Voxra itkettää
Olen syönyt Voxraa 150mg nyt kolme viikkoa ja olo on muuttunut masentuneesta raivokkaan aggressiiviseksi ja itkettää koko ajan. Onko muilla kokemuksia tästä lääkkeestä? Milloinkohan voisi odottaa olon paranevan? En kestä tätä enää, ahdistaa koko ajan ja saatan alkaa itsemään esim. bussissa. Raivoan miehelle, joten erokin varmaan tulee.
Kommentit (34)
Kun eikö vaikutuksen alkaminen ole yksilöllistä? Lääkärikään ei varmaan tiedä alkaako tämä joskus vaikuttamaan minulla, enkä haluaisi turhaa nostaa liian aikaisin annostustakaan. Siksi tulin tänne pohtimaan. Onko ketään kenellä olisi kestänyt kuukausia ennen kun aine alkaa vaikuttamaan (muutenkin kun negatiivisesti)?
Olen kuitenkin viikkoja tässä jo kärsinyt näistä sivuvaikutuksista niin etten haluaisi myöskään luovuttaa liian aikaisin.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 16:00"]
Kun eikö vaikutuksen alkaminen ole yksilöllistä? Lääkärikään ei varmaan tiedä alkaako tämä joskus vaikuttamaan minulla, enkä haluaisi turhaa nostaa liian aikaisin annostustakaan. Siksi tulin tänne pohtimaan. Onko ketään kenellä olisi kestänyt kuukausia ennen kun aine alkaa vaikuttamaan (muutenkin kun negatiivisesti)?
Olen kuitenkin viikkoja tässä jo kärsinyt näistä sivuvaikutuksista niin etten haluaisi myöskään luovuttaa liian aikaisin.
[/quote]
Itsellä meni kuusi viikkoa. Se on aika perusvaikutusaika, kun netistä aikoinaan tuskissani luin. Tuli kyllä vastaan myös niitä tarinoita, joissa Voxra ei vaan sopinut.
Muita, ketkä syöneet Voxraa? Voisitteko kertoa vaikutusajan?
Tai sen millä viikolla lopetitte, jos ei sopinutkaan.
Alan olla jo epätoivoinen.
AP
Lopetin noin 6 vkon jälkeen, ei sopinut mulle.
Itselleni ei tullut Voxrasta juuri lainkaan aloitusoireita, sen sijaan aloite- ja keskittymiskyky alkoivat parantua jo muutama päivä lääkkeen aloituksen jälkeen. Valitettavasti myöhemmin ilmaantui epämukavia sivuvaikutuksia, kuten ahmimiskohtauksia ja orgasmivaikeuksia. Keskustelupalstoilta löysin myös muiden kokemuksia vastaavista sivuvaikutuksista.
Kannattaa siis huomioida että vaikka yleensä Voxra ei lihota tai aiheuta seksiongelmia niin on myös meitä joille näin käy. Myöskään ahdistukseen Voxra ei välttämättä ole paras lääke, vaan saattaa jopa pahentaa sitä. Kuulostaa siltä että olet ollut aika kärsivällinen Voxran kanssa. Kuten joku jo sanoikin niin ota yhteys lääkäriin. Ehkä Voxra ei vain sovi sinulle ja saisit jostakin muusta lääkkeestä avun?
Itsellä menossa Voxra 300mg vuorokaudessa nyt.
Unet on vähentyneet silti en koe olevani väsynyt. Mieliala aika vakaa ja kuten olen sanonut lääkärille, ettei mikään lääke voi tuoda minulle ns. henkistä rauhaa sekä mielentasaisuutta kun niin paljon pahoja asioita on tapahtunut elämässäni.
Tuo itkeminen on jännä homma sama ilmiö täällä... En ennen ole itkenyt kun äitini hautajaisissa, erottuaani vaimostani. Nyt sitten itku tulee kun esim. luin Anttilan lakkauttamisesta ja työntekijöiden tunnelmista!?
Jatketaan kokeilua.
T: Mies 35v.
Mä oon nyt syöny 2kk Voxraa 150mg. Koko tän ajan yöunet perseellään, paino noussu 8kg ja jatkuvasti särkee päätä. Ahmimiskohtaukset lähti pois. Syön siis vähemmän mutta paino nousee.
Älä syytä lääkettä, jos et ite osaa olla syömättä hirveitä määriä perkele. Helppo se on lääkettä syyttää, ku ite ei pysty pitään näppej erossa ruuasta, ja btw voxraa ei määrätä anoreetikoille tai bulilikoille sillä aiheuttaa ruokahaluttomuutta, makujen muutosta täten laihtumista... Että ongelmat ovat sinussa eikä lääkkeessä. Ota VASTUU ITSESTÄSI
Vierailija kirjoitti:
Älä syytä lääkettä, jos et ite osaa olla syömättä hirveitä määriä perkele. Helppo se on lääkettä syyttää, ku ite ei pysty pitään näppej erossa ruuasta, ja btw voxraa ei määrätä anoreetikoille tai bulilikoille sillä aiheuttaa ruokahaluttomuutta, makujen muutosta täten laihtumista... Että ongelmat ovat sinussa eikä lääkkeessä. Ota VASTUU ITSESTÄSI
Jaa että lääke aiheuttaa painonlaskua siksi, kun ihminen ei tunne ruokahalua? Ei ruokahaluttomuus ole yhtä kuin laihtuminen, se on ihan vaan anoreksiaa. Tällöin voi ottaa itse vastuun itsestään ja syödä väkisin riittävästi. Ei syömiseen tarvita ruokahalua, pelkkä päätös riittää.
Vai miten se sun mielestä menikään? Kuulostat sekavalta.
Mulla Voxra on toiminut. En muista tuollaista alkutaipaletta, mutta useissä mielialalääkkeissä voi olla alussa jotain tuon tapaista.
Itselläni kokemuksia että Voxra aiheutti pahaa ahdistuneisuutta ja aggressiivisuutta. Ei sopinut minulle ollekaan. Kannattaa kokeilla ennemmin SSRI-lääkettä.
Olen pari kuukautta vissiin syöny Voxraa annoksella 150mg. Lääkäri määräsi escitalopram actaviksen kaveriksi antamaan vähän vireyttä. Siinä on tavallaan auttanutkin, mutta on niitä haittojakin ilmeisesti tullut. Itken edelleen yhtä usein kuin ennenkin, mutta nyt ne on vähemmän hallittavissa ja tosiaan tuntuu että siitä ei selviä millään. Kaikki on mennyttä ja turhaa. Onneksi kuitenkin menee yön aikana ohi ne ajatukset. Ja hikoilu on kans lisääntynyt tässä muutaman viikon aikana. Mutta se nyt ei ole niin kamala haitta.
Kauanko muilla mennyt että itkuisuus lähti? Noloa kun saa pidätellä kyyneleitä niin ilosta kun surustakin.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 15:51"]
Nyt kulunut jo 7 viikkoa ja edelleen yhtä itkuisena. Masennukseen ei ole auttanut yhtään. Pitäisikö vain odottaa vielä vaikutusta vai nostaa annostusta 300 mg?
AP
[/quote]
Jos ei auta, niin yhteys lääkäriin. Kaikille ei kaikki lääkkeet sovi. Itselle tuli serotoniinilääkkeistä kauheat sivuvaikutukset. Nyt haluaisin kokeilla juuri Voxraa.