Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/7848d89c-bf1a-4d02-9c73-e6b4f1ae88a2

Miten on sähköautoilijat kesälomareissut menneet noin niin kuin omasta mielestänne? :)

"Sähköautoilusta on hauskuus kaukana, jos pitää jännittää virran loppumista eivätkä latauspisteet edes toimi, kirjoittaa autotoimittaja Pentti J. Rönkkö."

  • ylös 16
  • alas 1

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Perheen ykkösautolla joka on bensa, sillä sujuneet kesälomareissut. Rehellisesti sanoen, ei tulisi mieleenkään lähteä meidän kakkosautolla joka sähkö, kesälomareissulle.

Vierailija

Ei kai niillä kannata ajaa kuin kaupunkiajoa. Ehkä kesällä voi ajaa pidemmällekin kun pakkanen ei syö akkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vähän kun osaa ennakoida ja suunnitella, niin hyvin pärjää ihan ilman stressiä. Useampi tauko toki, mutta mihin sitä lomalla kiire on.

  • ylös 2
  • alas 14
Vierailija

Kannattaa ottaa peräkärry mukaan ja siihen aggretaatti käymään joka lataa sitä sähköautoa jatkuvasti kun ajaa. Hyvää ja ympäristöystävällistä matkaa!

Vierailija

Näillä toimittajilla on joku intressi suunnitella ja toteuttaa sähköautomatkansa mahdollisimman typerästi.

Ajaa motarilla 120iä ja on sitten aidosti ihmeissään että ajokilometrejä onkin vähemmän jäljellä kuin mitä oletti.

Ei niitä kilometrejä 120 vauhdille ilmoiteta.

Olisi ajanut 110 tietä 80iä.

  • ylös 2
  • alas 18
Vierailija

Vituttaa pysähtyä huoltsikalle missä vain 2 latauspaikkaa ja molempiin 3-5 auton jono. 3 tunnin huoltoasemapysähdys ei paljon naurata.

  • ylös 19
  • alas 2
Vierailija

Mä ajan Teslalla edestakaisin Tampere - Turku - Tampere ilman lataamista. Ei ongelmia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Näillä toimittajilla on joku intressi suunnitella ja toteuttaa sähköautomatkansa mahdollisimman typerästi.

Ajaa motarilla 120iä ja on sitten aidosti ihmeissään että ajokilometrejä onkin vähemmän jäljellä kuin mitä oletti.

Ei niitä kilometrejä 120 vauhdille ilmoiteta.

Olisi ajanut 110 tietä 80iä.


110-tiellähän niitä latauspisteitä riittääkin... Matkakin taitaa olla pitempi.

Brummm...brummm...tööt...tööt...

Entäs diisselimese ja vaipat jalassa kovaa ajoa Kuusamoon -20 ˚C yötä päivää joka päivä koska.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä toimittajilla on joku intressi suunnitella ja toteuttaa sähköautomatkansa mahdollisimman typerästi.

Ajaa motarilla 120iä ja on sitten aidosti ihmeissään että ajokilometrejä onkin vähemmän jäljellä kuin mitä oletti.

Ei niitä kilometrejä 120 vauhdille ilmoiteta.

Olisi ajanut 110 tietä 80iä.


110-tiellähän niitä latauspisteitä riittääkin... Matkakin taitaa olla pitempi.

110 varrella on Lahnajärvi ja siitä ei ole pitkä matka myös Piihoviin. Katso karttaa ennenkuin tulet länkyttämään. Matka ei ole olennaisesti pidempi mutta kWh/km kulutus putoaa radikaalisti kun vauhdin pudottaa 120sta 80iin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vituttaa pysähtyä huoltsikalle missä vain 2 latauspaikkaa ja molempiin 3-5 auton jono. 3 tunnin huoltoasemapysähdys ei paljon naurata.

En oo ikinä nähnyt huoltsikoilla jonoa latauspisteille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Näillä toimittajilla on joku intressi suunnitella ja toteuttaa sähköautomatkansa mahdollisimman typerästi.

Ajaa motarilla 120iä ja on sitten aidosti ihmeissään että ajokilometrejä onkin vähemmän jäljellä kuin mitä oletti.

Ei niitä kilometrejä 120 vauhdille ilmoiteta.

Olisi ajanut 110 tietä 80iä.

Oletko tosiaan noin pohjattoman typerä? Eihän kukaan halua paskan auton surkean tekniikan takai kitkutusreittejä rueta ajamaan. Totta kai pitää ajaa testi sitä tietä, mitä ajaisi normaalistikin. 

Vierailija

Ihan ookoo, ajoin 400km yhteen suuntaan, pidin lounastauon välissä, latasin sitten mökillä auton ennen lähtöä takaisin. Olisin pitänyt lounastauon myös bensa-autolla. 

Vierailija

Latauspisteitä pitää tulevaisuudessa olla tuhansia. Ja niissä jokaisella pitää olla auton kokoinen parkkipaikka. Näkisin jälkimmäisen erittäin suurena ongelmana esim Helsingissä jossa tonttien hinta on....

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan ookoo, ajoin 400km yhteen suuntaan, pidin lounastauon välissä, latasin sitten mökillä auton ennen lähtöä takaisin. Olisin pitänyt lounastauon myös bensa-autolla. 

Niin ja kulut oli noin 8€ per suunta, ei mikään mahdoton hinta maksaa mökille menosta. 

Vierailija

Onneksi miljardöörien avaruusmatkailu hyödyttää koko maapalloa eikä tuota yhtään co2-päästöjä.

Vierailija

Brummm...brummm...tööt...tööt... kirjoitti:
Entäs diisselimese ja vaipat jalassa kovaa ajoa Kuusamoon -20 ˚C yötä päivää joka päivä koska.

Liimanhaistelun sumentamilla aivoilla vaikea ymmärtää, että patteriauton ongelma ei ole se, ettei sillä pääse talvella pysähtymättä Kuusamoon, vaan se, ettei sillä pääse rangen ilmoittamaa matkaa kesällä, eikä talvella eikä koskaan.  Talvella  300 km range on käytännössä 100 km, sekin loppumatkasta ilman lämmitystä 60 km nopeudella.

  • ylös 12
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vähän kun osaa ennakoida ja suunnitella, niin hyvin pärjää ihan ilman stressiä. Useampi tauko toki, mutta mihin sitä lomalla kiire on.

No se tien päällä oleminen ei varsinaisesti ole lomalla ykkösprioriteetti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän kun osaa ennakoida ja suunnitella, niin hyvin pärjää ihan ilman stressiä. Useampi tauko toki, mutta mihin sitä lomalla kiire on.

No se tien päällä oleminen ei varsinaisesti ole lomalla ykkösprioriteetti.

No sit ei varmaan kannata lähteä pitkää matkaa ajamaan, eikö niin? Jos nyt sit 10 tunnin sijaan menee 11, niin onpa kauheeta.

Sivut

Sisältö jatkuu mainoksen alla