Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sossun hyväksymä max.vuokra - saako ottaa kalliimman

Vierailija
31.07.2014 |

Sossullahan on omat rajat kohtuuvuokralle, esim. 650 eur yhdelle hengelle.

Jos asunnon joutuu ottamaan yksityiseltä /tai vaikka Satoltakin tms., niin ei aina löydy alle rajojen. Ja jos on kiire saada asunto, niin joutuu ehkä ottamaan vähän kalliimman.

Ei kai sossu silloin jätä kokonaan huomioimatta vuokraa laskelmassa - kai ne huomioi kuitenkin sen siihen 650 euroon asti kuitenkin??

Jos sitten yrittää nipistää siitä perusosaan laskettavasta summasta ne loput...

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu ei maksa takuuvuokraa ollenkaan, jos otat kalliimman.

Jos haet vuokraan tukea, saat vain maksimimäärän. Loppu maksettava itse. Näin Helsingissä.

Vierailija
2/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo voit sä ottaa kalliimman asunnon, mutta vuokra tosiaan huomiodaan vain tuolta 650 euron alittavalta osalta ETKÄ sä saa edes toimeentulotukea sille ylittävälle osalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis kyllä saada yksiö alle 650! :/ Huh. Etsi nyt vähän tarkemmin. Eihän tuossa vuokrassa ole mitään järkeä. 

Vierailija
4/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioivat esim tuohon 650euron summaan. Joskus tilapäisesti joustavat jopa koko vuokran ylimenevältäkin osalta. Muista tehdä asumistukihakemus Kelaan heti - se vaaditaan tai ainakin että hakemus siitä on jo tehty.

Vierailija
5/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossupummi. Meidän äiti maksaa teidän äidin vuokrat.

Vierailija
6/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ymmärrän että laskelma olisi vain perusosa 480 + vuokra se max 650, ja jos vuokrani on vaikka 700, niin se on sitten maksettava tuosta minulle jäävästä 1130 eur ja loput elämiseen.

(Kaikkihan ei ole siis toimeentulotukena, osa muina tukina, mutta tuo on se loppuraha jonka olettaisin saavani, tuli ne sitten miltä luukuilta tulikaan.)

Eli jos vuokrani on vaikka 700, nin sitten minulle ei jäisi 480 eur elämiseen vaankäytännössä vain 430 eur, eikö?

ap

Vierailija
7/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan paljolti minkä alueen sosiaalitoimesta on kyse. Täällä keskisuuressa kaupungissa tuo 650€ yksiöstä olisi ihan liian suuri hinta, ja sossu lähes vaatisi muuttaa halvempaan. Ei kannata luulla, että sossu vaan maksaa kaiken mukisematta. Yleensähän siellä myös keskustellaan vähän tilanteesta ja tulevaisuudesta.

Vierailija
8/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:36"]

Jos haet vuokraan tukea, saat vain maksimimäärän. Loppu maksettava itse. Näin Helsingissä.

[/quote]

Ai hitsi, siis oikeastiko, eivät maksa OLLENKAAN takuuvuokraa...?? mIstähän sitten revin sen esim. 1400 eur (jos vuokra 700). Säästöjä tietenkään ei yhtään.

ap

Vierailija
9/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kuullutkaan, että sossu maksaisi esim. 650 euron vuokran ja siihen vielä sen reilut 400 euroa. Pitäisiköhän alkaa käydä sossussa? Saisi varmaan paremman asunnon!

Vierailija
10/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:37"]

Pitäis kyllä saada yksiö alle 650! :/ Huh. Etsi nyt vähän tarkemmin. Eihän tuossa vuokrassa ole mitään järkeä. 

[/quote]

Helsinki kyseessä. Kallita on vuokrat. Yksityiseltä ei saa (ihan halvimmat on joo vähän alle 650 mutta niihin otetaan sellaisia joilla takuuraha kourassa, työ jne., niissä on kauhea taistelu, olen todennut että turha itseään nolata koska useista kysynyt ja ei ne ota sosiaalituella eläviä.)

No kaupungilta ja vvo:lta jne aika toivotonta saada.

Satolla esim. olisi jotain mutta halvimmat 700.

Olen itsekin pöyristynyt tästä asuntojen hinnoista.

ap

Vierailija
11/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:36"]

[/quote]

Ai hitsi, siis oikeastiko, eivät maksa OLLENKAAN takuuvuokraa...?? mIstähän sitten revin sen esim. 1400 eur (jos vuokra 700). Säästöjä tietenkään ei yhtään.

ap

[/quote]

Minkälainen elämäntilanne sulla on, etkö saa Kelalta tukia? Ketään keneltä lainata sitä takuuvuokraa?

Vierailija
12/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:36"]

[/quote]

ap

[/quote]Ai mistä revit takuuvuokran? No jospa vaikka ihan säästämällä tai töitä tekemällä, vaikka molemmat mahtaakin olla kaltaisellesi pummille täysin vieraita ajatuksia. Mutta niin tavalliset ihmiset tekevät. Alan ihan oikeasti toivoa että Suomi muuttuu oikeistoyhteiskunnaksi, jossa yksikään pummi ei saa mitään tukia!

Vierailija
13/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sossu ei maksa ollenkaan takuuvuokraa noin kalliiseen. Syynä se, että eivät halua tukea liian kallista asumista, joka on usein yksi syy asiakkaiden heikkoon tilanteeseen.

Vierailija
14/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä antavat maksusitoumuksen takuuvuokraan, mutta ylimenevä osuus vähennetään perusosasta. Ehkä sinun kannattaisi soittaa sosiaalityöntekijällesi ja keskustella asiasta, niin saisit parempaa tietoa kuin tämän palstan huhupuheita.

Vierailija
15/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitto, tämä on toivottavasti VÄLIAIKAINEN tilanne, töitä haen koko ajan, nyt tullut tällaista vaikeutta. Lisäksi minulla on diagnoosi, mutta yritän silti nyt saada normaalielämästä kiinni enkä aio hakea heti jotai työkyvttömyyseläkettä tms.

Kun nyt saisin tämän asuntoasian kuntoon, voisi alkaa keskittymään muun elämän kuntoon saamiseen opiskeluun ja/tai työn saamiseen.

Olen nuori vasta kotoa muuttanut parikymppinen ja vähän aikaa asunut kimpassa joka menee nyt alta, ja toista kimppaakaan ei löydy ja diagnoosini takia ei tarttekaan / kukaan ei minua huolikaan kämppäkaveriksi.

Mutta ei ole tarkoitus kuule että tämä tilanne jatkuisi ikuisesti, mutta eikös nämä tuet ole just että tiukan paikan tullen ihmisiä väliaikaisesti autettaisiin...??

Ärsyttää kun kysyy yhtä, niin tulee ihme moralisointia. ONnea teille joilla on rikkaat vanhemmat ,tasainen lapsuus, ei ikinä mitään vaikeutta ole tullut eteen eikä terveysongelmaa. Ehkä joudutte vaikka onnettomuuteen, menetätte liikuntakyvyn ja työn, joudutte myymään talonne ja kohta elämään tuilla. TAi saatte sairaan lapsen, ja kyllä alkaa tuet kelpaamaan kun hän aikuistuu.

ap

Vierailija
16/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:50"]Kyllä antavat maksusitoumuksen takuuvuokraan, mutta ylimenevä osuus vähennetään perusosasta. Ehkä sinun kannattaisi soittaa sosiaalityöntekijällesi ja keskustella asiasta, niin saisit parempaa tietoa kuin tämän palstan huhupuheita.

[/quote]

Miksiköhän moni muu ei ole sitten saanut?

Vierailija
17/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:50"]Kyllä antavat maksusitoumuksen takuuvuokraan, mutta ylimenevä osuus vähennetään perusosasta. Ehkä sinun kannattaisi soittaa sosiaalityöntekijällesi ja keskustella asiasta, niin saisit parempaa tietoa kuin tämän palstan huhupuheita.

[/quote]

Miksiköhän moni muu ei ole sitten saanut?

[/quote]KUNTAKOHTAISTA VUOKRATASON MUKAAN, IDIOOTTI! Ja tosiaan ap, täällä on turha jauhaa. Av-palsta ei voi antaa sulle lupauksia eikä ennakkopäätöksia. Ainoa oikea paikka ratkaista asia on sosiaalitoimisto ja sun oma sosiaalityöntekijä. Täällä jossittelu on ihan höpöhöpöä.

Vierailija
18/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitää itse selvittää mikä on tilanne omalla kohdalla koska vaikka lakia pitäisi tulkita kaikkien kohdalla samoin niin etuuskäsittelijöissä on eroja.

Vuokra ei ole aina niin tärkeä kuin neliömäärä eli jos yksinasuva hakee tukea liian isoon asuntoon niin siihen puututaan hanakammin kuin liian kalliiseen. Tietenkään en nyt tarkoita yli tonnin kämppiä.

Mun ex-mies vaihtoi työpaikkaa keväällä ja joutui muuttamaan pois työsuhdeasunnosta. Hän sai Helsingin sosiaalitoimesta vuokratakuut ns. liian kalliiseen kämppään koska sossu katsoi sen olevan pidemmällä tähtäimellä viisainta. Muutoin mies olisi jäänyt asunnottomaksi ja kenties jopa menettänyt uuden työpaikan.

Nyt hän maksaa jatkossa itse vuokransa palkallaan ja veronmaksajille tuli vain parin tonnin lasku kun hänet autettiin ripeästi jaloilleen.

Vierailija
19/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:43"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:37"]

[/quote]

Helsinki kyseessä. Kallita on vuokrat. Yksityiseltä ei saa (ihan halvimmat on joo vähän alle 650 mutta niihin otetaan sellaisia joilla takuuraha kourassa, työ jne., niissä on kauhea taistelu, olen todennut että turha itseään nolata koska useista kysynyt ja ei ne ota sosiaalituella eläviä.)

No kaupungilta ja vvo:lta jne aika toivotonta saada.

Satolla esim. olisi jotain mutta halvimmat 700.

Olen itsekin pöyristynyt tästä asuntojen hinnoista.

ap

[/quote]

Kannattaa varmaan ensin mennä sinne sossuun ja kertoa vuokrausongelmista. Ehkä varaavat sinulle kaupungilta halvan asunnon. Sanot että jäät muuten taivasalle. Auttavat ehkä?

Vierailija
20/42 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:56"]

Aina pitää itse selvittää mikä on tilanne omalla kohdalla koska vaikka lakia pitäisi tulkita kaikkien kohdalla samoin niin etuuskäsittelijöissä on eroja.

Vuokra ei ole aina niin tärkeä kuin neliömäärä eli jos yksinasuva hakee tukea liian isoon asuntoon niin siihen puututaan hanakammin kuin liian kalliiseen. Tietenkään en nyt tarkoita yli tonnin kämppiä.

Mun ex-mies vaihtoi työpaikkaa keväällä ja joutui muuttamaan pois työsuhdeasunnosta. Hän sai Helsingin sosiaalitoimesta vuokratakuut ns. liian kalliiseen kämppään koska sossu katsoi sen olevan pidemmällä tähtäimellä viisainta. Muutoin mies olisi jäänyt asunnottomaksi ja kenties jopa menettänyt uuden työpaikan.

Nyt hän maksaa jatkossa itse vuokransa palkallaan ja veronmaksajille tuli vain parin tonnin lasku kun hänet autettiin ripeästi jaloilleen.

[/quote]Minua aina ihmetyttää nämä työssäkäyvät aikuiset ihmiset, joilla ei ole minkään valtakunnan säästöjä olemassa vaan parintonnin laskut saavat aina talouden sekaisin ja ainoa joka voi pelastaa tilanteen on sossu. Normijärjellä varustettu terve aikuinen ymmärtää kyllä, että jonkinlainen vararahasto pitää aina olla. Vaikka just se pari tonnia. Hän osaa tinkiä bilettämisestä ja uusimman elektroniikan ja Vuittonin laukkujen hankkimisesta niin, että saa koottua säästöjä. Mutta ilmeisesti ihmisillä ei ole enää minkäänlaisia talouden hallinnan taitoja. Ei tarvitse olla, kun sossu tai Kela maksaa aina kaikki ja jos ei maksa niin sitten on olemassa velkajärjestely, jossa velat saa lopulta anteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi