Syödäänkö teillä leipää ruoan kanssa?
Kuuluuko leipä ruokapöytään? Minä otan sina mutta muu perhe syö ruokaa sitten se kun edestä. Eli muut eivät ota leipää. Miten teillä?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, ylipaino ei tule leivän syönnistä. Itse syön runsaasti leipää, kolmesti päivässä kahvin kanssa ja keittoruoalla myös. Sillä on merkitystä mitä mättää leivän päälle. Itse en syö koskaan pitsoja, karkkeja, juo sidukoita, mehuja jne mutta muutoin syön aina kun on nälkä, illallakin. Kävelen ja pyöräilen kaikki alle 10 kiometrin reissuni. En omista auto, enkä koe tarvitsevanikaan. Painoin rippikouluikäisenä 59 ja nyt lähempänä seitenkymppisenä 3 kiloa enemmän. Pituutta 170. No, hyppäs vähän kauas alkuperäisestä mutta siis leipää on turha syyttää lihomisesta. Kyllä ne on muut jutut, myös ne tekemättömät jutut jotka lihottaa. Nih!
Ylipaino voi tulla melkein millä vaan. Jos syö vaikka 5x päivässä 2 palaa leipää, niin kaloreita voi tulla jo yli 1000, joka on esim. monelle naiselle jo melkein koko päivän kaloritarve. Ja tämä siis ilman täytteitä, täytteineen toi määrä leipää tekee jo yksinään monelle liikaa kaloreita.
Keittoruokien kanssa tykkään syödä ruisleipää, muuten en syö leipää kuin aamupalalla, eväänä tai joskus kiireessä korvaan lounaan parilla leivällä, päällä joku leikkele tai juusto ja kasviksia erikseen. En tykkää yhtään kasviksista leivän päällä, salaatinlehti ainoa poikkeus, mikä menee.
Hyvin harvoin, joidenkin tiettyjen ruokien kanssa tykkään syödä leipää. Joskus taas koko ateria koostuu siitä leivästä päällisineen. Aamu-, ilta- tai välipaloja en syö, joten leipää on varsin harvoin.
Riippuu mitä ruokaa syödään. lähinnä intialaisen kanssa joskus naanleipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivässä ei ole mitään vikaa. Se on mainio viljatuote.
Tyrskis.
Ylipaino johtuu mm. leivänsyönnistä. Älä usko, siinähän hengittelet CPAPiisi.
Mieheni on perheemme suurin leivänpuputtaja, BMI 19.
Aikamoinen riuku sulla miehenä.
Pulkannaru
Leipää on tarjolla keittojen ja salaatin kanssa. Syön mielummin hiilihydraatit pastan/riisin/perunan muodossa.