Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä naisia, jotka eivät käy kampaajalla

Vierailija
22.07.2021 |

Tiedän useammankin naisen, jotka näyttäisivät niin paljon tyylikkäämmiltä ja raikkaammilta, jos tekisivät jotain hiuksilleen säännöllisesti. Miten kukaan nainen voi viihtyä jossain harmaantuvassa hamppuisessa harjassa?

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne hiukset näyttää hyvältä tasan sen päivän kun on käynyt kampaajalla ja sitten se on ohi.

Silloin ei osaa laittaa niitä itse. Tottakai se vaatii taitoa saada ne joka kerta samannäköisksi mitä ne oli kampaajalta lähtiessä. Itse ainakin saan ne juuri samannäköisiksi kun käytän vain aikaa. Vaatii 2 x shampoopesun, hoitsikan, lämpösuojan, kunnon muotoilutuotteet, fööniharja ja fööni. Ja kerroksittain kuivaus. Ja tulee juurikin samanlainen kuin kampaajalla. Itse käyn kampaajalla n.5vko välein, tyviväri vähintään. Tällä hetkellä myös raitoja. Hiuspidennykset uusin 3kk välein.

Miehet eivät ymmärräkään, kuinka paljon aikaa, vaivaa ja rahanmenoa kuluu siihen, että nainen näyttää huolettoman kauniilta. He luulevat, että siihen riittää säännöllinen hiustenpesu. Pesemällä naisen hiukset muka asettuvat taianomaisesti kiiltäväksi ja taipuisaksi hiuskruunuksi, joka kehystää upeasti naisen kasvoja. Ehkä yhdellä naisella tuhannesta käy todellisuudessa näin. Muut tekevät lujasti töitä tämän huolettoman kauneuden eteen. 

Vierailija
22/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha viisaus "tukka hyvin, kaikki hyvin" pitää niin paikkansa. Mieskin tykkää, kun tukka on pehmeä, ilmava ja kiiltävä, eikä mikään lankamoppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn ehkä kerran vuodessa ja aina kuulen, että harvoin näkee näin pitkiä, hyväkuntoisia ja käsittelemättömiä hiuksia.

Vierailija
24/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn ehkä kerran vuodessa ja aina kuulen, että harvoin näkee näin pitkiä, hyväkuntoisia ja käsittelemättömiä hiuksia.

Sama juttu. Ja avain sanana kuulemma on se, että antaa hiusten olla mahdollisimman rauhassa. Ei turhaa väriä tai kähertämistä. Tylsän värinen mun tukka kyllä on, mutta siinähän on sitten.

Vierailija
25/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta käydä kerran kuussa kampaajalla leikkaamassa otsista kun voin leikata itsekin. Samoin suorat latvat saan leikattua itse, värjätä en halua koska siihen jää koukkuun ja pakko sit värjätä kerran kuussa tai vähintään kahdessa ettei tule juurikasvua. Jos haluat maksaa mulle kuukausittaiset kampaajakäynnit niin kelpaa :)

Vierailija
26/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Vierailija
27/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiinnosta ulkonäköni xD

Vierailija
28/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvin kihara hius eikä kampaaja osaa tehdä niille mitään. Kosteutan ja pesen palasaippualla, siinä se. Aina kiiltävät, kauniit, pitkät hiukset.

Vierailija
29/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne hiukset näyttää hyvältä tasan sen päivän kun on käynyt kampaajalla ja sitten se on ohi.

Silloin ei osaa laittaa niitä itse. Tottakai se vaatii taitoa saada ne joka kerta samannäköisksi mitä ne oli kampaajalta lähtiessä. Itse ainakin saan ne juuri samannäköisiksi kun käytän vain aikaa. Vaatii 2 x shampoopesun, hoitsikan, lämpösuojan, kunnon muotoilutuotteet, fööniharja ja fööni. Ja kerroksittain kuivaus. Ja tulee juurikin samanlainen kuin kampaajalla. Itse käyn kampaajalla n.5vko välein, tyviväri vähintään. Tällä hetkellä myös raitoja. Hiuspidennykset uusin 3kk välein.

Kampaajat saisivat tuotteita paremmin myytyä, jos kertoisivat siellä kampaajalla, että miten niitä tuotteita pitää käyttää samalla kun lisäilevät niitä. Vaikka yrittäisi silmä kovana seurata mitä milloinkin tehdään niin usein menee ihan ohi. Jotenkin olen vuosien varrella oppinut tietynlaisen föönäyksen tärkeyden ja samalla hiuksia pitää harjata ja näin saadaan lopputuloksena aivan suorat hiukset. En tosin ole oppinut toistamaan tätä kotona.

Vierailija
30/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään. Mutta en ymmärrä myöskään miehiä, jotka eivät tee mitään ulkonäkönsä eteen.

Vierailija
31/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää sitä, että joku koskee muhun, varsinkaan kasvojen lähelle. Eli ei kiitos kampaajalle, tällainen ristiselkämittainen ponnari on onneksi helppo tasata itsekin.

Ja kun liikun työkseni pääsääntöisesti metsissä tai työmailla lippis tai kypärä päässä, niin menisi kaikki se aamuinen käkertäminen ja kihartaminen ihan hukkaan sillä hetkellä, kun koppaan sen työmaapotan kuulosuojaimineen ja turvalaseineen paikalleen :D

Vierailija
32/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä että olen tullut allergisiksi hiusväreille ja yhdellä kampaajalla käydessä ei tule mitään oireita, muita värejä en enää uskalla käyttää. Hiukset on naisen kruunu ja jos ne ei ole kunnossa niin kyllähän koko olemus on silloin vähän niin ja näin. :/

Mutta onko se ihan mahdoton ajatus, että osaa naisista ei vain kerta kaikkiaan kiinnosta? Eikä suurinta osaa miehistäkään.

Saan tehtyä itselleni kivoja juhlakampauksia,. Arjessa riittää ponnari tai letti. Ja mun tukka on maantien värinen, ylettyy vyötärölle ja on vielä suora. Eli tylsä.

Se on jokaisen oma asia miten hoitaa ja laittaa hiuksiaan. Itse tykkään näyttää hyvältä ja huollitellulta mutta en odota sitä tietenkään muilta.

Vierailija
33/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kävisin kampaajalla ja maksaisin maltaita, kun saan hiuksistani kotikonstein ihan riittävän hyvät? Hiukseni ovat rintojen yläpuolelle eli ei mitään hankalaa mallia, joten helppo leikata latvat itse tai pyytää ystävää leikkaamaan. Monesti leikkaamme ristiin ystävän kanssa, niin molemmat saavat ilmaiseksi siistit latvat. Lisäksi hiusvärini on (värjätty) tummanruskea, joten kaupan väreillä on tullut hyvä tulos. Eri asia ehkä jos haluaisin jonkin haastavamman värin tai vaikka raitoja, jota on vaikea saada kotona nätisti. Mutta tummanruskea tyviväri on yksinkin peilin avulla helppo laittaa, ja käytän aina tismalleen samaa väripakettia niin tiedän mitä saan lopputulokseksi.

Vierailija
34/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin kampaajalla 45-vuotiaaksi saakka, mutten ollut koskaan kovin tyytyväinen tulokseen. Hiukseni ovat olkapäille ulottuvat tuuheat luonnonkiharat, joita ei kerta kaikkiaan voi kuivata koneellisesti ja saada niistä nättejä. Raidoittaminen taas on toimenpide, joka on paras jättää ammattilaiselle. Kävin siis raidoittamassa ja trimmauttamassa muutaman viikon välein.

Sitten iski köyhyys, eikä kuukausituloista voi edelleenkään mitenkään irrottaa melkein neljännestä hiuksiin. Sakset käteen, ja heti ensimmäinen "yksisarvisleikkaus" onnistui. Värjäsin pari kolme vuotta itse, mutta koska väriaine tuntuu ikävältä ja haisee vielä ikävämmältä, lopetin kaikki värikäsittelyt. Sinä, ap, varmaan riemastuisit näistä hiuksista: paljon kiharia villejä suortuvia, jotka otsalta alkavat kiiltävän hopeisina ja muuttuvat takaraivoa kohti tummemmiksi. Latvoista muutama sentti on vielä hopeashampoolla murrettua vanhaa väriä. Minä rakastan näitä ainutlaatuisia kutrejani, mutta sinä saisit sydärin. Minulle omat hiukseni ovat kuitenkin tärkeämmät kuin sinun sielunrauhasi ja sydänterveytesi, joten näillä mennään. :D

Vierailija
35/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kammata hiukseni itse, eikä ole harmaata.

Vierailija
36/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hovikampaaja lopetti bisneksen koronan takia.

Sen jälkeen olen käynyt kerran vieraissa.

Lopputulos oli surkea. Osaan itse leikata yhtä hyvin. Paremmin.

Löysin myös kivan värin joka maksaa 3€ kerta ja kestää 4kk.

Joten sorry, en enää vaivaudu kampaajalle.

Vierailija
37/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaajat saisivat tuotteita paremmin myytyä, jos kertoisivat siellä kampaajalla, että miten niitä tuotteita pitää käyttää samalla kun lisäilevät niitä. Vaikka yrittäisi silmä kovana seurata mitä milloinkin tehdään niin usein menee ihan ohi. Jotenkin olen vuosien varrella oppinut tietynlaisen föönäyksen tärkeyden ja samalla hiuksia pitää harjata ja näin saadaan lopputuloksena aivan suorat hiukset. En tosin ole oppinut toistamaan tätä kotona.

Minä kysyn. Niin sitä oppii. Ja samalla tosiaan tulee ostettua itselle tarpeelliset ja sopivat tökötit hiuksiin. Kunnollinen kampaaja ei myy mitään turhaa tai vääriä tuotteita. ja tiedän jo itsekin kokemuksella mitä käytän ja mitä hiukseni tarvitsevat. Ja katsonut miten kampaaja kuivaa hiukset, niin osaa sitten itsekin tehdä samoin.

Vierailija
38/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, onko kampaajiakin jo liikaa kun sulle ei riitä kammattavaa?

Vierailija
39/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään tarvetta näyttää "tyylikkäältä ja raikkaalta". Sori siitä.  :)

Vierailija
40/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte hiustenpidennyksiä kun ei käy kampaajalla värjäämässä ja saksimassa. Minulla on oman väriset kutrit vyötärölle :) Tasoitus pari kertaa vuodessa riittää, kaveri hoitaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän