"Arkisesta trikoomekosta saa juhlavan korkokengillä ja juhlavalla kampauksella." Olenko ainoa, jonka mielestä tuo on täyttä sontaa?
Olette varmaan kaikki nähneet pukeutumisneuvoja somessa: laita juhlavat korut ja juhlava kampaus, niin hieman arkisesta mekosta kuoriutuu kaunis juhlamekko! Kuka niitä neuvoja uskoo, ja kuka niitä jakelee? Se hirveä riepu on aivan yhtä hirveä riepu, vaikka heittäisit Swarovskit kaulaan ja Louboutinit jalkoihin. Sama pätee "pirtsakkaan" pukeutumiseen: tee värikkäistä, huovutetuista palloista kaulakoru ja vaikka korvakorut, niin olet niiin pirtsakka! Älä unohda kirkkaanpunaista kananp*rsetukkaa! Niin nuorekasta ja värikästä, heitä vielä värikäs kapea virkattu huivi kaulaan!
Se asustaminen huivilla ei näytä juuri kellään hyvältä, vaan tekee asukokonaisuudesta vain homssuisen. Ohut tähtikuvioinen polyesterriepu tai vanha tuubihuivi ei vain sovi sisävaatteiden kanssa.
Kommentit (61)
Rikoo on riskillä ruma.
Trikoomekot erikseen ja juhlavaatteet erikseen, ikävä kyllä Suomessa juhlapukeutuminen on melko onnetonta.
Totta. Laitoin tänään vaihteeksi kangashousut trikookesää vietettyäni. Kyllä tuli suorastaan juhlava olo.
Vierailija kirjoitti:
Huovutetut pallot XD Ai että, niitähän näkee joillain.
Muistaako kukaan niitä väinämöislakkeja, joissa on semmoinen virkattu "antenni"? Mistäköhän voisi vielä löytää?
Juhlapuvun materiaali on myös juhlava.
Vierailija kirjoitti:
Ostan ja luen toisinaan ruotsalaisia naistenlehtiä ylläpitääkseni kielitaitoani. Joku aika sitten silmäilin lehden seurapiiripalstaa, jossa oli kuvamateriaalia useammistakin tukholmalaispippaloista. Meinasin tukehtua pullaan, kun havaitsin, että eräällä ns. paremman piirin ikärouvalla oli juhlamekkona trikoomekko. Minulla on aivan identtinen yöpaita! Eikä kyseessä ole Marimekko, vaan olisiko Nanso tms. Mekkoa oli asustettu huivilla ja kaulakorulla ja taisi rouvalla olla korkkaritkin. Minä vaan tössyttelen samassa vaatteessa kotosalla aamutossuissa.
Jos oli aamupäivätilaisuus trikoomekko ei ole moka, illalla olisi ollut. Päiväpukukoodin mekko voi olla ihan virallisessakin tilaisuudessa trkoota, kunhan täyttää säädyllisyyden vaatimukset, ei remmiasua eikä tiukka.
Juhlavuus on suhteellista. Parasta vaan pukeutua niinkuin itse haluaa ja kehtaa niin arkeen kuin juhlaan, ja jättää kaiken maailman pukeutumisneuvojien vinkit omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan ja luen toisinaan ruotsalaisia naistenlehtiä ylläpitääkseni kielitaitoani. Joku aika sitten silmäilin lehden seurapiiripalstaa, jossa oli kuvamateriaalia useammistakin tukholmalaispippaloista. Meinasin tukehtua pullaan, kun havaitsin, että eräällä ns. paremman piirin ikärouvalla oli juhlamekkona trikoomekko. Minulla on aivan identtinen yöpaita! Eikä kyseessä ole Marimekko, vaan olisiko Nanso tms. Mekkoa oli asustettu huivilla ja kaulakorulla ja taisi rouvalla olla korkkaritkin. Minä vaan tössyttelen samassa vaatteessa kotosalla aamutossuissa.
Jos oli aamupäivätilaisuus trikoomekko ei ole moka, illalla olisi ollut. Päiväpukukoodin mekko voi olla ihan virallisessakin tilaisuudessa trkoota, kunhan täyttää säädyllisyyden vaatimukset, ei remmiasua eikä tiukka.
Tämä yllä tuossa on se virallinen asukoodi. Illlan asu ei saa olla trikoinen, vaan parempaa materiaalia. Aaamupäivällä voi olla trikootakin, kunhan muuten säädyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea! Mistä löydät näitä lehtiä?
Trikoomekkoja on monenlaisia, kaikki ei ole nansokaapuja.
Minulla on 3 ulkomailta ostettua trikoomekkoa joilla olen mennyt monet juhlat. Kauniisti leikatut, erikoisemman malliset tai kauniin väriset käy hyvin kesäjuhlissa. Yksiväriseen lisäsin värikkäät pukukorut ja kauniit korkkarit, edelleenkin yksi lemppareistani
Hyvännäköisellä vyöllä, laukulla, kengillä ja koruilla ja tosiaan juhlameikki ja kampaus, niin kyllä aika perusmekosta voi taikoa ihan juhlavan. Mutta ei se nyt mikään ihan rätti voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Swarovskit heh, niitä nyt lähinnä käyttää sporttiväki tanssiessaan ja luistellessaan ei ladyt.
Ei pidä paikkaansa. Itselläni oli todella kauniit ja hillityt korvikset, jossa swarovskin kristalleja. Ostin ne viime tingassa Rooman lentoasemalta ja kotona hämmästyin, miten kivat ne oli. Kävi kaiken kanssa. Harmi vain, että tosi kovalla pakkasella liima meni pilalle ja niitä pikkiriikkisiä kristalleja sitten irtosi ja kauhealtahan ne sitten näytti. Mutta kyllä oli hyvät korvikset, eli ei nää aina oo pelkkään näyttävyyteen tähtäävää show-meinikiä
Vierailija kirjoitti:
Juhlavuus on suhteellista. Parasta vaan pukeutua niinkuin itse haluaa ja kehtaa niin arkeen kuin juhlaan, ja jättää kaiken maailman pukeutumisneuvojien vinkit omaan arvoonsa.
Tätä periaatetta noudattaa varmaan kaikki ne juhlien törkeimmät alipukeutujat... juuri ne juhlaverkkari-ihmiset.
Periaatteessa samaa mieltä mutta esim Diane von Furstenberg tekee silkkitrikoosta mekkoja, jitka laskeutuvat upeasti!
Joku ginatrikoo tai henkkamaukka-rytky nyt naäyttää halvalta vaikka kullalla päällystäis. Sen sijaan laadukas trikoo pysyy kuosissaan ja on salonkikelpoinen sekä täällä koto-Suomessa että ulkomailla. VArsinkin kesäaikaan.
Tästä vielä aste kamalampi versio on halpaa trikoota kietaisimekko! Josta väitetään että sopii kaiken kokoisille. Not.
Vähänkin mahaa tai isot rinnat niin se on voi-voi.
Riippuu paljon juhlastakin. Kyllä hyvää kangasta oleva trikoomekko perusillanvietossa tmv. voi olla asustettuna ihan tarpeeksi juhlava. Ei siitä kuitenkaan mitään iltapukua saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea! Mistä löydät näitä lehtiä?
Isojen markettien lehtipisteistä löytyy hyvät valikoimat.
Trikoota on niin monenlaista. Pikkumustat on useinkin trikoota ja parilla huntilla saa jo ihan juhlavan.
Mulla on yksi H&M:ltä 20 eurolla ostettu musta mekko, jota olen käyttänyt kaikissa mahdollisissa tilanteissa jo kolmen vuoden ajan. Juhlissa, treffeillä, festareilla, töissä, hautajaisissa, hevostallilla. Toki se on vähän paksumpaa kangasta eikä ihan t-paitamaista trikoota, mutta on ajanut asiansa. Erilaiset lisukkeet vaan mekon ohelle.
On monenmoisia trikoomekkoja. Myös laadukkaita. Tokmannin yöpaidasta tuskin saat juhlavaa.
Kyllä trikoomekosta saa esim työpaikan iltatilaisuuteen kivan asun. Riippuu millaisista juhlista puhutaan.