Sain elämäni takaisin kun kohtu poistettiin!
En meinaa uskoa kuinka paljon elämänlaatuni on noussut. Ei kipuja, ei anemiaa, ei aivan jatkuvaa vuotoa (viimeisenä vuonna kohdun kanssa yhteensä 23 vuodotonta päivää), ei sidettä housuissa hiostamassa 24/7.
Oon saanut veriarvoni, seksielämäni ja elämänhaluni takaisin.
7 vuotta siinä meni et ekan kerran pyysin kohdunpoistoa, mutta kokeiltava oli kaikki hirmonihirvitykset, pillerit ja kierukat. Vasta se, että melkein kuolin vuotamalla kuiviin, johti leikkaukseen.
Kommentit (32)
Hieno juttu! Se onkin aikamoinen kiusankappale. Kokonaista viikon saat olla oma itsesi kuukaudessa ja muuten menee koko elämä sen ehdoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ok boomer
Taitaa kuule kaikki elossa olevat boomerit olla jo tukevasti menopaussin tuolla puolen, arvon idioottilapsi
Vierailija kirjoitti:
Oliko sulla myoomia?
Oli. Niitä vaan ei jostain syystä useissa ultrissa ja kohdun tähystyksessä löytynyt, leikkauksessa kuitenkin kaksi massiivista.
Lisäksi endometrioosi.
Oi kuinka ihanaa. Mä en saa millään vaikka ikää 48v ja valtavan runsaat kuukautiset. Caprilonia vaan syön ja jatkuvasta anemiasta kärsin.
Vierailija kirjoitti:
Oi kuinka ihanaa. Mä en saa millään vaikka ikää 48v ja valtavan runsaat kuukautiset. Caprilonia vaan syön ja jatkuvasta anemiasta kärsin.
Tsemppiä sullekin! Käsittämätöntä miten tän asian kanssa joutuu naiset kärsimään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok boomer
Taitaa kuule kaikki elossa olevat boomerit olla jo tukevasti menopaussin tuolla puolen, arvon idioottilapsi
Jep, mun äiti on ihan viimeistä boomer-vuosiluokkaa, ja hänenkin vaihdevuosistaan alkaa olla 15v aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha olet?
41
Miten vaikutti seksielämään? Mulla olisi poisto edessä mutta olen lukenut liikaa kauhukertomuksia, että seksi ei tunnu enää miltään ei naisesta eikä miehestä.
Niin olen alkanut miettiä että perunko leikkauksen☹️
Vierailija kirjoitti:
Miten vaikutti seksielämään? Mulla olisi poisto edessä mutta olen lukenut liikaa kauhukertomuksia, että seksi ei tunnu enää miltään ei naisesta eikä miehestä.
Niin olen alkanut miettiä että perunko leikkauksen☹️
Pelkästään positiivisesti kun en koko aikaa vuoda! Tunto täysin ennallaan.
Oikeasti? Entä miehestä? Kun kirjottavat ettei tunnu miltään
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa mieheen ihan yhtä paljon mitä umpilisäkkeen poisto naiselta.
Vierailija kirjoitti:
Sitä varmaan pitäisi kysyä mieheltä, mulle sanonut että samalta tuntuu kun ennenkin.
Enkä tajua miksi hänen tuntemuksiinsa vaikuttaiskaan.
Hieno juttu! Minulla on aina olleet kivuliaat ja runsaat kuukautiset, lasten syntymän jälkeen vain pahenivat. Veriarvot olleet päin prinkkalaa varmaan koko elämäni.
Olen 40 ja muutama vuosi sitten kuukautisten aikana luulin oikeasti kuolevani verenhukkaan. Olen pyytänyt kohdunpoistoa mutta siellä on kuulemma kiinnikkeitä ettei kannata alkaa leikkaamaan.
3 vuotta sitten laitettiin hormonikierukka ja siitä lähtien olen kulkenut side housuissa. Eli enää ei tule niin paljoa vuotoa kerralla mutta sitä tiputtelee koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä varmaan pitäisi kysyä mieheltä, mulle sanonut että samalta tuntuu kun ennenkin.
Enkä tajua miksi hänen tuntemuksiinsa vaikuttaiskaan.
Kuulostaa epäuskottavalta. Voinko tulla kokeilemaan?
Miten leikkaus ja toipuminen leikkauksesta sujui ?
Kirjoittavat että on kun tulpatonta mopoa ajaisi, että on ikään kuin tyhjää kun kohtu ei ole vastassa
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu! Minulla on aina olleet kivuliaat ja runsaat kuukautiset, lasten syntymän jälkeen vain pahenivat. Veriarvot olleet päin prinkkalaa varmaan koko elämäni.
Olen 40 ja muutama vuosi sitten kuukautisten aikana luulin oikeasti kuolevani verenhukkaan. Olen pyytänyt kohdunpoistoa mutta siellä on kuulemma kiinnikkeitä ettei kannata alkaa leikkaamaan.
3 vuotta sitten laitettiin hormonikierukka ja siitä lähtien olen kulkenut side housuissa. Eli enää ei tule niin paljoa vuotoa kerralla mutta sitä tiputtelee koko ajan.
Mulla oli hormonikierukka viimeisen vuoden ajan. Ja vuosin siis ihan koko aika ja viimeiset 2-3kk suht runsaasti. Halusin sen pois, koska aiheutti myös kipuja. Kierukan poiston jälkeen vuosin järkyttäviä hyytymiä, veriarvot romahti ja jouduin sairaalaan päivystyksellisesti osastolle ja veritankkaukseen. Sit alkoi pyörät pyöriä ja pääsinkin nopealla aikataululla poistoleikkaukseen.
Oliko sulla myoomia?