Tuhokeinoja banaanikärpäsiin?
Etikkaostoksille olen lähdössä, onko väliä mitä etikkaa? Auttaako kiehuvan veden kaato viemäriin? Syövätkö nuo pirut myös kuivia ruokia kuten spagetit ja myslit?
Helvetillinen eläintarha täällä, nyt keinoja!!!
Kommentit (17)
Vaihtaisin nämä minun ötökkäni kärpäsiin, ne on helppo tappaa. Laitat fairy ansan laakeaan astiaan. Astia täytyy olla oikeanlainen ja poistat kuolleet. Raidi auttaa ja roskiksen säännöllinen vienti.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 02:00"]
Mikä tuo fairy ansa on ?
[/quote]
Sama mikä tännekin on jo laitettu.
Banaanilikööriä kuppeihin. Anna niiden juoda itsensä hengiltä.
Imuroine, meillä on toiminut.
ja sitten kaikki ravinto/ lisääntymispaikat (hedelmät) pois.
Punaviinietikka on parempi.
Lisäksi laitat ansaan vettä, öljyä, sokeria ja fairya. Toimii.
Kaikki pullat, hedelmöt yms. piiloon. Esim. jääkaappiin. Myös siideri yms pullot pois, siis tyhjät. Ja googlesta löytyy toimivia ohjeita.
Kiitos vinkeistänne!
Laitoin jo yhden ansan jossa valkoviiniä ja tippa fairya, ei kuitenkaan houkutellut riittävästi vaikka sielläkin jo ruumiita lilluu. Hedelmiä tmv ei ole esillä, kuivakaapissa toki kuivia ruokia ja sinnehän nuo halutessaan pääsee rakosista. Olen imurilla hyökkäillyt myös mutta nopeitahan nuo ovat... ap
Punaviinin mä oon huomannu toimivan... Joko ne perhanan kärpäset alkaa ilmestyä? Meilläkin joka vuosi, mutta ei vielä onneksi näy...
Laita lasiin mehua tms makeaa, päälle elmukelmu johon tökit pieniä reikiä. Kärpäset löytävät sisään, mutteivät ulos. Lopuksi ravista, jotta hukkuvat ennen systeemin avaamista! Toimii oikeesti, just testasin viime viikolla :)
punaviinietikka, fairy ja vähän vettä lasipurkkiin tms ja ne menee sinne alta aikayksiön. Biojäte kannattaa viedä suoraan näillä keleillä biojäteastiaan, sieltä ne enimmäkseen tulee.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:58"]
Punaviinin mä oon huomannu toimivan... Joko ne perhanan kärpäset alkaa ilmestyä? Meilläkin joka vuosi, mutta ei vielä onneksi näy...
[/quote]
Eihän niitä ilmesty jos ei pidä esillä mitään mikä niitä houkuttelee. Kerrostalossa asuessa huomasin, että meille niitä tuli naapurista välittömästi, jos osti banaania tms. ja jätti pöydille lojumaan.
Meille niitä alkaa puskea kyn omenat pihalla kypsyvät, vaikka ei ois hedelmän hedelmää sisällä talossa.
Mä teen viinietikkapyydyksiä, vaalin hämähäkinverkkoja keittiön nurkissa ja isommat parvet vii harventaa imurillakin. Ei niistä silti kokonaan eroon pääse varmaan millään...