Huomio Aava ja Isla nimien inhoajat, pilkkaajat!
Olisi mukava kuulla minkä nimisiä lapsia teiltä löytyy? ;)
Miksi vastustatte niin kovin Aavaa ja Islaa?
Kommentit (71)
Minäkin haluaisin kuulla perusteluja etenkin Aava-nimen inhoajilta. Se ei ole niin yleinen, kuin monet tuntuvat kuvittelevan: se nousi viime vuonna ensimmäistä kertaa top 50:een. Onko Aada-nimen yleisyys jotenkin tahrinut myös Aavan?
Lähipiiristä löytyy molemmat. Ovat tosin koiria.
Mä en nimiä pilkkaa, mutta en pidä kummastakaan. Etenkin Isla on tosi outo, "saari"?? Aava on jotenkin mitäänsanomaton, lässynläänimi.
Aava on ihan ok, Islasta en ymmärrä sen suosiota en sitten ollenkaan. Kuulostaa tyhmältä suussa.
Ei löydy sellaisia keillä ei tuon nimisiä lapsia olisi
Molemmat hyvin kauniita nimiä minun mielestäni! :-)
En "inhoa" mitään nimiä (aivan liian voimakas tunne, kun kyseessä on niinkin viaton asia kuin ihmisen nimi) enkä etenkään pilkkaa. Siinä mielessä en kuulu ap:n tarkoittamaan kohderyhmään.
Ajattelin silti vastata, koska en erityisesti pidä kummastakaan nimestä enkä haluaisi niitä itselleni tai lapselleni. Isla-nimestä ensimmäinen mielleyhtymä on aina islam, joten kavahdan sitä siksi. Aava-nimi tuo mieleeni aavikon, eikä sekään ole (minulle) mukava mielleyhtymä.
Mutta nämä ovat vain minun mielipiteitäni ja makuasioita. Jokainen nimetköön lapsensa juuri oman makunsa mukaan.
Mä tykkään molemmista. Nimet on kuitenkin päätetty miehen kanssa yhdessä joten ainakaan vielä ei ole Aavaa tai Islaa meidän perheessä ;) Aavaa ehdotinkin yhtenä vaihtoehtona mutta tiesin että Isla on liian erikoinen miehen makuun. Meillä on melko perinteisiä nimiä.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:21"]En "inhoa" mitään nimiä (aivan liian voimakas tunne, kun kyseessä on niinkin viaton asia kuin ihmisen nimi) enkä etenkään pilkkaa. Siinä mielessä en kuulu ap:n tarkoittamaan kohderyhmään.
Ajattelin silti vastata, koska en erityisesti pidä kummastakaan nimestä enkä haluaisi niitä itselleni tai lapselleni. Isla-nimestä ensimmäinen mielleyhtymä on aina islam, joten kavahdan sitä siksi. Aava-nimi tuo mieleeni aavikon, eikä sekään ole (minulle) mukava mielleyhtymä.
Mutta nämä ovat vain minun mielipiteitäni ja makuasioita. Jokainen nimetköön lapsensa juuri oman makunsa mukaan.
[/quote]
Mulle tulee Islasta mieleen saari ja Aavasta meri. Ja pidän etenkin tuosta Aava-nimestä. Mutta eipä ole koskaan tullut mieleen islamia tai aavikkoa noista :D mielenkiintoista! Onko jollain muita mielleyhtymiä näistä nimistä?
Tämä kyseisten nimen inhoaja luulee, että niitä on joka toisella lapsella, ja se on hänestä kamalaa koska hänestä on tärkeää että lapsen nimi on ns.persoonallinen. Hän on väärässä nimien yleisyydestä, joten ilmaisesti hänen tuttavapiiriinsä on vaan sattunut jokin Aava- ja Isla-keskittymä. Jos hänelle kertoo nimen todelisen yleisyyden, hän ei kommentoi. Uskoo kai tietävänsä paremmin kuin Väestörekisterikeskus.
Se minulle ei ole koskaan selvinnyt, miksi jotkut katsovat asiakseen haukkua toisten nimiä keskustelupalstoilla. Vähintäänkin outoa.
Nättejä nimiä. Itse en tunne yhtään niiden kantajaa.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:21"]En "inhoa" mitään nimiä (aivan liian voimakas tunne, kun kyseessä on niinkin viaton asia kuin ihmisen nimi) enkä etenkään pilkkaa. Siinä mielessä en kuulu ap:n tarkoittamaan kohderyhmään.
[/quote]
Mulle tulee Islasta mieleen saari ja Aavasta meri. Ja pidän etenkin tuosta Aava-nimestä. Mutta eipä ole koskaan tullut mieleen islamia tai aavikkoa noista :D mielenkiintoista! Onko jollain muita mielleyhtymiä näistä nimistä?
[/quote]
ja nimenomaan sellainen saari lähellä pohjois- tai etelänapaa jossa olisi jääkarhuja jne :)
En mitenkään "inhoa" näitä nimiä saati "pilkkaa" niitä, mutta kun en vaan yhtään tykkää niistä.
Mulla ei ole lapsia joten nimiä en voi kertoa, mutta nämä Aava ja Isla nimet kuulostavat sellaisilta hipsterinimiltä, ituhippi vanhempien lapsilta. Ostetaan luomubanaaneja ja vauvan ruuat tehdään lopusta alkuun itse jne.
Yksinkertaisesti nimet kuulostavat typeriltä ja tuovat minulle mieleen ärsyttäviä mielikuvia.
Mä en ole kuullut tai lukenut mitään nimeä jota inhoisin tai vihaisin. Joitakin en laittaisi ikinä lapsilleni omien henkilökohtaisten mielenyhtymieni takia.
P.S. Isla ja Aava ovat kivoja ja nättejä nimiä
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:10"]
Mä en nimiä pilkkaa, mutta en pidä kummastakaan. Etenkin Isla on tosi outo, "saari"?? Aava on jotenkin mitäänsanomaton, lässynläänimi.
[/quote]
Miksi saari on yhtään oudompi kuin tuuli tai meri? Tai iiris, pilvi, lilja?
Aava on todella tylsä, hajuton ja mauton, etenkin nuorten vanhempien suosiossa oleva nimi. Kuten Isla, liian suosittu, etenkin teinien ja ns. tyhmempien ihmisten antama nimi. Tulee myös saari mieleen. Ja av-palsta :D Av-mamman suosikkinimet?! Tällaisia mielikuvia. Ei mitenkään ruman kuuloisia kuitenkaan, ikäviä mielleyhtymiä vaan. En ikinä antaisi omalle tytölle.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:34"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:21"]En "inhoa" mitään nimiä (aivan liian voimakas tunne, kun kyseessä on niinkin viaton asia kuin ihmisen nimi) enkä etenkään pilkkaa. Siinä mielessä en kuulu ap:n tarkoittamaan kohderyhmään.
[/quote]
[/quote]
No kyllähän aika monelle suomalaiselle tulee Islasta mieleen islam. Aina kun täällä on ollut ketjuja Isla-nimestä, monet ovat kirjoittaneet että Islasta tulee mieleen islam.
Ei taida olla paikalla.