Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sossun hyväksymä max.vuokra - saako ottaa kalliimman

Vierailija
31.07.2014 |

Sossullahan on omat rajat kohtuuvuokralle, esim. 650 eur yhdelle hengelle.

Jos asunnon joutuu ottamaan yksityiseltä /tai vaikka Satoltakin tms., niin ei aina löydy alle rajojen. Ja jos on kiire saada asunto, niin joutuu ehkä ottamaan vähän kalliimman.

Ei kai sossu silloin jätä kokonaan huomioimatta vuokraa laskelmassa - kai ne huomioi kuitenkin sen siihen 650 euroon asti kuitenkin??

Jos sitten yrittää nipistää siitä perusosaan laskettavasta summasta ne loput...

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:51"]Voi hitto, tämä on toivottavasti VÄLIAIKAINEN tilanne, töitä haen koko ajan, nyt tullut tällaista vaikeutta. Lisäksi minulla on diagnoosi, mutta yritän silti nyt saada normaalielämästä kiinni enkä aio hakea heti jotai työkyvttömyyseläkettä tms.

Kun nyt saisin tämän asuntoasian kuntoon, voisi alkaa keskittymään muun elämän kuntoon saamiseen opiskeluun ja/tai työn saamiseen.

Olen nuori vasta kotoa muuttanut parikymppinen ja vähän aikaa asunut kimpassa joka menee nyt alta, ja toista kimppaakaan ei löydy ja diagnoosini takia ei tarttekaan / kukaan ei minua huolikaan kämppäkaveriksi.

Mutta ei ole tarkoitus kuule että tämä tilanne jatkuisi ikuisesti, mutta eikös nämä tuet ole just että tiukan paikan tullen ihmisiä väliaikaisesti autettaisiin...??

Ärsyttää kun kysyy yhtä, niin tulee ihme moralisointia. ONnea teille joilla on rikkaat vanhemmat ,tasainen lapsuus, ei ikinä mitään vaikeutta ole tullut eteen eikä terveysongelmaa. Ehkä joudutte vaikka onnettomuuteen, menetätte liikuntakyvyn ja työn, joudutte myymään talonne ja kohta elämään tuilla. TAi saatte sairaan lapsen, ja kyllä alkaa tuet kelpaamaan kun hän aikuistuu.

ap

[/quote]

Sanoitpa aika rumasti loppua kohden. Mistä sinä tiedät mitä ongelmia muilla ihmisillä on? Tuosta tekstistäsi tulee vain ajatus mieleen, että kaikkien pitäisi sääliä ja paapoa. Mulla ei ole ikinä ollut rikkaat vanhemmat tai tasainen lapsuus. Olen läpikäynyt elämässäni paljon pahaa. Joten mikä sinä olet sanomaan, minkälainen olen? Et ole ainoa ihminen maailmassa, jolla on vastoinkäymisiä. En silti koskaan ole alkanut sääliä itseäni, lapsuuttani, elämääni tai kokemaani. En käytä noita asioita puolustuksena ja syynä kaikelle. Miksi sinä epäsuorasti toivot muille pahaa? Tämä on vauvapalsta, luulitko että kaikki viestit ovat ihania? Ohita ne viestit ja ota neuvoa niistä, missä sinua yritetään auttaa.

Vierailija
22/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP HOI, ei tarvitse olla rikas pystyäkseen säästämään rahaa. TOIVOTTASTI ET SAA MISTÄÄN ASUNTOA! Olet epämiellyttävä tyyppi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta vähän syrjemmälle? Pääkaupunkiseudulla julkiset kulkee.

Vierailija
24/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:51"]Voi hitto, tämä on toivottavasti VÄLIAIKAINEN tilanne, töitä haen koko ajan, nyt tullut tällaista vaikeutta. Lisäksi minulla on diagnoosi, mutta yritän silti nyt saada normaalielämästä kiinni enkä aio hakea heti jotai työkyvttömyyseläkettä tms.

Kun nyt saisin tämän asuntoasian kuntoon, voisi alkaa keskittymään muun elämän kuntoon saamiseen opiskeluun ja/tai työn saamiseen.

Olen nuori vasta kotoa muuttanut parikymppinen ja vähän aikaa asunut kimpassa joka menee nyt alta, ja toista kimppaakaan ei löydy ja diagnoosini takia ei tarttekaan / kukaan ei minua huolikaan kämppäkaveriksi.

Mutta ei ole tarkoitus kuule että tämä tilanne jatkuisi ikuisesti, mutta eikös nämä tuet ole just että tiukan paikan tullen ihmisiä väliaikaisesti autettaisiin...??

Ärsyttää kun kysyy yhtä, niin tulee ihme moralisointia. ONnea teille joilla on rikkaat vanhemmat ,tasainen lapsuus, ei ikinä mitään vaikeutta ole tullut eteen eikä terveysongelmaa. Ehkä joudutte vaikka onnettomuuteen, menetätte liikuntakyvyn ja työn, joudutte myymään talonne ja kohta elämään tuilla. TAi saatte sairaan lapsen, ja kyllä alkaa tuet kelpaamaan kun hän aikuistuu.

ap

[/quote]

Sanoitpa aika rumasti loppua kohden. Mistä sinä tiedät mitä ongelmia muilla ihmisillä on? Tuosta tekstistäsi tulee vain ajatus mieleen, että kaikkien pitäisi sääliä ja paapoa. Mulla ei ole ikinä ollut rikkaat vanhemmat tai tasainen lapsuus. Olen läpikäynyt elämässäni paljon pahaa. Joten mikä sinä olet sanomaan, minkälainen olen? Et ole ainoa ihminen maailmassa, jolla on vastoinkäymisiä. En silti koskaan ole alkanut sääliä itseäni, lapsuuttani, elämääni tai kokemaani. En käytä noita asioita puolustuksena ja syynä kaikelle. Miksi sinä epäsuorasti toivot muille pahaa? Tämä on vauvapalsta, luulitko että kaikki viestit ovat ihania? Ohita ne viestit ja ota neuvoa niistä, missä sinua yritetään auttaa.

[/quote]

No anteeksi että hermostuin, mutta tuo oli niille jotka haukkuvat sossupummiksi ja esim. joku kirjoitti "Ai mistä revit takuuvuokran? No jospa vaikka ihan säästämällä tai töitä tekemällä, vaikka molemmat mahtaakin olla kaltaisellesi pummille täysin vieraita ajatuksia. Mutta niin tavalliset ihmiset tekevät. Alan ihan oikeasti toivoa että Suomi muuttuu oikeistoyhteiskunnaksi, jossa yksikään pummi ei saa mitään tukia!".

Niin, noin varmaan TAVALLISET ihmiset tekevätkin, no itse en olekaan ihan tavallinen :(.

ap

Vierailija
25/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:01"]

ap

[/quote]

[/quote]

No anteeksi että hermostuin, mutta tuo oli niille jotka haukkuvat sossupummiksi ja esim. joku kirjoitti "Ai mistä revit takuuvuokran? No jospa vaikka ihan säästämällä tai töitä tekemällä, vaikka molemmat mahtaakin olla kaltaisellesi pummille täysin vieraita ajatuksia. Mutta niin tavalliset ihmiset tekevät. Alan ihan oikeasti toivoa että Suomi muuttuu oikeistoyhteiskunnaksi, jossa yksikään pummi ei saa mitään tukia!".

Niin, noin varmaan TAVALLISET ihmiset tekevätkin, no itse en olekaan ihan tavallinen :(.

ap

[/quote]No jos olet joku kehari tai joku luonnehäiriöinen niin sitten haet tukiasuntoa etkä edes yritä normaaleilta markkinoilta. Silloin  sossu tai Kela maksaa sun asumisen lähes kokonaan.

Vierailija
26/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:56"]

Aina pitää itse selvittää mikä on tilanne omalla kohdalla koska vaikka lakia pitäisi tulkita kaikkien kohdalla samoin niin etuuskäsittelijöissä on eroja.

Vuokra ei ole aina niin tärkeä kuin neliömäärä eli jos yksinasuva hakee tukea liian isoon asuntoon niin siihen puututaan hanakammin kuin liian kalliiseen. Tietenkään en nyt tarkoita yli tonnin kämppiä.

Mun ex-mies vaihtoi työpaikkaa keväällä ja joutui muuttamaan pois työsuhdeasunnosta. Hän sai Helsingin sosiaalitoimesta vuokratakuut ns. liian kalliiseen kämppään koska sossu katsoi sen olevan pidemmällä tähtäimellä viisainta. Muutoin mies olisi jäänyt asunnottomaksi ja kenties jopa menettänyt uuden työpaikan.

Nyt hän maksaa jatkossa itse vuokransa palkallaan ja veronmaksajille tuli vain parin tonnin lasku kun hänet autettiin ripeästi jaloilleen.

[/quote]Minua aina ihmetyttää nämä työssäkäyvät aikuiset ihmiset, joilla ei ole minkään valtakunnan säästöjä olemassa vaan parintonnin laskut saavat aina talouden sekaisin ja ainoa joka voi pelastaa tilanteen on sossu. Normijärjellä varustettu terve aikuinen ymmärtää kyllä, että jonkinlainen vararahasto pitää aina olla. Vaikka just se pari tonnia. Hän osaa tinkiä bilettämisestä ja uusimman elektroniikan ja Vuittonin laukkujen hankkimisesta niin, että saa koottua säästöjä. Mutta ilmeisesti ihmisillä ei ole enää minkäänlaisia talouden hallinnan taitoja. Ei tarvitse olla, kun sossu tai Kela maksaa aina kaikki ja jos ei maksa niin sitten on olemassa velkajärjestely, jossa velat saa lopulta anteeksi.

[/quote]

Olen työssäkäyvä mutta ei mitään säästöjä. En biletä, en matkusta, en osta kalliita vaatteita/laukkuja tms. Katsos kun on pieni palkka, siitä ei riitä säästöön vaan kaikki menee elämiseen vaikka kuinka järki sanoisi toista. Vaatteita ostan vasta kun todella tarvitsen niitä eli kun entinen lahoaa päälle. Kuljin 9 vuotta kierrätyksessä haetussa talvitakissa kunnes se repsotti joka puolelta niin pahasti ettei voinut enää käyttää. Jos olisin syömättä niin ruokarahat jäisi säästöön. 

Vierailija
27/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyl mä uskon, että sossu jeesaa sen asunnon kanssa. Sijainti sitten voi olla mitä on, mutta mene sinne valittamaan ettei tahdo löytyä.

Iteki olisin saanu kaupungilta kämpän, kun luottotiedot kuralla enkä muualta olis saanut. :) Vaikka työssäkäyvä ok-tuloinen olinkin, että sun perusteilla varmasti kaupungilta kämppä heltiää. 

Vierailija
28/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tietoa että paljon kahden hengen vuokrakämppä saa maksimissaan sitten maksaa kun yhden hengen saa jo noin paljon. :o

Pitäiskö ruveta sossupummiksi:D

Vierailija
29/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Helsingissä ja olin keväällä juuri vastaavassa tilanteessa. Vuokra 660 + vesi 18. Sossu maksoi 650€ joka kk. vuokraan, sillä tuo on heidän rajansa yksiölle.

Takuuvuokran sain heiltä myös ihan rahana, sillä sossut katsoivat muuttoni tarpeelliseksi ja melkein pakolliseksi. Vuokranantajalle ei olisi kelvannut maksusitoomus. Ja itseasiassa sossu maksoin muuton yhteydessä mulle vuokraa kahteen kämppään, sillä olin asuntoloukossa. Olen siis kiitollinen omalle sossulleni ja neuvon sua olemaan yhteydessä ja keskustelemaan asiasta, sillä heidän kanssa voi neuvotella vaikka mitä.

Vierailija
30/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.espoo.fi/download/noname/%7B70C18E0A-61A5-4751-8E36-001105122800%7D/43021

tuolta löytyy Espoon max-määrät, näyttää olevan vähän korkeammat kuin Helsingissä. (2 hengelle 800.)

Mutta ne jotka haaveilee alkavansa "sossupummiksi": sossu siis EI maksa tuota vuokraa kokonaan. Toimeentulotukihan lasketaan niin, että katsotaan mitä tuloja ihmisellä on, ja jos ne ei riitä tiettyyn minimiin kuussa, niin sitten voi saada vähän lisää sossusta, esim. vaikka vaan 50 eur.

Vierailija
31/42 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:36"]

Sossu ei maksa takuuvuokraa ollenkaan, jos otat kalliimman.

Jos haet vuokraan tukea, saat vain maksimimäärän. Loppu maksettava itse. Näin Helsingissä.

Ai hitsi, siis oikeastiko, eivät maksa OLLENKAAN takuuvuokraa...?? mIstähän sitten revin sen esim. 1400 eur (jos vuokra 700). Säästöjä tietenkään ei yhtään.

ap
Ai mistä revit takuuvuokran? No jospa vaikka ihan säästämällä tai töitä tekemällä, vaikka molemmat mahtaakin olla kaltaisellesi pummille täysin vieraita ajatuksia. Mutta niin tavalliset ihmiset tekevät. Alan ihan oikeasti toivoa että Suomi muuttuu oikeistoyhteiskunnaksi, jossa yksikään pummi ei saa mitään tukia! Samalla tulee joku roti noihin vuokrien hintoihinkin, samoin kaikkiin muihinkin hintoihin

Vierailija
32/42 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin pummi sinäkin olet kun kaikki pitäisi kalliista asunnosta takuuvuokraan maksaa nenän eteen? Ota lainaa ja maksa takaisin kun olet nostanut perseesi ylös ja hankkinut töitä.

Vierailija
33/42 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

myy vaikka persettä, että saat maksettua takuuvuokran. 

Vierailija
34/42 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi ku työtön ei lainaa saa. Buhah.

Vierailija
35/42 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:36"]

Sossu ei maksa takuuvuokraa ollenkaan, jos otat kalliimman.

Jos haet vuokraan tukea, saat vain maksimimäärän. Loppu maksettava itse. Näin Helsingissä.

Ai hitsi, siis oikeastiko, eivät maksa OLLENKAAN takuuvuokraa...?? mIstähän sitten revin sen esim. 1400 eur (jos vuokra 700). Säästöjä tietenkään ei yhtään.

ap

Ai mistä revit takuuvuokran? No jospa vaikka ihan säästämällä tai töitä tekemällä, vaikka molemmat mahtaakin olla kaltaisellesi pummille täysin vieraita ajatuksia. Mutta niin tavalliset ihmiset tekevät. Alan ihan oikeasti toivoa että Suomi muuttuu oikeistoyhteiskunnaksi, jossa yksikään pummi ei saa mitään tukia! Samalla tulee joku roti noihin vuokrien hintoihinkin, samoin kaikkiin muihinkin hintoihin

Moni ei tajua hyötyvänsä Suomen sosiaali- ja terveydenhuollosta. Ilkutaan vain joillekin tuille ja unohdetaan, kaikki mitä itse saadaan verorahojen kautta. Meistä moni ei olisi edes päässyt syntymään saati käyneet kouluja tai pysyneet terveinä oikeistoyhteiskunnassa. Ja Suomi olisi aika takapajula ilman Pohjoismaista sosiaalipolitiikkaa.

Vierailija
36/42 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kasvetaan sosiaalidemokraattisessa maassa ja sitten kun on saatu itsensä koulutettua yms. aletaan vaatimaan oikeistolaista yhteiskuntaa. Jos kasvaa oikeistolaisessa yhteiskunnassa, niin harva tosiaankin saa niitä mahdollisuuksia kuin Suomessa on tarjolla jokaiselle. 

Vierailija
37/42 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina pitää itse selvittää mikä on tilanne omalla kohdalla koska vaikka lakia pitäisi tulkita kaikkien kohdalla samoin niin etuuskäsittelijöissä on eroja.

Vuokra ei ole aina niin tärkeä kuin neliömäärä eli jos yksinasuva hakee tukea liian isoon asuntoon niin siihen puututaan hanakammin kuin liian kalliiseen. Tietenkään en nyt tarkoita yli tonnin kämppiä.

Mun ex-mies vaihtoi työpaikkaa keväällä ja joutui muuttamaan pois työsuhdeasunnosta. Hän sai Helsingin sosiaalitoimesta vuokratakuut ns. liian kalliiseen kämppään koska sossu katsoi sen olevan pidemmällä tähtäimellä viisainta. Muutoin mies olisi jäänyt asunnottomaksi ja kenties jopa menettänyt uuden työpaikan.

Nyt hän maksaa jatkossa itse vuokransa palkallaan ja veronmaksajille tuli vain parin tonnin lasku kun hänet autettiin ripeästi jaloilleen.

Neliömäärät ovat poistuneet, nykyään vain vuokran määrä vaikuttaa. Ennen ihmiset eivät voineet muuttaa esim. halpaan kaksioon vaan piti muuttaa kalliiseen yksiöön kun neliömäärät ratkaisivat.

Vierailija
38/42 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän väliin on pakko kommentoida että säästää ei voi jos on soskun tuilla. Ne vähentää seuraavasta maksusta sen mitä on saanut säästöön. Vaikkapa tekisit töitä ja yrittäisit säästää takuuvuokraan niin sosku vie senkin rahan.

Vierailija
39/42 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingin, Espoon ja Vantaan sossuissa on ollut ok ottaa kalliimpikin asunto, maksamalla itse ylimenevä osa perusosasta. Myös vuokratakuun on saanut maksusitoumuksena kalliimpaankin asuntoon.

Pk-seudulla voi olla vaikeaa löytää edes 650e maksavaa asuntoa, saati sitten halvempaa.

Itse käyn nykyään hyvässä vakiduunissa, maksan elämiseni ja olemiseni itse.

En silti häpeä sitä, että olen joutunut aiemmin valtiolta tukia hakemaan. 

Vierailija
40/42 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei vuokraa jos olet työtön ja maksat takuuvuokrankin sossun rahoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi