Paljonko teillä on kaikilla tileillä yht. rahaa?
Myös lasten tilit, jotka ovat hallinnassanne ja näkyvät omassa verkkopankissa.
Minulla on 5.971,24 €, joista omalla KÄYTTÖtilillä on 34,20. Olen lapsiani köyhempi :( :(
Kommentit (69)
Kaikilla tileillä yhteensä n. 10 000€.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 11:48"]
Tää on taas näitä ketjuja, jotka vääristää ihan totaalisesti käsityksen normaali suomalaisen rahavaroista : D Tänne tulee lesoamaan kaikki rikkaat ja mukaan ehksyy muutama perusihminen.
[/quote]
En minäkään ihan tosissaan kaikkia kommentteja täällä ota, mutta mielestäni "perusihmisellä" voi hyvinkin olla enemmän kuin pari tonnia tilillään. Tottakai on niitä, joilla ei koskaan ole ollut mahdollisuutta säästää, enkä heidän elämäänsä koskaan halveksi. Mutta aika moni muu voisi säästää, jos haluaisi. Jos ei halua, niin se on oma valinta.
Minä olen säästänyt itseisarvoisesti lapsesta asti. Monelle muulle olisi kauhistus näin "köyhä" elämä, jossa ei ikinä käydä ravintoloissa, ei matkusteta eikä osteta vaatteita kuin äärimmäisessä hädässä (eli kun entiset hajoaa päälle). Minulle tämä sopii, koska tiedän, että työttömyys tai äkillinen vakava sairastuminen ei ajaisi talouttani perikatoon. Vaikka keräänkin rahaa pahan päivän varalle, ei minua harmita, jos sellaista ei tapahdu. Menkööt käyttämättä jääneet rahat sukulaisille kuoltuani.
Noin 30 000, siitä remonttirahaa 20 000
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 12:12"]
Minne se sisälukutaito on taas kerran kadonnut? Kysytään rahojen määrää tileillä ja luetellaan rahojen määriä osakkeissa, henkivakuutuksissa ym?
[/quote]
No varmaan siksi että tileillä makuuttaminen on aika turhaa, meillä kaikki liikenevä laitetaan sijoituksiin. Koemme ne kuitenkin käytettävissä oleviksi rahavaroiksi, toisin kuin esim. kiinteä omaisuus joka täytyisi ensin realisoida.
[/quote] Mutta kun sitä ei kysytty. Kysymys oli hyvin selkeä, vastatkaa siis siihen.
17 000 näytti olevan yhteensä; muutamalla tilillä noin 2500€ ja sitten pienempiä summia
Yritän säästää mutta myös käytämme rahaa matkusteluun ja talon laittamiseen + harrastuksiin.
5 € mulla henkkoht, mutta ihan samaa miehella on vähän enemmään.
Mutta en tiedä jos ne Jenkki päättää jäädyttää mun varoja kun olen venäläinen...niin saavat jäädyttää ihan samaa..Ei pelkkää rahalla ihminen elää.
tilleillä:
melko tasan 11 380
noin kolmekymppinen nainen.
Yhdellä käyttötilillä 1,41 euroa ja toisella n. 2,50 e, muita tilejä ei ole.
yhteensä n. 78000e josta suurin painotus ASP-tilillä, sillä suunnittelen asunnon ostoa lähivuosina. Ei muuta omaisuutta, ja olen n. kolmekymppinen, pienituloinen mutta säästäväinen sinkku.
Minulla on vähemmän kuin aloittajalla. Se lienee tärkeintä aloittajalle.
Verkkopankin yhteissaldo (laskee mukaan myös rahastot) näyttää lukua 48000. Olen opiskelija. Miehellä on jotain lähemmäs 70 000, vuoden ollut töissä. Autolainaa maksaa ( sai niin halvan koron, että oli järkevämpi ottaa laina kuin maksaa käteisellä).
1200 €, opiskelija, huomenna vasta palkkapäivä.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 12:11"]
Ap, oletko siis itse perustanut jonkun rahaston? Esim nordnetillä voit laittaa vaikka vain 15 euroa kuukaudessa rahastoon.
Mulla ja miehellä on omat tilit, sitten yksi yhteinen ja lapsella oma (jolla olevat rahat on lähinnä perheen lomakassaa). Noin 7 000 euroa yhteensä. Sitten on säästöt rahastoissa ja osakkeissa erikseen.
Opiskelija minäkin.
[/quote]
Vuosia sitten perustettiin esikoiselle rahasto pankissa, ihan pankkivirkailijan avustuksella. Siitä on jo varmaan 7 vuotta aikaa. Sinne menee se 40 € / kk. Ei vaan jotenkin olla saatu aikaiseksi ottaa asiaksemme kuopuksen rahaston perustamista, pitäis varmaan olla suht samoilla spekseillä, jotta tuottais tasavertaisesti molemmille lapsille.
Ap
[/quote]
Sinulla ei taida olla edes perustiedot rahastoista hallussa. Eli lapselle on ostettu rahasto-osuus. Kannattaa ottaa edes pikkuisen asioista selvää, etteivät pankin tädit ja sedät viilaa ihan satasella linssiin.
Lapsen säästötilillä n 3000e.
Omalla tilillä 7000e, miehen tilillä 1000 ja toiminimen tilillä 6000 e.
Omilla tileillä n 5000 €, lapsella n 4000 € ja lainanhoitotilillä 1000 €. Miehen tileistä en tiedä, veikasn että hällä myös tuo noin 5000 €.
Pikkusen alle yhdeksän tonnia, sis käyttötilin, oman tuottosäästötilin ja yhteinen tili.
Rouvan tileistä en tiedä.
N. 19 000€ kaikki tilit yhteensä, puolet tuosta on ex-miehen maksamaa tasinkoa, toisen puolikkaan olen säästänyt eron jälkeen.
t: pienipalkkainen yh
Säästötilillä 350 000 käyttötilillä 14 000 (just tuli palkka) molemmat tilit on miehen kanssa yhteisiä. Lasten tileillä yhteensä varmaan 400
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 12:11"]
Ap, oletko siis itse perustanut jonkun rahaston? Esim nordnetillä voit laittaa vaikka vain 15 euroa kuukaudessa rahastoon.
Mulla ja miehellä on omat tilit, sitten yksi yhteinen ja lapsella oma (jolla olevat rahat on lähinnä perheen lomakassaa). Noin 7 000 euroa yhteensä. Sitten on säästöt rahastoissa ja osakkeissa erikseen.
Opiskelija minäkin.
[/quote]
Vuosia sitten perustettiin esikoiselle rahasto pankissa, ihan pankkivirkailijan avustuksella. Siitä on jo varmaan 7 vuotta aikaa. Sinne menee se 40 € / kk. Ei vaan jotenkin olla saatu aikaiseksi ottaa asiaksemme kuopuksen rahaston perustamista, pitäis varmaan olla suht samoilla spekseillä, jotta tuottais tasavertaisesti molemmille lapsille.
Ap