Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pian suhteen aloittamisesta otat puheeksi sen, ettet halua lapsia?

Vierailija
22.07.2021 |

Ja millä tavalla sen teet?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kuukauden jälkeen, kun suhteen alkuhuuma alkaa taittua, kerron että minulla on vasektomia tehtynä. Reaktio sitten kertoo, onko suhteella edellytyksiä jatkua ja kehittyä tuon alkuvaiheen jälkeen. En viitsi aikaisemmin tätä aktiivisesti ottaa esille, koska sitten jäisi moni suhde kokematta. En saa irtoseksiä ja läheisyyttä niin helposti, että tuohon olisi varaa.

Vierailija
2/44 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kuukauden jälkeen, kun suhteen alkuhuuma alkaa taittua, kerron että minulla on vasektomia tehtynä. Reaktio sitten kertoo, onko suhteella edellytyksiä jatkua ja kehittyä tuon alkuvaiheen jälkeen. En viitsi aikaisemmin tätä aktiivisesti ottaa esille, koska sitten jäisi moni suhde kokematta. En saa irtoseksiä ja läheisyyttä niin helposti, että tuohon olisi varaa.

Niin, ja kertaakaan ei ole nainen itse ottanut lapsiasiaa millään lailla esille. En siis mitenkään salaile omaa vapaaehtoista lapsettomuuttani. Se ei vain ole relevantti minulle suhteen alkuvaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoilla treffeillä

Vierailija
4/44 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekoilla treffeillä

Miten on suhtauduttu?

Vierailija
5/44 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota puheeksi ollenkaan vaan odotan, että toinen kertoo oman kantansa. Tämä on ainoa tapa saada luotettavaa tietoa. Liian moni mies esittää, ettei halua lapsia, vain kertoakseen myöhemmin, että odottikin minun muuttavan mieleni.

Vierailija
6/44 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin mitään suhdetta vielä on. Pelkkää molempien ajan tuhlausta edetä suhteeseen henkilön kanssa, jos lapsiasiasta on erilaiset näkemykset.

Vierailija
7/44 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla treffeillä.

On kuitenkin elämän perustavan laatuisia arvovalintakysymyksiä.

Vierailija
8/44 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin mitään suhdetta vielä on. Pelkkää molempien ajan tuhlausta edetä suhteeseen henkilön kanssa, jos lapsiasiasta on erilaiset näkemykset.

Riippuu varmaan tavoitteista. Ei minusta suhde ole ajan tuhlausta vain siksi, että se päättyy joidenkin viikkojen, kuukausien tai vuosien jälkeen. Sitten se olisi ajan tuhlausta, jos olisi ollut kurjaa tuon suhteen aikana.

Vierailija
9/44 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan lapsia, ja otan asian puheeksi muutamien ensimmäisten treffien aikana. Tätä arvostan myös toiselta osapuolelta, ja onhan se hänenkin etunsa mukaista. En todellakaan halua ihastua enkä tuhlata yhtään sen enempää arvokasta aikaani ihmisen kanssa, joka ei lapsia halua.

Vierailija
10/44 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ennen kuin suhde edes alkaa, viimeistään toisella tapaamisella. On reilumpaa molemmille.

Vierailija
11/44 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa myös, miten tähän ilmoitukseen on reagoitu.

Vierailija
12/44 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko alussa. Ehkä parien treffien jälkeen. En halua tuhlata aikaani jonkun kanssa joka haluaa lapsia. Voin sen ajan käyttää sellaisen tyypin etsimiseen joka ei niitä halua.

Vierailija
13/44 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi fiksua ottaa asia puheeksi aika alkuvaiheessa. Ok, ei nyt ihan heti ekoilla treffeillä, kun ei edes tiedä, ollaanko kiinnostuneita toisistaan - mutta alkuvaiheessa. Tulisi aika huijattu olo, jos joku toimisi kuten ykkönen - ja itse haluaisi hankkia jossakin vaiheessa lapsia. 

Vierailija
14/44 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi fiksua ottaa asia puheeksi aika alkuvaiheessa. Ok, ei nyt ihan heti ekoilla treffeillä, kun ei edes tiedä, ollaanko kiinnostuneita toisistaan - mutta alkuvaiheessa. Tulisi aika huijattu olo, jos joku toimisi kuten ykkönen - ja itse haluaisi hankkia jossakin vaiheessa lapsia. 

Jos et halua tapailla ihmistä, joka ei halua lapsia, otat tietenkin asian itse esille ja kysyt toisen kantaa. Turha olettaa, että jos jokin asia on sinulle tärkeä, se on sitä myös toiselle. Jos sinulle tulee huijattu olo, olet itse huijannut itseäsi.

Vierailija
15/44 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen asia luki jo deittiprofiilissa ja se myös puhuttiin  läpi heti alussa läpi.

Vierailija
16/44 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee jo deitti-ilmoituksessa, että en halua lapsia. Säästyy kaikkien aika.

N32

Vierailija
17/44 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota puheeksi ollenkaan vaan odotan, että toinen kertoo oman kantansa. Tämä on ainoa tapa saada luotettavaa tietoa. Liian moni mies esittää, ettei halua lapsia, vain kertoakseen myöhemmin, että odottikin minun muuttavan mieleni.

Tämä on hyvä vinkki. Ja varmasti pätee naisiin vielä enemmän.

Vierailija
18/44 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun lastenhankintatoiveista tulee yleensäkään puhetta. Jos toinenkaan ei sano mitään toiveistaan perheen perustamisesta, ei mullakaan ole mitään tarvetta ottaa asiaa puheeksi. Kyllä se jossain vaiheessa tulee esille, jos toinen haluaa lapsia ja toinen ei. 

Vierailija
19/44 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itkua, huutoa, raiveita, jne. No, ei kai. Se ei ihan oikeasti enää ole mikään juttu aikana jolloin se perheen perustamisen ole mikään ihanne ja normi. Vai mistä sinusta alhainen syntyvyys kertoo?

Vierailija
20/44 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itkua, huutoa, raiveita, jne. No, ei kai. Se ei ihan oikeasti enää ole mikään juttu aikana jolloin se perheen perustamisen ole mikään ihanne ja normi. Vai mistä sinusta alhainen syntyvyys kertoo?

Sori sivusta huutelu, mutta Väestöliiton tutkimusten mukaan alhainen syntyvyys johtuu siitä, että ihmiset saavat vähemmän lapsia kuin haluaisivat. Naisten kohdalla tämä johtuu ensimmäisen synnytyksen myöhentymisestä ja miehillä usein kumppanin puutteesta. Vapaaehtoisen lapsettomuuden suosio ei ole hirveästi muuttunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän