Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poskiontelotulehdus kierre..

Vierailija
29.07.2014 |

Mulla jo 5 kuuria 4kk aikana poskiontelotulehdukseen.. Sain just tilattua lääkärille ajan jatkotutkimuksiin.. Mikä teillä on auttanut, mistä johtui kierre? Alkaa olla aika väsy sairastamiseen ja antibioottien popsimiseen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli kamala kierre, monta kuukautta kuuria kuurin perään. Poskiontelot magneettikuvattiin ja tulosten perusteella päätettiin laajentaa niitä. Eli jotenkin kaivertaa luuta. Se tehtiin päiväkirurgian puolella, piti onnistua paikallispuudutuksessa mutta joutuivat humauttaa uneen, kun se olikin mulle ihan hirveetä. Leikkauksen jälkeen ( kohta kolme vuotta) minulla on ollut YKSI nuha ja sr meni normaalisti ohi.

Vierailija
2/14 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko otettu bakteeriviljelyä? Onteloissa voi olla nestettä myös ilman bakteeritulehdusta. Olethan käynyt erikoislääkärillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on laajennettu poskiontelotiehyitä, koska ne oli niin ahtaat, että ei päässyt mätä ulos onteloista. Leikkauksesta oli paljon apua! Toinen, mikä mulla on auttanut tosi paljon, on sarvikuono-nenähuuhtelukannu. Käytän sitä aamuin illoin eli huuhtelen poskiontelot suolaliuoksella. En kyllä tiedä suositellaanko tuota, jos on ihan akuutti tulehdus päällä, mutta ainakin ennaltaehkäisyyn se on ihan loistava. Mulla on myös allergiaoireen lähes tiessään enkä käytä enää edes lääkkeitä (joita olen tähän asti ehtinyt popsia noin 22 vuotta).

Vierailija
4/14 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Astma on ja on monet lääkkeet nenään ja sumutteet ja tabletit ja kortisoniakin useampaan otteeseen. Hammaslääkäri totesi että ei voi johtua hampaista. Sisäilmaa mietitään. Muutkin ovat reagoineet.

Miten kannattaisi edetä kun lääkäri määrää vaan antibioottia, miten vaadin uusia tutkimuksia, työterveys tosi nihkee kaikkiin tutkimuksiin. Poskipäitä vieläkin jomottaa vaikka kuuri syöty... Pitäsikö soittaa taas lääkäriin...

Tuntui että voimat ihan poissa, olisko apua jostain monivitamiinistä?

Ap

Ja kiitos monista neuvoista!!

Vierailija
5/14 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kyselee täällä??

Vierailija
6/14 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos antibiootit ei auta niin vaihtoehdoksi jää poskionteloiden punkteeraus. Ei käsittääkseni ole kovinkaan kivulias toimenpide.

Vierailija
7/14 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain sisäilmahäikkää teillä?

Vierailija
8/14 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli liian pienet "aukot" poskionteloista, jotka leikattiin. Tulehdukset loppuivat leikkaukseen. Tehtiin tähystyksenä ja suht pieni leikkaus.

Punkteerauksia on tehty monta kymmentä elämäni aikana ja ei siitä ole muuta hyötyä, kuin se, että paineen tunne saadaan pois heti. Ennenhän näitä tehtiin paljon helpommin. Nykyään se on muka joku taikasana ja punkteeraukseen ei meinaa kuulemma päästä millään. Ennen jokainen tk-lääkäri punkteerasi melkein heti, kun tulehdus tuli. Oli ihanaa siinä mielin, että kipu lähti heti pois.

Vierailija
9/14 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppu kierre vasta punkteeraukseen (tai itseasiassa punkteerauskin piti tehdä kaksi kertaa) Kuureja söin lähemmäs kymmenkunta, koskapa punkteerausta pelkäsin yli kaiken. Turhaan, näin jälkikäteenajatelleen. Punkteeraus ei toki ole kovin miellyttävä toimenpide, mutta mulla ainakin oli kivuton ja nopeasti ohi. Plussana tässä tietty vielä se, että saa oikeat tropit tulehdukseen, koska tekevät viljelyn "saaliista".
Sisäilmaongelmaa epäiltiin minunkin kohdallani, mutta nyt on onneksi oireet pysyneet poissa reilun puoli vuotta (kierrettä jatkui siis vuoden verran..)
Myös hampaat, suun tulehdukset ym voivataiheuttaa poskionteloihinkin tulehduksia, usein ovat silloin myös toispuoleisesti poskiontelot tulehtuneet.

Vierailija
10/14 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 13:55"]

Jotain sisäilmahäikkää teillä?

[/quote]

Tätä epäilen minäkin. Omat poskiontelotulehduskierteet on aina johtuneet hometalossa työskentelystä. Siinä ei auta muu kuin työpaikanvaihto.

Vierailija
11/14 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Altistutko tupakansavulle? Vietätkö aikaa tai asutko hometalossa? Onko sinulla krooninen nuha? Onko sinulla lemmikki ja allegia?

Vierailija
12/14 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

otapa ruokasoodaa 1tl ja 1dl vettä, sitruunamehua sekaan, pari viikkoa joka aamu.

En suostuisi syömään antibiootteja noin, ihan pöljää. Tolla lähtee, trust me.

Vierailija
13/14 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hometyöpaikka aiheutti. Työpaikan vaihtaminen auttoi. Poskiontelontulehdukset hävis suhteessa 5->1 vuodessa.

Toinen mitä voin suositella on pneumokokkirokote. Molemmat asiat tapahtui mulla yhtä aikaa (työpaikan vaihto + tuo rokote), joten en osaa sanoa, että kumpi vaikutti enemmän vai molemmat yhteensä. Pitääkin ottaa tänä syksynä tehoste tuohon rokotteeseen.

Vierailija
14/14 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja onko sulla astma? Jos on, niin nenäontelo kannattaa hoitaa myös kortisoninenäsuihkeella sanoi mulle allergiasairaalan lääkäri. Astma kun voi nousta sinnekin tukkimaan röörejä.