Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kotona näin kesällä, mutta lapseni on päivähoidossa

Vierailija
31.07.2014 |

Ja ihan on 8-16.30 asti ;) luulevat siellä että olen töissä.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 21:01"]Näitä löytyy, penskoja pusketaan muttei jakseta sitten hoitaa. Ymmärrän lapset jotka tarvitsevat hoitoa lastensuojelullisin perustein mutten näitä äitejä jotka hoidattavat lapsensa muilla.

[/quote]

Klassinen kortti!!! Tapu-tapu-tapu.

Vierailija
2/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko antaa se lapsi adoptioon? Voisi päästä rakastavaan perheeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 20:05"]

[/quote]

Halusit tulla tämän asian kertomaan, että saisit pikkusen "piiskan iskuja". Tuntuuko mukavalta?

Vierailija
4/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kurjaa että lapsi on lähes ympäri vuoden hoidossa, siellä hälinässä ja melskassa. Sitten "osa-lomalla" renkutetaan lapsia pitkin särkänniemiä ja angrybirdspuistoja ja taas tuupataan samaan sekameteliin, jotta vanhemmat saa aikaa kahdestaan. Siis miksi niitä lapsia on tehty ja kenen etuja ajatellaan?

Vierailija
5/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koululainen muistelee vieläkin pahalla, kun joutui olemaan 5-vuotiaana muutaman päivän kesän varahoidossa :(  Eli tuskin kovin monelle lapselle ainakaan varakesähoito on mitään ihanaa aikaa virikkeiden ja tuttujen kavereiden kanssa.

Vierailija
6/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 20:05"]

[/quote]

ihan rauhassa. Saat sitten vanhana maata ihan yksin jossain vanhainkodissa tai vuodeosastolla ja lastas ei näy kun se haluaa ja tarvii omaa aikaa :) 

[/quote]

eikä koskaan ota sua kotiinsa lomalle, koska " minä maksan tästä niin MINULLA on silloin OIKEUS pitää äitiäni täällä koko ajan" ja jos eivät usko niin huutaa ja raivoaa saman asian paikan johtajalle ;)

Vierailija
7/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin vien. Tälle kesälle tuli melkein kaksi kuukautta vanhoja saldoja tms, pidin kersat koko kesän hoidossa ja nautin itse helteistä. Kersat saa virikkeitä siellä, mä saan lepoa ja tädit töitä. Kaikki voittaa.

Vierailija
8/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:08"]Niin mäkin vien. Tälle kesälle tuli melkein kaksi kuukautta vanhoja saldoja tms, pidin kersat koko kesän hoidossa ja nautin itse helteistä. Kersat saa virikkeitä siellä, mä saan lepoa ja tädit töitä. Kaikki voittaa.

[/quote]

Pakkohan näiden on olla provoja. Ei kukaan voi olla näin imbesilli. Tai toisaalta, ehkä sen lapsen on hyvä olla siellä tarhassa. Empatiakyvytön, itsekäs ihminen on tuskin hirvittävän hyvää äitimateriaalia. Päiväkodeissa niistä lapsista ja heidän hyvinvoinnistaan sentään useimmiten välitetään..

Vierailija
9/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli neljän viikon loma, josta pennut oli viikon poissa hoidosta. Siinä oli ihan riittävästi. Kai ne nyt pennutkin tykkää olla enemmän hoidossa kuin kotona telkkua katsomassa. Nyt voi ottaa aamusidukankin helpommin ilman kysymyksiä.

Vierailija
10/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään, jonka lapset olivat hoidossa, kun äiti oli kotona. Tosin siinä vaiheessa taisi olla hyvä lapsillekin, että pääsivät hoitoon. Äiti nimittäin oli noina aikoina hyvinkin väsynyt.

Vierailija
11/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 20:14"]Mullakin on ollut lapsi hoidossa osan kesästä vaikka muu perhe on lomaillut.

Päiväkodissa kyllä tietävät että ollaan lomailtu. Lapsi on vaativa erityislapsi jolle lomat on rankkoja, siksi lyhyempi loma palvelee paremmin niin häntä kuin muunkin perheen lomailua.

[/quote]

Miksi tähän tulee alapeukkuja?

Vierailija
12/63 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 20:16"]

No mekin pidetään lapsia kotona vain puolet kesästä jolloin vietetään perhelomaa, siis oikein intensiivisesti tehdään vain lapsille kivoja asioita kuten Linnanmäkeä, Muumimaailmaa, Angry Birds puistoa. Ja sitten vietämme lopun aikaa miehen kanssa kahdestaan nauttien aikuisten jutuista, esimerkiksi käymme soutelemassa, päiväleffoissa, pitkillä lounailla. Tämä kuukausi auttaa meitä jaksamaan koko loppuvuoden läpi koska mies kärsii masennuksesta ja kokee pikkulapsiarjen raskaaksi, hoitoapua ei ole ollenkaan ja olemme muuten lasten kanssa koko vuoden 24/7. 

[/quote]

Niinhän kaikki normaalit vanhemmat on lastensa kanssa 24/7  --  mitä sillä itseäsi puolustelet.

[/quote]

Mutta yleensä ihmisillä on jonkunlaista hoitoapua, vaikkapa isovanhemmat jotka ottavat välillä lapsia kylään. Meillä ei ole tuota mahdollisuutta, eli käytämme päivähoitoa samaan tarkoitukseen, vaan kaikki kerrallaan, kuukausi vuodessa, sitten 11kk ollaan lasten kanssa. Ja pk on muuten yksityinen ja toiminta erittäin laadukasta eli maksamme itse tämän huvin. Muta pidä toki mielipiteesi. :)

t. miehen kanssa lomailija

[/quote]

Siis ettekö ole töissä ne 11kk ja lapset päiväkodissa? Ja sitten olette kotona ja lapset yhä päiväkodissa sen yhden kk. Siis missä se lasten loma? Tuntuu teille olevan se maksaminen se tärkein juttu. Ei sitä tarvitse tuntea syyllisyyttä jos kerran maksaa! yks hailee se tosiasia ettei jaksa olla vanhempi lapsilleen. Voi sen tietenkin siirtää jollekin muulle sen vanhemmuuden mutta päiväkoti on huono vanhempi.

Vierailija
13/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä jaksa toimia päiväkodin tätinä joka päivä. Järkyttävää rakennella palikoilla, piirrellä, yrittää keksiä askarreltavaa ja leikkiä 5-vuotiaalle kuukausia ja tuntitolkulla. Puuh. Ei aikuinen sellaista jaksa eikä se ole hänen tehtävänsä. Lapsikin jo ihmettelee, kun ei ole ketään kavereita, äiti vain päivästä toiseen. Kyllä vien hoitoon, vaikka olen seuraavat kuukaudet äitiyslomalla ja sitten pienen vauvan kanssa. Lapsi viihtyy touhussa enkä minä jaksa hänelle sitä koko ajan olla järjestämässä. Näen kyllä, kuinka riemuissaan lapsi on päästessään juoksemaan jossain kaupan leikkikornerissa tuntemattomien lasten kanssa. Onhan se nyt ihan eri asia kuin äitin kanssa kaupassa pyöriminen tai virastoissa istuminen.

Vierailija
14/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päiväkodin tätinä en voi ymmärtää vanhempia jotka tuovat lapsensa hoitoon lomaillessaan. "Laadukas varhaiskasvatus" ei KOSKAAN ole parempi vaihtoehto kuin oma koti,perhe, aika vanhempien kanssa. Laadukkain varhaiskasvatus (ainakin toivottavasti ja oletettavasti) lapselle tulee kotoa. Vanhemman rooliin kuuluu osata järjestää virikkeitä lapsilleen, ei siihen tarvita ammattitutkintoa. Ja toisaalta lapsenkin on hyvä oppia, ettei koko ajan pidä olla tekemässä jotain erityistä. Päiväkotipäivä on erittäin uuvuttava lapselle, pienet aivot,kädet,jalat työskentelevät taukoamatta joten vanhemman loma pitäisi lapsellekin olla loma. Toisaalta sitä monet vanhemmat tuntuvat hakevankin, että lapsi olisi uupunut päiväkotipäivästä. "Nukahtaapa illalla aiemmin ja helpommin".

Vierailija
15/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä se äiti laiskimus onkin, että kehtaakin. Vein työttömänä lapsen päiväkotiin 3,6 vuotiaana ja sitten menin kotiin ja kellahdin sänkyyn.

Vierailija
16/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 alle 5v lasta, joista vanhin käy2-3x vkossa yksityisessä päiväkodissa omasta halustaan n.6h/pvä. Vuoden vaihteessa aloittaneena kesältäkin maksua olisi mennyt, vaikkei olisi ollutkaan paikalla, jos paikan haluaa pitää. Paska systeemi maksaa 180e/max.13 pvää, vaikka vähempikin riittäisi. Tuntitaksa yksityisellä ei vielä toimi, enkä kunnalliselle saa lasta hoitoon, kun olen äitiyslomalla.

Näin helteellä ollaan pidetty vapareita aika paljon. Säälin hiekkakentällä päiväkausia auringossa juoksevia lapsia, vaikka kivaa se tuntuu olevan...

Vierailija
17/63 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 23:50"]

"Laadukas varhaiskasvatus" ei KOSKAAN ole parempi vaihtoehto kuin oma koti,perhe, aika vanhempien kanssa. 

[/quote]

Höpö höpö. Pienenä pidin todella paljon päiväkodista. Äiti ei leikkinyt kanssani kotona sen kummemmin enkä häneltä sellaista edes odottanut. Oli vaivaannuttavaa, jos äiti koetti "leikkiä" jotain. Ei se kuulunut hänen olemukseensa eikä rooliinsa. Kaikki lomat, viikonloput ja iltapuuhat pidetään, mutta niiden jälkeen palataan arkeen ja mennään muiden kanssa päiväkotiin, vaikka pätkätyöläisäidillä ei arki pidäkään aina palkkatyötä sisällään.   

Vierailija
18/63 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on uskomaton syyllistämisketju. Kaikki viestit joissa joku sanoi vievänsä viikoksikin lapset päiväkotiin alapeukutettiin.

Minusta kaikki tekee parhaimman valinnan omalle perheelleen eikä siitä kuulu kenenkään syyllistää. Joissain tilanteissa minusta on täysin hyväksyttävää viedä lapsi hoitoon kesälläkin, eikä työ ole ainoa. Vaikka osa vastauksista on selviä provoja ja mielestäni aloitus itsekin on, tässä ketjussa on mm. mainittu erityislapset joiden kasvatukselle on hyvä olla hoidon rutiineissa, väsynyt yh jolla kolme pientä, pariskunta joilla ei hoitoapua ja mies masentunut jne. Minusta kaikki mikä auttaa vanhempia jaksamaan on hyvä idea, koska pikkulapsiarki on raskasta jos ei ole minkäänlaista hoitoapua ja eihän ne lapset siellä hoidossa mitenkään vanhingoitu. Voivat hyvinkin vahingoittua kotona jos vanhemmat eivät jaksa. Saattavat vain istua siellä telkkarin edessä koko kesänsä jos vanhempi on liian väsynyt. Kyllä minusta silloin on parempi olla hoidoissa. Turha alapeukuttaa jos ei tiedä tilanteesta mitään.

Ja muuten tämä on täysin Suomalainen käsitys että lasten on pakko olla kokoajan kotona vanhempien kanssa. Esim. jenkeissä vanhemmilla on tasan kaksi viikkoa lomaa vuodessa ja lapset hoidossa ympäri vuoden ja ihan kunnon kansalaisia heistäkin yleensä kasvaa. On täysin hyväksyttävää että jos vain on rahaa maksaa niin kotona on "nanny" joka hoitaa lapsia vaikka äiti olisikin kotona, vie heitä puistoon että että äiti pääsee lenkille jne. Kun on vauva kotona "night nurse" tulee ja heräilee vauvan kanssa. Ranksassa kiikutetaan tarhaan pienestä pitäen oli tilanne mikä hyvänsä. Monessa muussa maassa se että lapsi on jonkinlaisessa "pre-schoolissa" alkaen 2-3v. on nimeomaan hyvän vanhemman merkki vaikka olisi itse kotona. Eikä kenellekään tule mieleenkään syyllistää. Vanhempienkin tarpeet ja mukavuus otetaan huomioon, se on ihan itsestäänselvvys. 

Vierailija
19/63 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kiinni lomastasi!

Vierailija
20/63 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 21:42"]

Aika kurjaa että lapsi on lähes ympäri vuoden hoidossa, siellä hälinässä ja melskassa. Sitten "osa-lomalla" renkutetaan lapsia pitkin särkänniemiä ja angrybirdspuistoja ja taas tuupataan samaan sekameteliin, jotta vanhemmat saa aikaa kahdestaan. Siis miksi niitä lapsia on tehty ja kenen etuja ajatellaan?

[/quote]

Voi raukkoja kun jopa Särkänniemeen pakotettiin. WTF? Me istuttiin takapihalla koko kesä lapsina ja leikittiin yhdessä, kukaan ei meitä koskaan ohjelmoinut saatika vienyt Särkänniemelle. Olisin tykännyt ihan hulluna!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi