Maa/maat joissa reissatessa olet sairastunut vatsatautiin?
Kommentit (53)
Olen sairastanut vatsataudin Ruotsissa, mutta en siellä reissatessa vaan asun siellä ja olen nyt lomalla Suomessa.
Minä en koskaan missään , mies samoilla matkoilla : Egypti , Thaimaa, Turkki
Hmm. Ei ole tullut Espanjasta, ei Unkarista eikä edes Venäjältä. Nuorempana mulla taisi olla parempi vastustuskyky. Tänä kesänä tuli vatsaoireita Ruotsissa.
en kyl ymmärrä, et joku sairastunu espanjassa. ite reissaan siel usein eikä mitään ongelmaa. Enemmänkin suomeen palatessa tulee parin pv kuluttua vatsanväänteet ja migreeni. hygieniataso siel kuitenki verrattavissa suomalaiseen. missä porukka oikein syö?.
En ole kovin eksoottisissa paikoissa matkustanut. Ruotsi, Tanska, Saksa, Itävalta, Italia, Kreikka, Ranska, Sveitsi. Kreikassa olen käynyt toistakymmentä kertaa -82 vuodesta saakka ja olen aina syönyt kaikkea. Enkä koskaan ole valmistautunut millään maitohappobakteereilla tms. enkä koskaan ole saanut mitään vatsavaivoja.
Thl:n tilastob mukaan eniten ripulitauteja tulee Thaimaasta, EGyptistä ja Turkista. Seuraavana Espanja. 25 krt käynyt Kreikassa, ei ikinä vatsatautia
Turkki (salmonella, aikoja sitten). Lievempiä oireita (ei esim. kuumetta) Thaimaassa ja Sri Lankalla.
Kreikka, Rodos, Hotelli Finnmatkojen Blue Village Atlantica Aegean Park. Touko-kesäkuun vaihde v.2010 ja 2/3 hotellin asiakkaista sairastui rajuun vatsatautiin siis n.150 henkilöä meidän nelihenkinen perhe mukaan lukien. V**tti kun viikon "häämatkasta" meni puolet hukkaan.
Romania. Olen matkustanyt Euroopassa, Venäjällä, Jenkeissä. Vain Romaniassa tauti.