Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lontoossa käyneitä? Mitä

Vierailija
29.07.2014 |

Kannattaa ehdottomasti nähdä ja kokea? Onko antaa vinkkejä hyvistä ruokapaikoista jne?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vuosia siitä, kun kävin viimeksi, joten en ruokapaikoista osaa muuta sanoa, kuin että mene johonkin niihin todella vanhoista pubeista pub meal'ille. British Museum mun lempipaikka Lontoossa, vietän siellä tuntikausia. Charing Cross Roadin antikvariaariset kirjakaupat. Tate, National Portrait Gallery... Riippuu vähän omista kiinnostuksen kohteistasi. Itse asuin vuosia Lontoossa joten ihan turistirysät ei natsaa. 

London Aquarium myös hieno.

Vierailija
2/11 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan siitä, mikä sinua kiinnostaa. :D Että kerropa pikkuisen itsestäsi ja kauan olet siellä. Onko lapsia? Tykkäätkö taiteesta? Haluatko bilettämään?

Asuin vuoden verran siellä ja minun suosikkipaikkojani ja hienoimpia kokemuksiani olivat Tate Modern ja National gallery (rakastan 1800-luvun taidetta). Suosikki torini Spitalfield idässä, Portobello lännessä ja ehdottomasti paras ruokatori Borough siinä Thamesin eteläpuolella. Musikaalit ovat kivoja (oma suosikkini We will rock you, en tiedä pyöriikö enää), TKTS:stä voi hakea edulliset liput johonkin päivän tai seuraavan päivän näytökseen. Kew gardens on kiva paikka. Suosikkitavarataloni on Selfridge. Little Venice on kesällä kiva paikka.

Suosittelen suunnittelemaan vähän tekemisiään, sillä välimatkat voivat olla pitkiä ja aika menee helposti bussissa/metrossa istumiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 09:54"]

Sehän riippuu ihan siitä, mikä sinua kiinnostaa. :D Että kerropa pikkuisen itsestäsi ja kauan olet siellä. Onko lapsia? Tykkäätkö taiteesta? Haluatko bilettämään?

Asuin vuoden verran siellä ja minun suosikkipaikkojani ja hienoimpia kokemuksiani olivat Tate Modern ja National gallery (rakastan 1800-luvun taidetta). Suosikki torini Spitalfield idässä, Portobello lännessä ja ehdottomasti paras ruokatori Borough siinä Thamesin eteläpuolella. Musikaalit ovat kivoja (oma suosikkini We will rock you, en tiedä pyöriikö enää), TKTS:stä voi hakea edulliset liput johonkin päivän tai seuraavan päivän näytökseen. Kew gardens on kiva paikka. Suosikkitavarataloni on Selfridge. Little Venice on kesällä kiva paikka.

Suosittelen suunnittelemaan vähän tekemisiään, sillä välimatkat voivat olla pitkiä ja aika menee helposti bussissa/metrossa istumiseen.

[/quote]

*Selfridge's (hintava on!)

Vierailija
4/11 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa kävellä Queen Elisabeth parkissa, se on todella kaunis. Löytyy Buckinghamin palatsin luota. Iso puisto, jossa paljon eläimiä, puita ja vettä.

Mielestäni Lontoossa ei kannata maksaa nähtävyyksistä. Siellä on paljon ilmaista nähtävää: museoita, kirkkoja, puistoja, kaupunkia... Täältä saat vinkkejä:

http://www.lentovertailu.fi/artikkelit/iso-britannia/ilmainen-lontoo/ 

http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288382340606.html 

Kannattaa ostaa oyster cardit ja hypätä kaksikerroksisiin busseihin. Niissä liikkumalla näette paljon kaupunkia ja sen loistoa. :) 

Vierailija
5/11 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan vitosta, että maksuttomia nähtävyyksiä (museot!) ovat vaikka kuinka paljon, joten niistä kannattaa aloittaa ensimmäisillä matkoilla. Toki esimerkiksi Westminster Abbey on hieno ja kiinnostava, mutta hämmentävän kallis kirkoksi!

3

Vierailija
6/11 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notting Hillissä kannattaa käydä lauantaina, jolloin siellä kadut ovat täynnä torimyyjiä. Myös Camden Townissa on tori, siellä on enemmän nuorisomuotia, Notting hillissä on mm. antiikkia.

Itse pidän kirjakaupoista, esim. Waterstones. Kirjanmerkeistä tulee hyviä matkamuistoja. Matkamuistoja ei koskaan kannata ostaa turistinähtävyyksien vieressä olevista kaupoista, vaan vähän kauempaa. Hinnat putoavat heti, ja tavara on kuitenkin ihan samaa. Hyviä matkamuistoja ovat myös keksit ja suklaat yms ruokakaupoista löytyvät jutut. Itse tuon aina teepurkkeja.

The Regent's parkissa kannattaa käydä ihan vain katselemassa villejä hanhia ja joutsenia.

Mistä tahansa pubista saa mielestäni hyvää ruokaa. Ja maistele rohkeasti oluita.

Jos haluatte käydä kuningattaren palatsilla, ottakaa selville etukäteen koska on vahdinvaihto. Itse osun aina vääränä päivänä paikalle. Palatsi toki on hieno ihan sellaisenaankin.

Stonehedge pitää tietysti nähdä kerran elämässään, itse ostin retken Victoria stationin edessä olevalta yritykseltä. Todennäköisesti hotellisi respa voi myös järjestää retken. Voi olla muutaman punnan halvempi se itse varattu.

Jos historia ja kuninkaalliset kiinnostaa, Abbeyhin ehdottomasti. Siellä on kuninkaallisten hautoja, sekä alkuperäinen valtaistuin, jolla kuninkaat ja kuningattaret kruunataan.

Baker Streetin asema on nähtävyys sinänsä, seinät kun on koristeltu Sherlock Holmes -laatoilla.

Vierailija
7/11 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shoppailu: mene Primarkiin. Hyvä mutta vilkas Primark löytyy Marble Arch-metropysäkkiä vastapäätä. Mene heti aamusta. Siitä on helppo jatkaa Oxford streetiä eteenpäin, paljon kauppoja.

Westfields-ostari on myös erittäin hyvä. Löytyy Shepherd's Bush -metroaseman vierestä.

---

Ravintoloita: meksikolainen Wahaca Sohossa.

Vitao on tooodella hyvä arkipaikka. Käy juomassa smoothieita ainakin, jos ei ole kova nälkä. Tottenham court road -pysäkin vieressä.

Vierailija
8/11 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavinkki: jossain pubissa Sunday roast (myydään toisinaan myös muina päivinä kuin sunnuntaisin).

Vierailija
9/11 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ehdottomasti Hop On Hop Off-ajelua! Siinä näkee paljon olennaista Lontoosta ja hahmottaa hyvin kaupunkia. Mielenkiintoisissa kohteissa voi hypätä kyydistä ja jatkaa taas jollain seuraavista saman firman busseista kierrosta. London Eyesta on kyllä mahtavat näkymät. 

Vierailija
10/11 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

British museum tai siinä lähellä oleva natural history museum. Eläintarhat on hyvää ajanvietettä, akvaariot myös jos sattuu kiinnostamaan moiset. Tower of london tai se kuuluisa london bridge. Vahakabinetissakin voi huvikseen käydä. Joskus kävin myös jokiristeilyllä, mutta en osaa sanoa mitä nuo maksaa nykyisin. 

Vierailija
11/11 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jätä väliin China Townia. Sen kaupat ja ravintolat ovat jotakin ainutlaatuista. Katso kartasta Leicester Squaren metroasema ja sen läheltä Gerrard Street ja Lisle Street. Siinä se on. Mutta älä mene kovin aikaisin aamupäivällä, sillä Lontoon kiinalaisten päivä tuntuu olevan noin klo 11-03.