Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset ovat fiksumpia kirjoittamaan

Vierailija
30.07.2014 |

No niin asiaan. Täällä takerrutaan aika useasti siihen kun tulee "kirotusvirheitä", ainakin minä sen myönnän että saattaa ja tuleekin tehtyä niitä.

Kuten pilkut ja pisteet, kirjaimia puuttuu tai niitä on liikaa, yhdys-sanat. Naiset tuntuvat kirjoittavan paremmin?.

Eiköhän se ole oleellisempaa että tulee ymmärretyksi?. Eihän täällä kirjottaisi kohta kukaan jos alkaisimme pilkkuja viilaamaan.

Sellaiset jotka työskentelevät päätteillä, ovat ehkä niitä parhaimpia joille ei niitä virheitä tule.M50+.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä ärsyttää yhdyssanavirheet ihan hirveästi! Yleensäkin se, ettei osata omaa äidinkieltä kirjoittaa. Kirjoitusvirheet on asia erikseen, niitä tulee kaikille, mutta jos kielioppi menee ihan metsään, niin on se nyt arsyttävää! Minä yleensäkin tykkään kielestä ja kielistä, joten ehkä se johtuu siitä. Lukiossakin lempiaineeni oli äidinkieli ja sain jokaisesta kurssista kympin. 

Tosin täällä kyllä kirjoitetaan välillä sellaista kuraa, että ei kai pitäisi jostain kieliopista välittää. 

Vierailija
2/4 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:10"]

Minua kyllä ärsyttää yhdyssanavirheet ihan hirveästi! Yleensäkin se, ettei osata omaa äidinkieltä kirjoittaa. Kirjoitusvirheet on asia erikseen, niitä tulee kaikille, mutta jos kielioppi menee ihan metsään, niin on se nyt arsyttävää! Minä yleensäkin tykkään kielestä ja kielistä, joten ehkä se johtuu siitä. Lukiossakin lempiaineeni oli äidinkieli ja sain jokaisesta kurssista kympin. 

Tosin täällä kyllä kirjoitetaan välillä sellaista kuraa, että ei kai pitäisi jostain kieliopista välittää. 

[/quote]

Sittenhän tässä on kaksi ääripäätä. Sain nimittäin äidinkielestä ehdot, mutta estääkö se minua kirjottelemasta tänne ja tekeekö se minusta huonon ihmisen.

Seksistä ja seksuaalisuudestahan täällä kirjoitetaan. Eikä käydä lukiota, en vaan ymmärrä. Olen suomalainen, puhun suomea, kirjoitan suomeksi, ja ehkä väärin. Matematiikka oli muuten kymppiM50+.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että valitettavan usein kiinnittää huomiota kirjoituksen laatuun. Tosin kyllä se jotain meistä kertoo, mutta ei kaikkea. Kirjoittajalla voi olla esimerkiksi lukihäiriö tms. Kielioppi kuitenkin tulee kirjoittamatta, sen oikeuden määrittää pitkälti kuulo. Eli joskus on ihan hyvä ajatuksissansa myös lukea mitä kirjoittaa. 

Eniten kuitenkin tykkään käyttää kieltä ihan muuhun. Omaan hyvän kielipään ja se on auttanut minua, jos ei urallani, niin elämässäni eteenpäin. Tuu tsekkaan. T: Kielimies

Vierailija
4/4 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vielä kakkoselle. Osaan englantia melko hyvin, venjääkin aika hyvin. Kouluaikana minua ei kiinnostanut äidinkieli pätkääkään, englanti oli sellainen aihe mikä kiinnosti. Kieliopista en kiinnostanut, seksissä olen tosi hyvä kieliopillesti.