Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajan työ, löytyykö kevyttä päivätyötä mistään?

Vierailija
29.07.2014 |

Eli harkitsen sairaanhoitajan opintoja, koska työtilanne alalla on niin hyvä. Mutta en pysty 3-vuorotyöhön. Aamu-ilta tai päivystys joskus HARVOIN ei ole ehdoton ei, vaikka paras olisi ihan päivätyö. En myöskään halua vaihtaa vaippoja (tiedän että harjoittelussa joutuu). Onko olemassa työpaikkoja, missä työ ei olisi fyysisesti kovin kuormittavaa ja missä sairaanhoitajat eivät vaihda vaippoja? Eli kannattaako pyrkiä alalle?

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:42"]Terveyskeskus vastaanotolle töihin! Parasta työtä ikinä. Sairaslomien kirjoittelua, tikkien poistoa, haavan hoitoa ja välillä ensiavussa oloa.

[/quote]

Tätä on mun työ :) 8-16 maanantaista perjantaihin

Vierailija
42/92 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:42"]Terveyskeskus vastaanotolle töihin! Parasta työtä ikinä. Sairaslomien kirjoittelua, tikkien poistoa, haavan hoitoa ja välillä ensiavussa oloa.

[/quote]

[/quote]

Ja toisinaan 10-18

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en näe itseäni röntgenhoitajana yms, enkä myöskään terkkarina enkä mielenterveyspuolella. Leikkaussali kuulostaa kiinnostavalta, mutta onko työpaikkoja riittävästi?

Valottakaa vähän millaista on työskentely poliklinikalla?

ap

Vierailija
44/92 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veripalvelu?

Vierailija
45/92 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut että terveyskeskukset olisivat ihan kamalia paikkoja, juoppoja yms. Olen tainnut erehtyä?

ap

Vierailija
46/92 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitajille ei ole niin hyvin töitä kuin sairaanhoitajille. Suurin osa omistakin opiskelukavereista, siis terkkareista työskentelee sairaanhoitajina.

Vierailija
47/92 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:49"]

Veripalvelu?

[/quote]

Onko se pelkkää neulan työntämistä suoneen vai pääseekö tekemään muutakin?

Vierailija
48/92 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkariksi myös suosittelen lukemaan. Saat myös sh pätevyyden, mutta terkkarina varmasti päivätyön. Pelkästään sairaanhoitajana voi olla vaikea saada päivätyötä, sillä moni muukin haluaa. Toisaalta taas terveydenhoitajana olet ihan yhtä pätevä hakemaan myös sh töitä, bonarina myös th töitä.

Eikö ap itse käytä terveyskeskusta? Ihan meitä tavallisia ihmisiä siellä käy. Minä olen viittä vaille valmis terkka. Kätilö piti tulla mutta kolmivuorotyö ei sovi vaihdoin. 

Vierailija
49/92 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:40"]

Olen sh kotihoidossa ja tykkään työstäni tosi paljon. Olin aiemmin vuodeosastolla ja nyt pääsen paljon helpommalla kuin entisessä työpaikassa. Muita vaihtoehtoja on mm. psykiatrinen puoli, poliklinikat ja leikkaussalit.

[/quote]

Voi ei.. itse olen työskennellyt pitkään päivystyspoliklinikalla ja leikkausosastolla. En voi kyllä mitenkään sanoa työn olevan kevyttä päivätyötä. Kaikkea muuta.

[/quote]

Joutuuko siinä tekemään paljon nostoja tms fyysisesti raskasta? Vai tarkoititko henkisesti raskasta?

ap

Vierailija
50/92 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:53"]

Terkkariksi myös suosittelen lukemaan. Saat myös sh pätevyyden, mutta terkkarina varmasti päivätyön. Pelkästään sairaanhoitajana voi olla vaikea saada päivätyötä, sillä moni muukin haluaa. Toisaalta taas terveydenhoitajana olet ihan yhtä pätevä hakemaan myös sh töitä, bonarina myös th töitä.

Eikö ap itse käytä terveyskeskusta? Ihan meitä tavallisia ihmisiä siellä käy. Minä olen viittä vaille valmis terkka. Kätilö piti tulla mutta kolmivuorotyö ei sovi vaihdoin. 

[/quote]

Todella harvoin nykyään, kun on niin toimiva työterveyshuolto (ainoa hyvä asia nykyisessä työssä). Vaihteleekohan tuo paljon alueittain, millaista porukkaa käy?

ap

Vierailija
51/92 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkin löytyy. Rtg-hoitaja on juuri hoitaja, joka ei pahemmin eritteisiin koske ja paljolti työ on päivätyötä. Toki sekin raskasta, jos sädettelet jotain syöpäpotilaita jne., mutta ei likaista eikä usein fyysisesti raskastakaan.

Terkkari on ylivoimainen. Voit työskennellä neuvolassa, kouluterveydenhuollossa, työterkkarina, terveyskeskuksessa tai sitten voit mennä sinne kolmivuoroon sairaanhoitajan vakanssille, kun on automaattisesti sh:n oikeudet.

Tänään viimeksi tapasin päivätyötä tekevän sairaanhoitajan. Tekee siistissä toimistossa, fyysisesti kevyitä mittaustöitä lääkärikäynnin pohjaksi. Yksi toinen sh työskentelee silmäpolilla lähinnä täyttämässä esitietolomakkeita jne. Yllättävän moni sh tekee suhteellisen kiireetöntä, kevyttä toimistotyötä!

Vierailija
52/92 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:42"]Terveyskeskus vastaanotolle töihin! Parasta työtä ikinä. Sairaslomien kirjoittelua, tikkien poistoa, haavan hoitoa ja välillä ensiavussa oloa.

[/quote]

[/quote]

Ja toisinaan 10-18

[/quote]

Varaudu siihen, että tulevaisuudessa terveysasemat palvelevat myös iltaisin

Vierailija
53/92 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan pikkuhiljaa lämmetä noille terkkariopinnoille vaikka leikkaussalikin kiinnostaa vielä :-)

ap

Vierailija
54/92 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku, mikä on pohjakoulutusvaatimuksena Metropolian aikuislinjalla? Yritin löytää itse, mutta tuolla puhutaan vain "lähihoitajatutkinnon" ja "muun" tutkinnon suorittaneista. Mikähän se "muu" tutkinto on?

http://opinto-opas.metropolia.fi/fileadmin/user_upload/Fi/Kaytanto/Uudelle-opiskelijalle/AMK-tutkinnot_aikuiskoulutuksena/Sote/kevat_2014/SH_AKO.tiedote.Syksy_2014_docx.pdf

ap

Vierailija
55/92 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. lasten allergiahoitajan työ vaikuttaa aika mukavalle.

Vierailija
56/92 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:51"]

Terveydenhoitajille ei ole niin hyvin töitä kuin sairaanhoitajille. Suurin osa omistakin opiskelukavereista, siis terkkareista työskentelee sairaanhoitajina

Riippuu missäpäin asustelee. pks työtilanne ihan hyvä.

Vierailija
57/92 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En myöskään halua vaihtaa vaippoja"

Okei, suoraan sanottuna en usko sinun olevan hoitoalalle sopiva. Eihän kukaan tietenkään halua käsitellä ulosteisia vaippoja jos niitä voi olla käsittelemättä, sen ymmärrän, mutta jos pelkäät vaipanvaihtoja tai ajatus niistä kuvottaa niin hakeudu muualle.
En haluaisi kaltaistasi työkaveria tai ohjattavaa opiskelijaa.

Vierailija
58/92 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaussalissa työskentely ei muuten ole mitään kevyttä siistiä sisätyötä vaan aika hektistä ja vastuullista, paikasta riippuen fyysistäkin. Ja kolmivuototyötä ainakin itselläni.

Vierailija
59/92 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkareilla on huonosti töitä, jossain peräkylillä eniten tarvetta. Tulisit luultavasti siis työllistymään sairaanhoitajaksi perusterveydenhuollon puolelle esim. terveyskeskuksen vuodeosastolle = vanhuksia kakkavaippoineen. Erikoissairaanhoitoon on turha th-tutkinnolla edes tähdätä, nykyään sairaanhoitopiirit arvostavat suuntaavia opintoja niin paljon.

Vierailija
60/92 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 17:00"]

"En myöskään halua vaihtaa vaippoja"

Okei, suoraan sanottuna en usko sinun olevan hoitoalalle sopiva. Eihän kukaan tietenkään halua käsitellä ulosteisia vaippoja jos niitä voi olla käsittelemättä, sen ymmärrän, mutta jos pelkäät vaipanvaihtoja tai ajatus niistä kuvottaa niin hakeudu muualle.
En haluaisi kaltaistasi työkaveria tai ohjattavaa opiskelijaa.

[/quote]

Voitko vähän perustella, miksi juuri tuo vaipanvaihto on kynnyskysymys? Suoraan sanottuna olen luullut että ainakin isoimmissa paikoissa vaipat ovat yleensä lähihoitajien työtä ja sairaanhoitajilla on muíta tehtäviä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan