Mistä tunnistaa tapailun alkuvaiheessa perässä vedettävän ja passiivisen "Päätä sä" -miehen?
Aivan raivostuttava ominaisuus kumppanissa assertiivisuuden ja omien mielipiteiden puute, aloitekyvyttömyys ja haluttomuus ottaa vastuuta päätöksistä. Miten olette onnistuneet raakkaamaan tällaiset tarjokkaat pois?
Kommentit (156)
'Kysymällä selviää', ei siis kerro oma-aloitteisesti itsestään edea deittiprofiilissa
Joo joo -miestä ei aluksi voi tunnistaa.
Et välttis edes huomaa, että se ei juurikaan ehdota mitään. Se sanoo "joo" kaikkeen mitä ehdotat, jolloin luulet tietysti että kiva, teillä on samanlainen maku.
Mutta ei kukaan jaksa loputtomiin esittää. Lopulta huomaat että mies LIIKKUU HITAAMMIN toisinaan. Mutta munattomuutensa takia se ei saa sanottua mikä sitä ei huvita. Sähän saatat luulla että sillä on maha kipeä tai kivi kengässä kun et ole ajatustenlukija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä suunnittelemaan teille treffit. Ei ekat treffit mutta esim. kolmannet. Katso, miten suoriutuu.
Vähän epäilyttää tuo "pyydä"-kohta. Siinä pyytäjä laittaa asiat liikkeelle.
Ei aloitekyvytöntä tunnista mistään mitä hän tekee, vaan siitä mitä EI tee.
Erittäin hyvä pointti. Mutta ainakin itse olen aika matalan profiilin deittailija, enkä kaipaa oikeastaan koskaan mitään kaljalla käyntiä, kävelyä tai msueota kummempaa. Ei minulle koskaan tulisi impulssia varsinaisesti suunnitella mitään treffejä, kun en sellaista tarvitse. Olenkohan saamaton sitten jonkun mielestä.
No sellaisen mielestä joka tykkää näyttävistä treffeistä niin olet saamaton.
Joku toinen taas pitää aloitteellisuutena ihan sitä että sanot: "olen kiinnostunut maaseudun historiasta, olisi kiva näyttely paikassa x, mennäänkö sunnuntaina käymään?" Vrt. Et koskaan ehdota mitään tai tyyliin: " pitäskö joskus tehä jotai..?"
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei todellakaan paljastu ensitreffeillä, nyt valot päälle. Kyllä tuollainenkin mies jaksaa muutaman viikon skarpata, jos on seksiä ja parisuhdekin ehkä luvassa.
Eikai sitä nyt kukaan muutaman viikon tuntemisella naimisiin menekään...
Minä olen ainakin jees-mies ja ymmärrän sen ettei näillä eväillä mitään parisuhdetta tule, joten mitäpä sellaista hakemaan. Minkäs sille voin, jos minua ei vaan kiinnosta asiat ja kaikki on enempivähempi rentoa. En sitten ymmärrä, miksi muut kaltaiseni miehet sitä parisuhdetta hakee, ehkä heidän pitää saada kuitenkin seksiä joka sekään ei itseäni kauheasti kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
'Kysymällä selviää', ei siis kerro oma-aloitteisesti itsestään edea deittiprofiilissa
TÄMÄ! Miten en aiemmin ole tajunnut! Perässävedettävä ei tosiaan tiedä, mitkä piirteet itsessä voisi olla kiinnostavia yksityiskohtia toisen silmissä. Ei tajua kertoa luonteestaan, työstään, perheestään, elämäntavoistaan tai ylipäätään mistään oma-aloitteisesti. Ja taitaa olettaa, että jollain telepaattisella kyvyllä vastapuoli saisi nämä tiedot esille ilman, että niitä tarvitsisi sanoa, tai luulee sen kaiken olevan niin vähäpätöistä. Toinen tunnistettava lause on "ota tai jätä" tai "mä nyt oon tällainen, jos kelpaa niin sitten kelpaa". Eikä siis kerro millainen on "tällainen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei todellakaan paljastu ensitreffeillä, nyt valot päälle. Kyllä tuollainenkin mies jaksaa muutaman viikon skarpata, jos on seksiä ja parisuhdekin ehkä luvassa.
Joojoo-mies ei osaa skarpata, koska hän luulee nimenomaan tekevänsä palveluksen ja olevansa ihana myötäilemällä ja hiihtämällä perässä.
Jos mies paljastuu myöhemmin peesailijaksi, se on merkki että nyt hän on rakastunut sinuun. Hän peesailee vaikka koko maailman Sinun vuoksesi, kunhan et vain jätä häntä.
Minä en tiedä, onko se oikeaa rakkautta, vaiko vaan riippuvuutta ja halua päästä helpolla. Mä siis tuo, jonka exä alkoi jees-mieheksi vasta parin vuoden jälkeen.
Oli myös sellainen, että vaikka hänestä ei saanut irti mielipidettä kaksi kertaa kysymälläkään, niin sitten kun mun oli pakko päättää, niin jälkikäteen kyllä valitti jo mun päätös ei ollut täydellinen. SITTEN kyllä kertoi, että hän oli koko ajan ollut toista mieltä. Mutta miksi ei sitten sanonut?
Tuohon on termi, passiivis-aggressiivinen. Kannattaa kiertää kaukaa, se ei ole rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joojoo-mies ei osaa skarpata, koska hän luulee nimenomaan tekevänsä palveluksen ja olevansa ihana myötäilemällä ja hiihtämällä perässä.
Jos mies paljastuu myöhemmin peesailijaksi, se on merkki että nyt hän on rakastunut sinuun. Hän peesailee vaikka koko maailman Sinun vuoksesi, kunhan et vain jätä häntä.
Minä en tiedä, onko se oikeaa rakkautta, vaiko vaan riippuvuutta ja halua päästä helpolla. Mä siis tuo, jonka exä alkoi jees-mieheksi vasta parin vuoden jälkeen.
Oli myös sellainen, että vaikka hänestä ei saanut irti mielipidettä kaksi kertaa kysymälläkään, niin sitten kun mun oli pakko päättää, niin jälkikäteen kyllä valitti jo mun päätös ei ollut täydellinen. SITTEN kyllä kertoi, että hän oli koko ajan ollut toista mieltä. Mutta miksi ei sitten sanonut?
Tuohon on termi, passiivis-aggressiivinen. Kannattaa kiertää kaukaa, se ei ole rakkautta.
Ja mikä huojennus nykyisen miehen kanssa, joka vastaa ja kertoo mitä toivoo, ja itsekin ehdottaa asioita. Tuntuu että se edellinen oli perässävedettävä lapsi, ja nykyinen aikuinen.
Assertiivisuuden puute on kyllä paha. Varsinkin miehet, jotka antavat kavereidensa pompotella ja vedättää näitä mennen tullen vaikuttavat täysiltä lapamadoilta.
Onpas hyvä ketju, itsellä oli nuorena näitä vätyksiä ja vähän tyhmemmänpuoleisia, hitaita.
Pitää skarpata ja yrittää tunnistaa nämä nyt jo vähän vanhemmat tossukat jotka ei itestä tunnu millään mittarilla miehiltä. Odottavat valmista ja kasvattavat mahaa sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Et mistään muusta kuin antamalla miehelle valintoja tehtäväksi semmoisen asian kohdalla jonka tiedät hänelle tärkeäksi.
T. Mies kenelle valtaosa asioista ei yksinkertaisesti herätä mitään mielenkiintoa, joten on oikeasti ihan yhdentekevää mitä tapahtuu.
Ainoat asiat, jotka herättää ns. sisäisen Hitlerin on ruuan laatu, liikunta ja ei välttämättön rahankäyttö. (Tuhlaaminen)
Näistä aiheista saa halutessaan sodan aikaiseksi. Jos lähtee ostamaan vaikkapa mäkkäristä ruokaa, koska ei jaksa käyttää 5minuuttia ruuanlaitossa tai haluaa ostaa itselleen uudet korkokengät, kun kaapissa on jo entuudestaan koskemattomana lojuvia kenkäpareja.
Oikeasti puutut siihen jos tapailukumppanisi ostaa omilla rahoillaan kengät……….?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä suunnittelemaan teille treffit. Ei ekat treffit mutta esim. kolmannet. Katso, miten suoriutuu.
Tai kasaamaan piknik-eväät.
Joo, ja vaikka mies olisi kehittänyt täydelliset piknik-eväät, aina voi ruveta natkuttamaan.
"Samppanja on liian lämmintä, tässä litrassa mansikoita oli yksi homeinen, täällä on liikaa hyttysiä! Mmmmminä oon prinsessa!"
Yksinkertaista: älä johdata suhdetta, älä itse ehdota mitään, ole vain positiivinen. Jätä mies ns. pulaan.
Jos ei ui, niin homma on selvä.
Pääministerimme mies on elävä esimerkki perässävedettävästä päätä sä-miehestä. Mikä hänen nimensä edes on, Pääministerin mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai kasaamaan piknik-eväät.
Joo, ja vaikka mies olisi kehittänyt täydelliset piknik-eväät, aina voi ruveta natkuttamaan.
"Samppanja on liian lämmintä, tässä litrassa mansikoita oli yksi homeinen, täällä on liikaa hyttysiä! Mmmmminä oon prinsessa!"
Joo, uhriutuminen täysin turhasta sopii kyllä kuvaan. Kukaan ei ole häntä sanallakaan haukkunut, mutta uhriutuu silti.
Mikä teille vätyksille on tapahtunut, putositteko lapsena päällenne, vai mitä?
tai ennen edes mitään tapailusubventiota " " tyyppiä perässä?
Kysy siltä mieheltä että oletko sä sellaisen päätä sä tyyppi, jos se vastaa, että päätä sä, niin silloin voi olla jo aika varma hommasta.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaista: älä johdata suhdetta, älä itse ehdota mitään, ole vain positiivinen. Jätä mies ns. pulaan.
Jos ei ui, niin homma on selvä.
Ei se oikein ole niin yksinkertaista. Esimerkki: nainen kysyy,mennäänkö leffaan vai kotiin? Mies ei päätä, ja jos nainenkaan ei päätä, niin siinä tienristeyksessä seistään, kunnes vanhetaan.
Jälkikäteen kyllä kertoo, että hän ei olisi halunnut leffaan ja arvasi sen olevan huonon. Mutta etukäteen ei voinut tuota sanoa, ei vaikka kysyisi monta kertaa.
Paras oli, että sitten kun vihdoin pääsin hänestä eroon, jälkikäteen soitti mulle ja valitti, että minä olin hänet täysin alistanut. Kun kysyin että mikset kertonut mielipidettäsi vaan aina kysymykseen vastasit "mitä itse tahtoisit tehdä", sitten ei sanonut mitään.
Toivottavasti on löytänyt Justiinansa, ei pärjää yksin.
Yksi mies oli sellainen, että muutti puhetapaansa ja pukeutumistyyliään aina kulloisenkin tyttöystävän mukaiseksi. Oli jotenkin niin hajuton ja mauton, että siihen se kaatui, ihan kuin ei olisi ollut omaa persoonaa ollenkaan.
Toisen kanssa ei päästy ensitreffejä pidemmälle, kun seistiin Forumin aulassa, eikä saatu aikaiseksi päättää, mihin siitä mennään. En halunnut päsmäröidä heti alkuun, eikä miehellä ollut mitään mielipiteitä, eikä toiveita, joten lähdin melko samantien kotiin siitä.
Ai kamala. Oletko itse niin aloitekyvytön, ettet sitä ruokaa laita? Ja mitä hiton väliä sillä on, mitä toinen omilla rahoillaan ostaa?