Paljonko teillä on kaikilla tileillä yht. rahaa?
Myös lasten tilit, jotka ovat hallinnassanne ja näkyvät omassa verkkopankissa.
Minulla on 5.971,24 €, joista omalla KÄYTTÖtilillä on 34,20. Olen lapsiani köyhempi :( :(
Kommentit (69)
Omalla tilillä 580€, yhteisellä säästötilillä 150€. Lasten omalla tilillä 3000€. Omat säästöt käytetty kun kotihoidontuella ollut 2vuotta. Syyskuussa taas töihin ja lapset päiväkotiin.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 11:49"]
Noin 50 000€, sijoitettuna pörssiin ja rahastoihin on noin 700 000€, mut et varmaan niitä tilejä tarkoittanut
[/quote]
Ai niin, unohdin että meidän esikoisella on rahastossa n. 4000 €. Pitäisi jo kuopuksellekin perustaa rahasto, mutta mistäs perustat? Esikoisella menee rahastoon 40 € / kk. Kuopukselle laitetaan nyt jälkijättöisesti 50 € / kk säästötilille. Tai siis mies laittaa, minä laitan kympin silloin toisen tällöin jos on rahaa, eli ei.
Ap
Yhteensä miehen kanssa tileillä ja sijoituksissa n. 100 000. Mitään muuta omaisuutta ei sitten olekaan (esim asuntoa), joten ei ole kovin kummoinen summa tuo.
Ei pääsyä lasten tileille, joten nistä ei ole aavistustakaan. Miehen tili on hänen omansa.
Minulla on käyttötilillä 16549,47 e, sivutilillä 647.08 e, henkivakuutuksessa noin 22 000 e ja eläkevakuutuksessa jotain kymppitonneja.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 12:00"]Pakko olla provo, ei kai kukaan luule että tilikorko kattaisi mitään? Se, mitä tänään saa 2,3 miljoonalla on paljon enemmän kuin 20-50 vuoden kuluttua samalla summalla ( vaikka siinä olisikin ne korot päällä). Osta maata, sitä ei tehdä lisää. Tuolla summalla irtoaisi jo merenrantatontti, niden arvo ei ole pk-seudulla laskenut milloinkaan.
[/quote]
Rahat eivät ole kovin pitkään meillä olleet joten tuo oli ensisijainen paikka niille.
Meillä on palanut aikanaan oma asunto ja vakuutusyhtiön kanssa otimme takkiin huomattavasti (osittain omien virheiden takia). Tämän myötä molemmat olemme sitä mieltä että materiaaliin emme halua sijoittaa mitään.
Ei säästötili ole varmasti pidemmän päälle paras ratkaisu mutta eipä tässä nyt kiirettä ole tehdä suuria päätöksiä.
Käytötilillä noin 100€, säästössä noin 1300€ ja lapsen tilillä noin 2400€. Onneksi tulee huomena Lht.
Ap, oletko siis itse perustanut jonkun rahaston? Esim nordnetillä voit laittaa vaikka vain 15 euroa kuukaudessa rahastoon.
Mulla ja miehellä on omat tilit, sitten yksi yhteinen ja lapsella oma (jolla olevat rahat on lähinnä perheen lomakassaa). Noin 7 000 euroa yhteensä. Sitten on säästöt rahastoissa ja osakkeissa erikseen.
Opiskelija minäkin.
Minne se sisälukutaito on taas kerran kadonnut? Kysytään rahojen määrää tileillä ja luetellaan rahojen määriä osakkeissa, henkivakuutuksissa ym?
Käyttötilillä (yhteisellä) noin 4000 euroa, mun matkarahatilillä noin 1000 euroa, lasten tileillä noin pari tonnia kummallakin.
0,42 senttiä ja lisää tulee n. viikon päästä. Osa-aikatyöllä ja työmarkkinatuella elän.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 12:20"]
0,42 senttiä ja lisää tulee n. viikon päästä. Osa-aikatyöllä ja työmarkkinatuella elän.
[/quote]
Ei kun siis euroa!
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 12:12"]
Minne se sisälukutaito on taas kerran kadonnut? Kysytään rahojen määrää tileillä ja luetellaan rahojen määriä osakkeissa, henkivakuutuksissa ym?
[/quote]
No varmaan siksi että tileillä makuuttaminen on aika turhaa, meillä kaikki liikenevä laitetaan sijoituksiin. Koemme ne kuitenkin käytettävissä oleviksi rahavaroiksi, toisin kuin esim. kiinteä omaisuus joka täytyisi ensin realisoida.
Omalla tilillä noin 35 000, yhteisillä tileillä ehkä saman verran, miehen tilistä en tiedä, ehkä saman verran suunnilleen, lapsilla muutama tuhat, rahaa sijoitettu rantatontteihin Saimaalla. Niin ja ei velkaa, talokin on jo velaton.
Sinä, jolla on 2,3 miljoonaa tilillä, niin onko ne rahat 23 eri pankissa? Talletussuojahan on vain 100 000 euroon asti per pankki, joten ei kannata kyllä yhdessä pankissa pitää tuommoista summaa.
Itsellä on yhdellä säästötilillä 3500, toisella 1000 ja kolmannella 16500 ja lisäksi on vuokratilillä 2000, josta verottaja haluaa tosin jossain vaihessa noin 30%. Mitä tuosta tulee siis, 23000 euroa käsittääkseni. Lisäksi rahassa on vielä yksi pieni määräaikaistalletus, valuuttatalletuksia ja sitten on korkorahastoissakin ihan pieni summa. Asuntoahan meillä ei ole, joten siksi nämä omaisuudet jakautuu vähän eri tavalla kuin omistusasunnossa asuvilla.
150 yhteisellä tilillä, 23 säästö ja lasten tileillä 90. Kaikki mikä tulee niin menee
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 12:12"]
[/quote]
No varmaan siksi että tileillä makuuttaminen on aika turhaa, meillä kaikki liikenevä laitetaan sijoituksiin. Koemme ne kuitenkin käytettävissä oleviksi rahavaroiksi, toisin kuin esim. kiinteä omaisuus joka täytyisi ensin realisoida.
[/quote]
Mulla menee ainakin suunnilleen 4-5 arkipäivää muuttaa osakkeita tai rahastoja rahaksi, joten en missään nimessä laske niitä "tilillä oleviksi".
Pakko olla provo, ei kai kukaan luule että tilikorko kattaisi mitään? Se, mitä tänään saa 2,3 miljoonalla on paljon enemmän kuin 20-50 vuoden kuluttua samalla summalla ( vaikka siinä olisikin ne korot päällä). Osta maata, sitä ei tehdä lisää. Tuolla summalla irtoaisi jo merenrantatontti, niden arvo ei ole pk-seudulla laskenut milloinkaan.