Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajan työ, löytyykö kevyttä päivätyötä mistään?

Vierailija
29.07.2014 |

Eli harkitsen sairaanhoitajan opintoja, koska työtilanne alalla on niin hyvä. Mutta en pysty 3-vuorotyöhön. Aamu-ilta tai päivystys joskus HARVOIN ei ole ehdoton ei, vaikka paras olisi ihan päivätyö. En myöskään halua vaihtaa vaippoja (tiedän että harjoittelussa joutuu). Onko olemassa työpaikkoja, missä työ ei olisi fyysisesti kovin kuormittavaa ja missä sairaanhoitajat eivät vaihda vaippoja? Eli kannattaako pyrkiä alalle?

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluterkkari, työterveyshoitaja... Mutta suosittelen keksimään jtn muuta

Vierailija
22/92 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:22"]Taisipa olla muuten enemmän noira toiveita.

1. Ei vaippoja

2. Ei mielenterveys- tai päihdetyötä

3. Päivätyö

4. Ei fyysistä työtä.

5. Terveyskeskus ei käynyt kun siellä on juoppoja

Eli eipä tosiaan niitä paikkoja jää, koska jotain noista on aina. Selvittele vain rauhassa, mutta uskosit kun alan ammattilaiset yrittävät sanoa ettei välttämättä ole sun alas. Vaikutat kyllä niin kovapäiseltä, että taidan jättää tämän ketjun ja toivoa ettei töissä tavata.

[/quote]

kirjoitin että luulin terveyskeskusten olevan rankkaa juoppojen takia, mutta vastauksista ymmärsin olleeni väärässä. Mielenterveyspuoli ei ollut ehdoton ei, vaikken siitä innostunutkaan. Joku kuitenkin sanoi sen olevan raskasta 3-vuototyötä, joten se ei täytä noita toivomuksia (3 kpl) jotka minulla on.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:32"]Minulle tuli tästä keskustelusta deja vu -olo. Jokin aika sitten kyselin täällä hoitoalasta, omasta mielestäni aivan asiallisesti, ja sain kyllä joiltain vastaajilta aika aggressiivisia kommentteja. Juuri samoja "jos et kestä siivota kakkoja, älä tule alalle" -juttuja  siitä huolimatta että EN maininnut sanaakaan eritteistä eivätkä ne minulle olisi olleet mikään ongelma.(Olen ollut ennenkin tekemisissä ties minkä eritteiden kanssa.) Se oli jotenkin huvittavaa. Epäilemättä hoitoalalla on paljon hyviä, työhönsä sopivia ihmisiä, mutta isossa ammattikunnassa näyttää olevan myös ihmisiä, joille oma ammattiylpeys tarkoittaa sitä että epäillään kenen tahansa muun sopivuutta alalle. Että "ei täällä kuulkaa kuka tahansa hienopieru pärjää, älkää luulkokaan!"

En vaihtanut hoitoalalle, koska omalla nykyisellä alallani tilanne muuttui ja minulla on nyt oikein hyvin töitä. Nykyisestä työstäni muuten usein myös kysellään hyvin tietämättömiä kysymyksiä. Minä vastaan niihin asiallisesti. Toki sitä kysyä saa. Siksihän sitä kysellään että ei vielä tiedetä.    

[/quote]

Luulen että osa on aggressiivisesti vastaavista pelkää kilpailua, ja varmaan parhaista työpaikoista onkin kova kilpailu.

ap

Vierailija
24/92 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, joten voi tulla toistoa. Itse olen päiväkirurgisella leikkausosastolla töissä ja pidän työtäni kevyenä fyysisesti ja useimmiten myös henkisesti. Ihan toimistotyöhön verrattavissa minusta, siistiä ja mukavaa. Ikinä ei tarvi vaihtaa vaippoja ja työajat on enintään viiteen heräämössä. Vaihtelua on paljon enemmän kuin monessa toimistohommassa, en haluaisi katsoa tietokonetta kaiken päivää. Sosiaalinen täytyy olla, koska on tiimityötä ja potilaat pitää huomioida ja heidän kanssaan toimia, mutta likaisesta työstä pitäminen ei ole välttämätöntä. Vaikka muut tuntuvat niin ajattelevankin.... Eivät vain tiedä miten mukavaa sh:n työkin voi olla:-)

Vierailija
25/92 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:51"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:32"]Minulle tuli tästä keskustelusta deja vu -olo. Jokin aika sitten kyselin täällä hoitoalasta, omasta mielestäni aivan asiallisesti, ja sain kyllä joiltain vastaajilta aika aggressiivisia kommentteja. Juuri samoja "jos et kestä siivota kakkoja, älä tule alalle" -juttuja  siitä huolimatta että EN maininnut sanaakaan eritteistä eivätkä ne minulle olisi olleet mikään ongelma.(Olen ollut ennenkin tekemisissä ties minkä eritteiden kanssa.) Se oli jotenkin huvittavaa. Epäilemättä hoitoalalla on paljon hyviä, työhönsä sopivia ihmisiä, mutta isossa ammattikunnassa näyttää olevan myös ihmisiä, joille oma ammattiylpeys tarkoittaa sitä että epäillään kenen tahansa muun sopivuutta alalle. Että "ei täällä kuulkaa kuka tahansa hienopieru pärjää, älkää luulkokaan!"

En vaihtanut hoitoalalle, koska omalla nykyisellä alallani tilanne muuttui ja minulla on nyt oikein hyvin töitä. Nykyisestä työstäni muuten usein myös kysellään hyvin tietämättömiä kysymyksiä. Minä vastaan niihin asiallisesti. Toki sitä kysyä saa. Siksihän sitä kysellään että ei vielä tiedetä.    

[/quote]

Luulen että osa on aggressiivisesti vastaavista pelkää kilpailua, ja varmaan parhaista työpaikoista onkin kova kilpailu.

ap

[/quote]

Veikkaan, että kilpailua ei tule.... Käy koulut ja hanki pätevyys. Palaa takaisin tosimaailmaan ja karsi vaatimuksistasi. Niin moni muu on valmis tekemään oikeita töitä sanelematta itse ehtoja :)

Vierailija
26/92 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap!

Mulla on perheessä monta tällä alalla. He ovat vakuuttaneet, että kakkaan tottuu kyllä. Sitä pestään parhaimmillaan asiakkaasta, tavaroista ja katosta, mutta siihen tottuu kyllä.

Toinen ongelma jota et ole ehkä huomannut, on kuulosi. Tiedän kokemuksesta, että hoitoalalla kuulosta voi olla niin hyötyä kuin haittaa. Ei turvauduta samalla tavalla pelkästään kuuloon vaan muihinkin aisteihin.

Jos kuulosi on niin huono, että keskustelu monen ihmisen kanssa on vaikeaa, voi kuulosta olla haittaa. Sitkeys voi kyllä auttaa ongelman yli.

Työterveys ynnä muu joita sinulle on ehdotettu, ovat hyviä vaihtoehtoja. Suosittelisin, että tutustut eri paikkoihin työharjoitteluiden kautta. Shkoulutus on varmasti aina hyödyllinen - töitä löytyy kyllä, kunhan on valmis tekemään raskaampaakin työtä.

Onnea matkaan!

Vierailija
27/92 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä haluatko todella tälle alalle, työ on tosiaan pitkälti kolmivuorotyötä. Yritän nyt vaihtaa päivätyöhön, kolmen vuoron tekeminen on minulle liian raskasta, koskaan ei oikein kerkee palautua..pahimmillaan olen tehnyt töitä jopa 8 päivää putkeen. Ja joo, se on ihan laillista.Päivätyöt on vaan kiven alla, moni haluaisi sinne siistiin sisätyöhön 8-16. Saa nähä löytyykö, alanvaihto on jokatapauksessa edessä..mutta ennen sitä pitäs vielä jonkun aikaa kitkutella tällä.

T:sh

Vierailija
28/92 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olis diabeteshoitaja. Päivätyötä, potilaat kohdataan keskustellen kasvokkain tai puhelimessa. Siistiä on. Vaatii kyllä ihmisten kanssa toimeentulemista. Voi päästä töihi lapsien tai aikuisten kanssa. Diabeetikoita Suomessa riittää!

Vierailija
29/92 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkirurgia.

Vierailija
30/92 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:14"]

Hei ap!

Mulla on perheessä monta tällä alalla. He ovat vakuuttaneet, että kakkaan tottuu kyllä. Sitä pestään parhaimmillaan asiakkaasta, tavaroista ja katosta, mutta siihen tottuu kyllä.

Toinen ongelma jota et ole ehkä huomannut, on kuulosi. Tiedän kokemuksesta, että hoitoalalla kuulosta voi olla niin hyötyä kuin haittaa. Ei turvauduta samalla tavalla pelkästään kuuloon vaan muihinkin aisteihin.

Jos kuulosi on niin huono, että keskustelu monen ihmisen kanssa on vaikeaa, voi kuulosta olla haittaa. Sitkeys voi kyllä auttaa ongelman yli.

Työterveys ynnä muu joita sinulle on ehdotettu, ovat hyviä vaihtoehtoja. Suosittelisin, että tutustut eri paikkoihin työharjoitteluiden kautta. Shkoulutus on varmasti aina hyödyllinen - töitä löytyy kyllä, kunhan on valmis tekemään raskaampaakin työtä.

Onnea matkaan!

[/quote]

Kiitos tsempeistä! :-)

Täytyy vielä miettiä eri vaihtoehtoja ja tutkia koulutustarjontaakin uudelleen. Kuulo voi tosiaan nousta kynnyskysymykseksi paikoissa joissa pitäisi ymmärtää puhetta taustamelunkin yli.

ap

Vierailija
31/92 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:37"]

Eli harkitsen sairaanhoitajan opintoja, koska työtilanne alalla on niin hyvä. Mutta en pysty 3-vuorotyöhön. Aamu-ilta tai päivystys joskus HARVOIN ei ole ehdoton ei, vaikka paras olisi ihan päivätyö. En myöskään halua vaihtaa vaippoja (tiedän että harjoittelussa joutuu). Onko olemassa työpaikkoja, missä työ ei olisi fyysisesti kovin kuormittavaa ja missä sairaanhoitajat eivät vaihda vaippoja? Eli kannattaako pyrkiä alalle?

[/quote]

No käviskös vaikka röntgenhoitajan, labrahoitajan (bioanalyytikko) tai toimintaterapeutin koulutus?

Vierailija
32/92 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla kriteereillä on pyrkisi. Jos pyrit, hakeudu esim mielenterveyspuolelle, jossa voi siististi vastaanotolla keskustella. 

Vierailija
33/92 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sh kotihoidossa ja tykkään työstäni tosi paljon. Olin aiemmin vuodeosastolla ja nyt pääsen paljon helpommalla kuin entisessä työpaikassa. Muita vaihtoehtoja on mm. psykiatrinen puoli, poliklinikat ja leikkaussalit.

Vierailija
34/92 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykiatria-ja päihdepoliklinikoilla, siistiä sisätyötä päivävuorossa.

Vierailija
35/92 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä päivätyö on sellaista, mihin vaaditaan kokemusta(poliklinikalla työskentely). noilla sinun ehdoillasi hakisin jonnekkin muualle kuin sairaanhoitajaksi. miten ois vaikka sossu tai terkka, jos kuitenkin sote-ala kiinnostaa?

Vierailija
36/92 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyssh, kuulemma rentoa työtä.

Vierailija
37/92 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskus vastaanotolle töihin! Parasta työtä ikinä. Sairaslomien kirjoittelua, tikkien poistoa, haavan hoitoa ja välillä ensiavussa oloa.

Vierailija
38/92 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrian pkl:lla voi tehdä päivätyötä, mutta kevyeksi sitä ei voi luvata.

Vierailija
39/92 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että ryhdyt terveydenhoitajaksi

Vierailija
40/92 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:40"]

Olen sh kotihoidossa ja tykkään työstäni tosi paljon. Olin aiemmin vuodeosastolla ja nyt pääsen paljon helpommalla kuin entisessä työpaikassa. Muita vaihtoehtoja on mm. psykiatrinen puoli, poliklinikat ja leikkaussalit.

[/quote]

Voi ei.. itse olen työskennellyt pitkään päivystyspoliklinikalla ja leikkausosastolla. En voi kyllä mitenkään sanoa työn olevan kevyttä päivätyötä. Kaikkea muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi