Laura Arffman työmatkalle Tokioon- Useammaksi viikoksi eroon 5kk vanhasta vauvasta
Mitäs mieltä mammat on, lähtisittekö itse? Somen ja Ylen juttujen perusteella Laura Arffman lähti Tokion Olympilaisiin pidemmälle reissulle, kotona maaliskuussa ja pari vuotta sitten syntyneet vauvat.
Kommentit (330)
Siis kaksoset? Ja palaa kotiin maaliskuussa?
En tiedä pystyisinkö itse lähtemään, mutta Lauran lapsillahan on isä, joten sen puolesta ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
Uskomatonta, että vuonna 2021 pitää lukea tällästa naisten naisvihaa 😡 Jättäkää se Lauran perhe rauhaan, varmasti osaavat omat ratkaisunsa tehdä.
Jos lapsilla on huolehtiva isä, niin ei mitään ongelmaa. Kyllähän yksinhuoltajiakin on paljon. Mutta kummasti tästä valitetaan vain silloin, kun perheestä kauas lähtijä on nainen.
Jos lähtijä olisi Anssi ja Laura jäisi kotiin, olisiko ap tehnyt aloitusta ollenkaan?
No, lapset pärjäävät isä-Anssin kanssa kolmisen viikkoa aivan mainiosti, ellei sitten koko perhe ole lentänyt Tokioon.
Pitkään ollut vauvana se Lauran lapsi, jo pari vuotta!
Laurahan palasi juuri töihin, ja edessä on parin kuukauden työjakso. Saa nähdä, kuulemmeko taas Lauran haastattelevan kiinaksi. Hyvä, että palasi, on suosikkiurheilutoimittajiani.
Olkoon nyt äiti tai isä mutta luulisi, että on ikävä vauvaa eikä lähtisi.
Hämmentävän huono ratkaisu kouluttautuneelta ihmiseltä. Ratkaisu olisi yhtä huono jos kyseessä olisi isä.
Tää nyt ei oo samanlainen tilanne, koska tämä ei millään tavalla ollut valinta, mutta mä jouduin leikkaukseen enkä pystynyt 2 viikkoon juurikaan hoitamaan meidän vauvaa, kun hän oli 7 viikkoa vanha.
Olihan se tosi rankkaa, etenkin isälle hoitaa yksin 24/7, mutta toisaalta taas se mun mielestä näkyy hyvällä tavalla lapsen ja isän suhteessa. Tuo aika teki myös parisuhteelle sikäli hyvää, että nyt lapsen isäkin ymmärtää millaista on olla lapsessa kiinni vuorokauden ympäri ja osaa ottaa tämän huomioon esim. kotitöiden osalta yms.
Pointtina se, että lastenhoidon jakaminen vanhempien kesken voi todellakin olla hyvä asia kaikille.
Ei sitten vissiin imetä kovin pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten vissiin imetä kovin pitkään.
Mistäs tiedät onko imettänyt ollenkaan. Kaikki eivät imetä (erinäisistä syistä) ja se asia ei kuulu muille ollenkaan.
Ei tietysti korona-aikana ole perhe mukana, vaan Suomessa Anssi lasten kanssa ihan somenkin perusteella.
Olen itse työorientoitunut, mutta ei kyllä pystyisi olla erossa viikkokaupalla noin pienestä vauvasta. Asiantuntijatkin sanoneet, että pienelle lapselle muutamakin yö voi olla ongelmallista.
Hienoa, että toiset pystyy ja itsekin olen pitänyt Laurasta esim yleisurheilussa paljon. Eli kiva kyllä oli tänäänkin kuulla jo häntä kisoissa.
Vauva oli 1,5 kk, kun lähdin miehen kanssa reilun viikon lomalle Aasiaan ystävän häihin. Mummolassa oli ja hyvin meni :)
Vierailija kirjoitti:
Jos Laura olisi Lauri niin tätä aloitusta ei olisi tehty.
Laurit harvemmin pitää huolta ja kasvattaa lapsia, vauvoista nyt puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Laura olisi Lauri niin tätä aloitusta ei olisi tehty.
Laurit harvemmin pitää huolta ja kasvattaa lapsia, vauvoista nyt puhumattakaan.
Höpsistä. Nykyisät huolehtivat kyllä lapsistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vauva oli 1,5 kk, kun lähdin miehen kanssa reilun viikon lomalle Aasiaan ystävän häihin. Mummolassa oli ja hyvin meni :)
Mistäs sinä sen tiedät miten meni, kun et ollut paikalla? Se on ihan tutkittu asia, että tuon ikäinen voi olla erossa lähimmästä hoivaajastaan 1-2 tuntia keskimäärin ilman että ero on vauvalle raskas. Tuollainen yli viikon ero on noin pienelle jo hyvin traumaattinen. Tutkittu asia.
Mistäs tiedät, etteivät vauvat tule mukaan? On kyllä silti outoa. Miten mikään työtehtävä voisi olla noin tärkeä. No ehkäpä heillä isä on se lähin vanhempi. Kai se on nykyaikaa. Kunhan edes toisiin vanhemmista lapsi voi ns. leimaantua kunnolla.