Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saat viestiisi vastaukseksi vain "ok", niin mitä ajattelet siitä?

Vierailija
21.07.2021 |

Siis jos kerrot viestissäsi jonkin asian ja saat tuollaisen vastauksen, miten tulkitset sen?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laps vastaa noin jos on puheliaalla tuulella. Yleensä vastaa vaan  k

Vierailija
22/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

#naiset

#ylitulkinta

#hysteria

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä piristävää kuin valkoiset seinät

Vierailija
24/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kirjoitin läheiselle sukulaiselle vähän hätääntyneenä sairastuneeni pahasti, enkä ollut varma oliko kyseessä vaarallinen sairaus. Kuvailin ihmeissäni oireita. Vastaus "ok" oli silloin vähän jäätävä.

Kuka kertoo tällaisia asioita viestissä?

Vierailija
25/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten pidän siitä ja olen helpottunut, että keskustelu loppui, ei tarvitse enää näpytellä mitään vastausta, eikä tarvinnut itse yrittää lopettaa keskustelua

Vierailija
26/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus kirjoitin läheiselle sukulaiselle vähän hätääntyneenä sairastuneeni pahasti, enkä ollut varma oliko kyseessä vaarallinen sairaus. Kuvailin ihmeissäni oireita. Vastaus "ok" oli silloin vähän jäätävä.

Noh, minä.

Ja monet tuntemani ihmiset. Emme tykkää puhua puhelimessa ja etenkin korona-aikaan emme näe usein.

Vierailija
27/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia on lyhyt ja neutraali niin ok on ok.

Isommat ja hieman monimutkaisemmat soitan mieluummin. Jos on esimerkiksi eri vaihtoehtoja tai kysyn mielipidettä tms.

Soittamalla selviää usein kerralla.

Lemmenviestit yms. sitten asia erikseen, niihin ok on ehkä liian lyhyt tai tunteeton.

Vierailija
28/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin voisin kertoa, koska 90 % yhteydenpidostani ystäviini on tapahtunut viestien välityksellä näin korona-aikana. En koskaan soittele kenellekään.

Vierailija
29/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, minä.

Ja monet tuntemani ihmiset. Emme tykkää puhua puhelimessa ja etenkin korona-aikaan emme näe usein.

Ohi aiheen, mutta eikö nyt juuri korona-aikana ja muutenkin jos ei näe usein olisi tärkeää puhua puhelimessa.

Kuin naputella vain viestejä.

Juuri huvitti kun oli eräs asia hoidettavana, itse olisin soittanut, mutta kun toinen aloitti viesteillä.

Ensin hän kysyi viestillä asiaa A. Vastasin siihen. Sitten hän halusi kysyä aikaa milloin, vastasin siihen. Sitten hän kysyi vielä jotain, vastasin siihen, muistaakseni neljä viestiä per henkilö, eli yhteensä kahdeksan.

Nämä kaikki asiat olisi voinut jutella kerralla puhelimessa ja vielä tarkentaa jäikö joku epäselväksi.

Koska hän lähetti vielä viidennen viestin ja siihen vastasin OK.

Eli taisi tulla 5 plus 5 viestiä.

Minä en vaan ymmärrä tuota puhelimessa puhumisen vaikeutta.

Miksi mieluummin vääntää viestiä viestin perään ja sitten joku vielä loukkaantuu tai miettii mitä tuo tarkoitti.

Kyllä ennen oli kaikki paremmin...D

Vierailija
30/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse esim. kerroin kaverille joutuvani oireiden vuoksi korona-testiin ja sain vastaukseksi "ok" koska hän oli töissä missä ei oikein saa omaa kännykkää käyttää. Töiden jälkeen hän sitten tekstasi pitemmästi kysellen oireista ja tarvitsinko kyytiä testiin, yms.

Joten jos kertoo jostain tärkeästä ja saa vain "ok" takaisin, voi se myös tarkoittaa että ko. henkilö on kiireinen ja palaa asiaan tarkemmin kuin ehtii.

Vierailija
31/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuon kirjoittaja, mutta meidän suvussa ihan normaali kommunikointitapa on viestiä whatsapp-ryhmässä. Myös ne vakavammat asiat. Jos ei halua koko ryhmälle viestiä, laitetaan yksityisviestinä. Mutta ei ole tapana soitella. Ja asutaan kaukana toisistamme, suurin osa, mutta olemme läheisiä silti.

Vierailija
32/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin voisin kertoa, koska 90 % yhteydenpidostani ystäviini on tapahtunut viestien välityksellä näin korona-aikana. En koskaan soittele kenellekään.

Miten korona liittyy puhelimessa puhumiseen, ei kai ne virukset puhelimesta tartu?

Olemme varmaan ystävieni kanssa kummajaisia kun puhumme säännöllisesti, jopa joskus päivittäin.

Voi sitä jutun, ilon ja naurun määrää, sitä ei millään viesteillä hoideta.

Paljon läheisemmältä tuntuu puhua, siinä muistuu moni asia mieleen mitä ei edes ollut mielessä ennen puhelun aloittamista.

Parasta dementian ehkäisyä ikinä.

Ja masennuksenkin.

Vierailija
33/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuon kirjoittaja, mutta meidän suvussa ihan normaali kommunikointitapa on viestiä whatsapp-ryhmässä. Myös ne vakavammat asiat. Jos ei halua koko ryhmälle viestiä, laitetaan yksityisviestinä. Mutta ei ole tapana soitella. Ja asutaan kaukana toisistamme, suurin osa, mutta olemme läheisiä silti.

Mikä siinä soittamisessa on vaikeaa?

Ihan uteliaisuudesta kysyn.

Vierailija
34/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, minä.

Ohi aiheen, mutta eikö nyt juuri korona-aikana ja muutenkin jos ei näe usein olisi tärkeää puhua puhelimessa.

Juuri huvitti kun oli eräs asia hoidettavana, itse olisin soittanut, mutta kun toinen aloitti viesteillä.

Ensin hän kysyi viestillä asiaa A. Vastasin siihen. Sitten hän halusi kysyä aikaa milloin, vastasin siihen. Sitten hän kysyi vielä jotain, vastasin siihen, muistaakseni neljä viestiä per henkilö, eli yhteensä kahdeksan.

Nämä kaikki asiat olisi voinut jutella kerralla puhelimessa ja vielä tarkentaa jäikö joku epäselväksi.

Miksi mieluummin vääntää viestiä viestin perään ja sitten joku vielä loukkaantuu tai miettii mitä tuo tarkoitti.

No sopisko sulle, että me toimitaan niin kuin itse halutaan? :D

Miksi olisi tärkeää puhua puhelimessa? Jos emme tykkää. Kirjoitamme mielummin. Ehkä asiaan liittyy se, että viestimme tietokoneella, emme yleensä kännykällä, eli naputtelu ei ole yhtä hidasta. Ja helpompi viestiä kaikille yhtaikaa. Ja nyt joku tulee ehdottamaan jotain zoomia, niin ei kiitos. Haluamme kaikki lukea viestit ja vastata niihin silloin kun ehdimme keskittyä viestittelyyn.

Ja jos nyt tulisi tilanne, ettei ymmärretä mitä toinen viestillä tarkoittaa, niin me ihan kysytään. :D

Ja on muuten tullut ihan samalla tavalla puhelimessa ihmeteltyä, mitä toi nyt tarkoitti?

Vierailija
35/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä soittamisessa on vaikeaa?

Ihan uteliaisuudesta kysyn.

Miksi kuvittelet, että se on vaikeaa?

Kyllä me ihan osataan soittaa, mutta viestiessä ei tarvitse esim. miettiä, onko toiselle hyvä hetki, ehdinkö itse puhua keskeytyksettä, onko täällä liikaa taustamelua, joutuuko muut samassa tilassa kuuntelemaan kälätystäni jne. jne .

Meistä viestiminen on kivempaa. Käviskö se sulle?

Vierailija
36/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, minä.

Ei tullut mieleen, etteivät kaikki tykkää puhua puhelimessa. En tykännyt puhua puhelimessa silloin kultaisella 90-luvullakaan. Nykyisin ei onneksi tarvitse. Ei yksi pandemia sitä mihinkään muuta.

Vierailija
37/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten korona liittyy puhelimessa puhumiseen, ei kai ne virukset puhelimesta tartu?

Olemme varmaan ystävieni kanssa kummajaisia kun puhumme säännöllisesti, jopa joskus päivittäin.

Voi sitä jutun, ilon ja naurun määrää, sitä ei millään viesteillä hoideta.

Paljon läheisemmältä tuntuu puhua, siinä muistuu moni asia mieleen mitä ei edes ollut mielessä ennen puhelun aloittamista.

Parasta dementian ehkäisyä ikinä.

Ja masennuksenkin.

Korona ei liity mihinkään puhelimessa puhumiseen. Se liittyy siihen, ettemme ole voineet nähdä kasvotusten entiseen malliin, ja siksi viestittelemme tavallista enemmän.

En pidä puhelimessa puhumisesta, joten miksi alkaisin nyt yhtäkkiä soittelemaan kavereilleni?

Vierailija
38/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että valkovuoto pilaa elämän ja lapsia on liikaa.

Vierailija
39/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍

Vierailija
40/45 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lotta Näkyvää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän