Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä töihin: jalka paketissa, saako esim. Kelasta tukea?

Anonyymi69
21.07.2021 |

Mun jalka tulee olemaan paketissa+kepit useamman kuukauden. Miten ihmeessä pääsen töihin, kun en pysty ajamaan? Bussi ei onnistu ja olen yh eli ei ketään joka voisi auttaa joka päivä töihin. Onneksi lapset jo sen verran isoja, että pääsevät itse esim. kouluun, kun se taas alkaa. Saako esim. Kelasta tukea taksiin?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ollut kaikki raajat yksitellen moneen kertaan paketissa, ei ole estänyt edes manuaalivaihteisella autolla ajamista. Töihin mennyt joka kerta heti kun raaja on saatu kipsattua.

Olet ollut melkoinen riski liikenteessä ja vaarantanut muiden turvallisuuden. Ajo-oikeus olisi välittömästi lähtenyt, jos poliisi olisi nähnyt.

Minulla oli käsi paketissa ja lääkäri kielsi autolla ajon, vedoten muiden muiden turvallisuuteen liikenteessä ja oman terveyteeni, koska onhan selvää, paraneminen tapahtuu nopeammin, kun ei tarvitse rasittaa raajoja.

Ja ap. saat sairaslomaa, koska et ole työkykyinen ja riski työtapaturmaan työssä suuri ja jos on kipsattu, miten raaja voi toipua ja parantua, jos siinä on rasitusta.

Ja Kela ei korvaa työmatkoa, vaan taksikyydin kotiin kipsauksen jälkeen. Ja unohda se autoilu kipsien ajaksi, muuten joku voi menettää hengensä liikenteessä sinun takia.

Vierailija
22/41 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko miehesi kuljettaa sut töihin, jos ei ole, niin joku muu sun autolla, annat autos käyttöön hänelle siksi aikaa, tai maksat työkaverille että kuljettaa työmatkat? Entäs bussi+ taksiyhdistelmä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkin asiaa tarkemmin, tuota aiemmin mainitsemaani ns. taksikorttia voi hakea kunnan vammaispalvelulta.

Kiitos neuvosta, selvitään asiaa. Ap.

Vierailija
24/41 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa vanhemmille tai kavereille et kuljettaa sut töihin.

Vierailija
25/41 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen erittäin pettynyt tähän ketjuun. Luulin saavani hyviä neuvoja ja tukea vaikeaan tilanteeseeni niin mitä saan? Veetuilua ja syyllistämistä. Loppukesästä piti avioitukain mutta eihän siitäkään nyt mitään tule. 

Ap

Vierailija
26/41 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen erittäin pettynyt tähän ketjuun. Luulin saavani hyviä neuvoja ja tukea vaikeaan tilanteeseeni niin mitä saan? Veetuilua ja syyllistämistä. Loppukesästä piti avioitukain mutta eihän siitäkään nyt mitään tule. 

Ap

älä esiinny minuna. Mieheni rakastaa minua ja ollaan onnellisesti naimisissa. On jo seitsemän lastakin. Jään pois töistä. ei kai tässä muutakaan voi

Vierailija
27/41 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako tiedustella, tapahtuiko tämä humalassa kun kesällä ei ole edes liukasta.

Pelissä eli urheilukentältä haettiin ambulanssiin. 0 promillea, auto jäi parkkipaikalle. Ap.

Seuran tai oma urheiluvakuutus voisi auttaa. Kysyppäs seuraltasi. Kyl niillä on se varmasti.

Vierailija
28/41 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, maksaisiko työnantaja taksin niille päiville, kun on pakko olla töissä ja etätyö ei onnistu. Edullisemmaksi se työnantajalle tulee kun sun sairasloman palkka. Toki on täysin työnantajakohtaista, mutta mun kaverilla murtui nilkka, lääkäri olis kirjoittanut sille saikkua, mutta kun niillä oli tiukka tilanne pahimpina heinäkuun viikkoina, kaveri tuli kipsin kanssa työhön työnantajan kustantamalla taksilla.  Hänen työssään etätyö ei ole vaihtoehto. 

Kela, kunnan vammaispalvelu eivät tässä auta, mutta soita tai kysy Omaverossa, mikä on verottajan kanta tilanteeseen?

Vierailija
29/41 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

älä esiinny minuna. Mieheni rakastaa minua ja ollaan onnellisesti naimisissa. On jo seitsemän lastakin. Jään pois töistä. ei kai tässä muutakaan voi

En ole kyllä avioliitossa. Onko pakko esiintyä minuna? Lopettakaa minut

ap (se oikea ap jolla on jalka kipsissä kun kaaduin humalassa portaissa)

Vierailija
30/41 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ollut kaikki raajat yksitellen moneen kertaan paketissa, ei ole estänyt edes manuaalivaihteisella autolla ajamista. Töihin mennyt joka kerta heti kun raaja on saatu kipsattua.

Siellä onkin oikea työnsankari ja vielä kuolinvuoteella tekee töitä. Eihän firma ja maailma pyöri ilman SINUA, kun olet mielestäsi korvaamaton, vaikka liikenteessä vaarannat muita tiellä liikkujia.

Mites vakuutus olisi korvannut, jos olisit ajanut kolarin?

Tässä hyvä esimerkki, millaisia tyyppejä pyörii liikenteessä.

Vierailija
31/41 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy, maksaisiko työnantaja taksin niille päiville, kun on pakko olla töissä ja etätyö ei onnistu. Edullisemmaksi se työnantajalle tulee kun sun sairasloman palkka. Toki on täysin työnantajakohtaista, mutta mun kaverilla murtui nilkka, lääkäri olis kirjoittanut sille saikkua, mutta kun niillä oli tiukka tilanne pahimpina heinäkuun viikkoina, kaveri tuli kipsin kanssa työhön työnantajan kustantamalla taksilla.  Hänen työssään etätyö ei ole vaihtoehto. 

Kela, kunnan vammaispalvelu eivät tässä auta, mutta soita tai kysy Omaverossa, mikä on verottajan kanta tilanteeseen?

Työnantaja ei korvaa taksia. Täytyy pärjätä muuten

Ap

Vierailija
32/41 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No jos sul on kihlakumppani, voisiko hän kuljettaa sut töihin autolla? Tai sun autolla? Menkää naimisiin, hän muuttaa sun luo ja kuskaa.

Vierailija
33/41 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No jos sul on kihlakumppani, voisiko hän kuljettaa sut töihin autolla? Tai sun autolla? Menkää naimisiin, hän muuttaa sun luo ja kuskaa.[/quote

Ei hänellä ole ajokorttia

Ap

Vierailija
34/41 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja ei korvaa taksia. Täytyy pärjätä muuten

Ap

Kysy työkavereilta kimppakyytimahdollisuutta bensakuluja/korvausta vastaan.  Kysy naapureilta / kaupunginosasi Facebookryhmässä, kimppakyytisivuilla. 

Vierailija
35/41 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vastaavassa tilanteessa kollega oli koko ajan sairaslomalla. Teki tietokonehommia, mutta ei myöskään päässyt kulkemaan. Tämä ennen koronaa. Sun vaihtoehdot taitaa olla etätyö tai sairasloma.

Vierailija
36/41 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Katselin ihan samaa, että toisella on sattunut onnettomuus ja yrittää siitä huolimatta kartoittaa erilaisia mahdollisuuksia saada työnsä hoidettua ja mammat sen kuin vittuilee ja syyllistää. Se on kovaa tuo kotiäidin elämä, kun noin kyynistyy.

Tsemppiä! Toivon, että paranet mahdollisilman pian ja hyvin, ja että työnantajasi on joustava ja mahdollistaa etätyöt!

Vierailija
37/41 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kirjoittelee nyt ties kuinka monta henkilöä aloittajana; niin kysyy kuin vastaakin. Kiitos neuvoista, lopetan omalta osaltani nyt🙂Aloittaja

Vierailija
38/41 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy onko työnantajalla vapaa-ajan tapaturmavakuutustietojen henkilökunnalle. Se vakuutus nimittäin korvaa myös taksimatkat työpaikalle. Tai jos et pääse töihin niin vakuutus maksaa sun palkan.

Jos ei ole vakuutusta niin järkevät vaihtoehdot sun tapauksessa ovat joko etätyö tai sairausloma.

Tsemppiä. Kyllä se siitä.

Vierailija
39/41 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä mieleen, vaikuttaako tapaturma kesälomaasi? Jos olet saikulla, voit jossain tapauksissa siirtää lomaa.

Vierailija
40/41 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset