Kuinka hakea uudelle nimelle hyväksyntää?
Voisiko joku kertoa minulle miten haen uudelle nimelle hyväksyntää ja mistä? Kuinka nopeasti päätös tulee?
Keksin upean nimen ja harmiksi sitä ei väestörekisterin mukaan muilla ole. :/
Kiitos paljon jos joku viitsii auttaa!
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 12:23"]
Voisiko joku kertoa minulle miten haen uudelle nimelle hyväksyntää ja mistä? Kuinka nopeasti päätös tulee?
[/quote]
Miten niin harmiksi? Jos olisi niin et saisi sitä itsellesi ottaa, paitsi jos olisi sun suvussa.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 12:23"]
[/quote]
Miten niin harmiksi? Jos olisi niin et saisi sitä itsellesi ottaa, paitsi jos olisi sun suvussa.
[/quote]Eiköhän ap puhu etunimestä.
Kyllä, etunimi. Tässsä alkaa olla kiire. Soittaisinkohan maistraattiin vai varmuuden vuoksi suoraan nimilautakuntaan? Tuskin kukaan puhelimessa sitä päätöstä heti tekee?
Nimi ei ole kovin erikoinen, mutta varman päälle voisin kysyä kai suoraan nimilautakunnasta. Mistähän niitä nimihakemuksia saa?
Voinko lähettää vapaamuotoisen hakemuksen nimilautakuntaan sekä maistraattiin?
No kerro nyt mikä tai kerro edes miksi vaihdat nimesi
Lapselle tämä nimi. Älkää pelätkö, nimi ei ole mikään erikoinen ja keksimällä keksitty. :) Sitä harmittelinkin kun kellään toisella tätä ei ole väestörekisterin mukaan.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 13:07"]
Kyllä, etunimi. Tässsä alkaa olla kiire. Soittaisinkohan maistraattiin vai varmuuden vuoksi suoraan nimilautakuntaan? Tuskin kukaan puhelimessa sitä päätöstä heti tekee?
[/quote]
No ei tee, mutta varmemmin saat neuvoja ja ohjeita kuin täältä.
Sinuna katsoisin, mitä lukee väestörekisterikeskuksen nimipalvelusivuilla. Kyllä itse hämmästyisin, jos heillä nyt heinäkuussa olisi joku luurin päässä asiaan vastaamassa. Hakukaavake varmasti löytynee jostain.
Kiitos, nettiä selaamallahan tuo selvisi.
Soita maistraattiin ja kysy.