Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten yli rahan aiheuttamasta katkeruudesta?

Vierailija
31.07.2014 |

Mieheni lainasi isälleen suuren summan, useita tuhansia euroja, rahaa, jota miehen isä ei aio maksaa takaisin.

Meillä olisi todellakin käyttöä rahalle ja asia harmittaa minua joka päivä enkä pääse siitä yli.

Tiedän, että vastaavia tilanteita on monilla muillakin, ex mies on esim. juonut tai pelannut yhteiset säästöt.

Miten olette päässeet asiasta yli? Minua asia vaivaa monta kertaa päivässä, erityisesti nyt, kun tarvitsisimme uuden auton, johon neljäskin lapsemme mahtuu, ja miehen pitäisi päästä leikkaukseen. Tiedän, etten saa rahoja mistään takaisin, mutta miten pääsisin tästä tilanteesta yli?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin maksamaan 15 000 euroa jonka minun vanhemmat olivat ottanut velkaa minun nimiin kun olin alaikäinen. Kyllä se otti i kunnolla päähän ja minulta jäi opiskelut kesken. Töihin oli vaan mentävä ja makselemaan ulosottoon. Eli aikamoisessa "helvetissä" monta vuotta kunnes sain lainan ja pystyin maksamaan ulosottoon velat. Lyhentelin sitten pankkiin sopivan summan kuukaudessa monta vuotta, ja sain velat maksettua.

Miten pääsin katkeruudesta? Vaikea kysymys, kun tilanne vähän helpottui niin katkeruus vaan pieneni. Lopulta ymmärsin myös että se katkeruus ei tuonut mitään hyvää, rahoja en kuitenkaan saanut takaisin. Sen sijan minun piti alkaa elää. Elämässä on niin paljon muuta hyvää kuin uusi auto jne. Aloin nauttimaan elämästä. Rahallinen tilanne muuttui koko ajan paremmaksi ja nyt on se auto ja omakotitalo.

Isäni on kuollut jo monta vuotta sitten, mutta pidän yhteyttä minun äitiini. Hän on nyt vanha ja edelleen köyhä. En näe syytä puhua koko asiasta, koska se ei tuo mitään hyvää. Hän loppujen lopuksi tietää tehneesä väärin minua kohtaan.

Yritä mielummin nauttia siitä vauvasta, lapsista ja teidän perheestä. Rahaa tulee ja menee, se ei loppujen lopuksi tuo sitä onnea.

Tsemppiä!

Vierailija
42/47 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytä appiukko verottajalle. Jos ei aiokaan maksaa takaisin, kyseessä oli lahja ja siitä on maksettava lahjavero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos rahaa ei ukolla ole millään tileillä, millä ostelee niitä matkoja ja kodinkoneita?

Vierailija
44/47 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 14:58"]

Siis jos rahaa ei ukolla ole millään tileillä, millä ostelee niitä matkoja ja kodinkoneita?

[/quote]

Eläkkeellään. Mutta ei siis ole säästöjä.

Vierailija
45/47 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus mitä velliperseitä! Nyt lusikka kauniiseen käteen ja sanot suoraa että tarvitaan ne rahat takas! Mikä helv siinä voi olla niin vaikeaa? Muuten tuo juttu tulee kalvamaan loppuiän.

Vierailija
46/47 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin mieti miksi harmittaa, olisi rahalle käyttöä niin, mutta jos joku on sellainen toistuvasti, tavallaan se voi olla hyvä asia, pääsette hänestä kun voitte vedota että kun ei maksa takaisin.

Rahan tähden ei kannata harmitella, no tietysti on ikävää sellainen tapaus, mutta itse olen päättänyt etten ole moksiskaan.

Aina ei ole mahdollista säilyttää hyviä välejä, omaksi vahingokseen ainakaan.

Vierailija
47/47 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Mihin ne rahat on käytetty, jos mitään näkyvää ei ole?

b) Kuinka iso summa oli kyseessä?

c) Onko isä sanonut suoraan, ettei aio maksaa? Miksi? Jos kerran käy siivoojat jne? Jotenkin outoa??

d) NAINEN. Otappa nyt lusikka kaunisee käteesi ja tee jotain asian hyväksi! Tee miehelle selväksi, että et hyväksy asiaa ja jos ukko ei tee mitään, niin sinä teet. Ja jos et tee, lopeta rutina ja hyvksy asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi