Frendit (tv sarja) mysteerit.
Sinkkuelämää ketjun innoittamana.
Näitä on paljon, mutta nyt kun miettimällä mietin niin tulee mieleen vaan se että viimeisillä kausilla Rossin poikaa Benia ei näytetä eikä mainita juuri lainkaan.
Katso lähetysajat : Frendit - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1495)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä jaksossa Chandler näki Rachelin rinnat, kun tämä tuli suihkusta. Rachel yritti tämän jälkeen yllättää Chandlerin suihkusta, mutta yllättikin joitakin kertoja vääriä henkilöitä. Yllättikös joku mies Monicankin vai miten se meni? No kuitenkin, mua jäi tuossa häiritsemään että eikö ne laita ovee lukkoon kun käyvät suihkussa?! xD
Tuosta tuli mieleen jakso, jossa Phoeben tekemä nukkekoti palaa ja Ross syöksyy vessaan sammuttamaan sitä, kun Monica on suihkussa. Myöhemmin Monica selittää että hän vain "testasi suihkun hierontaominaisuutta". Luulisi että erityisesti sellaisessa tilanteessa tulisi mieleen lukita vessan ovi 😏
Monican asunnon ulko-ovikaan ei muuten ollut ikinä lukossa, ehkä kolme kertaa koko sarjan aikana.
Ross sanoi näin yhdessä jaksossa: "Oh, sure, now they lock it, but when they're having sex on the couch, it's like: "Come on in, my butt is surprisingly hairy"
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä jaksossa Chandler näki Rachelin rinnat, kun tämä tuli suihkusta. Rachel yritti tämän jälkeen yllättää Chandlerin suihkusta, mutta yllättikin joitakin kertoja vääriä henkilöitä. Yllättikös joku mies Monicankin vai miten se meni? No kuitenkin, mua jäi tuossa häiritsemään että eikö ne laita ovee lukkoon kun käyvät suihkussa?! xD
Tuosta tuli mieleen jakso, jossa Phoeben tekemä nukkekoti palaa ja Ross syöksyy vessaan sammuttamaan sitä, kun Monica on suihkussa. Myöhemmin Monica selittää että hän vain "testasi suihkun hierontaominaisuutta". Luulisi että erityisesti sellaisessa tilanteessa tulisi mieleen lukita vessan ovi 😏
Monican asunnon ulko-ovikaan ei muuten ollut ikinä lukossa, ehkä kolme kertaa koko sarjan aikana.
Aika monissa maissa ovet pitää erikseen lukita sisälle tultaessa, eli kerrostalon ovi ei mene itsestään lukkoon niin kuin Suomessa. Asuin esim. Itse muutaman kuukauden Saksassa vaihdossa ollessani, ja kuulin vasta parin kuukauden jälkeen että se ovi pitää tosiaan lukita kun on tultu sisälle, olin siis nukkunut yötkin lukitsematta ovea. Se on sitten eri asia, että miksi Monica piti ovea lukitsematta, itse en ehkä New Yorkissa uskaltaisi tehdä niin!
Niillä kaikilla taisi olla Monican asunnon avain. Ehkä ovi oli toisinaan auki, ja toisinaan tulivat sisälle omalla avaimella?
Vierailija kirjoitti:
Niillä kaikilla taisi olla Monican asunnon avain. Ehkä ovi oli toisinaan auki, ja toisinaan tulivat sisälle omalla avaimella?
Oli niillä kaikilla avain(palauttivat ne viimeisessä jaksossa),mutta yleensä vain marssivat sisään kämppään avaamatta ovea lukosta. Paitsi silloin kun on hätätapaus, esimerkiksi jakso jossa Joey ja Chandler pakoilivat Joeyn stalkkeria, mutta eivät päässeet naapuriin piiloon kun ovi oli poikkeuksellisesti lukossa 😂
Vierailija kirjoitti:
Minua on aina ihmetyttänyt se, kun Monica ja Rachel tapasi baarissa juuri kun Rachel on mennyt kihloihin. Tämä siis kun kahvila oli baari. Tästä olisi siis vuosi, kun ohjelma oikeasti alkaa. Ross saa tietää, että Carol on lesbo, mutta kun ohjelma alkaa Carol on vasta alkuvaiheessa raskaana. Joko raskaus on alkanut jostain koteloituneesta siittiöitä tai Carol ja Ross on vielä kertaalleen vehtaillu jossain vaiheessa eron jälkeen. Tai sitten frendit-maailmassa raskaudet on toooosi pitkiä.
Nyt tässä sotketaan aloitusjakso ja se näinkin olisi voinut käydä jakso joka oli muistaakseen jollain 6.kaudella.
Se näinkin olisi voinut käydä jaksohan ei ollut totta vaan siinä oli vaihtoehtoinen juoni miten kaikki olisi voinut mennä.
Minulle ainoa mysteeri on se, että miten kukaan jaksaa tuollaista hömppää katsoa, ja sitten matkitaan niitä hölmöjä oikeassa elämässä.
Olen siis yrittänyt Frendejä ja Sinnkuelämää katsoa, mutta 10 minsaa riitti ja sanoin, että kiitti.
Elettiin aikaa, ehkä 3. kausi, jolloin Janice ja Chandler olivat yhdessä. Janice kysyi porukalta, ketkä ovat olleet keskenään. Kaikki kielsivät naureskellen, ihan mahdoton ajatuskin. Sitten Janice kysyi ketkä ovat melkein olleet... ja kaikki menivät noloiksi.
Siirrymme aikaan n. vuosi ennen sarjan alkua. Rachel on mennyt juuri kihloihin, eikä ole selvästikään yhtään innoissaan tulevasta miehestään, lähinnä tämän omaisuudesta. Monica ja Chandler hengailevat baarissa, ja ovat pahoillaan koska sen tilalle on tulossa joku tylsä kahvila. Rossille on juuri selviämäisillään että hänen vaimonsa kaveri Susan on vähän muutakin kuin pelkkä kaveri. Chandler saa ikävän sattuman kautta kämppiksekseen Joyen, joka yrittää iskeä Monicaa.
Ja Phoebe on muuttanut salaa pois Monican asunnosta, koska häntä pelottaa että Monica suuttuu hänelle kun kuulee asiasta. Mutta Phoeben on asuttava maassa jossa ihmiset saavat läikyttää!
(=Phoebe tuli siis porukkaan siten, että hän oli Monican kämppis. Sitä en tiedä millaisia ne muut vaihtoehdot sitten olivat, jos Monica joutui ottamaan hipin kaverikseen. Ehkäpä Monica häpesi omaa suvaitsemattomuuttaan, ja siksi valkkasi haasteellisen kämppiksen, ja ajatteli että minäpä koulutan tuosta reippaan ja siistin normaalin tyypin, ja sitten vuosien saatossa Monicankin oli pakko huomata että Phoebeä nyt ei vaan voi muuttaa.)
Miten Rachel, joka oli täysin vailla työkokemusta ja kahvilassa ei tajunnut edes pestä kahvinkeitintä, yhtäkkiä sai vastuullisen unelmatyön.
Vierailija kirjoitti:
Miten Rachel, joka oli täysin vailla työkokemusta ja kahvilassa ei tajunnut edes pestä kahvinkeitintä, yhtäkkiä sai vastuullisen unelmatyön.
Eihän hän heti saanutkaan. Suurin elkein Rachel julisti ettei hänen enää milloinkaan tarvitse tarjoilla yhtäkään kahvikupillista kenellekään. Ja seuraavaksi hänelle kerrotaan uudella työpaikalla miten pomo tahtoo kahvinsa.
Rachel valitti kurjaa kohtaloaan Monicalle tämän työpaikalle, jolloin asiakkaana ollut Mark tarjosi Rachelille mahdollisuutta työhaastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän hän heti saanutkaan. Suurin elkein Rachel julisti ettei hänen enää milloinkaan tarvitse tarjoilla yhtäkään kahvikupillista kenellekään. Ja seuraavaksi hänelle kerrotaan uudella työpaikalla miten pomo tahtoo kahvinsa.
Rachel valitti kurjaa kohtaloaan Monicalle tämän työpaikalle, jolloin asiakkaana ollut Mark tarjosi Rachelille mahdollisuutta työhaastatteluun.
Mutta lähinnä sitä ihmettelen, että siinä työssä sitten kuitenkin menestyi niin hyvin, kun kahvilassa oli ihan tumpelo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee sarjan asetelma, jossa Rossin annetaan ymmärtää omistavan siskonsa. Eli, että siskon suhdetta Chandleriin pitää salailla koska hah hah hauskaa jenkit lol et saa koskea mun siskoon. Tämä on ärsyttänyt aina ja mitä enemmän aikaa kuluu, sen enemmän tämä häiritsee minua :D
Mitä ongelmaa tässä on? Varmaan liittyy ainakin siihen että Ross haluaa suojella siskoansa, ja onhan sillä Chandlerin kanssa nuorempanakin ollut kaikenlaisia sääntöjä kenen kanssa "ei saa vehtailla". Tajuaa kuitenkin heti että se on vain mahtava asia, kun kuulee heidän seurustelusta.
Ja pakko sanoa että itsekään en heti sulattaisi, jos paras ystävä alkaisi seurustelemaan sisarukseni kanssa.
No varmaan se aataminaikuinen asetelma, että perheen mies jotenkin päättää perheen naisen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Monica ja Rachel on lähes anorektisia varsinkin loppua kohden, kun taas Joey on todella plösö ja Chandlerkin enimmän aikaa (silloin kun Matthew Perryllä meni huonosti.)
Monican näyttelijä taisi viimeisissä jaksoissa olla jo pitkällä raskaana🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee sarjan asetelma, jossa Rossin annetaan ymmärtää omistavan siskonsa. Eli, että siskon suhdetta Chandleriin pitää salailla koska hah hah hauskaa jenkit lol et saa koskea mun siskoon. Tämä on ärsyttänyt aina ja mitä enemmän aikaa kuluu, sen enemmän tämä häiritsee minua :D
Mitä ongelmaa tässä on? Varmaan liittyy ainakin siihen että Ross haluaa suojella siskoansa, ja onhan sillä Chandlerin kanssa nuorempanakin ollut kaikenlaisia sääntöjä kenen kanssa "ei saa vehtailla". Tajuaa kuitenkin heti että se on vain mahtava asia, kun kuulee heidän seurustelusta.
Ja pakko sanoa että itsekään en heti sulattaisi, jos paras ystävä alkaisi seurustelemaan sisarukseni kanssa.
No varmaan se aataminaikuinen asetelma, että perheen mies jotenkin päättää perheen naisen puolesta.
Eikö tuossa ollut kyse siitä, että eivät itsekään tienneet suhteen laatua ja kestävyyttä pidemmän päälle ja ajattelivat asiaa vain panosuhteena. Siinä tapauksessa on ihan luonnollista, että läheinen ihminen ei tällaista helposti hyväksy, koska voi syntyä vaikutelma, että siskoa käytetään hyväksi ja häntä jossain vaiheessa satutetaan. Kuinka moni teistä menisi kertomaan esim vanhemmilleen, että vain paneskelee jonkun kanssa? Ja salasihan Monica suhdetta Richardiinkin, koska tilanne oli vähän erikoinen.
Eilen kattelin niitä ihan ekoja jaksoja taas niin rupes kyllä naurattaa se, miten kaikki oli NIIN hämmästyneitä siitä, että Carol oli raskaana :'D kaikki on sillee whaaaaat ja Ross vielä sanoo et samaa seki on hokenu jo pari tuntia :D kai se on helposti selitettävissä, vaikkakin varmaan aika epätodennäköistä se oli, jos ne kaks ei enää kovinkaan usein harrastaneet seksiä. Ei se nyt silti niin ihmeellistä oo et tuntikaudet hoetaan wattia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuossa ollut kyse siitä, että eivät itsekään tienneet suhteen laatua ja kestävyyttä pidemmän päälle ja ajattelivat asiaa vain panosuhteena. Siinä tapauksessa on ihan luonnollista, että läheinen ihminen ei tällaista helposti hyväksy, koska voi syntyä vaikutelma, että siskoa käytetään hyväksi ja häntä jossain vaiheessa satutetaan. Kuinka moni teistä menisi kertomaan esim vanhemmilleen, että vain paneskelee jonkun kanssa? Ja salasihan Monica suhdetta Richardiinkin, koska tilanne oli vähän erikoinen.
Miksi Rossilla ei ollut tarve salailla suhteitaan Monicalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta lähinnä sitä ihmettelen, että siinä työssä sitten kuitenkin menestyi niin hyvin, kun kahvilassa oli ihan tumpelo.
Rachel sai unelmatyössään tehdä sitä, mistä oli kiinnostunut ja johon hänellä oli luontaisia lahjoja. Toisin oli jonkun kahvilatyön kanssa, mikä ei olisi vähempää voinut kiinnostaa. Eli onhan siinä nyt huomattava ero.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ainoa mysteeri on se, että miten kukaan jaksaa tuollaista hömppää katsoa, ja sitten matkitaan niitä hölmöjä oikeassa elämässä.
Olen siis yrittänyt Frendejä ja Sinnkuelämää katsoa, mutta 10 minsaa riitti ja sanoin, että kiitti.
Minulla on sellainen historia sarjan kanssa, että vuosia ihmettelin miten kukaan jaksaa katsoa tuollaista päällenaurettua pskaa. En muista miksi edes annoin joskus sarjalle mahdollisuuden. Mutta muutaman jakson kun on katsonut, ymmärtää miksi se on niin suosittu. Nyt olen vuosia katsonut aina uudestaan ja se on paras sarja ikinä!
Harmittaa pelkkä ajatuskin etten olisi löytänyt frendejä. Katso joskus 10min. sijaan pari jaksoa, ihmettelen jos ei mieli muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rachel sai unelmatyössään tehdä sitä, mistä oli kiinnostunut ja johon hänellä oli luontaisia lahjoja. Toisin oli jonkun kahvilatyön kanssa, mikä ei olisi vähempää voinut kiinnostaa. Eli onhan siinä nyt huomattava ero.
Rachelhan oli ensimmäisellä kaudella tumpelo muussakin kuin työnteossa, koska oli niin hemmoteltu. Opetteli arkisia asioita, kuten pyykin pesua, jotka olivat muille itsestään selviä. Minusta oli ihana nähdä kun Rachel kehittyi sarjan aikana, hänhän sai vastuullisen unelmatyön vasta kun oli ensin ollut kahvilassa, sitten muotialan hanttihommissa, muotialan pomon assistentti ja lopulta itse pomo.Ei siis siirtynyt kahvilasta suoraan unelmatyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Rossilla ei ollut tarve salailla suhteitaan Monicalta?
Telaketjufeministi löytänyt ketjun ja nyt on pakko päästä keksimään jotain patriarkaalisia rakenteita mitä vastaan taistella. Voiko olla että miehet ja naiset ovat YKSILÖITÄ? Voiko olla että toinen on suhteissaan ykistyisempi kuin toinen? Te feministit ja muka sukupuolisen tasa-arvon kannattajat olette oikeasti pahimpia stereotypian viljelijöitä ja ihmisten rajoittajia.