Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljen puoliso ei hyväksy fb-kaveripyyntöä

Vierailija
29.07.2014 |

Pyysin veljeni puolisoa facebookissa kaveriksi mutta hän ei ole hyväksynyt pyyntöä. Ei olla siis mitenkään erityisen läheisiä hänen kanssaan, emme ole nähneet paljoakaan vaikka veljeni on ollut jo useamman vuoden yhdessä hänen kanssaan. Nyt ovat luultavasti kihlautumassakin lähiaikoina, joten ajattelin että ehkä olisi korkea aika meidänkin vähän tutustua paremmin. Ja facebookhan tuo nyt olisi ainakin helppo ensimmäinen askel. Kysyin ohimennen että oliko huomannut kun pyysin kaveriksi, sanoi huomanneensa mutta puhui jotain että ei ole facessa niin aktiivinen ja haluaa pitää sen lähinnä kavereidensa paikkana tai jotain vastaavaa. Minusta vähän outoa, tiedän ettei kummemmin päivittele faceaan mutta voisihan hän vaikka blokata minut jos ei halua että näen jotain juttuja. Minusta tuo tuntui vaan aika törkeältä, melkein ettei hän edes haluaisi tutustua minuun tai muitenkaan miehensä perheeseen. Mitä mieltä av:lla ollaan? Suutunko turhasta jos otan tuosta herneen nokkaani?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 18:36"]

Hölmöt ihmiset! :) Tai siin nölmöt ja nöntit! ;) Älkää ottako kaikkea niin tosissanne, keittäkää kahvia leipokaa pellillinen omenapiirakkaan ja kutsukaa kavereita kylään.. Älkääkö odottako, milloin joku pyytää jossain facebookissa kaveriksi. :) Peace!

[/quote]

ps. Itse en ole ollut facebookissa enää vuoteen. Minua kiinnostaa mitä ihmisille kuuluu oikeasti. Facebookissa keskustelu on aika pinnallista (kuten tällä palstalla) eikä kerro ihmisestä kaikkea, kun "pintapuolen" jos sitäkään. Netissä ei voi keskustella samallalailla kun tosielämässä, missä keskustelut on enemmän spontaaneita "kiva tuoli, mistä olet ostanut tämän" Netissä moni asia jää myös usein suunnitteluasteelle; "olis kiva mennä joskus kahville" eikä koskaan silti mennä, koska usein se jää siihen "sitten joskus" ajatukseen.. Etenkin, jos ei asu samalla paikkakunnalla tms.

Vierailija
2/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei tunnuta tajuavan ollenkaan sitä, mitä sosiaalinen media tarkoittaa. Se ei ole "vain" Facebook vaan samat asiat mitä siellä sanot, on kuin sanoisit päin naamaa jollekin ja siksi käytöstavat pitäisi olla hallussa. Kyllä Facebook- ystäväpyynnöstä kieltäytyminen tarkoittaa samaa kuin "en halua olla kaverisi". Nykyään vaan ollaan niin itsekkäitä ja millään muulla kuin omilla tunteilla ei ole kuin väliä. Se on tätä nykyaikaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 18:36"]

Hölmöt ihmiset! :) Tai siin nölmöt ja nöntit! ;) Älkää ottako kaikkea niin tosissanne, keittäkää kahvia leipokaa pellillinen omenapiirakkaan ja kutsukaa kavereita kylään.. Älkääkö odottako, milloin joku pyytää jossain facebookissa kaveriksi. :) Peace!

[/quote]

ps. Itse en ole ollut facebookissa enää vuoteen. Minua kiinnostaa mitä ihmisille kuuluu oikeasti. Facebookissa keskustelu on aika pinnallista (kuten tällä palstalla) eikä kerro ihmisestä kaikkea, kun "pintapuolen" jos sitäkään. Netissä ei voi keskustella samallalailla kun tosielämässä, missä keskustelut on enemmän spontaaneita "kiva tuoli, mistä olet ostanut tämän" Netissä moni asia jää myös usein suunnitteluasteelle; "olis kiva mennä joskus kahville" eikä koskaan silti mennä, koska usein se jää siihen "sitten joskus" ajatukseen.. Etenkin, jos ei asu samalla paikkakunnalla tms.

[/quote]

Minulla on ihan päinvastaisia kokemuksia, netti ja mobiilisovellukset tuo kivan lisän kaverisuhteisiin. Minäkään en siis ota ihan jokaista kaduntallaajaa kaverikseni joten sikaipä nuo suhteiden luomiset ja tutustuminen toiseen ei ole pelkän netin varassa. Ja ainakin oman kokemukseni mukaan juttelu myös tosielämässä voi jäädä helposti suunnitteluntasolle (nähdään yllättäen.jossain ja todetaan että pitäis käydä paremmalla ajalla kahvilla mutta ei kuitenkaan saada aikaiseksi) ja toisaalta taas facessa voisin hyvinkin tykätä vaikka jostain kuvasta ja kysyä että "vau, mistä olet löytänyt".

Vierailija
4/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 18:46"]

Nykyään ei tunnuta tajuavan ollenkaan sitä, mitä sosiaalinen media tarkoittaa. Se ei ole "vain" Facebook vaan samat asiat mitä siellä sanot, on kuin sanoisit päin naamaa jollekin ja siksi käytöstavat pitäisi olla hallussa. Kyllä Facebook- ystäväpyynnöstä kieltäytyminen tarkoittaa samaa kuin "en halua olla kaverisi". Nykyään vaan ollaan niin itsekkäitä ja millään muulla kuin omilla tunteilla ei ole kuin väliä. Se on tätä nykyaikaa..

[/quote]

Näinpä.

En tiedä, miksi tämä on joillekin niin vaikeaa ymmärtää. Jos kieltäydyt jonkun kaveripyynnöstä, sillä pyytäjällä ei ole mitään kristallipalloa mistä nähdä sinun ajatusmaailmasi. Useimmille se varmaankin tarkoittaa "en halua olla kaverisi" tai vähintäänkin "et täytä niitä kriteerejä, joiden perusteella kuuluisit 300 läheisimmän tuttavani joukkoon".

Jos jollekin ihmiselle Facebook onkin paikka, jossa kommunikoidaan vain noin 50 läheisimmän ystävän tai pelkästään koiraharrastustuttavien kanssa, niin olisi ihan kohteliasta se ilmoittaa kieltäytyessään. Vaikeahan siitä olisi loukkaantua. Mutta jos sanoo "sori, lisään Facebook-kavereiksi vain kaikista läheisimmät ystäväni" ja kavereita on silti yli 200, niin eiköhän siitä voi tehdä omat johtopäätöksensä?

Toistetaan nyt vielä: kaikkien kanssa ei todellakaan ole pakko olla kaveri, ei edes Facebook-kaveri. Mutta pitää ottaa vastuu mielipiteistään eikä yrittää selittää miten "ollaanhan me kavereita vaikken haluakaan sua Facebook-kaverikseni, mulla Facebook on vähän tällainen spesiaalijuttu eli mulla on näiden 300 kaverini joukossa pelkästään helmikuussa syntyneitä brittejä ja vihreäsilmäisiä jousimiehiä Kajaanista ja sä et oo kumpaakaan, mut ei Facebook oo niin tärkeää, ollaanhan me silti väleissä aina kun tavataan"... höpön höpön. Totuushan on: "en halua olla kaverisi".

Vierailija
5/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 17:39"]Ap kuulostaa ihan minun entiseltä kaverilta, mikä oli mustasukkainen ja vainoharhainen pikkuveljestään.. Ja haukkumassa hänen tyttöystävää veljen seläntakana koska "hän ei ole veljelleni sopiva" Hänellä oli olettamus millainen pikkuveljen tyttöystävä pitää olla, ja tämä ei vastannut hänen kriteereitään. Välillä hirveät avautumiset "kun se ei ole mun facebook kaveri, varmasti salaa jotain"

Olisi halunnut vain urkkia jotain epämääräisyyksiä tästä, mutta "in real life" ei kiinnostanut mennä juttelemaan, vaikka asuivat samassa kaupungissa. "näin sitä tänään kaupungilla, ei muka huomannut minua"

Miksi ei voi vaan mennä juttelemaan "moi mitä kuuluu?" Jos ei keksi aluksi mitään yhteistä puheenaihetta, niin kysyy vaikka mitä veljelle kuuluu? Miksi pitää kytätä jotain facebookkia, ja esittää kiinnostunutta? Miksi ei kutsu kylään ja tutustu? Itse ainakin tutustun ihmisiin mielummin tosielämässä oikeasti. 

[/quote]

Öh, anteeksi jos olet saanut tuollaisen kuvan minusta mutta en tosiaan halua veljeni puolisoa fb-kaveriksi stalkkausmielessä. Kuten sanoin, minua ei haittaa vaikka piilottaisi minulta päivityksensä tms. mutta olisi nyt edes joku kanava jossa voisi pitää helposti yhteyttä. En ole veljen elämään ja naisvalintoihin puuttunut eikä ole kiinnostustakaan ruveta päsmäröimään. Juuri siksi kun tuo luokse meneminen ja "moi mitä kuuluu" johtaa vain siihen lyhyeen hyvän päivän tuttu -keskusteluun, ajattelin etsiä jotain vaihtoehtoista tapaa pitää yhteyttä.

[/quote]

Entä jos hän ei osaa piilottaa päivityksiä osalta kavereistaan? Entä jos hän ei yksinkertaisesti tiedä, että sellainen on mahdollistakaan? Entä jos hänellä on FB-kavereina vain sellaisia, joille hän voi päivittää henkilökohtaisempiakin juttuja, eikä siksi sinun kaveripyyntöäsi hyväksy, koska ei koe tuntevasi sinua vielä riittävän hyvin? Entä jos hän haluaa pitää FB:n paikkana, jonka kautta pitää yhteyttä ystäviin ja haluaa säilyttää mahdollisuuden kertoa siellä jotain sellaistakin, jonka haluaa jakaa vain läheisten ystävien kanssa.

Vierailija
6/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 18:32"]

päättelisin, että ihminen jota ei kiinnosta edes pinnallisesti kommunikoida kanssani netin kautta, ei varmaan juurikaan kiinnosta kommunikoida live-elämässäkään. Näinhän se yleensä onkin. Ja kuten aiemmin sanoinkin, se on minulle ihan ok: ei kaikkien kanssa kiinnosta kommunikoida ollenkaan. Edes pinnallisesti.

[/quote]

Juuri näin. Jos joku jota et vielä kovin hyvin tunne, kieltäytyy kaveripyynnöstäsi, sinä oletat, ettei hän halua sinuun tutustuakaan, edes live-elämässä. Oletat, että hän ei halua edes live-elämässä olla kaverisi, edes pinnallisesti ja oletat, ettei hän ole kanssasi kiinnostunut kommunikoimaan laisinkaan. Ja tämä oletuksesi vaikuttaa siihen, kuinka suhtaudut hneen netin ulkopuolella. Et halua itsekään enää olla hänen seurassaan ja yrittää tutustua häneen, koska sinun tulkintasi mukaan hän on osoittanut kiinnostuksen puutteensa sinua kohtaan ihmisenä ylipäätään. Joten teistä tuskin koskaan kavereita, ystävistä puhumattakaan tulee, vaikka se toinen olisi siihen ollut valmiskin.

Toisin sanoen, mikäli sinun ystäväsi haluaa olla, ei voi käyttää facebookia toisin kuin sinä sitä käytät. Loukkaantumalla kaveripyynnöstä kieltäytymisestä, sinä määräät tahdin. Olettamalla toisesta jotain, mitä hön ei välttämättä tarkoita, sinä määrittelet sen, kuinka sinun ystäviksesi haluavien tulee sitä facebookia käyttää. Joten turha sanoa, että käyttäkää sitä facebookia kuten haluatte, kun se, jos sitä käyttää toisin kuin sinä, käytännössä takaa sen, että sinun kanssasi ei enää kaveriksi voi ryhtyä edes live-elämässä.

Juuri sinun kaltaistesi loukkaantujien, olettajien ja mielensäpahoittajien takia minä olen lakannut käyttämästä facea kuten haluaisin sitä käyttää. En yksinkertaisesti halua ottaa sitä riskiä, että ihania uusia tuttavuuksia menee sivu suun vain siksi, että minun face-tarkoitukseni poikkeaa heidän tarkoituksestaan. Ihan riittävästi draamaa, turhia väärinkäsityksiä ja pahaa mieltä puolin jos toisinkin sain jo tahtomattani aiheutettua silloin, kun vielä luulin, että voisin käyttää facebookia siihen tarkoitukseen kuin itse haluan ilman, että sillä olisi vaikutusta ihmissuhteisiin facebookin ulkopuolella.

"Varsinkin jos teillä on jo valmiiksi parisataa kaveria Facebookissa, ei synny oikein mielikuvaa ekslusiivisesta bestisporukan kommunikointikanavasta, johon kelpuutetaan vain harvat ja valitut."

Luuletko tosiaan, että ihmisellä, joka vilpittömästi haluaa käyttää facebookia vain kanavana ystävien kesken, on kavereita montaa sataa tai edes montaa kymmentä?? Minulla niitä oli alle 15 siinä vaiheessa, kun vielä luulin, että sitä voi rauhassa, ilman että minusta luodaan omituisia mielikuvia, käyttää yhteydenpitokanavana hyvien ystävien kesken. Nytkään kavereita ei ole viittäkymmentäkään ja oma FB-käyttöni on tipahtanut lähelle nollaa.

Myöskään aloittajan teksteistä en mistään ole saanut sellaista mielikuvaa, että tällä hänen veljensä kihlatulla kovinkaan laajaa kaveripiiriä FB:ssä edes olisi. Ehkä se kaveripyynnöstä kieltäytyjän kaverimääräkin kannattaisi varmistaa, ennenkuin päättelee hänen tutustumishaluistaan vielä mitään sen suurempaa?

Vierailija
7/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat siis lähentyä ja olla tekemisissä - ja tapaamistenne yhteydessä se ei ole onnistunut? Teillä ei synkkaa. Jos ette saa naurunremakkaa aikaan yhdessä, miksi saisitte sen FB:ssä? Millä oikeudella sä otat nokkiisi siitä kenet joku puolivieras ihminen valitsee FB-kaverikseen? 

Jos hänestä tulee veljesi vaimo, sulla on koko elämä aikaa tutustua. Jos haluat ottaa kontaktia, soita.
Puhelimella voi edelleen myös soittaa.

On se nyt kumma jos ihminen ei saa valita omia FB-kavereitaan edes. 

Vierailija
8/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 20:37"]

"Varsinkin jos teillä on jo valmiiksi parisataa kaveria Facebookissa, ei synny oikein mielikuvaa ekslusiivisesta bestisporukan kommunikointikanavasta, johon kelpuutetaan vain harvat ja valitut."

Luuletko tosiaan, että ihmisellä, joka vilpittömästi haluaa käyttää facebookia vain kanavana ystävien kesken, on kavereita montaa sataa tai edes montaa kymmentä?? Minulla niitä oli alle 15 siinä vaiheessa, kun vielä luulin, että sitä voi rauhassa, ilman että minusta luodaan omituisia mielikuvia, käyttää yhteydenpitokanavana hyvien ystävien kesken. Nytkään kavereita ei ole viittäkymmentäkään ja oma FB-käyttöni on tipahtanut lähelle nollaa.

[/quote]

Et tainnut lukea viestiäni kunnolla? Minähän sanoin, että tuskin kukaan järkevä ihminen loukkaantuu, jos ei kelpuuteta pieneen lähipiiriin. Mutta tunnen kyllä ihmisiä, jotka ovat loukkaantuneet, jos joku "hyvä ystävä" ei ole halunnut Facebook-kaveriksi vaikka niitä kavereita on muuten satoja. Ja minusta ihan syystä.

Jos totta puhutaan, 65, sinä kuulostat viestisi perusteella paljon enemmän "mielensäpahoittajalta" kuin minä. Minä en ole koskaan loukkaantunut siitä, jos kaveripyyntööni ei ole suostuttu. Itse asiassa minullakaan ei ole montaa kaveria Facebookissa enkä niitä montaa haluaisikaan. Minulla ei ole myöskään ongelmia kieltäytyä kaveripyynnöistä: en halua Facebook-kaverikseni esimerkiksi jonkun kaverin kaveria jota en itse tunne, en outoa tyyppiä joka sattuu asumaan samalla kadulla kuin minä, en ex-kaveria jota en voi sietää, enkä koulukaveria 20 vuoden takaa. Tämäntyyppisiä pyyntöjä tulee usein. Mutta en minä kyllä näiden ihmisten kanssa välitä olla missään tekemisissä Facebookin ulkopuolellakaan.

Kyllähän ihmiset tekevät kaikenlaisista asioista oletuksia sen suhteen, että ollaanko tässä nyt tuttavia vai kavereita vai ystäviä vai yhtään mitään? Muistan ajalta ennen sosiaalista mediaa sellaisen jutun, että kaverini loukkaantui jollekin toiselle "kaverilleen", kun tämä ei antanut hänelle puhelinnumeroaan. Kyllähän siitä nyt voi jotain päätellä. ("En halua, että soittelet minulle.")

Vierailija
9/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:34"]

Entä jos hän ei osaa piilottaa päivityksiä osalta kavereistaan? Entä jos hän ei yksinkertaisesti tiedä, että sellainen on mahdollistakaan? Entä jos hänellä on FB-kavereina vain sellaisia, joille hän voi päivittää henkilökohtaisempiakin juttuja, eikä siksi sinun kaveripyyntöäsi hyväksy, koska ei koe tuntevasi sinua vielä riittävän hyvin? Entä jos hän haluaa pitää FB:n paikkana, jonka kautta pitää yhteyttä ystäviin ja haluaa säilyttää mahdollisuuden kertoa siellä jotain sellaistakin, jonka haluaa jakaa vain läheisten ystävien kanssa.

[/quote]

Voihan toki olla. Profiili on kuitenkin piilotettu niin ettei sitä näe jos ei ole kaveri, joten on hän ilmeisesti ainakin tuon verran osannut fb:n hienouksia käyttää, eikä kyllä muutenkaan vaikuta ihan peukalo keskellä kämmentä -tyypiltä it-laitteiden kanssa.En tosiaan tiedä paljonko kavereita hänellä on facebookissa, mutta häntä on kyllä kehuttu sosiaaliseksi ja mukavaksi. Tunnen siis opiskelupiirien kautta joitain hänet tuntevia ihmisiä ja sieltä nämä "huhut".

-ap

Vierailija
10/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 20:40"]Haluat siis lähentyä ja olla tekemisissä - ja tapaamistenne yhteydessä se ei ole onnistunut? Teillä ei synkkaa. Jos ette saa naurunremakkaa aikaan yhdessä, miksi saisitte sen FB:ssä? Millä oikeudella sä otat nokkiisi siitä kenet joku puolivieras ihminen valitsee FB-kaverikseen? 

Jos hänestä tulee veljesi vaimo, sulla on koko elämä aikaa tutustua. Jos haluat ottaa kontaktia, soita.

[/quote]

Niin no ajattelin että kun hän vaikuttaa livenä aina vähän varautuneelta niin synkkaisiko sitten somessa helpommin. Kyllähän siellä on monesti helpompi aloittaa jutustelua vaikka kommentoimalla tai tykkäämällä toisten kuvista jne. Omaan mieheenikin tutustuin fb:ssä kun livenä oltiin liian ujoja. Saa tietysti valita kaverinsa, ei siinä mitään, mutta minusta olisi ollut ihan kohteliasta sitten ainakin kertoa että miksi ei hyväksynyt kaveripyyntöä. Nyt siitä jäi helposti vähän tuollainen paha maku ja fiilis että ei kiinnosta tutustua.

-ap

Vierailija
11/79 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta viikko kulunut.. Onko ap:lla yksi fb-kaveri enemmän vai vähemmän? Ootko kuttunu kahville?

Vierailija
12/79 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 20:40"]Haluat siis lähentyä ja olla tekemisissä - ja tapaamistenne yhteydessä se ei ole onnistunut? Teillä ei synkkaa. Jos ette saa naurunremakkaa aikaan yhdessä, miksi saisitte sen FB:ssä? Millä oikeudella sä otat nokkiisi siitä kenet joku puolivieras ihminen valitsee FB-kaverikseen? 

[/quote]

Niin no ajattelin että kun hän vaikuttaa livenä aina vähän varautuneelta niin synkkaisiko sitten somessa helpommin. Kyllähän siellä on monesti helpompi aloittaa jutustelua vaikka kommentoimalla tai tykkäämällä toisten kuvista jne. Omaan mieheenikin tutustuin fb:ssä kun livenä oltiin liian ujoja. Saa tietysti valita kaverinsa, ei siinä mitään, mutta minusta olisi ollut ihan kohteliasta sitten ainakin kertoa että miksi ei hyväksynyt kaveripyyntöä. Nyt siitä jäi helposti vähän tuollainen paha maku ja fiilis että ei kiinnosta tutustua.

-ap

[/quote]

Niin, niin. Se ei nyt erityisesti halua olla sun kaveri. Sopeudu siihen.

Vierailija
13/79 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellaisia känttyröitähän ne veljien puolisot tuppaa olemaan. Ovat varsin omistushalusia ja mustasukkaisia miehen sisarille ja heidän menneisyydestä. kokemusta löytyy ;)

Meillä oli ennen vallan toimivat ja lämpimät välit ennen tätä mörsmaikkua, joka sitten nyrpisti nenäänsä koko suvulle kuvitellen olevansa ilmeisesti jotain niin paljln parempaa (toki oli juntimmasta suvusta, mutta ehkä koki sitten alemmuutta vaikea sanoa). Joka tapauksessa saat odottaa, että teillä ei tule olemaan mitään välejä, mikäli veljes morsmaikusta rippuu. Ja riippuuhan se, jos veljesi meinaa keksiä saada. 

Näin ne välit katkaistaan omiin sisaruksiin kitkerän kälyn takia. Meidän ennen niin lämmin perheemme hajosi juurikin suvuun tulleeen nirppanokan takia. En tunnista veljeäni enää millään tasolla samaksi, mikä oli ennen tuota ... ööö.. sanotaan nyt vaikka ihmistä.

Itsekkyys, mustasukkaisuus ja riidanhalu ja välit katkeavat, Puolisot eivät halua jakaa mitenkään miestään, edes pieniin hetkiin omien sisarusten kanssa. Varaudu tähän, sillä se on hyvin tod.näköistä, ellei veljesi ole viisaampi kuin omani ja sanoudu irti pirttihirmusta ennemmin kuin on myöhäistä.

Hyviä kälyjäkin on ollut, jotka ovat heti halunneet ystävystyä ja ovat tulleet nimenomaan perheeseen. Ei vieneet sieltä pois. Mutta sinulla valitettavasti nirppanokkakandidaatti kälyksi. Otan osaa. Been there done that.

Vierailija
14/79 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toisinpäin! Mieheni siskot elävät kuin minua ei olisikaan :-O Ovat aina eläneetkin. Yritin suhteemme alussa jutella siskojen kanssa aina kun tavattiin, ei mitään vaikutusta, eivät juuri puhuneet takaisin. Lähetin joulu- ja synttärikortit ym, ostettiin joululahjoja ym mutta edes kiitosta ei tullut. Muutan vuoden jaksoin yrittää, sitten en enää. Ollaan saman ikäisiä, meillä on samanikäisiä lapsia, lähtökohdat ihmissuhteelle olisi siis olemassa. Siskot ovat aktiivisia Fb:ssa, emme ole sielläkään kavereita, kun ei heitä kiinnosta minun seura. Minusta on lähinnä surullista, ettei he koskaan halunneet tutustua minuun tai minun ja heidän veljensä lapsiin. Mutta tämä asia ei ole minun päätettävissäni enkä sitä jatkuvasti sure, nyt vaan tuli tästä ketjusta mieleen.

Vierailija
15/79 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 07:13"]No sellaisia känttyröitähän ne veljien puolisot tuppaa olemaan. Ovat varsin omistushalusia ja mustasukkaisia miehen sisarille ja heidän menneisyydestä. kokemusta löytyy ;)

Meillä oli ennen vallan toimivat ja lämpimät välit ennen tätä mörsmaikkua, joka sitten nyrpisti nenäänsä koko suvulle kuvitellen olevansa ilmeisesti jotain niin paljln parempaa (toki oli juntimmasta suvusta, mutta ehkä koki sitten alemmuutta vaikea sanoa). Joka tapauksessa saat odottaa, että teillä ei tule olemaan mitään välejä, mikäli veljes morsmaikusta rippuu. Ja riippuuhan se, jos veljesi meinaa keksiä saada. 

Näin ne välit katkaistaan omiin sisaruksiin kitkerän kälyn takia. Meidän ennen niin lämmin perheemme hajosi juurikin suvuun tulleeen nirppanokan takia. En tunnista veljeäni enää millään tasolla samaksi, mikä oli ennen tuota ... ööö.. sanotaan nyt vaikka ihmistä.

Itsekkyys, mustasukkaisuus ja riidanhalu ja välit katkeavat, Puolisot eivät halua jakaa mitenkään miestään, edes pieniin hetkiin omien sisarusten kanssa. Varaudu tähän, sillä se on hyvin tod.näköistä, ellei veljesi ole viisaampi kuin omani ja sanoudu irti pirttihirmusta ennemmin kuin on myöhäistä.

Hyviä kälyjäkin on ollut, jotka ovat heti halunneet ystävystyä ja ovat tulleet nimenomaan perheeseen. Ei vieneet sieltä pois. Mutta sinulla valitettavasti nirppanokkakandidaatti kälyksi. Otan osaa. Been there done that.

[/quote]

Sorry, mutta sun tapauksessa katsoisin ehkä vähän peiliin. Ei muakaan huvittaisi kaveerata ihmisen kanssa, joka haukkuu sukulaisiani junteiksi.

Vierailija
16/79 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 07:13"]No sellaisia känttyröitähän ne veljien puolisot tuppaa olemaan. Ovat varsin omistushalusia ja mustasukkaisia miehen sisarille ja heidän menneisyydestä. kokemusta löytyy ;)

[/quote]

Ja sä voit kirkkain silmin sädekehä kiiltäen väittää että halusit ottaa avosylin tän "junttisuvusta" tulleen kälyehdokkaan suvun jäseneksi ja ystävystyä. Sorry, ei mee läpi. Katsoisit peiliin kanttura, sielä se syy piilee todennäköisesti. Ja veljesi ei ole tyhmä, vaan harvinaisen suoraselkäinen MIES, kun asettaa vaimonsa lapsuudenperheen yläpuolelle, niinhän se kuuluu mennäkin.

Vierailija
17/79 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole siskoni miehen fb kaveri enkä ole koskaan tuntenut tarvetta ollakaan vaikka useamman kerran vuodessa häntä näen siskoni mukana.

Vierailija
18/79 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta mun veljien tyttöystävät/avovaimot. En ole tullut edes ajatelleeksi, että pyytäisin heitä kavereiksi feisbuukissa. Pitäiskö? Suurin osa sukulaisistakin on pyytämättä, vaikka tiedän heidän olevan sielä. Mua ei vaan kiinnosta kaikkien asiat niin paljoa.. On omakin elämä. :o Onkohan ne nyt loukkaantuneita, kun en ole pyytänyt? Ehkä olen saattanut hylätäkkin pyytöjä, en oo varma.

Vierailija
19/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pakko hyväksyä kaveripyynnöt -asenne ihmisillä, on pilannut mun mielenkiintoni koko facebookiin. Minua ei kiinnosta päivittää sinne mitään arkipäivän pikkujuttuja. Ketä kiinnostaisi se, mitä meillä on tänään ruokana tai millainen työpäivä mulla on ollut? Mä halusin kertoa ns. oikeita asioitani oikeille ystävilleni. Siksi pidinkin hyvin tiukat rajat siinä, keitä kaveriksi huolin. Ja tämä toimikin jonkun aikaa. 

Sitten alkoi tulla näitä loukkaantumisia, kun en joitain puolituttuja kaveriksi hyväksynytkään. Aluksi olin ymmälläni. Sitten tajusin, että suurin osa ihmisistä taitaa käyttää facebookia diipadaapa-päivityksiin ja kaveripyynnöistä kieltäytyminen käsitetään vihamielisyyden osoitukseksi. En minä ketään halua loukata,  ja se etten vastaa kaveripyyntöön, ei tarkoita sitä,  ettenkö tykkäisi ko. ihmisestä. Mutta en jaksa sitä kauheaa draamaakaan, mitä kaveripyynnöistä kieltäytyminen aiheuttaa. Lopputulos on sitten se, että hyväksyn lähes kaikki kaveripyynnöt, mutten juuri mitään päivittele enkä jaksa enää kovin säännöllisesti edes käydä koko naamakirjassa. Profiili on oikeastaan enää siksi, että siitä on joissain tapauksissa hyötyä. Henkilökohtaiseen käyttöön facebookista ei oikein minulle enää ole, koska en vain jotenkin hallitse tätä nykyistä FB-kulttuuria.

Vierailija
20/79 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 15:47"]Outoja kommentteja. Itse pitäisin todellakin ihmeellisenä jos veljeni naista ei kiinnostaisi olla missään tekemisessä ja olisi vielä blokannut kaveripyynnönkin. En ehkä mitään meteliä asiasta nostaisi, mutta kyllä omaan käytökseeni vaikuttaisi. 

[/quote]Miksi ihmeessä kanssasi pitäisi olla tekemisissä? Siksi, että on veljesi kanssa yhdessä? Sekö saa kemiat ja mielenkiinnon natsaamaan kaikkiin sukulaisiin?

[/quote]

Minun mielestäni tuo suhde puolison sukulaisiin menee kyllä vähän kuin omiinkin: heidän kanssaan nyt on vaan välillä pärjättävä koska ovat tulleet siinä "kaupanpäällisinä".

[/quote]

Samaa mieltä. Varsinkin jos on kyse jostain Facebook-kaveruudesta... joistain tämän keskustelun viesteistä saa sellaisen kuvan, että ap olisi pyytänyt veljensä puolisoa vannomaan jotain ikuisten bestisten verivalaa ja roikkumaan siitä lähtien joka päivä yhdessä. Haloo, ei Facebook-kaveriksi hyväksyminen nyt NIIN iso askel ole.

Sen lisäksi, jos lisää puolisonsa siskon Facebook-kaveriksi (vaikka sitten sellaiselle listalle, etteivät päivitykset näy) niin ei se ole mielestäni yhtään sama asia kuin se, että lisää jokaisen vastaantulevan tutuntutun sekä Sarin ja Pertsan joiden kanssa oltiin 90-luvulla samalla luokalla. Kyllä kai puolison lähisukulaiset ovat vähän eri kategoriaa kuin jotkut puolitutut vanhoilta työpaikoilta? Ilmeisesti sitten joillekin ihmisille ei ole. Vähän outo asenne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi