Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjailija Hanna Hauru kuollut vain 44 vuotiaana

Vierailija
22.07.2021 |

Oli loistava kirjailija!

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitti 2020 kirjan viimeinen vuosi...

Vierailija
22/60 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti ei myönnä juovansa. Tiedän useampi naisia jotka väittävät että eivät juo alkoholia mutta silti jatkuvasti löytyy heiltä kotoa joku tyhjä viinipullo/ja keittiöstä. Mutta eivät juo. " En ole juonut pariin vuoteen yhtään alkoholia!!!"  Muutenkin kun on kerran ylittänyt alkoholin juonnissa sen tietyn rajan että sisäelimet vahingoittuvat niin ongelma on pysyvä ja jossain vaiheessa puhkeaa kunnolla. 

Mun ystävän joi sisäelimensä piloille kolmikymppisenä. Lääkäri sanoi että jokainen annos alkoholia voi olla viimeinen eikä elimiä pystytä enää parantamaan vaan ne ovat pysyvästi vahingoittuneet:/ Kuoli sitten hieman yli nelikymppisenä " absolutistina". Joi toisinaan lasillisen, ei pystynyt olemaan ilman. Kaks lasta jäi kaipaamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea elämä hänellä lehtijuttujen perusteella oli ollut. Toivottavasti on nyt saanut rauhan.

Vierailija
24/60 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vuotta vanhempi kuin Hauru, ja ihmettelen miten 40+ ikäisiä ihmisiä alkaa saada sydänkohtauksia, aivoverenvuotoja, haimatulehduksia sun muita. Samalla tiedetään että ikäisteni edustama sukupolvi on elänyt kosteammin kuin esim. nyt 20-30-vuotiaat. 40-vuotiaiden sukupolvi ryyppää itsensä hautaan ja nyt se nähdään.

Itse olen ällistellyt sitä, miten moni tietämäni nelikymppinen on saanut aivoinfarktin. Onko kyseessä istuva elämäntapa? Nämä henkilöt ainakin tekivät työtä nimenomaan ruudun ääressä. Ja yksi, mikä mietityttää, on tupakoimattomien naisten keuhkosyöpien lisääntyminen. Hiuskiinteet ja muut aereosolitko kyseessä? Vai kaikki se asbestimainen mikropöly, jota keinokuituvaattiesta irtoaa?

Istuminen ei kaikille aiheuta, koska on elossa olevia joille ei ole tullut mitään, joskin osa vaihtelee asentoja, verryttelee (kuunelee kroppaa) ja lepää tarpeeksi. Geeniperimä voi vähän selittää onko altistusta ym tekijät. 

Vierailija
25/60 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vuotta vanhempi kuin Hauru, ja ihmettelen miten 40+ ikäisiä ihmisiä alkaa saada sydänkohtauksia, aivoverenvuotoja, haimatulehduksia sun muita. Samalla tiedetään että ikäisteni edustama sukupolvi on elänyt kosteammin kuin esim. nyt 20-30-vuotiaat. 40-vuotiaiden sukupolvi ryyppää itsensä hautaan ja nyt se nähdään.

Itse olen ällistellyt sitä, miten moni tietämäni nelikymppinen on saanut aivoinfarktin. Onko kyseessä istuva elämäntapa? Nämä henkilöt ainakin tekivät työtä nimenomaan ruudun ääressä. Ja yksi, mikä mietityttää, on tupakoimattomien naisten keuhkosyöpien lisääntyminen. Hiuskiinteet ja muut aereosolitko kyseessä? Vai kaikki se asbestimainen mikropöly, jota keinokuituvaattiesta irtoaa?

Ei ihmisiä kuole tilastojen mukaan yhtään enempää kuin aiemminkaan, päinvastoin. Olet vain siinä harhassa, että 40-vuotias olisi vielä nuori. Tuossa iässä niitä sairauksia kun alkaa jo tulemaan ja osa kuolee pois. Joskus paska mäihä, joskus oma vika.

Joo , siis alkaa kuolla ihmisiä, mutta siitä huolimatta herättää levottomuutta että nimenomaan aivoinfarktiin kuolleita on paljon samaan aikaan, kun tunnen nolla sydänkuollutta, nolla syöpään kuollutta jne. Itsekin istun paljon tietsikan ääressä, kuten nämä sattumalta nimenomaan aivoinfarktiin kuolleet tuttuni. Toki siinä väkisin miettii, että miksi juuri tuo aivoinfarkti niittää ihmisiä. Myös tuo, että nimenomaan tupakoimattomien naisten keuhkosyövät ovat lisääntyneet, ei selity sillä, että kyllähän jo nelikymppinen on vanha. Tätä asiaa on ihmetelty ihan lehtiartikkeleissakin. Sille mielellään haluaisi kuulla selityksen, niin osaisi itse välttää kuolemasta tuohon hyvin tuskalliseen tupakoitsijoiden tautiin :/

Vierailija
26/60 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmisiä kuole tilastojen mukaan yhtään enempää kuin aiemminkaan, päinvastoin. Olet vain siinä harhassa, että 40-vuotias olisi vielä nuori. Tuossa iässä niitä sairauksia kun alkaa jo tulemaan ja osa kuolee pois. Joskus paska mäihä, joskus oma vika.

Paljonko sinulla ikää? Kyllähän nelikymppinen on vielä melko nuori, ottaen huomioon keskimääräisen eliniänodotteen nousun.

Vierailija
27/60 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaliittoteoriat tukkivat aivot, niistä se johtuu.

ns. salaliittoteoriat paljastavat kuules maailman totuuden monis asioissa. Siksi niitä sanotaan sl.teorioiksi, että niiltä yritetään riistää uskottavuus tekemällä naurettavaksi, kutsumalla siis salaliitoksi. Se on Cia:n kehittämä keino, kun Kennedyn murhaa epäiltiin, sen virall. selitystä. Cia osaa, usko pois, ja psykologia on kaikkein tehokkain keino ihmisiin vaikuttamisessa, mitä ikinä saattaa käyttää. Salaliitot joihin itse uskon, ovat ihmisten vähennys koronarokotteella, sekä tietty WTC. Muita järkeviä ei tule mieleen nyt.

Vierailija
28/60 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo , siis alkaa kuolla ihmisiä, mutta siitä huolimatta herättää levottomuutta että nimenomaan aivoinfarktiin kuolleita on paljon samaan aikaan, kun tunnen nolla sydänkuollutta, nolla syöpään kuollutta jne. Itsekin istun paljon tietsikan ääressä, kuten nämä sattumalta nimenomaan aivoinfarktiin kuolleet tuttuni. Toki siinä väkisin miettii, että miksi juuri tuo aivoinfarkti niittää ihmisiä. Myös tuo, että nimenomaan tupakoimattomien naisten keuhkosyövät ovat lisääntyneet, ei selity sillä, että kyllähän jo nelikymppinen on vanha. Tätä asiaa on ihmetelty ihan lehtiartikkeleissakin. Sille mielellään haluaisi kuulla selityksen, niin osaisi itse välttää kuolemasta tuohon hyvin tuskalliseen tupakoitsijoiden tautiin :/

Että voisi tehdä päätelmiä tarvittaisi geenitiedot, sitten elintapatiedot esim. joiko miten paljon, oliko e-pillerit, työkuorma, lepo jne. Istuminen ei automaattisesti aiheuta kaikille mitään, ainakin jos asentoja voi vaihdella vapaasti, osa käy myös kävelemässä tietyn määrän. On eri ihmistyyppejä miten kroppa toimii

Vierailija
29/60 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsernobyl

Itte asuin silloin Pripjatissa, kun Tjernobil possahti, meidät evakuoitiin kolmannen päivänkoiton kohdalla tuhosta. Oli se kaameeta, istuttiin Kiovaan asti kuormurin lavalla. Kotini oli 3,5 km voimalasta.

Vierailija
30/60 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketähän se oli?

Jälleen yksi äidinkielen tunnilla nukkunut.

Vierailija
31/60 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitti 2020 kirjan viimeinen vuosi...

Maanis-depressiivisyys myös mainittu artikkelissa.

Kamala tauti jo yksin sekin sairastaa.

Vierailija
32/60 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullutkaan naisesta. Google tietää kertoa hänen lopettaneen alkoholin käytön 2014 ja yrittäneen itsemurhaa 2015. DM1 tuliaisina haiman vajaatoiminnan myötä. Syömishäiriö vuodesta 2018. Kirjoittaminen vaati tupakkaa. Toisaalta vain 3 kk sitten todennut: ”Nyt aion ihan piruuttani elää vanhaksi”.

Vierailija
33/60 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on -78 syntynyt niin ei ole kyllä 44-vuotias

Hitto mä pelästyin! Oon ite -78 ja rupesin tosissani miettimään, että paljonko mä täytän ensi viikolla...

Vierailija
34/60 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lehtijutuista päättelet Haurun vaikean elämän?

Vierailija
35/60 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vaikea elämä tai ei, alkoholin kulutusta tai ei, hän ehti kuitenkin elämässään saavuttaa asioita, ylitti julkaisukynnyksen, oli Finlandia-ehdokas... hienoja asioita, joista hän ehti onneksi eläessäänkin iloita ja nauttia. Moni kirjailijahan saa arvostuksen vasta kuoltuaan ja se on jotekin niin traagista. Voimia Hannan läheisille.

Vierailija
36/60 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo tupakoimattomien keuhkosyövän lisääntyminen on kyllä jännä juttu.

Ilmassahan on vaikka mitä pienhiukkasia kun kaikenmaailman tehtaita sekä menopelejä ollut iät ja ajat, joten saastuttaneet ilman pienhiukkasilla.   Sitten kaikki mitä irtoaa kulumalla esim. renkaista, jarrupaloista yms. ja kaikesta muusta sen kaltaisesta, mitä nyt keksii tähän hätään, leviää ilmaan ja saastuttaa.

Vierailija
37/60 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks ystävä kuoli 41 vuotiaana aivoinfarktiin. Tätä moni kaukaisempi tuttava on kauhistellut ja spekuloinut, kun eivät tiedä että kyse on geeneistä. Hänellä kulkee tuo suvussa. Harmittaa hänen lastensa puolesta.

Vierailija
38/60 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä39994 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haimasairaus ei hänellä johtunut alkoholista.

Ai ei vai?!

"Usein haimatulehdusten taustalla on pitkään jatkunut, runsas alkoholinkäyttö. Hannaan se ei päde.

– Minulla on ollut huonoa tuuria. En ole käyttänyt alkoholia sitten vuoden 2014, Hanna sanoo."

Samassa jutussa kerrotaan, että sai ensimmäisen haimatulehduksen kuitenkin jo ennen alkoholin käytön lopettamista. Jotenkin tuntuu, että huonoa tuuria olisi selitetty enemmän, jos syy ei olisi alkoholissa.

Vierailija
39/60 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku omakustannekirjailija? Koskaan kuullutkaan tuon nimisestä.

Vierailija
40/60 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako esim. lääkkeet ja alko yhteisvaikutuksiltaan haiman toimintaan? Hänellä oli puhjennut 1-tyypin diabetes, hänellä oli ainakin yksi itsariyritys vuosien takaa ja hän vihjaisi syömishäiriöstä eräässä haastattelussa. Kruununa kaksisuuntainen ja haimasairaus. Aika monenlaista reilu nelikymppiselle. Ja kyllä multa löytynee näkökulmaa, olen viisikymppinen. Nämä vain omia ajatelmiani. Rauha hänelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi