Ebola tulee - se on menoa nyt!
http://www.cnn.com/2014/07/29/health/ebola-doctor-dies/
Vitut jostain Tampereen kuravellistä, odottakaahan itkupillit kuraperseet kun uudentyyppinen Ebola alkaa riehua kunnolla! Jos haluat menettää viimeisetkin järjen rippeet ja yöunet, niin otahan selvää millainen kuolema odottaa Ebola -tartunnan saanutta..;)
Kommentit (258)
WHO julisti kansainvälisen hätätilan.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 11:08"]
Itse en silti jaksa murehtia asiaa, koska minun murehtimiseni ei mitään muuta. Murehtikoot ne, joiden toimilla on merkitystä, esim. eri maiden terveyden ja hyvinvoinnin laitokset ja toimista päättävät viranomaiset. Itse vaan elän päivä kerrallaan pientä elämääni, ja jos Ebola joskus tulee, niin bad luck. Joskushan sitä täältä on itse kunkin lähdettävä kumminkin, eikä se loppujen lopuksi niin ihmeellistä maailmanhistoriassa ole jos se syy lähteä on joku kulkutauti.
[/quote]Sinulla ei varmaan ole lapsia. Äitinä en voi ottaa tuollaista asennetta, että no jos se tulee niin sitten tulee. Minua kiinnostaa esim. sellainen, että miten toimimme jos joku perheemme jäsenistä saisi tartunnan, tai miten järjestäisimme elämämme jos Suomessa alkaisi olla tartuntoja.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:42"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:36"]Täällä ne lampaat vaan juoruaa Minna Haapkylän yksityiselämästä, haistelevat emättimiään ja pohtivat uskaltaako Tampereella mennä uimaan! Kohta teillä on vähän eriasteisempi pelko perseessä, kun kertakaikkiaan JOUDUTTE tajuamaan mikä hävitys ihmiskuntaa odottaa!
[/quote]
Aika surullista tää sun vaahtoaminen
[/quote]
bääää! Mene haistelemaan emätintäsi ja raportoimaan sille tarkoitettuun ketjuun.
[/quote]
Mieluummin sitä kuin ulista täällä koko kesäpäivä lampaista ja veriripulista. Minkäs asialle sitten teet jos ebola tulee, ei ole minun käsissäni se asia.
[/quote]
Voi harmi kun olet syntynyt tuollaiseksi kohtaloonsa alistuneeksi aivottomaksi ameebaksi. Ei käy kateeksi.
[/quote]
Siis miten helvetissä sille voisi jotain. Jos se tulee Suomeen, ei voi muuta kuin yrittää välttää tartuntaa, mutta lopulta se saako tartunnan ei ole omissa käsissä. Sen leviäminen estyisi ainoastaan kieltämällä matkustus, sillä niin pitkään kuin ihmiset liikkuu se voi levitä ja niin pitkään kuin sitä ei kielletä ihmiset liikkuu maasta toiseen.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 18:10"]Mikä on kun kukaan ei vastaa tähän, saitteko kaikki paskahalvauksen?! Well i don't blame you... :/
[/quote]
Hieman kauniimpaa kielen käyttöä, mutta kyllä minullakin oli tuo sama mielipide. Mutta kyllä Se ebola ainakin tänä tai ensi vuona leviää Suomeenkin.
Missä maalaisjärki!! Muka terveysvirainomaisia ja muita aiheeseen perehtyneitä ja siitä huolimatta koetaan parhaaksi siirrellä ebolan saaneita ympäri maapalloa. Miksi näin oisipa ihan perus kansalaisilla enemmän ääntä näihin asioihin! Tässäkin keskustelussa ihmiset on perillä mielestäni paljon enemmän kun nämä "asiantuntijat".
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:41"]
Aika maltillista on uutisointi verrattuna lintu- ja possuflunssaan.
[/quote]
Varmaan ohjeena on olla lietsomatta paniikkia. Itsekkin olen havainnut saman, että vähän on uutisointia, eikä yhtään mässäilyä, kukaan viranomainen ei tiedota mitään, on vain hiljainen kytevä odotus, mitä tapahtuu seuraavaksi.
EBOLA ON SUOMESSA!
Toivottavasti kaikki ebolatapaukset keskitetään kehäkolmosen sisäpuolelle. Ihan sama vaikka se siellä muhiikin!
Olinkin odottanut, milloin joku käynnistää Ebola-kuumeen palstalla... :D Siinä sitä pelkäämistä piisaakin, Venäjän ja Hännisen ja hukkumiskuolemien ja vesip*skaepidemioiden ohella. Elämme lopun aikoja. Voi vain pitää huolta, että kotivara on kunnossa ja polttopuuta piisaa. Muistakaa katsoa katastrofielokuvia!
Tulee ainoastaan mieleen se Serranon perhe -jakso, jossa Fiti luulee saaneensa ebolan ja Santi ja Diego 'tartuttaa' sen itteensä samalla verikoepiikillä :D
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:17"]Thl sanoi eilen, ettei syytä huoleen ole. Brittien vastaavan viraston hätäkokous aiheesta oli kuulemma hätävarjelun liioittelua.
[/quote] tampereen vatsatautiepidemia sen sijaan on supervaarallinen
Muistakaapa kaikki naiset eli huorat, ettette nussituta vittujanne kaiken maailman neekereillä ja Bingo Bangoilla. Ainakaan ilman kumia saatana.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 00:49"]Olettekos ajatelleet jos lapsi saa Ebola-tartunnan? Lapsi kaipaa syliä, lohdutusta, kyyneleiden pyyhintää. Siinä vissiin äiti menee sitten samalla, koska ei kai nyt pientä lasta voi mihinkään karanteeniin laittaa tai sänkyyn sitoa.
[/quote] äiti menkööt sitten tosiaan samalla karanteeniin ja kuolkoot sinne. Ei koko maapallon turvallisuutta voi sylinkaipuun vuoksi uhrata.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:34"]Muistakaapa kaikki naiset eli huorat, ettette nussituta vittujanne kaiken maailman neekereillä ja Bingo Bangoilla. Ainakaan ilman kumia saatana.
[/quote]
Kiitos nauruista! :D Pidetään mielessä kun seuraavan kerran nussitutan vittuani
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:36"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 00:49"]Olettekos ajatelleet jos lapsi saa Ebola-tartunnan? Lapsi kaipaa syliä, lohdutusta, kyyneleiden pyyhintää. Siinä vissiin äiti menee sitten samalla, koska ei kai nyt pientä lasta voi mihinkään karanteeniin laittaa tai sänkyyn sitoa.
[/quote] äiti menkööt sitten tosiaan samalla karanteeniin ja kuolkoot sinne. Ei koko maapallon turvallisuutta voi sylinkaipuun vuoksi uhrata.
[/quote]
On niitä Suomessakin sairauksia, joissa voidaan äitikin laittaa viikoiksi karanteeniin lapsistaan.
Kyllä minusta tämä uusi Ebolan ilmentymä ihan oikea huolenaihe on. Sen perusteella mitä olen siitä lukenut, ei asiaa mitenkään voi kuitata niin että ei se varmasti leviä sieltä Afrikasta tai Suomeen ainakaan tule.
Itse en silti jaksa murehtia asiaa, koska minun murehtimiseni ei mitään muuta. Murehtikoot ne, joiden toimilla on merkitystä, esim. eri maiden terveyden ja hyvinvoinnin laitokset ja toimista päättävät viranomaiset. Itse vaan elän päivä kerrallaan pientä elämääni, ja jos Ebola joskus tulee, niin bad luck. Joskushan sitä täältä on itse kunkin lähdettävä kumminkin, eikä se loppujen lopuksi niin ihmeellistä maailmanhistoriassa ole jos se syy lähteä on joku kulkutauti.
Jos lapseni sairastuisi niin minä menisin mukana. En kestäisi katsoa, jos hän vaan makaisi tuntemattomien ympäröimänä.
Ruumiit mätänevät jo kaduilla.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2717762/People-dropping-dead-Ebola-streets-Liberia.html