Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sterilisaatio ja lämpöpallohoito -kokemuksia?

Vierailija
31.07.2014 |

Sain tänään vihdoin lähetteen sterilisaatioon ja samalla tehtävään lämpöpallohoitoon erittäin runsaiden vuotojen hillitsemiseksi. Onko kokemuksia ko. toimenpiteestä? Lähinnä toipuminen operaatiosta sekä auttoiko hoito runsaisiin kuukautisiin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lämpöpallohoito?

Vierailija
2/9 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI, itse olin alku kesästä lämpöpallohoidossa lukusiten suositusten jälkeen. Vaivana ovat olleet vuosia kestäneet runsaat kuukautiset. Vuotopäiviä 8-9 ja auton penkki, sohva, tuolit piti suojata ettei satu verivahinkoa. Toimenpiteen jälkeen vuosin 2 kk!! Ehkä pari päivää oli välissä ilman mitään tiputusta. Sittemmin otin toki yhteyttä keskussairaalaan, missä toimenpide tehtiin. Nyt kuukautiset kestävät 11-13 vrk!!!!! VUoto on niukempaa ja olen lähes kivuton, mutta joudun syömään keltarauhashormoneja koska muuten vuodan koko ajan. Hormoneista aiheutuu nyt sellainen vaiva, että olen kuin viulun kieli koko ajan. Olen todella pettynyt toimenpiteeseen. Seuraava vaihtoehto on kuulemma kohdun poisto. Yritin kysyä, että mikä ihme kohdussa voi vielä vuotaa kun kerran limakalvot on tuhottu.. ei osannut erikoislääkäri sanoa tähän mitään. Mutta siihen käsitykseen jäin, etten suinkaan ole ainoa näiden ongelmien kanssa, joista ei vaan "Muisteta" mainita etukäteen. Kannattaa harkita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle suositeltiin naistentautien polilla tuota lämpöpallohoitoa ja on nyt siis harkinnassa. Kaipaisin myös kokemuksia. Kertoivat, että samalla kerralla voitaisiin tehdä myös sterilisaatio. Olen 40v ja lapseton, runsaat ja kivuliaat kuukautiset vaivaavat. Munasarjoihin muodostuu jatkuvasti kystia ja kaikenlaista vaivaa on muutenkin. Mikään hormonaalinen ehkäisy ei sovi. Pelkään vain noin suuren toimenpiteen aiheuttamaa kipua sekä mahdollisia jälkiseurauksia. Polilla kerrottiin vain että suurella osalla kuukautiset loppuvat kokonaan tai ainakin vuoto vähenee merkittävästi. 

Vierailija
4/9 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin lämpöpallo vuosi sitten. Mulla oli niin runsaat menkat, että kahtena pahimpana vuotopäivänä en pystynyt edes töihin menemään. Hemoglobiini oli alimmillaan 80.

Hoidon jälkeen menkat loppui kokonaan, ei mitään vuotoja enää. Hoidon jälkeen menin suoraan töihin, toimempide oli kivuton. Olisinpa päässyt hoitoon aiemmin, elämänlaatu muuttui niin paljon paremmaksi. Voin esim varata matkan laslematta tarkoin milloin menkat alkaa!

Vierailija
5/9 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle operaatio oli tosi kivulias. Tehtiin pyynnöstäni nukutuksessa ja jouduin jäämään sairaalaan yöksi. Elämä helpottui kyllä todella paljon; entinen "8 päivää vuotoa kahden viikon välein" vaihtui noin kolmen päivän kuukautisiin. Ensimmäisenä päivänä joudun ehkä käyttämään kaksi tamponia, loppuaika menee pikkuhousunsuojilla.

Vierailija
6/9 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin lämpöpallohoito 5.vuotta sitten, kevyessä nukutuksessa ja pääsin samana päivänä kotiin.

Vatsa oli vuorokauden todella kipeä mutta sen jälkeen ei mitään. Olin vuorokauden sairaslomalla.

Kuukautiset loppuivat siihen reissuun. Operaation jälkeen oli tosin muutaman päivän tiputtelua mutta sen jälkeen ei ole mitään vuotoa ollut. Sanotaanko näin että operaatio onnistui täydellisesti ja olen saanut nauttia elämästä :)

Vierailija
7/9 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli runsaat kuukautiset. Mirena ei pysynyt vaan tuli valtavien kuukautisten mukana ulos / kanavaan ekoissa valtavissa kuukautisissa ja minulla tiputteli käytännössä lähes joka päivä (vaikeutti rentoa seksiä ja vaati jatkuvaa sidettä). Työterveyslääkärille valitin asiaa, hän pisti lähetteen gynelle. Gyne pisti lähetteen sterilisaatioon ja lämpöpallohoitoon, hinta Jämsässä muistaakseni jotain 140 euroa vuonna 2022.

Minulta poltettiin ja katkaistiin munanjohtimet (sterilisaatio) ja tehtiin lämpöpallohoito librata-laitteella runsaisiin kuukautisiin. Menin aamulla sairaalaan (piti olla syömättä). Sain sairaalan vaatteet ja jonkun rauhoittavan kipulääkkeen. Odottelin kolmisen tuntia telkkaria katsellen. Minut vietiin leikkaussaliin, jossa 7 ihmistä ja menin makaamaan lämmitetylle ”pöydälle”. Minulle laitettiin käteen vähän väliä pumppaava verenpainemittari, otsaan unta valvovat tarrat, rintaan jotkut tarrat johtoineen ja kanyyli käteen. Kanyylin kautta laitettiin ainetta, joka nukutti minut minuutissa. Sitten heräsin parin tunnin päästä tavallisesta sairaalan huoneesta sängystä lakanoiden välistä. Olin sekava ja vapisin kylmyyttä. Tunnin päästä olin herännyt niin hyvin, että minut vietiin odotustilaan, jossa lopulta klo 16 sain leipää ja mehua, olinhan ollut koko päivän syömättä. Vatsassa oli kuukautiskipumaista jomotusta lämpöpallohoidon jäljiltä ja sain siihen särkylääkettä. Saattajan piti hakea minut ja olla kanssani 24 tuntia nukutuslääkkeiden vuoksi. Olinkin uninen, sekava ja kipeä illalla ja yöllä. Vuorokauden kuluttua helpotti, mutta kipulääkkeitä käytin. Munanjohtimien katkaisun vuoksi tuli välttää nostamista ja äkillisiä liikkeitä, eikä niitä tehnyt mieli tehdäkään, kun ihossa oli leikkaushaavat, jotka hieman vuotivat. Kurkussa tuntui oudolta nukutuksenaikaisten hengitysputken takia.

Olin vielä kolmen vuorokauden jälkeen jotenkin tokkurainen ja mahaa poltti. Sitten tajusin jättää särkylääkettä vähemmäksi niin mahakipu poistui. Taisi olla 5.-6. vuorokausi, kun palasin töihin. Töissä liikuin rauhallisesti. Kurkussa tuntui oudolta pari viikkoa. Vetistä vuotoa tuli ehkä kuukauden verran eli täytyi käyttää sidettä. Sitten 2 kuukauden kuluttua olin täysin toipunut. Kuukautisista ei ole tietoa eikä tarvitse stressata ehkäisystä, ihanaa elämää!!!! Lopetin pillerit, niin tunteet tulivat kirkkaammiksi. Sellainen sumussa oleminen, tylsyys, orgasmin vaikeus poistui. Tunnen taas!

Vierailija
8/9 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio ihanan vapauttava. Tehtiin 30 vuotiaana. Sexi parasta ikinä sen jälkeen. Suosittelen. Lämpöpallöhoitoa ei ole tehty.

Vierailija
9/9 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli runsaat kuukautiset. Mirena ei pysynyt vaan tuli valtavien kuukautisten mukana ulos / kanavaan ekoissa valtavissa kuukautisissa ja minulla tiputteli käytännössä lähes joka päivä (vaikeutti rentoa seksiä ja vaati jatkuvaa sidettä). Työterveyslääkärille valitin asiaa, hän pisti lähetteen gynelle. Gyne pisti lähetteen sterilisaatioon ja lämpöpallohoitoon, hinta Jämsässä muistaakseni jotain 140 euroa vuonna 2022.

Minulta poltettiin ja katkaistiin munanjohtimet (sterilisaatio) ja tehtiin lämpöpallohoito librata-laitteella runsaisiin kuukautisiin. Menin aamulla sairaalaan (piti olla syömättä). Sain sairaalan vaatteet ja jonkun rauhoittavan kipulääkkeen. Odottelin kolmisen tuntia telkkaria katsellen. Minut vietiin leikkaussaliin, jossa 7 ihmistä ja menin makaamaan lämmitetylle ”pöydälle”. Minulle laitettiin käteen vähän väliä pumppaava verenpainemittari, otsaan unta valvovat tarrat, rintaan jotkut tarrat johtoineen ja kanyyli käteen. Kanyylin kautta laitettiin ainetta, joka nukutti minut minuutissa. Sitten heräsin parin tunnin päästä tavallisesta sairaalan huoneesta sängystä lakanoiden välistä. Olin sekava ja vapisin kylmyyttä. Tunnin päästä olin herännyt niin hyvin, että minut vietiin odotustilaan, jossa lopulta klo 16 sain leipää ja mehua, olinhan ollut koko päivän syömättä. Vatsassa oli kuukautiskipumaista jomotusta lämpöpallohoidon jäljiltä ja sain siihen särkylääkettä. Saattajan piti hakea minut ja olla kanssani 24 tuntia nukutuslääkkeiden vuoksi. Olinkin uninen, sekava ja kipeä illalla ja yöllä. Vuorokauden kuluttua helpotti, mutta kipulääkkeitä käytin. Munanjohtimien katkaisun vuoksi tuli välttää nostamista ja äkillisiä liikkeitä, eikä niitä tehnyt mieli tehdäkään, kun ihossa oli leikkaushaavat, jotka hieman vuotivat. Kurkussa tuntui oudolta nukutuksenaikaisten hengitysputken takia.

Olin vielä kolmen vuorokauden jälkeen jotenkin tokkurainen ja mahaa poltti. Sitten tajusin jättää särkylääkettä vähemmäksi niin mahakipu poistui. Taisi olla 5.-6. vuorokausi, kun palasin töihin. Töissä liikuin rauhallisesti. Kurkussa tuntui oudolta pari viikkoa. Vetistä vuotoa tuli ehkä kuukauden verran eli täytyi käyttää sidettä. Sitten 2 kuukauden kuluttua olin täysin toipunut. Kuukautisista ei ole tietoa eikä tarvitse stressata ehkäisystä, ihanaa elämää!!!! Lopetin pillerit, niin tunteet tulivat kirkkaammiksi. Sellainen sumussa oleminen, tylsyys, orgasmin vaikeus poistui. Tunnen taas!

Saanko kysyä minkä ikäinen olit, kun pääsit noihin operaatioihin? Olen keskustellut lääkärin kanssa tuosta lämpöpallohoidosta. Sterilisaatiolle ei tarvetta, kun mies käynyt vasektomiassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän