Aloitin juuri betasalpaajalääkityksen
Viikonloppuna tulossa sukulaisen juhlat. Uskaltaako betasalpaajan kanssa juoda lasillisen alkoholia?
Kommentit (8)
Ei kannata. Etenkin jos ei vielä tiedä tarkkaan miten lääkkeet vaikuttaa. Minulla esim pulssi tippui todella paljon enemmän kun join alkoholia, eli ekasta kerrasta ambulanssilla sairaalaan.
Ei sitä betasalpaajaa kannata syödä etukäteen vaan otat lääkityksen viikonloppuna ennen juhlia, se ei auta tilannetta mitenkään jos niitä nyt syöt ja niiden kanssa ei pidä juoda alkoholia.
ajattelin kyllä vetää kännit mutta ei kai sitä sitten uskalla. Taidan lopettaa lääkityksen jos ei edes alkoholia voi juoda. Ap
Sekoitin betasalpaajan bentsoihin, eli bentosjen kanssa ei voi juoda mutta betasalpaajan kanssa ei pitäisi olla ongelmia. Toki riippuu siitäkin kuinka paljon molempia vedät kitusiin.
Söin aikoinaan beetasalpaajaa migreenin ehkäisyyn, eikä sillä ollut mitään vaikutusta alkoholin kanssa. Toki ihmiset ovat erilaisia, joten kannattaa kuunnella omaa kehoaan.
Syön beetasalpaajaa sykkeen alentamiseksi. Ei maistu alkoholi tulee rytmihäiriöitä
En suosittele alkoholia
No betasalpaajpillereitä en kyllä alkoholilla alas kulauttaisi :) Mutta siis joo, riippuu mitä betasalpaajaa käytät, osan kanssa pitää olla erityisvarovainen ja osan kanssa sitten vaan "varovainen". Itsellä bisoprololi ja vaikka aika isoa annosta joudunkin käyttämään pysyvään eteisvärinään, niin kyllä juhlissa voi nauttia alkoholia...tietty taas jotain rajaa tässäkin. Mutta jos olet vasta aloittanut, niin ehkä kannattaa antaa ensin elimistön tottua asiaan ja sitten vasta kokeilla...
Hyvin uskaltaa. Ne ovat todella kesyjä lääkkeitä, joita voi huoletta napsia. Juuri millään muulla lääkkeellä ei ole yhtä vähän sivuvaikutuksia. Ainoa, mitä olen itse huomannut, on se, että heti pillerin ottamisen jälkeen ei kannata lähteä lenkille. Tuntuu hullulta, kun koettaa juosta, mutta syke ei nouse ja vauhti ei vain kiihdy. Ihan kuin olisi jarru päällä.