Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi perhetyöntekijä ihmeellinen.

Vierailija
30.07.2014 |

en tiedä mitä sitä saisi tehdä kun hän täällä on ja mitä hänellä saisi teetättää. Nurisee siitä kun hän siivoaa meillä keittiön, imuroi, pesee lattiaa yms., nyt viime reissulla kun hän oli täällä minä nukuin koko sen ajan pienemmän lapsen kanssa ja isompi oli hänen kanssa.

Sitten kun hän oli lähdössä, hän sanoi, että saat valita tuleeko hän mihin aikaan sitten seuraavalla käynnillä (puolen tunnin joustovara hänellä), ja sanoi: "saatte nukkua sitä ennen sen mitä nukutte".

Hänelle ei tunnu kelpaavan mikään.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole siivoojia mutta lasten kanssa niiden kuuluu olla ja äiti saa nukkua. 

Mitä auttaa jutustelu äitiä niin kun yksi sanoi. Siinähän väsyy entistä enemmän ja jää ne kotityöt tekemättä.

Jutustelu käy silloin kun on menettänyt puolisonsa tai lapsensa. itse nakkaisin jutustelevan helvettiin kodistani.

Vierailija
2/27 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 18:11"]

Ei perhetyöntekijä ole mikään kodinhoitaja. Teidän kuuluisi tehdä yhdessä, keskustella jne. En niin että sinä menet nukkumaan ja toinen hoitaa lapset. Tällaista apua ei valitettavasti tänä päivänä saa

[/quote]

Tämä on ihan kuntakohtaista. Omassa kotikunnassani on perhetyöntekijä, jonka toimenkuvaan kuuluu auttaa perhettä juuri niissä asioissa, joissa perhe kokee tarvitsevansa apua. Itsekin saisin pyytää hänet siivoamaan tms, mutta en osaa teettää vieraalla kotitöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on enemmän apua siivouksesta kuin perhetyöntekijästä kannattaa sanoa sosiaalityöntekijälle se. Kyllä tukea voi myös sillä, että joku tulee ja vain siivoaa ja pyykkää 4 tuntia viikossa.

Vierailija
4/27 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia meillä ei käy perhetyöntekijä vaan kodinhoitaja! Kodinhoitaja siivoaa, pyykkää, tekee ruokaa, hoitaa/leikityttää lapset ja pitää mulle seuraa. Saan vaikka nukkua koko sen ajan kun hän on meillä! Tai käydä kampaajalla!

Vierailija
5/27 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri kunnissa toimivat eri nimikkeillä, esim. sosiaaliohjaajan tekevät ohjaus- ja keskustelutyötä ts. perhetyötä ja perhetyöntekijää-nimikkeellä olevat sitten kodinhoidollisempaa työtä. 

Mutta suosittelen myös, että otat yhteyttä sosiaalotyöntekijään ja kerrot kuulumiset. Yhteinen suunnittelutapaaminen olisi varmasti paikallaan. 

Vierailija
6/27 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 18:46"]

Eri kunnissa toimivat eri nimikkeillä, esim. sosiaaliohjaajan tekevät ohjaus- ja keskustelutyötä ts. perhetyötä ja perhetyöntekijää-nimikkeellä olevat sitten kodinhoidollisempaa työtä. 

Mutta suosittelen myös, että otat yhteyttä sosiaalotyöntekijään ja kerrot kuulumiset. Yhteinen suunnittelutapaaminen olisi varmasti paikallaan. 

[/quote]

täytyy tieten ottaa yhteyttä. Yhteinen suunnitelmapalaveri pidetty, mutta ehkä on kuitenkin syytä pitää uudestaan. 17, meilläpäin perhetyöntekijä korvaa nykyisin kodinhoitajan. ja saa juurikin noita asioita tehdä hänen käydessä ja saa teettää hänellä siivouksesta lastenhoitoon ja siltä väliltä.. tämä asia tarkistettu.

edellisen kanssa ei ollut mitään ongelmaa, mutta tämä nykyinen ei haluaisi tehdä mitään. ensimmäisenä aamulla saatta ilmottaa, että on aika huonosti nukuttua yö takana ku oli sitä ja tätä. jaa, entäs sitten, en minä ala sinua sääliä sen takia, että menehän nukkumaan. ei missään muussakaan työssä voi sen takia lusmuilla, että on huonosti nukuttu yö takana.

ap

Vierailija
7/27 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho :/ sitten jaksaa notkua palstalla, kun joku hoitaa siivouksen yms...

Vierailija
8/27 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että tämä uusi perhetyöntekijä on laiska ja työskentelee epäammattimaisella asenteella. Ei todellakaan kuulu autettavalle esim se miten hän on yönsä nukkunut.

Vierailija
9/27 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitset vain siivousapua kysy sosiaalityöntekijältä maksaako sossu jonkin siivousfirman käynnin esim. 2 kertaa kuussa. (henk.koht. olen sitä mieltä, ettei masennusta siivoamalla hoideta)

Vierailija
10/27 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 18:12"]

Perhetyöntekijä ei ole kodinhoitaja. Hänen tehtävänsä on auttaa sinua löytämään voimavaroja arjen pyörittämiseen, ei pyörittää arkea sinun puolestasi. Jos haluat jonkun, joka pitää huushollinne siistinä, ettei sinun tarvitse sitä tehdä, palkkaa siivooja.

[/quote]

ihan älytön kommentti ja jos totta, niin koko perhetyöntekijän toimenkuva on täysin turha, voisi lakkauttaa ja käyttää ne rahat todelliseen apuun perheille/kansalaisille/veronmaksajille. 

"ei voi pyörittää arkea puolestasi" siis mitä? Ei kai 2h kerran kaksi viikossa ole arjen pyörittämistä toisen puolesta (?) Ja kuka haluaa / tarvitsee sohvalleen istumaan jonkun tuntemattoman "työntekijän" joka juo siinä kaffetta ja juttelee tai leivotaan yhdessä kodikkaasti pullaa... haloo! Jos tarvitsee apua, tarvitsee apua: eli leikittäjää lapsille, itselle päiväunia, siivousapua yms... jotain järkevää, miksi verorahoista kustannetaan ihmisille työ, jossa he menevät toisten koteihin kertomaan omia asioitaan soffalle? 

Ja ap:n esimerkissä hän itse hoiti toisen lapsen päiväunet, eli työntekijälle jäi vain esikoisen leikittäminen, mutta se ei kelpaa, vaan pitäisi saada palkkaa sohvalla istumisesta (?) Tai ap haluaisi laittaa rauhassa ruokaa, kun työntekijä veisi lapset puistoon, siis eikö tämä juuri ole sitä yhdessä tekemistä, näin puolisonkin kanssa yleensä yhdessä tehdään: toinen leikittää, toinen kylvettää, toinen vaihtaa lakanat, toinen lukee iltasadut jne... Mutta jollei ole puolisoa tai arki on muuten kuormittavaa, kunnan tarjoamat apukädet kerran tai kaksi viikossa on mielestäni edullinen tapa pelastaa perhe burn outilta. Mutta mikä järki on siinä, että auttajan tehtävä on istua sohvalla?

Vierailija
11/27 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itseäsi niskasta kiinni ja lopeta se yhteiskunnan hyväksikäyttö.

Vierailija
12/27 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:50"]

Jos tarvitset vain siivousapua kysy sosiaalityöntekijältä maksaako sossu jonkin siivousfirman käynnin esim. 2 kertaa kuussa. (henk.koht. olen sitä mieltä, ettei masennusta siivoamalla hoideta)

[/quote]

Miksi pitäisi sossun maksaa siivousapu, jos he ovat sitä mieltä, että perhetyöntekijän toimenkuvaan kuuluu auttaa perhettä myös siivoamalla?!

Masennusta ei hoideta pelkästään sillä siivoamisella, mutta se on minulle suuri apu muutenkin kiireisen ja väsyttävän arjen pyörittämisessä. Ja jos olettaisin, että se mitä perhetyöntekijä siivoaa 2h/viikko enkä siivoaisi itse mitään, ei täällä voisi kukaan asua. Itse siivoilen päivittäin kyllä täällä myös.

Käyn kyllä terapiassa.

ap

Vierailija
13/27 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pikemminkin kusipäältä kuin ihmeelliseltä ihmiseltä.

Vierailija
14/27 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla kävi joskus 2000 luvun alussa ja luki vain lehtiä ja hänestä tuli vain ongelmia.

Vierailija
15/27 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia se perhetyöntekijä käy teillä?

Mitä sä haluat hänen tekevän tai mihin häntä tarvitset? Mikä on hänen työnkuvansa?

Eikö näistä ole koskaan puhuttu suoraan vai onko koko homma vaan oletuksia ja nurisemista?

Vierailija
16/27 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä haluat hänen tekevän tai mihin häntä tarvitset? Mikä on hänen työnkuvansa?

Eikö näistä ole koskaan puhuttu suoraan vai onko koko homma vaan oletuksia ja nurisemista?

Vierailija
17/27 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 17:56"]

[/quote]

Perhetyöntekijä käy miellä auttamassa minun masennuksen vuoksi ja sen vuoksi, koska sairaan lapsen kanssa minulla menee paljon aikaa ja voimia. Asioista on puhuttu ja hänelle on selvitetty mitä meillä on ollut tapana tehdä jo ensimmäisellä kerralla. (häntä ennen ollut jäi äippälomalle)

Hän on sitä sanonut, että haluaisi tehdä jotain muutakin kuin siivota (käy kaksi kertaa viikossa) toisella kertaa siivoaa ja on isomman lapsen kanssa jos jää aikaa ja toisella kertaa on kokoajan isomman lapsen kanssa. (tai siis istuu sohvalla ja mulle puhuu omia juttujaan melkein koko sen ajan) ja lapsi yrittää saada häneen huomiota mutta ei hän jouda kuuntelemaan.

Olen sanonut, että tällä hetkellä minua itseäni eniten auttaa se, että hän auttaa minua siivoamisessa. Koska se vie kuitenkin aina aikaa ja voimia. (toki joka päivä itsekin jotain siivoilen, laitan pyykkejä, järjestän leluja, siivoan keittiötä yms. ja välillä itse imuroin)

Haluaisi leipoa tms. mutta olen sanonut hänelle sen jo useaan kertaan, että leipominen on minulle henkireikä ja terapiaa, joten haluan leipoa itse.

Edellisen kanssa ei ollut mitään ongelmaa. ja tällä perhetyöntekijällä sama työnkuva kuin edellisellä, mutta ei vain vihtisi tehdä mitään.

ap

Vierailija
18/27 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä ole ideana, että puuhaatte yhdessä. Ei kai kyse ole siitä, että kunta hommaa sinulle siivoojan.

Vierailija
19/27 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitapa hänen esimiehelleen ja sano, että ette löydä yhteistä säveltä. Näitä perhetyöntekijöitä on ihan joka lähtöön. Yleisesti he eivät tosiaan siivoa, vaan ovat lasten kanssa, jotta vanhempi saa hengähtää. Hidät voi lähettää pihalle, kvelyllä, ohjata yhteisiin leikkeihin. Sinun ei kuulu olla hänen terapeuttinsa.

Vierailija
20/27 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perhetyöntekijä ole mikään kodinhoitaja. Teidän kuuluisi tehdä yhdessä, keskustella jne. En niin että sinä menet nukkumaan ja toinen hoitaa lapset. Tällaista apua ei valitettavasti tänä päivänä saa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi