Tupakoijat! Miksi pitää tupakoida?
"Minun on PAKKO päästä röökille!"
Miten niin? En ymmärrä. Asiallista keskustelua. Esimerkiksi paikassa missä on tupakointikielto on pakko vetää rööki huuleen. Tai jos toinen ei halua altistua myrkylle niin ei mitään väliä, kun hänen korkeutensa nyt haluaa polttaa.
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Röökinpolttajat ovat luuserisakkia.
Onneksi sinä olet varsinaista yhteiskunnan kermaa. :D
Niin olenkin, vituttaako?
Ohhoh siinäpä sielu, joka kuvittelee paljon itsestään. Noh kyllä se harhainen illuusio joskus rikki menee.
Mä en saastuta röökillä omaani tai muiden ilmaa, sotke tumpeiila luontoa ja ympäristöä, en kulje ynisemässä ilmaista hoitoa tupakkasairauksiini. Siinäpä mietittävää.
Riippuvuus.
Olen todistanut, kun 70-vuotias raahautuu pyörätuolissa sairaalahuoneesta ulos tupakkapaikalle.
Vähän pelottavaa katsottavaa, mutta hei, mummeli sentään tupakoi paikassa, jossa tupakointi ei aiheuta muille haittaa. Pisteet siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh siinäpä sielu, joka kuvittelee paljon itsestään. Noh kyllä se harhainen illuusio joskus rikki menee.
Mä en saastuta röökillä omaani tai muiden ilmaa, sotke tumpeiila luontoa ja ympäristöä, en kulje ynisemässä ilmaista hoitoa tupakkasairauksiini. Siinäpä mietittävää.
Tupakoimattomuus ei tee ihmisestä mitään pyhimystä. Varsin suuri osa maailmanhistorian julmimmista, raaimmista ja itsekkäimmistä ihmisistä on ollut tupakoimattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ette perkele polta!!! Yllätys, että kaikki röyhyttelijä-urveloääliöt ovat puhumassa aivan muusta kuin riippuvuudestaan Iltalehden kommenttiosiossa. Sinäkin siinä, sinä et perkele polta!!! Savuton Suomi 2030!
Ootko varma, että onnistuu?
Tietenkään ei onnistu. Koko hanke perustuu ihmisten vapaaehtoisuuteen. Ja ei tupakoijille tarjota apua tupakoinnin lopettamiseen. Jos OIKEASTI haluttaisiin luopua hyvästä verolehmästä, niin tupakoijille tarjottaisiin rankkoja tukitoimia (niinkuin alkoholisteille ja muille addikteille). Tai edes ilmaiset korvaushoidot.
Mm juuri näin. Itsekin olen todella usein miettinyt, että miksei tupakointia voisi yksinkertaisesti muuttaa heti laittomaksi ja näille "vanhan ajan" tupakoitsijoille ilmaiset nikotiinikorvaustuotteet.
Näköjään ne verot ovat niin tärkeitä, että ei mitään järkeä. Ei järkeä, koska kaikki Suomen tupakat pitää tilata ulkomailta joten koko homma on pelkkää ± 0€.
Entisaikaan ukot kasvatti tupakkaa tuvan ikkunalaudalla.
Vierailija kirjoitti:
Moni tupakoija vähättelee niitä polttamisiaan. "Emmä polta kuin askin parissa viikossa ja sitten rampataan 4-5 kertaa päivässä röökillä. Aika iso aski.
Perustuen kommentin kirjoittajan empiirisiin kokemuksiin, joissa otantana joku 2-3 tupakoitsijaa? Itse tunnen satoja tupakoitsijoita, ja hyvin harvassa tuollainen kyllä on. Oman kokemukseni mukaan erittäin suuri enemmistö ei kaunistele tupakanpolttonsa määrää vaan on sen suhteen rehellinen itselleen ja muille.
Kertoo mielen heikkoudesta, kukaan ei vapaaehtosesti myrkytä keuhkojaan. Se haju on jotain niin hirveetä!!!
Vierailija kirjoitti:
Olen kysynyt parilta tupakoitsijalta miksi polttavat. Vastaukset ovat olleet ”se on vaan sellainen tapa joka rauhoittaa” ja ”tupakkapaikoilta löytää kivoja tyyppejä”. Ja kun olen kysynyt onko aietta lopettaa niin vastaus on ollut ”kyllä, voin lopettaa milloin vain”.
Täytyy sanoa etten ymmärrä tupakoitsijoita. Viinasta tulee sentään humalaan mutta tupakasta ei saa mitään erityistä tunnetta. Ja jos lopettaminen olisi helppoa niin miksi ihmeessä vielä polttaa?
Tottakai se rauhoittaa, jos on tullut riippuvaiseksi siitä jolloin "rauhoittava" vaikutus perustuu riippuvuuden ruokkimiseen
Ja mitä tuohon "tupakkapaikoilta löytää kivoja tyyppejä" tulee, herää väkisin kysymys, että mihin tuo väite perustuu. Yhteiseen harrastukseen nimeltä nikotiiniriippuvuus? Todennäköisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ette perkele polta!!! Yllätys, että kaikki röyhyttelijä-urveloääliöt ovat puhumassa aivan muusta kuin riippuvuudestaan Iltalehden kommenttiosiossa. Sinäkin siinä, sinä et perkele polta!!! Savuton Suomi 2030!
Ootko varma, että onnistuu?
Tietenkään ei onnistu. Koko hanke perustuu ihmisten vapaaehtoisuuteen. Ja ei tupakoijille tarjota apua tupakoinnin lopettamiseen. Jos OIKEASTI haluttaisiin luopua hyvästä verolehmästä, niin tupakoijille tarjottaisiin rankkoja tukitoimia (niinkuin alkoholisteille ja muille addikteille). Tai edes ilmaiset korvaushoidot.
Mm juuri näin. Itsekin olen todella usein miettinyt, että miksei tupakointia voisi yksinkertaisesti muuttaa heti laittomaksi ja näille "vanhan ajan" tupakoitsijoille ilmaiset nikotiinikorvaustuotteet.
Näköjään ne verot ovat niin tärkeitä, että ei mitään järkeä. Ei järkeä, koska kaikki Suomen tupakat pitää tilata ulkomailta joten koko homma on pelkkää ± 0€.
Ei pelkästään ne verot. Tupakoiva ihminen tulee muutenkin yhteiskunnalle halvemmaksi kuin tupakoimaton. Vähemmän siinä menee valtion rahoja jos kuolee 70-vuotiaana keuhkosyöpään kuin siinä, että kuolisi 85-vuotiaana dementiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan olet puuttumassa muiden asioihin, rajoittamassa muiden elämää ja ilkkumassa addikteja. (tuntemani tupakoijat antavat yleensä kaikkien elää omaa elämäänsä rauhassa)
Muistathan myös jokaiselle puliveivarille ja laitapuolenkulkijallekin kertoa mielipiteesi?
Vierailija kirjoitti:
Kertoo mielen heikkoudesta, kukaan ei vapaaehtosesti myrkytä keuhkojaan. Se haju on jotain niin hirveetä!!!
Hajun hirveys ei ole mikään fakta vaan puhtaasti mielipideasia. Jotkut inhoavat joitakin hajuja ja toiset puolestaan joitain toisia hajuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kysynyt parilta tupakoitsijalta miksi polttavat. Vastaukset ovat olleet ”se on vaan sellainen tapa joka rauhoittaa” ja ”tupakkapaikoilta löytää kivoja tyyppejä”. Ja kun olen kysynyt onko aietta lopettaa niin vastaus on ollut ”kyllä, voin lopettaa milloin vain”.
Täytyy sanoa etten ymmärrä tupakoitsijoita. Viinasta tulee sentään humalaan mutta tupakasta ei saa mitään erityistä tunnetta. Ja jos lopettaminen olisi helppoa niin miksi ihmeessä vielä polttaa?
Tottakai se rauhoittaa, jos on tullut riippuvaiseksi siitä jolloin "rauhoittava" vaikutus perustuu riippuvuuden ruokkimiseen
Ja mitä tuohon "tupakkapaikoilta löytää kivoja tyyppejä" tulee, herää väkisin kysymys, että mihin tuo väite perustuu. Yhteiseen harrastukseen nimeltä nikotiiniriippuvuus? Todennäköisesti
Tupakkapaikalla on yleensä ne rennoimmat tyypit. Pingottajat ja nipottajat eivät polta.
Toivottavasti korona vie moisilta haistelijoilta hajuaistin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoimattomuus ei tee ihmisestä mitään pyhimystä. Varsin suuri osa maailmanhistorian julmimmista, raaimmista ja itsekkäimmistä ihmisistä on ollut tupakoimattomia.
Häh? Mitä tähän kuuluu jonkun historian henkilön savuttomuus? Ehkäpä me tämän päivän tupakoimattomat vain ajattelemme omaa ja lähimmäistemme hyvinvointia. En ymmärrä tätä tupakoivien aggressivista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni tupakoija vähättelee niitä polttamisiaan. "Emmä polta kuin askin parissa viikossa ja sitten rampataan 4-5 kertaa päivässä röökillä. Aika iso aski.
Perustuen kommentin kirjoittajan empiirisiin kokemuksiin, joissa otantana joku 2-3 tupakoitsijaa? Itse tunnen satoja tupakoitsijoita, ja hyvin harvassa tuollainen kyllä on. Oman kokemukseni mukaan erittäin suuri enemmistö ei kaunistele tupakanpolttonsa määrää vaan on sen suhteen rehellinen itselleen ja muille.
Olet sitten varmaan itsekin sauhuttelija ja mitäpä sitä "omiensa" seurassa vähättelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluajoilta muistan, että tupakkapaikoilla kävi yleensä enimmäkseen ulospäinsuuntautuneet nuoret, joilla oli paljon kavereita. Hiljaiset ja heikommat sosiaaliset kyvyt omaavat nuoret harvemmin polttivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet sitten varmaan itsekin sauhuttelija ja mitäpä sitä "omiensa" seurassa vähättelemään.
Kyllä, poltan askin päivässä ja monesti enemmänkin. En siitäkään huolimatta ole törmännyt esittämääsi ilmiöön, että oman tupakoinnin määrä kaunisteltaisiin kenellekään, riippumatta siitä onko tuo toinen osapuoli jolle tupakoinnin määrä ilmaistaan tupakoiva vai tupakoimaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan tukea sinunkin hyvinvointiasi maksamalla kohtuullisen paljon veroja tupakoinnistani.
🤦
Halvemmalla pääsee, jos kukaan ei polta
Vähemmän sairauksia=vähemmän verovarojen kulutusta
Ei pidä paikkaansa. Tilastojen mukaan tupakoitsija kuluttaa elämänsä aikana sosiaali- ja terveyskuluista vain n. 75% siitä summasta minkä tupakoimaton kuluttaa. Ei se tupakoimattomienkaan sairastelu ilmaista ole, ja kun elää pitempään kuin tupakoitsija, ehtii myös sairastella enemmän.
Täsmälleen näin, tämä on ihan tutkittu juttu. Miksi jotkut alapeukuttaa? Jos ei faktat miellytä, niin se faktoista?
Sama muuten pätee ylipainoisiin, joista joku ehti aplodien saattamana valittaa.
Tupakoijat maksavat lisäksi vuodessa yhteensä sen miljardin veroa kaikkien muiden verojen päälle, kuten aiemmin mainittiin. Ei pitäisi olla valittamista kustannuksista, kun todellisuudessa tulevat keskimääräistä halvemmaksi ja maksavat vielä ekstraosuuden muittenkin laskuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Mitä tähän kuuluu jonkun historian henkilön savuttomuus? Ehkäpä me tämän päivän tupakoimattomat vain ajattelemme omaa ja lähimmäistemme hyvinvointia. En ymmärrä tätä tupakoivien aggressivista käytöstä.
Kyllä tämän päivänkin julmimmista, raaimmista ja itsekkäimmistä ihmisistä suurin osa on tupakoimattomia. Te tupakoimattomat olette polttamatta sen takia, että ette ole koukussa nikotiiniin, ette sen takia että ajattelisitte muita ihmisiä. Ilmeisen hyvä syy olla polttamatta on myös se, että voi surkeasta elämästään ja mitättömästä persoonastaan huolimatta asettua norsunluutorniin jonkun muun ihmisryhmän yläpuolelle ja tuntea paremmuutta muihin verrattuna edes yhdellä marginaalisen pienellä elämän osa-alueella.