Ryhtyisitkö suhteeseen kaukauna asuvan miehen/naisen kanssa?
Olen jonkin aikaa jutellut Tinderissä miehen kanssa, joka asuu varsin kaukana minusta. Olemme tavanneet kerran ja synkkasi tosi hyvin, mutta hän asuu 2 tunnin ajomatkan päässä. Asumme harvaan asutulla alueella, joten siksi varmaan tuli match, kun ihmisiä ei lähellä ole hirveästi.
Onko hirveästi järkeä aloittaa suhdetta, joka olisi varmasti vaikea. Onko jollakulla kokemusta tällaisesta? Viikonloppuisin voisimme hyvin nähdä toisiamme, mutta viikolla ei onnistu. Toki varmaan hieman hankalaa tulisi olemaan.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
No jos asut harvaan asutulla seudulla, niin kuinka todennäköistä on, että löytäisit miehen lähempää? Itse ainakaan en antaisi tuossa vaiheessa välimatkan haitata, jos muuten vaikuttaa lupaavalta. Ajattele, että jos se onkin elämäsi mies ja löisit jarrut pohjaan liian aikaisin, ihan turhasta syystä.
Totta tämäkin, mutta minulla ei nyt ole hirveä kiire seurustella ollenkaan. Ehkä hieman materialistista ajatella näin, mutta mietin myös sitä, että rahaa kuluisi aika paljon kulkemiseen. Puntaroin siis, että olenko valmis ottamaan sen riskin, että rahaa kuluu paljon ja on varsin suuri riski siihen, ettei juttu toimisi.
Eli 4 tuntia ajoa.
Haittaisi, tulisi myös vkl jolloin ei voi nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Ei sopisi ollenkaan elämäntyyliini. Kun etsin parisuhdetta, suljin pois kaikki naiset, jotka eivät asuneet kävely- tai pyöräilyetäisyydellä. Tiesin, että sopiva kyllä löytyy tältä alueelta.
Kumppanini asui tavatessamme alle kilometrin päässä, nykyisin parin sadan metrin päässä.
Mikä se sellainen elämäntyyli on? 🤔
Itselleni olisi hirveän ahdistavaa alkaa deittailemaan naapuria. Näet sen sitten koko ajan. Mitäs jos sinun puolesta ei synkkaa, mutta hän olisi vaikka yli innokas? Mieluummin sitten vaikka se kahden tunnin välimatka kuin 100 metrin välimatka. 😆
Tätä "naapurikammoa" tuntui olevan monella, kun viimeksi tinderöin aikoja sitten. Ei paikkakunnalta mätchejä oikein tuntunut tulevan mutta mitä kaueammksi mentiin niin rupesi tippumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Ei sopisi ollenkaan elämäntyyliini. Kun etsin parisuhdetta, suljin pois kaikki naiset, jotka eivät asuneet kävely- tai pyöräilyetäisyydellä. Tiesin, että sopiva kyllä löytyy tältä alueelta.
Kumppanini asui tavatessamme alle kilometrin päässä, nykyisin parin sadan metrin päässä.
Läheisriippuvainen 😆😆
Vierailija kirjoitti:
Eli 4 tuntia ajoa.
Haittaisi, tulisi myös vkl jolloin ei voi nähdä.
Ja mitä pahaa siinä olisi? Minä ja puolisoni olemme viettäneet seurustelumme alusta lähtien lähes kaikki viikonloput yhdessä (ja muutaman vuoden jälkeen muutimme siis yhteen), mutta ei meille ollut ongelmaa myöskään viettää niitä ja esimerkiksi juhlapyhiä välillä erikseenkin.
Olisi ollut tosi ahdistavaa, jos toinen olisi vaatinut, että joka viikonloppu on tavattava ja lomat ja juhlapyhät on vietettävä kokonaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni olisi hirveän ahdistavaa alkaa deittailemaan naapuria. Näet sen sitten koko ajan. Mitäs jos sinun puolesta ei synkkaa, mutta hän olisi vaikka yli innokas? Mieluummin sitten vaikka se kahden tunnin välimatka kuin 100 metrin välimatka. 😆
Tätä "naapurikammoa" tuntui olevan monella, kun viimeksi tinderöin aikoja sitten. Ei paikkakunnalta mätchejä oikein tuntunut tulevan mutta mitä kaueammksi mentiin niin rupesi tippumaan.
Monet haluavat kotinsa rauhoittaa. Ei sitä yhtään tiedä millaisiin tyyppeihin netissä tutustuu. Parempi, etteivät automaattisesti tiedä missä asut.
Vierailija kirjoitti:
Kävelyetäisyyden päässä minulla asuu vain lehmiä ja yksi 90v sinkkumies. Siitä kai sitten valitsemaan, ketä ryhdyn kosiskelemaan.
En enää, se olisi turhan hankalaa.
Viimeksi kävi 10 vuoden tapailun jälkeen ilmi että matka oli miehelle liikaa, ei tapailtu sen jälkeen kun ei minulla ollut varaa enää pitää autoa.
Se, että kirjoitit tänne, kertoo siitä ettet aio ryhtyä tuohon. Lopeta se jahkailu ja jatka eteenpäin.
Käyttäjä2301 kirjoitti:
Se, että kirjoitit tänne, kertoo siitä ettet aio ryhtyä tuohon. Lopeta se jahkailu ja jatka eteenpäin.
Mitäs varten tämä palsta on olemassa, jos neuvoa ei saa kysyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen erittäin aupunkilainen, en aja autoa ja haluan kaiken olevan mahdollisimman helppoa ja yksinkertaista. Jokin etäsuhdesäätö ei nappaa yhtään. Kaikki tämän maakunnan naiset, jotka voisivat minua kiinnostaa, asuvat sitä paitsi myös kantakaupungin alueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheisriippuvainen 😆😆
Jos olisin läheisriippuvainen, varmaan asuisin yhdessä kumppanini kanssa. Minulle sopii parhaiten sellainen suhde, jossa ei nähdä joka päivä.
Tuntuu, että pikkupaikkakunnilla asuvien on vaikea ymmärtää, minkälaista kaupungissa asuminen ja deittailu on.
No, itse en enää halua asua (tulevan) kumppanini kanssa saman katon alla ja viikonloppuisin/lomilla tapaaminen sopii oikein hyvin. Tuo 2tuntia ei sitten ole yhtään mitään siihen ajatellen. Joten toimisi hyvin jos muuten sopii yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, vähänkö ois kamalaa. Aika täydellinen saisi olla että mitään lähtisin virittelemään.
Mun mies asuu amerikassa. Ei kyllä kiinnosta koska olen introvertti ja viihdyn yksin. Joskus sitten tavataa
Minulle sopisi mainiosti. Perinteisissä parisuhteissa olen aina ahdistunut kun tuntuu ettei omaa tilaa ja aikaa ikinä saa riittävästi. Olen aktiivinen ihminen ja minulla on paljon omia harrastuksia, intressejä ja projekteja. Voisin hyvin seurustella ihan tosimielelläkin miehen kanssa jonka kanssa sitten vietettäisiin yhdessä mukavia viikonloppuja ja lomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupungissa on se hyvä puoli, että täällä on aika paljon ihmisiä. Kävelyetäisyydellä kodistani asuu yli 100 000 ihmistä. Massaan kyllä hukkuu, eikä naapuruus tarkoita samaa kuin maalla.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti olen ajatellut, että etäsuhteet ovat todella hankalia. Kannattaako sellaiseen siis ryhtyä tieten tahtoen.
Itse taas olen ajatellut, että etäsuhde olis just ideaali. En todellakaan jaksaisi nähdä seurustelukumppania joka viikko eikä kuukauden tai muutaman tauot esim. olisi mikään ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti olen ajatellut, että etäsuhteet ovat todella hankalia. Kannattaako sellaiseen siis ryhtyä tieten tahtoen.
Itse taas olen ajatellut, että etäsuhde olis just ideaali. En todellakaan jaksaisi nähdä seurustelukumppania joka viikko eikä kuukauden tai muutaman tauot esim. olisi mikään ongelma.
Onko tuollainen edes parisuhde enää? Kuulostaa ennemminkin satunnaiselta kirje- ja panokaverilta.
On kokemusta. En lähtisi enää paitsi siinä tapauksessa, että mies olisi valmis panostamaan yhteydenpitoon yhtä paljon kuin minäkin.