Mitä tarkoittaa puolet kalliimpi?
Jos vanha tuote on maksanut 100€, maksaako uusi tuote 150€ (50% 100:sta) vai 200€, jos se on puolet kalliimpi?
Kommentit (29)
Moni sanoo myös esimerkiksi "ilman pyytämättä". Idiootit.
Matikan maikka taitaa olla kesälomalla. Toivottavasti säännöt palaa mieleen ennen töiden alkua...
Terveisin toinen matikanmaikka, joka osaa peruslaskut lomallakin.
Matikan maikka taitaa olla deekiksellä koko loman, jutut niin levottomii.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 17:17"]Itse kyllä sanon "puolet kalliimpi", jos hinta on 200 e, vaikka todellisuudessa se taitaa mennä juuri niin, että hinta on 150 e.
[/quote]
Näin mäkin ymmärtäisin.
Minusta puolet kalliimpi on tuossa tapauksessa 200e, koska se on 200e maksavana puolet eli 100e kalliimpi kuin se 100e tuote. Kaikki tutut käyttää tuota ilmaisua samassa merkityksessä kuin mä
Oikeasti Se on sen 50 pinnaa kalliimpi, mutta itse kun puhun puolet kalliimmasta, tarkoitan tuplasti kalliimpaa.
Eihän se voi mitenkään olla 150e, koska 150e ei ole puolet kalliimpi kuin 100e maksava tuote, vaan se on 33% kalliimpi.
-14
Kirjaimellisesti toki tarkoittaa kertaa 1,5, mutta itse oon kuullut lähinnä tarkoittavan kertaa 2 puhekielessä.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 17:17"]Itse kyllä sanon "puolet kalliimpi", jos hinta on 200 e, vaikka todellisuudessa se taitaa mennä juuri niin, että hinta on 150 e.
[/quote]
Moni sanoo, mutta on väärin sanottu.