä ihmettä horiset? Lisa Kudrow oli pitkä ja hoikka koko Friendien ajan. Lisäksi minusta kauniimpi ja naisellisempi kuin paksunenäinen ja isoleukainen Aniston ja pallinaamainen perusnätti Cox.

Joo joo, Kudrow on hoikka, mutta kertoo itse kärsineensä vartalonsa suhteen epävarmuudesta, koska oli kaikin tavoin isompi kuin langanlaihat Cox ja Aniston. Et ehkä muista, mutta ysärillä ja vuosituhannen vaihteessa ihanteena oli aivan järkyttävä laihuus. Ei hoikkuus tai urheilullisuus, vaan sellainen nälkiintynyt laihuus. Kudrow ei ollut koskaan langanlaiha, vaikka aina oli hoikka.

Voit olla itse mitä mieltä hyvänsä, mutta "yleinen" käsitys oli, että Aniston oli sarjan hottis ja Cox kaunotar (hän ei todellakaan ole mikään pallinaama!) ja Kudrow ei kumpaakaan. Miten on noin vaikeaa erottaa oma mielipide muiden mielipiteestä? Ja tajuta, että hahmoja on tekoaikaan arvosteltu sen aikaisten ihanteiden mukaan?

Itse pidän Kudrowta viehättävänä ja Phoebe on ehkä lempihahmoni, mutta oma mielipiteeni eroaa siitä, mitä sarjaa tehneet ja sitä katsoneet massat ovat ajatelleet. Voi pyhä yksinkertaisuus.

Mielestäni on epäreilua verrata Kudrowia muihin naisnäyttelihöihin, sillä hänhän on heitä kymmenisen vuotta vanhempi. Alkuvuosina eroa ei huomannut mutta myöhemmin ikäero alkoi näkyä selkeästi.

T.eri, kommentoin vain sivusta

En tiedä millä matikalla menet, mutta

Lisa Kudrow synt. 1963

Courteney Cox synt. 1964

Jennifer Aniston synt. 1969

Kuuden vuoden ikäero on sellainen että sen kyllä huomaa. Mutta en tiennyt että Cox ja Kudrow on melkein saman ikäisiä, noin puolessa välissä sarjaa Cox näyttää huomattavasti nuoremmalta kuin Kudrow.

Vierailija
913/1495 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Rachelin nännit todella usein törröttävät paidan läpi? Eikö hän käyttänyt rintaliivejä vai oliko paidan alla jotkut tekonännit? En tiedä, oliko tuo joku muotijuttu silloin, mutta omasta mielestäni näyttää tyylittömältä.

Seksikkyys myy. Myös Monican ja Phoeben nännit nöpöttävät ja näkyvät selvästi paidan läpi useissa jaksoissa. Mutta Rachel oli ehdottomasti sarjan tärkein seksisymboli alusta asti, prinsessamainen nätti isin tyttö jne.

Luin jostain, että rintaliiveihinsä olisi leikattu reiät nännien kohdalle. Rintsikoista tuki ja kaunis rinnan muoto, paljaista nänneistä luonnollisuus ja seksikkyys.

Tiedä sitten, onko totta.

https://www.aol.com/article/entertainment/2017/08/14/jennifer-aniston-o…

Sori linkkihirviö. Mutta ainakin itse väittää käyttäneensä rintsikoita. Ehkä studiossa oli tarkoituksellisen kylmä jotta nännit nöpöttäisivät. :D Kyllähän ne ohuen paidan läpi erottuu ei-topatuista liiveistä muutenkin.

Vierailija
914/1495 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksohan on yksi Frendien parhaita. Klassista, teatterimaista komediaa. Ehkä ei sitten vain ole sun juttusi, jos et osaa erottaa omaa tylsää elämääsi komediasarjan maailmasta.

Huonoin jakso ikinä, enkä tarkoita pelkästään Frendejä.

Vierailija
915/1495 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli jakso, jossa Rachel ja Monica tapasivat sattumalta pitkästä aikaa. Rachel kertoi olevansa kihloissa yms. Jakson lopussa Ross kertoo vaimonsa olevan lesbo. Pilottijaksossa, jonka tapahtumat on näitä tapahtumia myöhemmin, Ross kertoo kaikille kuinka sai tietää vaimonsa olevan lesbo. Myös Rachel tulee kahvilaan ja kertoo jättäneensä Barryn. Ei ole muka nähnyt Monica ikuisuuksiin. Tämä on jotenkin hämmentävää.

Vierailija
916/1495 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainoksia sarjassa on järjettömän paljon. Vettä otetaan aina jääkapista, merkit (mainostajat) vaihtuvat. Kun nuorena katsoin en tajunnut mainoksia, nyt ne pistää kauheasti silmään.

Vierailija
917/1495 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rachelin nännit näkyy varmaan joka jaksossa :D

Vierailija
918/1495 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään mysteeri, mutta jo ysärillä ihmettelin sarjassa olevaa fat shamingia. Aina, kun Monicaa näytettiin lihavana, muistettiin aina kertoa, että kuinka valtavan kokoinen hän oli. Että kuinka käsitöissä yhden luokan vuoden käsityö oli tehdä Minnesotan osavaltion kokoinen lainapeite Monicalle vaatteeksi jne. Ja esim. yhdessä kohtauksessa, kun Monica istuu sohvalle jolla Chandler istuu, Chandler hypähtää ylöspäin kun Monica istuu sohvalle. Monica oli kyllä ylipainoinen, mutta etenkään jenkkien mittapuulla ei todellakaan mikään valtavan kokoinen, siellä kun on niitä 200-300-kiloisia. Mietin vaan, että miltä niistä oikeasti lihavista tuntuu katsoa kun paljon laihempi ihminen leimataan niin valtavan kokoiseksi. Että mitähän ne oikeasti lihavat sitten on?

Vierailija
919/1495 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään mysteeri, mutta jo ysärillä ihmettelin sarjassa olevaa fat shamingia. Aina, kun Monicaa näytettiin lihavana, muistettiin aina kertoa, että kuinka valtavan kokoinen hän oli. Että kuinka käsitöissä yhden luokan vuoden käsityö oli tehdä Minnesotan osavaltion kokoinen lainapeite Monicalle vaatteeksi jne. Ja esim. yhdessä kohtauksessa, kun Monica istuu sohvalle jolla Chandler istuu, Chandler hypähtää ylöspäin kun Monica istuu sohvalle. Monica oli kyllä ylipainoinen, mutta etenkään jenkkien mittapuulla ei todellakaan mikään valtavan kokoinen, siellä kun on niitä 200-300-kiloisia. Mietin vaan, että miltä niistä oikeasti lihavista tuntuu katsoa kun paljon laihempi ihminen leimataan niin valtavan kokoiseksi. Että mitähän ne oikeasti lihavat sitten on?

No ko. sarja on kunnostautunut myös homofobiassa. Että ei mikään ihme, että ylipainoisetkin haukutaan siinä sivussa.

Vierailija
920/1495 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ko. sarja on kunnostautunut myös homofobiassa. Että ei mikään ihme, että ylipainoisetkin haukutaan siinä sivussa.

No nyyh nyyh :D Eiköhän ko. sarjassa naureta aika tasaisesti melkein kaikelle, miksei siinä ohessa homoille ja läskeillekin.