päiväkoti maksun jako miehen kanssa
Olen ollut tähän asti kotona joten nyt ei ole mennyt päivähoito maksuja. Nyt haluan aloittaa työkokeilun ennen seuraavan lapsen syntymää ja "pelkään" että mies ei halua osallistua päivähoidon kuluihin koska minun takiahan maksut nyt alkavat koska en enää halua hoitaa lapsia kotona, vaan tehdä jotain muuta. Onko kohtuullista pyytää miestäkin maksamaan? Mies saa 2000e kuussa ja minä saisin työmarkkinatuen ja lapsilisän. Jos itse maksan koko hoitomaksun niin koko työkokeilu ei ole kannattavaa ollenkaan. Työmatkoihinkin menee jo ainakin yli 200e kuukaudessa. Miehellä työauto mistä ei tarvitse maksaa mitään kuluja.
Kommentit (8)
"'pelkään' että mies ei halua osallistua päivähoidon kuluihin koska minun takiahan maksut nyt alkavat" --> Tässä kohtaa mies voisi miettiä, kenen ansiosta ne alkavat vasta nyt :-)
Miehelläsi ei ole velvollisuutta maksaa sinun lasten kuluja. Voit toki keskustella lastesi isän kanssa, jos hän elatuksen lisäksi osallistuisi.
Toivottavasti mies maksaa sun ehkäisyn, sillä hänen takia sinä raskaaksi tulet/olet tullut.
Tuo on kyllä sellainen asia joka sinun tulee selvittää puolison kanssa kotona. Uskoisin puolisosi loukkaantuvan todella paljon, jos kuulisi sinun kyselevän neuvoja heitä koskeviin asioihin.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 15:29"]
Miehelläsi ei ole velvollisuutta maksaa sinun lasten kuluja. Voit toki keskustella lastesi isän kanssa, jos hän elatuksen lisäksi osallistuisi.
[/quote]
Meidän lasten.
Ap.
Niin,kotona hoitaminenko ei maksa mitään? Maagisesti vain ruoka tupsahtaa jääkaappiin,vaipat ilmestyvät ovelle,koko päivän kotona oleminen ei kuluta sähköä ja vettä. Pesukoneetkaan ei pyöri..
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 15:29"]
[/quote]
Meidän lasten.
Ap.
[/quote]
Ahaa. Kiitos tarkennuksesta, puhuit hänestä miehäsi, et lastesi isänä. Onko hän perheessä vain sinun miehesi, jolla ei ole ollut mitää velvollisuuksia, eikä oikeuksia lasta kohtaan. Jolla on velvollisuus maksaa vain sinun kotona olo, mutta kysenalaistat hän velvollsuuden osalliistua lapsen kuluihin. Jo on kuviot pielessä teidän perheessä.
Ööh mitähän helvettiä? Miten teillä on sitten tähän asti jaettu kaikki muut elämisen kulut, kun oletettavasti olet tienannut vähemmän koska hoidat kotona teidän yhteisiä lapsia? Tottakai kulut vähintäänkin puoliksi, tai sitten maksatte niitä tulojen suhteessa!