Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi perhetyöntekijä ihmeellinen.

Vierailija
30.07.2014 |

en tiedä mitä sitä saisi tehdä kun hän täällä on ja mitä hänellä saisi teetättää. Nurisee siitä kun hän siivoaa meillä keittiön, imuroi, pesee lattiaa yms., nyt viime reissulla kun hän oli täällä minä nukuin koko sen ajan pienemmän lapsen kanssa ja isompi oli hänen kanssa.

Sitten kun hän oli lähdössä, hän sanoi, että saat valita tuleeko hän mihin aikaan sitten seuraavalla käynnillä (puolen tunnin joustovara hänellä), ja sanoi: "saatte nukkua sitä ennen sen mitä nukutte".

Hänelle ei tunnu kelpaavan mikään.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa nukkua ja levätä, mutta siivoamisapua heistä ei saa.

Vierailija
22/27 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhetyöntekijä ei ole kodinhoitaja. Hänen tehtävänsä on auttaa sinua löytämään voimavaroja arjen pyörittämiseen, ei pyörittää arkea sinun puolestasi. Jos haluat jonkun, joka pitää huushollinne siistinä, ettei sinun tarvitse sitä tehdä, palkkaa siivooja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 18:08"]

Eikö siinä ole ideana, että puuhaatte yhdessä. Ei kai kyse ole siitä, että kunta hommaa sinulle siivoojan.

[/quote]

Sosiaalityöntekijä sanonut, että saan teettää perhetyöntekijällä sitä, mikä auttaa minua eniten jaksamaan. En minä kaipaa tänne ketään "kaveria" minun kanssa sohvalle istumaan ja kertomaan mitä hän on lastensa kanssa tehnyt ja kuinka huonosti hän on taas nukkunut yönsä ja sitä ja tätä. Jos haluan olla ystävien kanssa soitan omille ystäville, en tarvitse sitä kunnan kautta.

Olen miettinyt että soittaisin ja ehkä lopettaisin koko perhetyöntekijän käynnit. (tällä alueella kaksi perhetyöntekijää, toista meidän isompi lapsi pelkää) toki saattaisi ajan kanssa tottua häneen. mutta ei jaksaisi alkaa taas totuttaa uuteen ihmiseen.

ap

Vierailija
24/27 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 18:12"]

Kyllä saa nukkua ja levätä, mutta siivoamisapua heistä ei saa.

[/quote]

Meilläpäin siivoavat myös. Tämän sanoi sosiaalityöntekijä. Ja alkuun oli pelkästään siivous käynti perhetyöntekijällä ja tämä oli täysin sosiaalityöntekijän tiedossa ja hänen ehdotuksensa.

ap

Vierailija
25/27 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin on sanottu minulle aikoinaan, kun sain apua raskashoitoisten lasten kanssa. Ilmaisin itsekin, etten tarvitse seuraneitiä enkä neuvoja kasvattamiseen, osaan kyllä äitinä olemisen. Mutta ongelmani on äärimmäinen levon puute, tarvitsen myös lisäkäsiä hoitamiseen. Käytännössä sanottiin selvästi, että työntekijällä ei ovi teetättää siivoustöitä, mutta voi hän silloin tällöin vaikka tiskit laittaa. Hänen päätehtävänsä on hoitaa lapsia avukseni.

Näin siis toimittiin. Hän ulkoilutti lapsia, sain sinä aikana tehdä vaikka ruuat yksin ja rauhassa. Tai hoiti toisen lapsen, kun minä itse toisen. Tai päästi minut nukkumaan vaikka 2h:ksi, kun lapset oli pääosin hoidettu, eli jäi leikittämään heitä.

Varsinaista kotiapua ei tosiaan saa. Siivooja pitää palkata itse.

Vierailija
26/27 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhetyöntekijä ei ole kodinhoitaja. Hänen tehtävänsä on auttaa sinua löytämään voimavaroja arjen pyörittämiseen, ei pyörittää arkea sinun puolestasi. Jos haluat jonkun, joka pitää huushollinne siistinä, ettei sinun tarvitse sitä tehdä, palkkaa siivooja.

Yksi entinen työkaveri ryhtyi perheryöntekijäksi. En tiedä ketään jolla olisi omat perheasiat yhtä sekaisin. Vaihtaa miehiä, eroaa ja raha-asiat erojen, muuttojen ym vuoksi rempallaan. Vaihtelee impulsiivisesti työpaikkojaan. Kerjää fb-ryhmässä käytettyä puhelinta ym tarviketta talouteensa eron jälkeen. Lapset joutuu erohuumassa vaihtamaan koulua kesken lukukauden yms. Kuka tuollaista "apua" ottaisi muuhun kuin siivoamaan. En laskisi lasten lähelle, siis jos tarvitsisin jotain perhetyöntekijää.

Vierailija
27/27 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänelle kuuluu siivous ja lastenhoito niin soitat omalle sossulle tai mitä kautta hän teille on tullut ja kerrot että hänellä on huono asenne. Juuri siksi näitä työntekijöitä on olemassa, että perheet saisi apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi